Karácsonyi netes vásárlásaim

Könyveket rendeltem a Bookline-tól december 8-n, cc 20.000 Ft értékben.
Email üzenetet kaptam, hogy a rendelést december 18-n átadták a futárszolgálatnak (GLS).
December 19-n hívnak futárszolgálattól, hogy nem vettük át a terméket (?), tehát december 21-n hoznák újra. 18-n egész nap itthon voltunk. Csengő ugyan nincsen, de a mobiltelefonszám ismeretében ez eddig még nem okozott problémát senkinek. Nem fogadott hívásunk nem volt...

Pár apróságot rendeltünk december 7-n a http://www.nomadsport.eu/ oldalról. Ők is futárszolgálattal szállítanak, gondolom hamar rájöttek arra, hogy a Magyar Posta nem használható erre a célra. December 18-n hívtak közvetlenül az üzletből, hogy a futár visszahozta hozzájuk a terméket, kell-e még. Mondtuk, hogy nagyon is kell, már egy hete itt kellett volna lenni, de minket futár nem keresett, nem hívott, itt nem járt. Jó, akkor elküldik megint (eddig még semmi hír).

December 16-n elromlott a mosógépünk. Korábban rendeltem már innen is http://www.konyhabolt.hu/ és innen is http://www.ebolt.hu/ . Miután nem két filléres vásárlásról van szó, telefonon is beszéltem mindkét céggel, 2-3 napon belüli szállítást mondtak, tehát szerdai rendelés esetén (szombat is munkanap), még ezt a hetet. Az eBolt mellett döntöttünk.December 19-n szombaton felhívtam az eBolt-ot, ahol közölték, hogy az általam megrendelt mosógépet még nem kapták meg a szállítótól. December 21-n lesz újabb szállítás, ha akkor megkapják, akkor december 22-23-n ki tudják szállítani.

Az utóbbi esetben sajnos egy nagy hibát is elkövettem: neten bankkártyával kifizettem a terméket. Most már bánom...

Mindhárom esetben külön díjat számoltak fel a kiszállításért.

A legelkeserítőbb, hogy mind az eBolt, mind pedig a GLS esetében a magyarországi e-kereskedelem prominens szereplőiről van szó. Tehát félek tőle, szolgáltatás tekintetében ez a maximum, amit - válság ide, válság oda - Magyarországon megkaphatsz...

És most már értem, miért kesergett egyik ismerősöm a minap, hogy "Magyarországon a netes bankkártyás fizetésnek nincs kultúrája". Igen. A bizalom hiányzik. De nem alaptalanul...

UPDATE

Tegnap megjöttek a könyvek a Bookline-tól (14 nap alatt).
A Nomádsport tulajdonosa maga hozta el a rendelt árut, őket tényleg csak ajánlani tudom.
És bár az eBolt ügyfélszolgálati telefonját továbbra sem veszik fel, de ma a mosógép is megérkezett...

Minden jó, ha a vége jó... :-) Békés Karácsonyt mindenkinek!

Hozzászólások

Miert gondolod, *ha mar fizettel*, erdekli barmelyik eladot/ertekesitot mit puffogsz? :D Megkapta a jutalekat.
A valsag kozepen, amikor hullanak a cegek, mint a legyek elore fizetni eleg meredek. Futhatsz a penzed utan ha az utalas es a teljesites kozott csodbemegy a ceg...

Én Pixmania-ról rendeltem dolgokat, nemrég egy monitort is, és az olcsóbb futárszolgálat (DPD) is 3-4 nap alatt idehozza, pedig minden ~Frankfurtból jön. Alapjáraton nem olcsó, viszont akcióban ki lehet fogni jó cuccokat jó áron.

Esetleg egy csengő felszerelése meggyorsítaná az ügymenetet. Szerintem egy próbát mindenképpen megérne. Javaslom, hogy a csengőt ne kiszállítással rendeld meg :-).

A mosógéphez: A webes áruházak sokkal nagyobb választékkal rendelkeznek, mint a "normál" boltok. Ezt azért tehetik meg, mert a raktárkészlet tart nullához, viszont sokszor olyan gépeket is meg lehet venni, ami normál kiskeresdelmi forgalomban itthon nem kapható. Ennek az az ára, hogy a szállítási határidők betartása nem csak a webes áruházon múlik, különösen karácsony előtt. Ezzel szemben a normál boltokban csak olyan típusok vannak, amelyekből sokat vesznek, és így van raktárkészletük is, de jóval kisebb a választék.
Véleményem szerint karácsony előtt bármilyen eszköz meghibásodása nagy szívás.

-----
Dropbox tárhely igénylése: https://www.getdropbox.com/referrals/NTI2MzM2MjA5

Akkor most én mit mondjak? 16-án napközben rendeltem a Panemtől egy könyvet átutalással, amit a visszaigazolás után azonnal el is indítottam. 17-én jött a mail, hogy köszönik, megkapták a pénzt. 18-án megkaptam a könyvet. (Igaz, kicsit bénázott a futár, de legalább hívott, hogy mi a helyzet.) Ja és hogy szép legyen a sztori: nekem is GLS hozta a csomagot. :-)

A futar altalaban nem kapja meg a telefonszamod a cegtol akitol rendeltel, csak annyit lat ami a csomagon van. Ez meg akkor is igaz lehet ha a ceg sajat futarja es nem futarszolgalat (DPD, GLS, etc.) Ugyhogy a csengo felszerelese nem egy hulye otlet, vagy minimum jelezd a megrendeleskor (szokott lenni ra egy box) hogy hivjanak telefonon.

Ez mondjuk így nem igaz. Az utóbbi 4-5 évben volt jópár csomagom a GLS-en és a RoyalSprint-en keresztül (többnyire Bookline), és mindig ott virított a Címzett sorban a telefonszámom. Sőt, ha egyedi komment is volt (pl. délutáni kiszállítást kértem), akkor az is ott volt.

A mostani Panem-es könyvnél a csomagolás így nézett ki: barna csomagolópapír, rajta nagy (10x15 centi kb?) öntapadós GLS-es formanyomtatvány, amin rajta volt a név, cím, telefonszám.

Utóbbi évben(2009) rendeltem mosógépet, dvd-t, könyvet, PC alkatrészt, telefont, gáztúzhelyt, nyomtatópatront, meg még ami nem jut eszembe. Minden rendelésnél, akár internetes, akár másfajta volt, bele irattam, hogy előtte ezen a számon felhív. A Tesco kivételével mind felhívtak, viszont a tesco-s srácok meg az előre megbeszélt időpontban szállítottak. A GLS-es futár viszont nem volt udvarias, letegezett, ráadásul rákérdezett, mi van a csomagban. Azóta GLS-t ignorálom, ha lehet.

---------------------------------------------------------------------------------
A Linux nem ingyenes. Meg kell fizetni a tanulópénzt.
Az emberek 66 százaléka nem tud számolni! Gondoljatok bele, ez majdnem a fele!!