( gee | 2020. 11. 02., h – 20:29 )

Azt el tudom képzelni, hogy előírják az autógyártóknak, hogy akkor ne mellékeljenek ilyen töltőt a járműhöz

Nem tudom elképzelni azt, hogy Magyarország kormánya a világ összes elektromos autógyártójának elő tudja írni azt, hogy sehol a világon ne adhassanak el ilyen eszközt, mert Magyarországon jövedéki adó mérését ki lehet vele játszani.

Esetleg lehet próbálkozni azzal, hogy az autó jelentse automatikusan az általa  elhasznált energiamennyiséget, de ezt privacy oldalról biztosan támadnák.

Nem is csak a privacy oldala a dolognak, de mi van, ha én külföldön töltöttem az energia nagy részét? Vagy majd GPS-ből kiolvasott koordinátákkal jelent az autó? (És akkor most ne gondoljuk tovább azt, hogy a GPS jelet zavarni is lehet meg spoofolni is).

És mi van, ha a saját tetőmön megtermelt energiát töltöm az autóba? Arra is kivetné a jövedéki adót az állam?

Ahogy a tetőn megtermelt energiával egy Tesla powerwall-t is fel tudok tölteni, és az abban tárolt energiát mindenfélére, többek között az autó töltésére is használhatom, ha esetleg a Tesla powerwall vagy a rá csatlakozó töltő jelent a fináncoknak, gondolom lesznek ügyeskezű emberek, akik majd összedobnak egy hasonló, de nem hivatalos és nem árulkodó megoldást.

Az meg már csak hab a tortán, hogy az elektromos autókat lehet a napközben megtermelt energia tárolására használni, és éjszaka a világítás meg ez-az mehet az elektromos autó akkujában tárolt energia felhasználásával. Szóval attól, hogy az autóba beletöltök valamennyi energiát, még az se biztos, hogy egyáltalán autózásra használom el.