Például, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvénnyel megy szembe szerintem több ponton:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0800047.tv
De ezt majd a fogyasztóvédelmi hatóság eldönti, ha jól tudom elindították az eljárást.
Gondolok itt a:
- fogyasztó vásárláskori ügyleti döntésének a befolyásolására,
- a határidővel történő nyomásgyakorlásra (hasraütés szerűen hét nap gondolkodási időt adtak)
- félretájékoztatásra pl: "az áru ára, illetve díja, az ár, illetve díj megállapításának módja"
De nem vagyok jogász, majd a fogyasztóvédelmi hatóság ezt megvizsgálja, jobban értenek hozzá. (De ha teljesen egyértelmű lenne, hogy a Ryanairnek van igaza, akkor eljárás sem indult volna.)
Az egy csalás szerintem, ha valaki hónapokig ül a pénzeden (használva azt), azt ígérve, hogy ezért a pénzért fog teljesíteni, de a végén további feltételeket szab. Ha ezt más csinálná, akkor a Bróker Marcsi mellett végezné.
Nem az első vállalat, akinek nem várt esemény történt, de elegem van abból, hogy mindenki természetesnek veszi, hogy a másik f*szával veri a csalánt, és őt-ŐT nem érintheti semmi hátrányosan. Kifizetett (azaz megvásárolt) repülőjegy esetén, ezt ők bukták be. Azzal nem volt gond, hogy a teljes összeget hónapokkal előre megkapták? Lehet teljesíteni.