( Summer6529 | 2020. 03. 03., k – 15:31 )

"Az órakeret minimum 80%-át a törzsanyagra kell fordítani. Az órakeret 20%-át a szaktanár választása alapján a tananyagok mélyebb, sokszínűbb tanítására, ismétlésre, gyakorlásra"

Az egyik legfőbb kritikai az új NAT ellen (gondolom, olvastad), hogy túl nagy a tananyag, ezért nem fog idő jutni erre a 20%-ra (sőt még a 80%-ra sem.

Én itt három lehetőséget látok.

  • Jól mérték fel a tananyag időszükségletét a készítők és a bírálók tévednek
    Nyilván pontosan megítélni ezt nem tudjuk, de én egyértelműen úgy látom, hogy azon a pár készítőn kívül mindenki támadja a NAT-ot (jójó, a propaganda TV-t azt ne számítsuk, remélem, nem kérdés, hogy miért nem). Persze lehet mondani a 40 millió legyes példát, de azért ők mégis csak tanárok, szakemberek, akik ezzel foglalkoznak, szóval a 40 millió legyes érvet ne hozzuk fel :-)
     
  • Rosszul mérték fel a tananyag időszükségletét a készítők
    Én a fentiek miatt  egyértelműen ezt tartom valószínűnek
     
  • Jól mérték fel a tananyag időszükségletét a készítők és szándékosan csinálták, hogy  a szabadon választott dolgokra (és egyáltalán a gondolkozásra) ne legyen idő
    Tudom, hogy jót akarnak de sajnos látva az 150 évvel ezelőtti szemléletet ezekben az emberekben sajnos ezt is lehetségesnek tartom