( Oregon | 2018. 02. 05., h – 11:52 )

Nem tudom mit tanítasz, de szinte minden műszaki vagy matematikai dologra van már tool a gyakorláshoz. A megértéshez viszont hasznos az anyanyelvi előadás.

Hogy példát is mondjak:
Analízishez megértéséhez nekem tökéletes volt az előadás.
Gyakorláshoz pedig wolfram vagy ehhez hasonló toolok illetve feladatgyűjtemények kellettek.
Ha nem ment a gyakorlás (elméleti tudás híján) akkor ehhez a legjobbak párperces videók voltak az adott témában.
A lányommal pont ezt csinálom. Tanítom (gyakorlunk) matematikát, majd amikor látom a hiányosságot, akkor YT ZseniLeszek csatornán megkeresem neki a megfelelő párperces videót és megnézzük, majd átbeszéljük és megkérem, hogy foglalja össze. Ha ez megvan akkor vissza a gyakorláshoz, majd az absztrakcióhoz. Vagyis példa nélkül nem absztrahálunk.

Ron Aharoni matematikus könyvéből idéznék:
https://www.kephost.com/images/2018/02/05/absztrakcio.jpg

Sajnos erre nincs idő az egyetemeken, emiatt sokan elhullanak. Nem az ő hibájuk. Ilyen elhullásnál már kijelenthető az egyetemek hibája ez. Tudom, az egyetemek mutogatnak a középiskolákra, de könyörgöm! Egy mérnökember oldja meg azt a problémát, hogy a bemenet nem tökéletes és ne csak panaszkodjon.