( _Franko_ | 2019. 08. 20., k – 19:03 )

"Turbulens áramlásban haladó test esetében a levegőrészecskék eloszlása egyenetlen, minden levegőrészecske, a testtel más és más szöget bezáró sebességvektorral rendelkezik."

Így van, épp ezért turbulens áramlásban jelentősen növekszik a légellenállás, lásd a gyakorlatban ökölszabályként a Reynolds-számot (mennyit kellett anno számolnom áramlástan kapcsán féléveken át)...

"A vadludak, kamionok, csapatban haladó kerékpárosok esetében a hátul haladók a vezér turbulens örvényterében haladnak, emiatt a vezér veszteségei az ő mozgási energia veszteségüket csökkenti."

Nem, nem a turbulens zónában haladnak, hanem a lamináris zónában. Ez a légellenállásukat csökkenti, mivel ilyenkor a haladási irányukkal egyező irányban halad a levegő, amit az előttük haladó húz magával, a légellenállás pedig négyzetesen arányos a levegő és az adott test sebességének különbségével.

Megnézel egy nagy sebességgel haladó járművet, a végletekig van tökéletesítve az alakja, hogy ne okozzon turbulens áramlást a haladása, mert abból mindig veszteség van.

"Ezt használják ki sebességi kerékpáros rekordoknál, ahol a kerékpáros előtt haladó autó örvénytere csökkenti az adott sebesség elérésének és tartásához szükséges energia nagyságát."

Ott se a turbulens áramlást használják ki, hanem azt, hogy a kerékpáros előtt haladó autó húzza a levegőt és ezáltal jelentősen csökken a leküzdendő légellenállás, a kerékpáros pedig egy szinte teljesen nyugvó levegőben teker, csak a kerékpárja súrlódási veszteségét kell legyőznie.

Szerintem te nagyon keversz valamit a turbulens áramlással, olvass utána kicsit.

--
https://iotguru.live