"Issues accessing Registry, Hub, Scout, DBC, DHI - We are seeing issues accessing and using our services across many of our products. See dockerstatus.com for updates."
Minden szolgáltatásuk "Full Service Disruption" állapotban van:
Incident Status: Full Service Disruption
Components: Docker Hub Registry, Docker Authentication, Docker Hub Web Services, Docker Billing, Docker Hub Automated Builds, Docker Hub Security Scanning, Docker Scout, Docker Build Cloud, Testcontainers Cloud, Docker Cloud, Docker Hardened Images
Locations: Docker Web Services
- 2297 megtekintés
Hozzászólások
minden is all
AWS DynamoDB paff-on van (meg lehet, mas is?).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyik kollégám jelezte, náluk a Microsoft 365 admin center van nyekken...
A Docker státusz oldalon ennyit már írnak:
"[Identified] We have identified the underlying issue with one of our cloud service providers. We are monitoring the situation and prepare our systems for when the issues with our service provider resolve."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
megy/ment a dynamo, "csak" us-east-1 DNS volt szar
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
AWS outage van
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Atlassian is érintett!
Proton:
https://pr.tn/ref/HBNPNCFFG8N0
"Bithang-Yoo Rádió, az élvezet, ami a Zenéhez elvezet!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia, köszi hogy szoltál, kérlek adj fel egy JIRA tic... ahhm-hmm...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lol :D :D :D
Proton:
https://pr.tn/ref/HBNPNCFFG8N0
"Bithang-Yoo Rádió, az élvezet, ami a Zenéhez elvezet!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Atlassian is
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézd meg a https://downdetector.com/ oldalt, elég sok ismert cég / szolgáltatás ott lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetlen AWS régió esett ki, nagyon gáz hogy még a nagyok is elesnek, senkinél nincs régió független HA, de tovább megyek, EU felhasználóként hogyhogy a személyes adataimmal foglalkozó szolgáltatás is döglött, miközben azt ugye biztos nem US-East régióban tárolják...?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A DNSnek van baja, gyanús, hogy azt nem sikerült megugrani sokaknak, hogy az jól legyen kezelve, hiába van HA, ha nem talál oda a traffic.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jogos, az egy nehéz dió, bár nem lehetetlen
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez van amikor bekövetkezik a "lehetetlen".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Route53-ban van multi-zone funkcionalitás egyáltalán? A felületről nem emlékszem ilyesmire, hogy lehetne egy zónánál kérni, hogy több régióban is hozza létre. A multi-AZ meg ahogy látjuk, kevés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
HA / Backup tesztről hallott már ezeknek a cégeknek az üzemeltetése vagy odáig még nem jutottak a tankönyvben?
Ha tartós rendszert építesz és okos csapatot nevelsz, akkor száz kiadásban sem érheti baj; ha csak a gépekre hagyatkozol, akkor egyszer jól jársz, máskor rosszul; de ha sem a rendszer nem bírja a terhet, sem a csapat nem tanul a hibákból, akkor minden egyes kiadás kockázat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fingom sincs. :)
Érzésre azért elég nagy szolgáltatások vannak az elhullott listán, szóval valami az AWSben vagy szar, vagy drága lehet :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az AWS-ben az a szar, hogy vannak olyan globális szolgáltatásai, ami csak us-east-1-ben futnak. Ha us-east-1-ben kiesés van, kiesés lesz mindenhol a világban, ha éppen azt a globális szolgáltatást használod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kérdés, hogy ez most átüti-e az ingerküszöböt, hogy akkor ezeket eltakarítsák a saját portájukon. Én, ha ügyfél lennék, ezt azért várnám tőlük, ha már ők a nagyok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy hallottak, és bevállalták ezt a kockázatot. A us-east-1 elég jól bele van drótozva az AWS-be, annak a kiesésére kb. csak úgy tudsz készülni, ha a recovery site egy másik cloud szolgáltatónál van, az meg nem mindig triviális, és főleg nem olcsó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van, AWS-ben még mindig vannak (mindig is voltak) ilyen bedrótozott szarságok amik 99.9999%ban jók lesznek (és ezért számodra láthatatlan, mindegy).
