( _Franko_ | 2010. 05. 17., h – 11:33 )

Bele fog kerülni az árba mindez, egyre inkább belekerül, és ez is drágulást, lassulást és problémákat okoz. Hogy pont ezek ellen keltél ki? Jogos, csak a másik oldalon vagy éppen, éppen háborogsz, mert figyelembe veszik a környezetet, ezért drágul és lassul... :)

Ahogy az elektronikai ipar bevezette a RoHS termékeket, azonnal felléptek a drágulások, a lassulások, illetve a nem várt öregedési és működési problémák, ám a termékek újrahasznosítása sokkal könnyebb lett, illetve a környezet terhelése is csökkent.

Az ISA kártyád és a hozzá tartozó számítógép jó eséllyel egy környezetvédelmi időzített bomba, és az évtizedes működését azok a könyezetre igen káros anyagok biztosítják, amelyek ártalmatlanítását és kezelését annó nem építették be az árába. Lehet azt mondani, hogy lám, mindent meg tudsz csinálni egy 15 éves számítógéppel, erre azt lehet mondani, hogy az igényeidnek megfelel: ettől még lehetsz igénytelen, míg más igényes. Mert lehet élni heti 40 liter vízhasználattal, amire a sivatagban azt mondják, hogy pazarolsz, egy nagyvárosban pedig azt, hogy igénytelen és antiszociális vagy...

Az átlagfelhasználó nem renderel scene-t a gépén és én az előző (meg az összes többi) hozzászólásomban is arra világítottam rá, hogy a mindennap - az átlag által - legtöbbet használt programok (böngészők, levelezőkliensek, irodai programok, multimédiás és kreatív programok) azok, amik bloat-ok és erőforráspocsékolóan vannak megírva, sőt, minden újabb kiadás egyre lassabb lesz azonos hardveren.

Nem kiemelt szándéka egyik fejlesztőnek se, hogy lassabb legyen a programja, mint az előző volt. Az viszont szándék, hogy a felhasználói igényeket kielégítse. És a felhasználóknak vannak igényei. 15 éve a 640x480 és 256 szín és a szögletes ablak volt az elterjedt, manapság a 1440x900 16 millió szín és a lekerekített ablak mindenféle árnyékkal az igény: és a csicsa nem csak most igény, 15 éve a szöveges felületű ablakoknak árnyékolása volt... ez erőforrást von el, de felhasználói igény.

Ha nem a Te igényed, akkor nem kell használnod, de ne akard kikényszeríteni, hogy mindenki úgy éljen, mint Te, mert szerinted az a jövő. Volt ismerősöm, aki a családot úgy tanította, hogy reggel mindenki használja a WC-t, majd az utolsó húzza csak le, mert ez a jövő - vagy a múlt?

Arra, hogy ha létezne a PovRay-nél hatékonyabb szoftver és ugyanazt a scene-t fele annyi idő alatt és fele annyi fogyasztással renderelné, akkor az nem azt jelentené, hogy a hardver lassú, hanem azt, hogy a PovRay nem annyira hatékony (elméleti síkon volt csak példa, nem teszteltem).

Te makacsul nem vagy hajlandó tudomásul venni, hogy 20 éve közel ugyanannyit fogyasztanak a számítógépek, de a teljesítményük és az adattároló kapacitásuk több ezerszeresére növekedett. Persze a felhasználóval való kapcsolattartás is megváltozott, 320x200x256 szín helyett a felbontás 1440x900x16M lett, ami önmagában nyolcvanszoros különbség, és ettől fogva az ezerszeres teljesítmény már éppen kicsit több, mint tízszeres csak. Ha elkezdjük hozzávenni a grafikai hatásokat, az Undo buffert, a Drag'n'drop lehetőségeket, a háttérbe taszított multimédiát, a böngészőbe ágyazott multimédiát, a több program egyidejű futtatását (a 3.1 azért tudott nyögni, ha egy Word mellett _futott_ még valami, de már attól is, ha 5-10 ablak csak ott volt a háttérben), ésatöbbi egyéb dolog, ami apróság, de kényelmessé teszi a munkát és a szórakozást... akkor kiderül, hogy nem is annyira a szoftverrel és a hatékonysággal van a gond.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD