( zeller | 2021. 05. 01., szo – 13:02 )

Te eddig csak a saját _szakmai_ reputációdat romboltad nullára, pozitívat, szakmailag értelmeset és előremutatót nem igazán láttunk tőled - azt meg pláne nem, hogy mit is tettél le az asztalra, mi az, ami miatt a szakmai kvalitásodat becsülni lehetne - és egy szakmai portálon ez kifejezetten fontos. Tudom, fáj az igazság, ha szembesítenek azzal, hogy IT-szakmailag minek tartanak, de ez van...

Egyébként ahogy egy kollégának (lentebb), nekem is vannak ismerősi körből információim, de azt pont nem veled fogom megosztani, pláne nem egy publikus portálon.
Az biztos, hogy egy nagyságrenddel nagyobb kérésszám esett be, amit nem tudott a rendszer kezelni, és erőforrásban "itt-ott elfogyott", amitől aztán elfeküdt, mint a tehénlepény - aztán üzemeltetési/infra oldalról csak kivakarták a féceszből.

Anno volt szerencsém egy időszakosan hasonló mértékben megugró terhelést kapó portál üzemeltetésében résztvenni. Tudtuk, mikor jön/jöhet a "roham" - előre felkészültünk üzemeltetési és erőforrás oldalról, de az sem maradt ki, hogy az egész hw/sw konglomerátum úgy volt kialakítva, hogy hatékony legyen ilyen terhelésnövekmény kezelésére is. Mondjuk ilyenre összerakni nem volt triviális, kellett hozzá a fejlesztő is, és az, hogy ő is megértse, mi miért "szűk", ha nem jól/szuboptimálisan rakja össze a folyamatot, a kódokat.
Itt egyértelműen nem volt ekkora terhelésre méretezve/tervezve a rendszer - átalakították, megy, de a topicban felvetett koncepcionális/folyamatbeli módosítások is kellenének ahhoz, hogy röhögve elvigyen hasonló "rohamot".

_Franko_-val voltak vitáink, vannak dolgok, amikben nagyon nem értünk egyet, de a topic témájával kapcsolatban igen.