( zeller | 2021. 01. 16., szo – 10:48 )

Tehát lerakom az autót, aztán vagy lesz benne elég szufla, ha hirtelen menni kell egy hosszabb utat, vagy sem. Ha olyan lenne az autó töltőelektronikája, akkuvezérlése, hogy ezt lehetővé tenné. Tudom, pimf dolog olyan elektronikát csinálni, ami - csak nem "csinálni" kell olyat, hanem arra alkalmassá tenni az autókat. Sok mindennek van neve, de értelme, meg valódi megvalósíthatósága nagyon nincs.

A másik, hogy oké, grid, de az abban szaladozó áramikat valaminek el kell vinnie a végpotokig/végpontok között, arra meg ugyanúgy fel kell készíteni az elektromos hálózatot.

Egyébként ez a töltés/tárolás problémahalmaz magából a technológia jelenlegi korlátaiból "jön": pici az energiasűrűsége a tárolóelemnek, ezt lassan lehet tölteni, a töltőhálózat mögötti infrastruktúra nagyon nem szereti a jelentős volatilitást sem a fogyasztás, sem a betáplálás oldalon. Ja, és mégegy: az akkupakkot az autó beépített elemeként képzeli el szinte mindenki, ami  nem biztos, hogy jó irány. Ugye ha cserélhető "betétdíjas" lenne az akkupakk, akkor megfelelő számosságú akkupakkot "készleten" tartva bárhol lehetne tartani a 10-15 perces töltési, pontosabban csere időt, az autók a tervezett útvonal ismeretében szépen be tudnának kérdezni az útvonalon található cserepontokra, hogy hol tudnak az autónak tele pakkot biztosítani, és ahol igen, ott foglalásba teszi, aztán jelzi a sofőrnek, hogy akkucsere az x. csereponton. Autós behajt, kiszedett akkupakkban lévő maradék töltöttséget levonva a megkapott pakkban lévőből adódik a vételezett energia mennyisége, azt kifizeti, és megy tovább.