( PDA_FAN | 2020. 10. 10., szo – 19:34 )

Személyautónál azért nem éri meg, mert egy rohadt drága technológiával, sok-sok energiával előállítod, szállítod, tárolod a hidrogént, holott azt az energiát direkt beletölthetnéd egy akkuba. A teljes folyamat hatásfoka valahol a gőzgép és a benzinmotor között van.

Ráadásul a tömérdek hátránya mellett csupán egyetlen egy előnye van a végfelhasználó számára: valamivel gyorsabb a tankolás. Tekintve, hogy egyes villanyautók már most 200 kW feletti teljesítménnyel is képesek tölteni, ez az előny elég hamar elolvadni látszik.

A villanyautók töltéséhez szükséges áramigény körüli aggodalom is felesleges. Egyrészt nem akar egyszerre minden villanyautó tölteni (mint ahogy 3 millió személyautó sem akar egyidőben tankolni), másrészt ha nincs szükség hosszabb úton a villámtöltésre, hanem csak a napi néhány kWh energiát kell betölteni, azt éjjel, kis teljesítménnyel is be lehet tölteni az autókba.