( hajbazer | 2018. 02. 01., cs – 18:38 )

Senki nem várta el az Inteltől a tökéletes megoldást. Én sem. Tisztában vagyok vele, hogy mindenki hibázhat és ha Intel iránti perfekcionizmust sejtesz a véleményem mögött, akkor nagyon rosszul látsz.

Jelen esetben arról van szó, amit és ahogy az Intel művel és ahogy kezeli a helyzetet. Az a szélsőségesen vadkapitalista, profithajhász, önző és arrogáns magatartás, ami nálam kevésbé "ámokfutó" elemek zsebében is nyitja a bicskát. Szeretnélek emlékezetetni az alábbiakra.

  • Az Intel közel egy éve tud a hibáról és már azelőtt is tudott a hibáról, hogy a Coffee Lake piacra dobásra és sorozatgyártásra került volna. Mégis piacra dobták.
  • Az Intel CEO-ja a hiba nyilvánosságra hozása előtt eladta az Intel részvényeit. Ez egy ilyen kulcsfontosságú pozíció esetén egy valamit biztosan jelez: ő sem bízik már a saját cégében és abban, hogy megfelelő megoldást talál a problémára.
  • Az Intel közel egy éve tud a hibáról és a piszkos kutatómunkát már mások elvégezték helyette. Neki két dolgot kellett volna csinálni: megfelelő javítást írni és tesztelni. Egyik sem sikerült. Ami nagyobb baj, hogy a magatartásukat elnézve, nem is állt szándékukban.

Az Intel minden esélyt és segítséget megkapott arra, hogy saját tökéletlenségét ellensúlyozza. Mégis a felelősséget a vásárlóikra hárítva, őket kísérleti nyúlnak használva, velejéig arrogánsan viselkedett. Erre sajnos már nincs mentség. Persze védd csak nyugodtan multiékat.