( hajbazer | 2021. 04. 22., cs – 18:37 )

Multimosdató Tesla-profitprotektorok figyelmébe.

A neten rengeteg találgatás kering a baleset pontos körülményeiről. Két szövetségi ügynökség is vizsgálódik: a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal (National Transportation Safety Board), amelyet általában a világ legjobb balesetvizsgálóinak tartanak, és a Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (National Highway Traffic Safety Administration), amely rendületlenül figyelmen kívül hagyta az NTSB kéréseit, hogy korlátozzák azt, amit az utóbbi úgy jellemzett, hogy a Tesla megfelelő felügyelet nélkül tesztel új és potenciálisan kockázatos technológiát a nyilvános helyeken. A Tesla félautonóm szoftverét és marketingjét már korábban is VESZÉLYESNEK ÉS FÉLREVEZETŐNEK minősítették. Mind az „Autopilot”, mind a „teljes önvezetés” (az említett Full Self Driving, ami a neve ellenére nem önvezető szoftver) széles körben dokumentált hibákkal rendelkezik mind a működésük, mind pedig a biztonsági funkciók megkerülhetőségét tekintve. Musk maga is többször elismerte, sőt ünnepelte azokat a felhasználási eseteket, amikor az emberek kihasználják ezeket a hibákat, például amikor egy vírusvideóra hivatkozott, amelyen egy pár szexel egy Teslában az Autopilot bekapcsolt állapotában.

https://index.hu/techtud/2021/04/21/tesla-halalos-autobaleset-elon-musk…