Amikor valamit igénybe veszel aminek a 26. layere alatt van egy ilyen bedrótozott szarság és ezért már akár nem is tudsz róla, szerződésben sem szerepel akkor kb. így jártál (mint most).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A probléma ott van, hogy az AWS-nek vannak olyan, globális szolgáltatásai, amik csak us-east-1-ben mennek, nincsenek HA-val ellátva. És lehalt az us-east-1, és emiatt minden, ami az ott futó globális szolgáltatásokat használja, tök mindegy, hogy melyik adatközpontban fut. Azaz eu-central-1-ben hiába futtatsz te valamit, ha van olyan szolgáltatás, ami us-east-1-ben fut, érintett leszel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Király... Ez már a teljesen megvalósított Five Pillars of the Well-Architected Framework vagy vannak még egyéb ehhez hasonló bedrótozott függőségek?
Ha tartós rendszert építesz és okos csapatot nevelsz, akkor száz kiadásban sem érheti baj; ha csak a gépekre hagyatkozol, akkor egyszer jól jársz, máskor rosszul; de ha sem a rendszer nem bírja a terhet, sem a csapat nem tanul a hibákból, akkor minden egyes kiadás kockázat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha belegondolsz valahol valóban vicces ez az eltartott kisujjas "5-pillars WAF sallala ..." a mai nap tükrében :)
Persze ha a másik irányból nézed akkor fut a felhőben egy tonna összetákolt szar. Amit az AWS persze kevéssé bán hiszen az nekik csak több pénzt jelent :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát értem. Amúgy nem hiszem, hogy az AWS mérnökei annyire balfaszok lennének, hogy ne tudnák megoldani a HA-t a core szolgáltatásaikra, ez inkább szándékos sprólásnak tűnik.
Ha tartós rendszert építesz és okos csapatot nevelsz, akkor száz kiadásban sem érheti baj; ha csak a gépekre hagyatkozol, akkor egyszer jól jársz, máskor rosszul; de ha sem a rendszer nem bírja a terhet, sem a csapat nem tanul a hibákból, akkor minden egyes kiadás kockázat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyrészt spórolás másrészt abszolút kontroll.
Ők ott leállítanak ezt-azt, a fél világ megáll.
_most_ nem volt szándékos.
Dear Europe, wake the fuck up ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az internet betett a könyvárusoknak. Most a könyvárusok tettek be az internetnek. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- dupla -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha jól láttam az us-east-1 esett ki ami nem egy átlagos AWS régió. Sok belső és publikus AWS cucc csak ott fut vagy csak ott érhető el és a kaszkád hatások miatt olyan szolgáltatások elesnek ilyenkor amikre az ember elsőre nem is gondolna, akár más régiókban is. Például a Route 53 console-ja csak us-east-1-ben volt anno. Amikor pár éve volt egy ilyen akkor a us-east-1 workloadunkról azért nem tudtak a fejlesztők gyorsan elváltani mert a step-by-step doksiban a Route 53 web console használata szerepelt és pár óráig küzdöttek mielőtt szóltak volna nekünk. Emellett még persze egy csomó más szolgáltatás is meghót, de a pontos listára már nem emlékszem csak erre a kissé vicces esetre.
Reméltem hogy azóta az AWS már betartja a saját javaslatát és minden szolgáltatást több régióba is kirak, de ezek szerint ezt még nem sikerült megugrani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megint Route53 bajság volt amúgy. Valahol értem, hogy problémás egy több régióra szétosztott DNS clustert üzemeltetni, de azért náluk van az a pénz, hogy megérné.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tényleg jó, de hogy jön ez ide?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jobb, mint Vér Pistike rencergizda, aki semmit nem dokumentál és amikor áll a cég épp nem ér rá felvenni a telefont. De komoly cég Vér István alvállalkozója sem jobb, aki tudatlanul tartja az ügyfelet, hogy valójában egy noname hosting támogatás nélküli gépén fut a kritikus alkalmazása, és már évek óta semmire nincs támogatás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tudatosságnak vannak szintjei. Minél többet gondolkodom róla annál inkább van értelme cloud exit stratégiát írni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+0.5, de a cloud exit nem erre a problémára megoldás
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vágom persze. Viszont a cloud-exiten gondolkozás segíthet abban is hogy meglásd az infrastruktúrád függőségeit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amíg nem hajtottad végre A-tól Z-ig, teljesen, addig csak 1 terv, amiből csak az maradt ki, ami a tényleges futtatásakor fog kiderülni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
és amikor áll a cég épp nem ér rá felvenni a telefont
Mert azok a cégek akik pl.: jira, docker, slack stb használnak és kb csak malmozni tudtak, nekik felvette az amazon ?
