( bra | 2015. 03. 30., h – 21:35 )

Ott dolgozol, és tudod, hogy mi (nem) történt ezügyben? Nem tudom elhiszed-e nekem, hogy attól, hogy valaki "T-Online", vagy "Magyar Telekom", pont ugyanúgy tesznek a fejére, mint bárki máséra?
Annyiban még nehezebb is a dolgod, hogy ha találsz is valamilyen megoldást erre, egy nagyobb cégben sokkal nehezebben viszed keresztül, a jogtól kezdve a marketingen át Zsuzsi néniig mindenkit meg kell kérdezni, egyeztetni.

BTW, az is vicces, amikor egy hasonló méretű szolgáltató egyszercsak elkezd téged tiltani valamilyen RBL-re hivatkozva. Minden ügyfeledet hozzád irányítják, hogy te tudod megoldani a problémát. Próbálsz velük beszélni, leszarnak, közlik, hogy hát kerülj le az RBL-ről és akkor jó lesz. Whitelisting kizárva.
Szopsz vele éjszakákat, valahogy megregulázod a spammereket, majd nyugszol békében. Ezután hónapokkal később ugyanennek a szolgáltatónak az ügyfelei kezdik romba dönteni az ügyfélszolgálatodat, mivel nem tudnak feléd küldeni. Nahát, csak nem mi is bekapcsoltuk ugyanazt az RBL-t (nem szándékosan persze, mielőtt valaki még rosszindulatot feltételezne)? Azért a "hiba" javítása után, a szép emlékek miatt visszaírsz, hogy hát tessék, szedjétek le magatokat, mire ők közlik, hogy ezt nekünk kell megoldanunk, mivel ők nagy szolgáltató, nem tudják leszedetni magukat az RBL-ről, különben is miért nem whitelisteljük. Sőt, azonnal whitelisteljük!

Hidd el, nem olyan egyszerű ez, mint amilyennek látszik. :(