( Summer6529 | 2020. 02. 10., h – 20:19 )

"Nekem nem jön át az "érv" a Trianon "vezérgondolattá" tételéről."

Abból nekem sem, amit idéztél. De ha megnézed a https://magyarkozlony.hu/dokumentumok/3288b6548a740b9c8daf918a399a0bed1… oldalon a NAT-ot, akkor szerintem az irodalomtanárok (több más dolog mellett) azt sérelmezik, hogy az irodalom tanítása elsődlegesen nem a hazaszeretetre tanításról szól, hanem magáról az irodalomról és annak szeretetéről.

 

pl idézet az új NAT-ból:"A magyar nyelv és irodalom tantárgyak kiemelten fontos területei a nemzeti öntudatra, önazonosságtudatra nevelésnek. Nyelvünk, közös történelmünk, keresztény alapú vallási és művészeti hagyományaink összekötnek bennünket: korokat, alkotókat, befogadókat és műveket. Egy kulturális hagyományhoz tartozunk, egy nemzet vagyunk."

 

 

Vagy ilyen van még az irodalomnál: "[a tanulónak] megalapozódik nemzeti identitástudata, történelmi szemlélete". Feltételezem, hogy ez az irodalomtanároknak idegen feladat. Persze ha egy matektanár kapná ez a feladatot az még idegenebb lenne, ez tény. Stb stb

 

De mondjuk ez is furcsa:"A magyar irodalom tantárgy tananyaga olyan normatív értékeket közvetít, amelyek a társadalom döntő többségének értékvilágát tükrözik". Mert a döntő többség a Barátok köztet nézi :-)