Fedora 42, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ezek nélkül a segítő eszközök nélkül csak malmozni tudsz, ott valami nagyon el van rontva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze lehetett addig felmosni is, de a telefont felvette-e az AWS, hogy szegény dolgozók érdemben megtudják, meddig kell még a felmosót fogdosni, a tényleges munka helyett ???
Fedora 42, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neked a munka abból áll, hogy Slack üzeneteket írsz meg JIRA ticketeket nézegetsz? Azok adminisztratív eszközök, nem pedig maga a munka.
Én tök jól elprogramoztam tegnap JIRA meg Docker Hub nélkül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látom magadból indulsz ki ... Valahol adminisztrálás nélkül, munka nincsen, esetleg az is elképzelhetetlen számodra, hogy maga az adminisztrálás a munka ???
Fedora 42, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olyan is van, ahol a munka nem is lényeg h. el legyen végezve (elmúlt pár hét történesei alapján, amit hálistennek nem közvetlen érintettként csak a kollégáim elmeséléséből hallgattam végig), hanem csak az h. lepapírozva minden le legyen. Különben hiába végezted el magát a munkát sikeresen - miközben megoldottad a váratlan kolosszális fuckup-ot - , a nem tökéletes papírozás miatt leszel mégis sortűz elé állítva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, de ha abban vannak a taskok, hogy mit kell csinálni, meg ki mivel hogy áll - főleg ha egymásnak adjátok-veszitek, akkor anélkül elég nehéz. Olyan mint a bevásárló lista... Emlékszel erre-arra, meg mintha az is kellene, veszel valamit, aztán hazamész, és... OK, ezt nem vettem. Ezt sem. Ez nem is kellett volna. Ebből fele annyi is elég lett volna, vagy épp 3x ennyi kell.
Szóval lehet nélküle dolgozgatni persze, ötletszerűen, emlékekből... Aztán vagy jó lesz, vagy nem. Vagy azt kellett csinálni vagy nem, vagy azon a gépen vagy nem... :)
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Telefont nem hiszem, hogy felvette nekik, de abban biztos vagyok, hogy "picit" komolyabb gárda esett neki tüzetoldani, ráadásul azonnal, mint pistike.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hogy "picit" komolyabb gárda esett neki tüzetoldani,
Igen, és legalább addig tartott mint vérpistikének belerugni az asztal alatt lévő "szervbe" :DD
Fedora 42, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mint a prohardvarereknek? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
áh ott rosszabb volt a helyzet, mert nem az asztal alatt volt. HA ott lett volna, akkor ha más nem fogják mancika néni gépét és az lett volna az új "szerver"
Fedora 42, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De hát nem fogták :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert nem az asztal alatt volt a szerver, hanem valahol máshol. Ott nem volt másik gépük amivel helyettesítették volna. Ezért írtam, ha a cégnél bent az asztal alatt tartják, ha más nem a legerősebb notit nevezik kis szervernek oszt jóvan :D
Fedora 42, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem én, csak hát te jöttél azzal, hogy annyi idő alatt lett életre lehelve, mintha vérpistike csinálta volna. Aztán itt az utolsó vérpistikés pont nem ilyen volt. Pedig gondolom laptopja speciel volt a prohardvereseknek is :)
ha a cégnél bent az asztal alatt tartják
tudod, ha a nagymama csilingelt volna, ő lett volna a villamos :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig gondolom laptopja speciel volt a prohardvereseknek is
Vagy nem volt, vagy nem vérpistikék ...
Fedora 42, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, pedig szerintem ezzel a produkcióval erős pályázatot nyújtottak be a lexikon szócikk illusztrációjának a helyére :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én hallottam már vérpistiről, akinek nem sikerült fél nap alatt megoldani a semmisemmegy-et.
