( VincentV | 2022. 01. 06., cs – 14:24 )

Szélmalomharcot vívsz, mindenki tudja, hogy az EV tulaj ismérvei a következők:

- Hidegben szigorúan kabátban vezet, maximum 90-el.

- Melegben nincs kabát, de természetesen marad a 90, a klíma miatt olykor 70.

- 0%-al ér haza állandóan, az estéje abból áll, hogy töltőoszlopot keres vagy fantás hosszabbítót lógat ki, hogy reggelre meglegyen a 100%.

- Nyomaték és gyorsulás csak a videókban van, a 150km körüli hatótávból egy ilyen után 40-50km lesz, így valós körülmények között senki nem vezet dinamikusan ezekkel, mert nem tud.

- Egész nap aggódik rajta, hogy vajon hazaér e.

- Ha nem egy súttyó fillérbaszó (a többsége az, de van pár kivétel), akkor pedig DC villámtöltőt használ, ehhez alsó hangon 100km-eket utazik, 30-60 percet vár a sorára, és ha netán működik a töltő (ritka az ilyen), akkor kb. 10-15 liter/100km a konvertált fogyasztása, ezért fizet (természetesen minden nap, 0%-ról 100%-ra, éves szinten milliókat).

- Az akkuja tönkremegy pár év alatt, ezért sokkal jobban szennyezi a környezetet mikor kidobja, valamint 5-7 millióért rakat bele újat. Vagy amikor erre ráébred (időben kellett volna tájékozódni haló!), akkor kamerák előtt felrobbantja inkább, true story!

- Minden más is tönkremegy, a legkisebb tétel amit fizet, az 1.5 millió, mert senki nem tudja javítani ezeket, és a márkaszerviz komplett részegységeket cserél.

- Nem az a kérdés hogy az autó kigyullad e, hanem hogy mikor! Ilyenkor komplett társasházakat ránt a pokolba, gyerekekkel, nőkkel,  öregekkel.

De szerencsére még van lehetőségünk bőven normális, nem dodzsem autókat venni, és nevethetünk ezen az egészen. Komolyan én azon gondolkodom, hogy ha kicsit korrigálnak az árak, akkor veszek 2-3db szívó benzinest, és elrakom őket valahova, hogy még a gyerekemnek se kelljen a fentieket átélnie.