( bognarattila | 2020. 10. 14., sze – 00:10 )

Lehet, de minek? Ja, tudom, azok a kutatók, cégek és egyetemek, akik robotos töltéssel szopnak évek óta, azok balfaszok és nem gondolták át, ellenben te, aki egyáltalán nincs benne az iparágban, te átgondoltad most pár perc alatt, fantáziáltál egy csomó nehézséget és szerinted faszság. Figyelj, igazad lehet.

Ez a szavaimnak erőteljes kiforgatása. Ha elolvastad volna, akkor kiderült volna számodra, hogy azok az okos emberek nem azért dolgoznak ezen, hogy megkíméljék őnagyságát a kábel 50cm-es mozgatásától vagy azért mert túl merev a kábel, hanem önvezető autók automatizált töltését akarják megvalósítani. Más irományokból kiderül, hogy kellően flexibilis kábel kialakítása eleve cél, valószínűleg azért, mert humán jelenlét esetén olcsóbbnak gondolják a kézi mozgatást, mint a robotizálást.

Ha majd lesz önvezető flotta és az autó be akar állni tankolni, addigra még az is elképzelhető, hogy publikus állomásokon is lesz robotkar (vagy alsó töltés vagy bármi egyéb), de akkor sem azért, mert olcsóbb, mint rábízni az autósra a töltő pisztoly bedugását, hanem azért, hogy önvezető autó is tudjon tankolni (de talán akkor sem dől össze a világ, ha az utasnak ki kell szállnia és kézzel bedugni a töltőt).

Vizes-pincés háznál érdekes módon ragaszkodtál a költségek racionalizáláshoz, itt pedig szerinted olcsóbb egy robot kar, mint saját kézzel megfogni a kábelt és bedugni az autóba. Akkor, amikor a gyors töltésnél a hivatkozott cikk alapján eleve drága az állomás kiépítése és a kábel nem akadály.