Qubatron - Fotórealisztikus sugárkövetéses microvoxel FPS

Címkék

Bár a UNIX-hoz csak annyiban kapcsolódik, hogy Linuxon fejlesztettem a saját magam által írt tool-ok (és a SwayOS) segítségével, de technikailag talán van annyira érdekes, hogy érdemes lehet megemlíteni a HUP közönségének.

Nagyfelbontású/realisztikus voxeles játékmotort még nem nagyon mert senki írni, mert megrettentek a GPU- és memóriaigényétől, de 2024-ben úgy tűnt, hogy ott vagyunk már, hogy meg lehet egy ilyet valósítani. Gondoltam, belekezdek én is egy ilyen projektbe, kíváncsi voltam, hogy tényleg ott vagyunk-e már. Úgy tűnik, hogy tényleg. Egy 32 GB-os GPU-ra már játszható méretű területet fel lehet tölteni és egyéb sugárkövetéses trükkökre is képes lehet amit az én integrált GPU-m már nem bír el.

Demó videó itt. Online játszható verzió itt. Forráskód itt.

Hozzászólások

Szerkesztve: 2025. 05. 02., p – 09:13

Bár a UNIX-hoz

FYI:

Már a 0. perctől kezdve vannak az oldalon "Játék" stb. témakörök, már az előtt voltak, mielőtt az oldalnak valaki javasolta volna a Hungarian Unix Portal nevet. Amit én személy szerint sosem tartottam teljesen illőnek, de mivel ingyen kaptuk a hup.hu domain-t ajándékba, nem néztem a fogát.

Ontopik:

Ez a voxel az a voxel, mint amit az Outcast is használt?

trey @ gépház

Szép munka!

Elképzelni sem tudom, hogy mi meló lehet egy ilyet összerakni.

A hagyományos 3D technológiákhoz képest ennek mi az előnye? Emlékszem a Voxelre még talán a Comanche játék kapcsán, de hát ez már több mint 20 éve volt.

Ez engem is érdekelne. 

Bontható pályáknál talán van előnye, de igazából a mai játék-motorok - ha nagyon bonyolultan is - de meg tudják oldani tesszelációval. Az implementáció voxelekkel nyilván egyszerűbb lenne, csak kérdés megéri-e.

Tomografikus (belső szerkezetet ábrázolni tudó) modelleknél van egyértelmű előnye, de játékoknál szerintem ennek kevés a relevanciája (néhány effektusnál jól jön, de nem igazán látok olyan játékmenetet, ahol a játékos számára átlátható lenne az egész pálya tomografikus jellege). Ez inkább az orvosi és mérnöki tervezőszoftverek területe.

Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!

Igen, főleg a 32GB-os kártyára gondolok hogy az úgy elég sok, közben egy Cyberpunk 2077-et simán játszok egy 8GB-os kártyával, 4K-ban, AI-al felskálázva, elképesztően látványos minőségben.

Vagy esetleg ilyet, nyilván erősebb kártyával:

https://www.youtube.com/watch?v=JUWtWPX6hgs

játékélmény szempontjából az előnye hogy szabadon lehet változtatni a pályát/modelleket játék közben ( lyukak a falon, karaktereken, gödrök, átjárók nyitása ( ez poligonokkal nagy szopás ), technológiai előnye pedig a nagyon gyors ray tracing az octree-vonal ütközésvizsgálat egyszerűsége miatt, hátránya a sokkal nagyobb memóriaigény még úgy is hogy a belső struktúra nincs tárolva csak felületi voxelek vannak. 

Szerkesztve: 2025. 05. 08., cs – 00:45

Wow! Nagyon király! Mikor először olvastam a raytracingről még gimis koromban, akkor azt gondoltam, hogy ez tetszik, ezzel fogok játékot csinálni. Aztán kiderült, hogy akkor azzal játékot biztosan nem fogok, mert órák alatt jön ki egy kis felbontású képkocka. Levelezős sakkra végülis alkalmas lett volna. Végül persze egyáltalán nem csináltam egy játékot se :-(

Ez a technológia is megvalósult azóta játékban! Szép!

Játékfejlesztésben dolgozol?

Ha csinálsz belőle egy teljes játékot, akkor mire elkészülsz, addigra a legtöbb gamernek lesz olyan videókártyája, amin lehet futtani. Legalábbis ahogy néztem ilyen indie fejlesztők videóit több évig tart egy játékot elkészíteniük.

Jól értem, hogy az online demo browser technológiával megy? webgl vagy webGPU? Ezen a gépen ki se várom a letöltést, nincs értelme. Az izmosabb gépemen sincs 32GB GPU RAM. Kisebb RAM-mal mit fogok látni amikor majd kipróbálom?

Nekem is 8GB-s a kártyám. Szerintem Nouveau driverrel működik jelenleg, és a demót Firefoxszal indítottam el. Betöltött az oldal, és a szöveges leírás mögött láttam a képet. De a gép úgy belassult, hogy az egeret se lehetett mozgatni. Kicsit mozgott, de másodperces késéssel. Mélykonzolba lementem és kill firefox-szal tudtam csak rendet tenni. Egyelőre itt tartok a kísérletezéssel. Ha lesz több időm, akkor felteszem a rendes NVidia drivert és kipróbálom úgy Chrome-mal és Firefoxszal is.

Gratula!

Tökéletesen simán fut egy régebbi kártyával is (AMD Radeon RX 7600) egy Ryzen 9 9900X-en, Arch-on, Brave browser-rel.