( locsemege | 2016. 08. 04., cs – 22:16 )

Amit megtanítanak, az hasznos. Neked ugyan nem, mert mondjuk a 2 %-át használod, a 98 %-át nem. A gond az, hogy nem lehet tudni, melyik 2 %-át kell majd a jövőben használnod. Lehet ugyan szakbarbárokat képezni, csak az a baj, hogy pontosan egy dologhoz fog érteni az illető, minden máshoz pedig teljesen hülye lesz. Ez orosz rulett. Abban az oktatási rendszerben, amelyet te jónak gondolsz, vagy elmegy a jelölt hajszál ontosan azt csinálni, amit tanult, vagy éhen hal. Mi annak az esélye, hogy pontosan arra a tudásra lesz szükség, ráadásul egész életében, továbbá a jelleme nem alakul úgy, hogy idővel másfelé orientálódna? Tudom, tanulhat hozzá, de ez épp ugyanúgy igazm hogy általános ismeretek esetén elmélyítheti a tudását, amiben szeretné. Itt jegyzem meg, azért is kell az általános tudás, hogy legalább azt tudd, mi az eszközkészleted, minek kell utánanézni, mik a lehetőségeid egy probléma felléptekor. Ha ezt sem tudod, akkor hogyan találod meg a megfelelő eszközt? Vagy akinek kalapácsa van, mindent szögnek néz?

Továbbra is meggyőződésem, hogy az egyetemnek - ahogyan a nevében is van - egyetemes tudást kell biztosítania, még ha a programozó palánták prüszkölnek is attól a hardware-től amelyre végül is írják képzelgéseiket. Hogy mást ne mondjak, szerintem éppen a te általad támogatott szemlélet vezetett oda, hogy lassan a világ összes RAM-ja sem elég egy program futásához, mert a drága programozónak fogalma sincs, mi fán terem az adatmennyiség, az optimalizálás, mi az a nanosecundum, lefoglal bármihez 10 MB-ot kezdetnek, abból baj nem lehet. Fordító úgyis mindent megold, lényeg hogy kész libekből össze lehessen lapátolni a dolgot igénytelenül, hülye vevő áhítattal veszi majd át, mert fogalma sincs, hogy lehetne ez jobb is.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE