"Az órakeret minimum 80%-át a törzsanyagra kell fordítani. Az órakeret 20%-át a szaktanár választása alapján a tananyagok mélyebb, sokszínűbb tanítására, ismétlésre, gyakorlásra"
Az egyik legfőbb kritikai az új NAT ellen (gondolom, olvastad), hogy túl nagy a tananyag, ezért nem fog idő jutni erre a 20%-ra (sőt még a 80%-ra sem.
Én itt három lehetőséget látok.
- Jól mérték fel a tananyag időszükségletét a készítők és a bírálók tévednek
Nyilván pontosan megítélni ezt nem tudjuk, de én egyértelműen úgy látom, hogy azon a pár készítőn kívül mindenki támadja a NAT-ot (jójó, a propaganda TV-t azt ne számítsuk, remélem, nem kérdés, hogy miért nem). Persze lehet mondani a 40 millió legyes példát, de azért ők mégis csak tanárok, szakemberek, akik ezzel foglalkoznak, szóval a 40 millió legyes érvet ne hozzuk fel :-)
- Rosszul mérték fel a tananyag időszükségletét a készítők
Én a fentiek miatt egyértelműen ezt tartom valószínűnek
- Jól mérték fel a tananyag időszükségletét a készítők és szándékosan csinálták, hogy a szabadon választott dolgokra (és egyáltalán a gondolkozásra) ne legyen idő
Tudom, hogy jót akarnak de sajnos látva az 150 évvel ezelőtti szemléletet ezekben az emberekben sajnos ezt is lehetségesnek tartom