( bolond | 2021. 11. 17., sze – 05:52 )

Nem tartozom semmivel, de belinkelek neked egy totalcaros videót, hátha ugyanaz, mint amire podcastként hivatkoztál.

A hosszú ideig álló, (lég)nedvességnek kitett etanolos benzin hatásai. Szerintem bizonyos szempontból már az is kb. ide tartozik, ha valaki három hónapig közlekedik egy tank benzinnel, vagy mindig negyedig vagy harmadig töltött tankkal jár.

Ez a videó azért lehet érdekes, mert megmutatja a normál és az adalékolt benzin lehetséges képességei közti különbséget az üzemanyagellátó-rendszerben lévő szennyeződések oldása és lebegtetése terén.

Ha e fizetett vizsgálatnak az adalékolt benzin tisztító hatásával kapcsolatban mért értékeit fenntartásokkal is kezelem, a normál és adalékolt üzemanyag közti különbség létezését hajlandó vagyok elhinni. (Megjegyzem, a vizsgálatban szívócső-befecskendezéses motort használtak, szóval egy közvetlen befecskendezéses motor szívócsövei és szelepei rosszabbul fognak kinézni.)

Nem teljesen elfogulatlan összefoglaló a magyar helyzetről (esik néhány szó a gázolajról is).

Mivel a legtöbb új benzinmotor közvetlen befecskendezéses, esetleg egy kartergáz olajleválasztót nem árt felszerelni.

Szerintem elsősorban akkor érdemes átlagon felül pénzt áldozni a motorra, ha valaki hosszú életet (idő ill. km) szán a járműnek, vagy van indíttatása és lehetősége műszakilag igényesnek lenni. Más esetben kb. pénzkidobás.