( maszili | 2018. 12. 09., v – 22:09 )

> Pont erről beszélek, hogy beadandót tud írni bármilyen nyelven. De ha már nem ilyen elemi feladatot kell megoldani, akkor jönnek a nyelvi elemek, konvenciók, frameworkök ismerete, amit már hónapokig tart összeszedni. Nem az a kunszt, hogy olyan programot írj, ami lefordul, hanem hogy olyat, amin nem sírja el magát egy évek óta a nyelvvel dolgozó ember. Vagyis hogy tudj adott nyelven egy fejlesztőcsapat részeként dolgozni.

Direkt egyszerű példát írtam, hogy könnyen érthető legyen. Nem értetted meg. Még egyszer utoljára megpróbálom elmagyarázni de most más szempontból.

Szerinted az oktatási intézménynek mely programozási nyelvet, melyik framework-öt, milyen konvenciókat kellene tanítania? Amikor szinte évente változnak ezek a divatirányzatok szerint, továbbá az iskola honnan tudja, hogy a végzős leendő munkáltatójának csapatában milyen elvárások lesznek?

> Ne tereld el a szálat, az egész abból indult, hogy kelleni fog, mert így kell elkezdeni programozni, nem arról, hogy miért tanítják.

A pitagorasz tétel is egy olyan dolog mint a program helyesség bizonyítása. Pl. egy pék nem számol a pitagorasz tétellel és nem minden program készítése során használják a bizonyítást sem.