( Tyra3l | 2010. 04. 19., h – 12:15 )

Vedd figyelembe, hogy a jelenlegi tendecia az, hogy egyre tobbet forgalmaznak az atlag userek is (onlie radio, tv, HD youtube, etc.), szoval manapsag mar nem annyira hangzik hihetetlennek 50-100G-t forgalmazni warez nelkul.

Egeszen eddig az ISP-k nyomtak fel a savszelessegeket es a forgalmi korlatokat az egymassal folytatott versenyben, mivel az atlag felhasznalo nem hasznalja se 0-24, se max le/feltoltessel folyamatosan a netet.
Ezert furcsa most az, hogy az ISP elkezdenek sirni, hogy a felhasznalok es a tartalomszolgaltatok kezdenek felnoni a csomagokhoz, es az addig oversellingbol csak papiron "bovitett" halozat nem birja a terhelest, es errol a tartalomszolgaltatok tehetnek.

Szerintem ez egy olyan dolog, amire az ISPknek szamitania lehetett volna.
A youtube-ot nezo emberek nem extrem felhasznalok, ha igy lenne, akkor a felhasznalok nagy resze extrem felhasznalo, ami egyertelmuen az ISP csomagportfoliojanak a hibas kialakitasat jelzi.

Maskepp: ki lehet rugni/szerzodest lehet bontani a felso 10%-kal, aki a legtobbet forgalmazza, de a youtube nezo tomegeknek nem lehet szolni, hogy ugyanmar modosits csomagot, fizess tobbet, mert nem birjuk kiszolgalni amit kertunk.
Nekem ugy tunik, hogy emiatt probalkoznak be a youtube-nal az ISP-k.

Tyrael