Qubatron - Fotórealisztikus sugárkövetéses microvoxel FPS

Címkék

Bár a UNIX-hoz csak annyiban kapcsolódik, hogy Linuxon fejlesztettem a saját magam által írt tool-ok (és a SwayOS) segítségével, de technikailag talán van annyira érdekes, hogy érdemes lehet megemlíteni a HUP közönségének.

Nagyfelbontású/realisztikus voxeles játékmotort még nem nagyon mert senki írni, mert megrettentek a GPU- és memóriaigényétől, de 2024-ben úgy tűnt, hogy ott vagyunk már, hogy meg lehet egy ilyet valósítani. Gondoltam, belekezdek én is egy ilyen projektbe, kíváncsi voltam, hogy tényleg ott vagyunk-e már. Úgy tűnik, hogy tényleg. Egy 32 GB-os GPU-ra már játszható méretű területet fel lehet tölteni és egyéb sugárkövetéses trükkökre is képes lehet amit az én integrált GPU-m már nem bír el.

Demó videó itt. Online játszható verzió itt. Forráskód itt.

Hozzászólások

Szerkesztve: 2025. 05. 02., p – 09:13

Bár a UNIX-hoz

FYI:

Már a 0. perctől kezdve vannak az oldalon "Játék" stb. témakörök, már az előtt voltak, mielőtt az oldalnak valaki javasolta volna a Hungarian Unix Portal nevet. Amit én személy szerint sosem tartottam teljesen illőnek, de mivel ingyen kaptuk a hup.hu domain-t ajándékba, nem néztem a fogát.

Ontopik:

Ez a voxel az a voxel, mint amit az Outcast is használt?

trey @ gépház

Szép munka!

Elképzelni sem tudom, hogy mi meló lehet egy ilyet összerakni.

A hagyományos 3D technológiákhoz képest ennek mi az előnye? Emlékszem a Voxelre még talán a Comanche játék kapcsán, de hát ez már több mint 20 éve volt.

Ez engem is érdekelne. 

Bontható pályáknál talán van előnye, de igazából a mai játék-motorok - ha nagyon bonyolultan is - de meg tudják oldani tesszelációval. Az implementáció voxelekkel nyilván egyszerűbb lenne, csak kérdés megéri-e.

Tomografikus (belső szerkezetet ábrázolni tudó) modelleknél van egyértelmű előnye, de játékoknál szerintem ennek kevés a relevanciája (néhány effektusnál jól jön, de nem igazán látok olyan játékmenetet, ahol a játékos számára átlátható lenne az egész pálya tomografikus jellege). Ez inkább az orvosi és mérnöki tervezőszoftverek területe.

Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!

Igen, főleg a 32GB-os kártyára gondolok hogy az úgy elég sok, közben egy Cyberpunk 2077-et simán játszok egy 8GB-os kártyával, 4K-ban, AI-al felskálázva, elképesztően látványos minőségben.

Vagy esetleg ilyet, nyilván erősebb kártyával:

https://www.youtube.com/watch?v=JUWtWPX6hgs