( locsemege | 2021. 03. 19., p – 21:07 )

Igen. Értem a kérdésed annál is inkább, mert a 25 % épp 1/4, de ezúttal határozottan emlékszem, hogy egy mag 25 %-a volt. Valami olyasmi lehet a probléma, hogy a kernel ütemezője nem ad merev időzítést, hiszen egy rakás más processznek is futnia kell, viszont itt például hang lejátszásakor a kliens feltölti a buffert, a szerver átveszi, de ha még nem vette át a szerver, a kliensnek várnia kell, hogy végre átadhassa az adatot, ha meg a szerver másodjára venné át, míg a kliens egyszer sem adta, akkor underrun. Megfigyeltem, hogy ha szétcsúszott az ütemezés, a kliens és a pulse szerver futásidő igénye is megnőtt, mert vélhetően egymásra vártak. Gondolom, ez inkább kétirányú kommunikációnál van így, mint amilyen egy VoIP kliens, ahol van sink és source is.

Mindez érzés, sose néztem meg a pulseaudio kódját. Ezektől a kínoktól a pipewire nem szenved.