( hunluki | 2022. 01. 07., p – 11:39 )

De, hát minden elektromos autós előhozza ezt, mintha ez lenne a mindennapos használat ... Ha nem ez a tipikus használat, hogy a nagy nyomaték minden gyorsításkor ki van maxolva, akkor minek van mindig idecitálva? 

A néha jól jön vs mindennapos használat között lényeges különbség van. Ennyi erőből minek csinálunk 30 lónál erősebb autókat? A-ból B-be elvisz, pályán tartja a 130-at, minek kell több? 0-100 gyorsulás évtizedek óta mérőszám amikor a villanyautó még sehol nem volt a hétköznapokban. Ez egy olyan tulajdonság ami vonzó és el lehet vele adni az autókat, ugyanakkor rohadtul nem fog jót tenni a hatótávnak, de ez nem csak villanyautóra igaz hanem bármelyikre, ha kened neki akkor zabálni fog, a mozgáshoz energia kell, a fizikát nem lehet megb.ni.

Annyi hogy a villanyhajtás hatékonyabb és mindig rendelkezésre áll a nyomaték, nem kell kinyomni a szemét hogy meglendüljön és ez nagyon sokszor kényelmes és hasznos, pontosan ahogyan bele tudsz kerülni necces helyzetekbe ugyanúgy ki is tud húzni belőle ha látod hogy közelgő baj van és gyorsan kell elugrani mert mondjuk valaki épp irányítását vesztette és feléd tart, vagy akár a már említett úgy tudsz kifordulni a főútra hogy a mögötted lévőnek ne kelljen fékeznie, kevésbé töröd meg a forgalom ritmusát.

F1-es példa pedig azért sántít mert ott azért egész más nagyságrendben van a nyomaték és fékhatás mint egy utcai autónál, illetve a pirelli direkt meg lett kérve hogy olyan gumiszerkezetet csináljon ami kopik hogy kerékcserék miatt izgalmas legyen a verseny.