De a mondandóm lényege arra vonatkozott, hogy itt nem kellett felhivni senkit, mert nyilván 100-an ráugrottak, amit elkezdett csilingelni a monitoring.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah felénk nagyon is jellemző, hogy Mancika néninek ha nem jön be a jira, rögtön tudja, hogy azért nem jön be mert az AWS us-east lehalt.
Majd pár másodperc múlvva megnyugszik, mondván de jó mert 100 ak dolgoznak a hiba elhárításán ...
Életszerű ...
Fedora 42, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na ezt a mocskot szünteti meg a NIS2. VÉGRE!!!! Már okádok a szutyok szar vállalkozóktól, megrendelői és teljesítési oldalról is. Ennél igénytelenebb IT piac Indiában van legközelebb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amíg nem kezdenek el özönleni a cáfolati példák, mindenki gondolja csak nyugodtan azt, h. egy újabb adag hatalmas papírhalom legenerálását jelenti pusztán a magasztos NIS2. Semmi valódi probléma hatékony és valós megoldását.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyenkor mindig eszembe jut egy nagy partner, aki nagyon frankó cloud rendszert épített. Tényleg odatette az embert, a technikát, tesztelt, ment innovatívan előre, kvázi úttörőként a témában.
Aztán voltam a másik cég, aki 1 gépre, de geo-redundáns backupra épített. Helyben gyors restore biztosított, arra a 10 évben egyszeri gép gebaszra. Meg a távoli helyen backup, ha leégne az egész szerverterem.
Szóval a nagy csillagrombolónak volt max pár hónapos uptime. Volt, hogy 2 hetet alig hozott össze, mert szerencsétlen rendszer esett-kelt állandóan. A technika ördöge sosem aludt náluk.
A másik cégnél meg 3 éves uptime. Faék egyszerű kiépítés, jó hardveren, cserébe stabilan megy.
A fenti kontraszt többször eszembe jut és ha az igény mégsem annyira kívánja, inkább egy single vagy aktív-passzív megoldást építünk ki, kézzel billentve. Az aktív-> passzív etetés is olykor egyszerű megoldásokkal megy (pl. rsync), nem elosztott fájlrendszer. Így nem tud bekavarni Murphy bácsi. Persze ehhez az kell, hogy az üzleti model ezt megengedje. A $-t látva, általában megengedi :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Overengineering, na ja. Nem csak szoftvert, infrát is lehet overengineerelni.
Nekem van egy olyan elméletem hogy a legkisebbeket meg a legnagyobbakat kell cloudba tenni.
Középen van egy elég tisztességes sáv ahol egyszerűen nem éri meg a cloud. Maximum egyes jól kiválasztott részeket érdemes cloudba tenni és akkor lesz hybrid megoldás. Ez a sáv a cloud providerek ajánlatainak függvényében mozog valamennyire.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így. A hibrid IaaS a legjobb, de az a legbonyolultabb, így az marad a középső sáv nagyobb játékosainak, a többiek számára a cloud inkább hidegtartaléinak jó.
PaaS/SaaS esetén hacsak nem core terület, sajnos mindenkinek inkább cloud, mert azokhoz helyben nem lehet értelmes csapatot építeni. Szükséges méret drága és halálra unják magukat, olyan ritka a komoly esemény. Cserében le is pusztul a tudásuk. Amíg a broadcom nem rondított bele, a vmware tanzu-ban nagy reményem volt. Ügyesen csomagolta a hibrid szolgáltatást olyan tudásba, ami középkategória fölött helyben amúgy is megvolt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Szükséges méret drága és halálra unják magukat, olyan ritka a komoly esemény.
Ilyenkor kell bérelni az embert. Persze, nem lesz olyan jó, mint a helyi csapat, de megüti az elégségest. Cserébe nem ül és malmozik, ha nincs munka, hanem dolgozik más ügyfél fényévente egyszer előjövő haváriáján.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És vissza is tértünk a felhő problémájára. Ha az ember jó neked, mint XaaS, akkor a szoftver miért nem? Outsourcing pont ugyanazzal küzd, mint a felhő. Skálázni és olcsón tartani akkor tudod, ha végletekig standard és primitív építő elemekből rakod össze, hogy a frissen beesett bölcsész is el tudja végezni a dolgok 80+ százalékát. Aztán jön egy olyan komplex helyzet ami 3 csapaton is átnyúlik, és mindhárom pingvinezik, hogy "de hát nálam minden zöld", és kezdődik a ticket pingpong. Mert ugye ha helyben nincs szakértelem, akkor még annak felmérése is nehéz, hogy hány és milyen contractor kell a virtuális csapatba, így egyszerűbb kiadni erre szakosodott cégnek. De ennek a rekurzív folytatása az, hogy a felhő jó. Más oldja meg a felépítés bonyolultságát, más üzemelteti, nekem csak használni kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Külső supporttal de szépet szivtunk évekig. Nagy cég, sok technikai, főleg felhős tudással. Volt 1 max 2 ember, aki értette, a nagyon magas problémák nála is megakasztották a folyamatot, de azért szállított megoldást 1-2 hét alatt. Valszeg senior volt, ritkán ért rá. Ha nem őt osztották rád, jott a bénázás. Ami napi szinten előfordul, azt kb tudta, ha nem, akkor Google. Akár ott a meeten :) De ha már kicsit összetettebb volt a probléma, nem triviális, Google nincs tele a problémával, akkor elvérzett. Na de pont ezért kertünk supportot, mert ennyire a mi wineseink is benne voltak.
Ha jott is ugyes srác, tovább alt fél év után. Gondolom külföld vagy magan vállalkozás.
Másik céggel meg úgy jártunk, aki outsource-ba is foglalkoztat: Vezető fejlesztőnk elment, tudást egy partnernek adta volna tovább, aki bedolgozik nálunk. Fél év alatt 3 srácot küldtek hozzánk. Vagy hulye volt vagy okos, de dobbantott külföldre. Szóval en is azt látom, hogy attól, hogy szolgáltatásként veszed igénybe a munkaerőt, Koránt sem biztos, hogy jobban jársz. Ott is ugyanazzal küzdenek, mint te.
A síikert kifejezi, hogy végül vissza foglalkoztatjuk a vezeto fejlesztőt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ugyanaz volt a megoldandó feladat mindkét cégnél, vagy ez most két teljesen különböző use case?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindkettő cég VPS szolgáltatást adott a piacnak. Így az alapokat nézve, ugyanaz volt a feladat. Hogy a felettes réteget ki mire használta, az már más. A nagy cloud rendszert biztos komolyabb üzleti partnerek vették igénybe, mert komolyabb számok voltak mögötte. Csak a gyakorlatban sajnos, ami el tudott romlani, elromlott. És itt, ha jól értettem, a szoftveres oldalról voltak bajok.
Lazán kapcsolódik: volt, hogy DRBD + OCFS2 -vel volt megoldva a cluster fájlrendszere egy nagy terhelésű, terhelés elosztott weboldal kiszolgálására. 99%-ban csak olvasás történik.
Egy kernel frissítés után 1-2 hetente split-brain állapotba kerültek a node-ok.
Előző kernellel jó volt. Használtuk tovább előző kernellel, majd amikor kijött egy újabb kernel, ismét stabilan ment. Kb 1 évre rá megismétlődött a jelenség egy új kernel frissítéssel.
Na akkor bontottuk el a clustert és lett 2 single gép, aktív-passzív megoldással. Késleltetett rsync alapú fájl szinkronnal. Csak az SQL maradt replikálva.
Ez a jelenség is megerősít abban, hogy minél több szoftveres réteget pakolunk egymásra, annál könnyebben megborul.
Az életben szinte sosem HW hiba miatt volt leállásunk, hanem sunyi szoftver bugok miatt, főleg cluster környezetben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor ezért állt ma délelőtt a Canva is valószínűleg... Szerk. Mármint az AWS miatt.
“The basic tool for the manipulation of reality is the manipulation of words. If you can control the meaning of words, you can control the people who must use them.”
― Philip K. Dick
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ja, ezért.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Slack is érintett volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a topic címét érdemes lenne módosítani Dockerről AWS-re. Csak a pontosság kedvéért.
Szerencsére én ma ebből az egészből semmit se vettem észre. Nyugodtan tudtam dolgozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell aggódni, Karesz mindjárt beér a laptopjával. Ha jól látom még nem volt: https://index.hu/napirajz/2015/11/10/aeroport_kaputt/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fedora 42, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni