Több millió Google Chromecast lehalt

Hozzászólások

Nekem is van , bar nem gen2 hanem a 4k változat.

Nem ertem, miert szantotta be a google ezt a termekvonalat... Pl nekem okosTV van (Hisense) amin van minden szukseges app, egyedul a chromecast supportja eleg tré. Igy vettem egy hasznalt chromecast 4k-t, ami a hianyzo funkcionalitast biztositja. Semmi ertelmet nem latom egy Google TV Streamer 4K nak, amikor minden app van a Hisense-ben is... Minek legyen ketszer?! Ha nekem csak a cast funkcio kell pluszban...

És még senki sem kiabálta be, hogy mesterséges avultatás? :-)

Ennyire magas szintu captain obvious meg itt sincs. Ez annyira atlatszo, hogy be se erdemes kiabalni, hogy mesterseges avultatas es rejtett berles, nem tulajdonlas. Ez a modern vilag. Mondjuk regen sem tetszett es ez nem valtozott, vagyis poztitiv iranyban nem....

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

Szerkesztve: 2025. 03. 11., k – 18:58

Egyszerűen lejárt az intermediate tanúsítvány. És mivel nincsen már hivatalos támogatás, a több millió felhasználó reménykedik, hogy a Google megkönyörül rajtuk, és mégis kiad egy firmware update-et.

Szerk: kijött a frissítés.

a több millió felhasználó reménykedik, hogy a Google megkönyörül rajtuk, és mégis kiad egy firmware update-et

Megkönyörülni™ nem a Google-nak kéne, hanem a fogyasztóvédelmi hatóságoknak és a törvényalkotóknak, dollármilliárdos bírságokat belengetve multiéknak, tervezett elavulás esetére. A certek lejárata és meg nem frissítése a legegyérműbb formája a tervezett elavulásnak.

Egy cert érvényességének meghosszabbítása (vagy meg nem hosszabbítása) mióta felkészülés a kvantumtitkosításra? 🤡

Az ég világon semmi köze nincs ennek a kvantumtitkosításhoz, de ha az elavulást akarod ezzel kimagyarázni, akkor nagyon ócska próbálkozás volt. A ChromeCast-felhasználóknak az igazságosság elvén ugyanúgy joguk van akár kvantumszámítógéppel törhető (vagy más egyéb gyenge) titkosítással használni az eszközüket arra, amire való.

Végül adtak ki új certet gondolom, és ennek szerintem sincs köze a lejártaknál használt algoritmusokhoz, vagy a kvantum biztos titkosításhoz (nem az volt a kérdés, hogy lejárt a cert, hanem hogy elmaradt a frissítése). Szerintem itt elbeszélünk egymás mellett, ebben a threadben, nem ugyanarról beszélünk. Persze, egy certnek nem véletlen kell lejárnia, egy idő után.

De ezzel az erővel minden cert érvényessége minimális, pár nap vagy hét lenne, nem? Ha kapsz egy 10 éves certet, és jövő héten kiszivárog, mit segít rajtad a lejárat? Az égvilágon semmivel nem vagy előrébb.

A lejárat leginkább az ellen véd (más ellen nem is nagyon tud), mert X év alatt az algoritmus/kulcsméret/akármi elavul és egyre olcsóbban törhető lesz. Ezt a megtérülési görbét elég jól lehet saccolni, és ezért szokták években mérni. Néha elég ugyanolyan paraméterekkel másik certet kiadni, de az is gyakori, hogy a következő certben már jobb algo/nagyobb kulcs lesz.

5-10eFt-os lófasz

Ezt bocs, de ne Te mondd már meg. Hadd döntse már el az aki megvette, hogy szeretné-e még tovább használni (mert egyébként nem elromlott).

Arra kell felkészülve lennie, hogy használni szeretnék továbbra is azok, akik megvették.
Akiket egyébként nem annyira érdekelnek a Google nehézségei az infrastruktúrával, és a quantum encryption-nel kapcsolatban, mert az nem az Ő dolguk.

Ha jól értettem nem két helyi eszköz közötti (offline) hitelesítési problémáról van szó. Egyébként meg nem is értem, helyi tartalom lejátszásra jogos lehet az elvárás, hogy egy eszköz offline is működjön anélkül, hogy bárhol hitelesítené magát, nem? Persze mindennek is felhő alapúnak kell lennie.

Tíz év után szerintem nem állja meg a helyét egy ilyen kereset. Bőven túl van mindenféle garancián. Jogilag ezért aligha lehet bírságolni. Az erkölcsi megítélés más kérdés.
Így itt szerintem tényleg a jóindulat ami segíthet. Ez annyira low profile szegmens (értsd: már jobbára csak csóró prolik használják), hogy aligha szándékos akció ez egy titkos bevételnövelési tervhez. Szimplán csak leszarják. Talán már el is felejtették, hogy egyszer árultak ilyet. (Végül jó fejek voltak: amikor szóltak, hogy lejárt a cert, kitoltak egy frissítést.)

Lehetne hasonló példákat hozni más területekről (most hirtelen egy játék és egy sportóra jut eszembe), ahol vagy bedőlt a picsába az egész, és ez magával rántotta a megvásárolt terméket is, vagy egyszerűen csak generációváltás történt, és a júzerek meg nem akartak migrálni a régi jó sportóráról. Ez utóbbi esetben is a jóindulat segített. Legalább minimál szinten megtartották a supportot.

Meggyőződésem, hogy ezek a fiaskók pont nem szándékosak.
Szándékos az, amikor a Smart TV-től egyik napról a másikra törlik a jutub szupportot.

Tíz év után szerintem nem állja meg a helyét egy ilyen kereset. Bőven túl van mindenféle garancián.

Azért én vélek némi különbséget felfedezni az "elromlott az eszköz" és az "agyonvertem valamit, nem a vevő oldalán, amitől megállt az összes ilyen eszköz" között.

Az sem áll meg... nem írak alá a rongyos 10 ezer forintért vérszerződést, hogy majd a leszármazottaik is a vásárlók leszármazottait szolgálják.

Ez már a ló túloldala. 10 éves eszköz, amit retróból még használnak többen, de már nem JÁR rá semmi. Az, hogy még mindig nem kapcsolták le a mögötte lévő szolgáltatást, mert újabb eszközök miatt úgyis megy, és a kompatibilitást fenntartották, az csak a jóindulatukért van. Az, hogy még összekapartak valami build rendszert, hogy legenerálják az új certtel a frissítést, az is jóindulat. Járni meg a gari időszak alatt jár bármi.

Ki tudja, mi lesz tíz év múlva.
Az autódra se írják rá, mikor fog átrohadni a küszöb vagy mikor dobja le a turbót.
Van egy garancia időszak, ami meghatározott problémákat betakar, ezt a vásárláskor lehet tudni, mennyi. Ez után minden csak ajándék és jóindulat.
Főleg egy ilyen pár ezer forintos szarnál nem értem ezt a nagy sírást, pláne hogy tíz év után is jófejség van.

Nemrég vettem pár kWh-nyi LiFePO4 akksit. 2 év garancia van rá. Becsült élettartamnak 3500+ ciklust adnak meg, ami kb. azt jelenti, hogy ha minden nap feltöltöd és kisütöd, akkor kb. tíz év az élettartama. Addigra már úgyis el fog avulni a picsába az egész, nagy valószínűséggel fejlettebb akkutechnológia lesz, stb. Kit fog már ez akkor érdekelni. Tíz évről beszélünk. Nem arról, hogy kihozod egy nejlonzacskóban a cuccot a teszkóból, amit már a parkolóban belebaszol a kukába, mikor kipakoltál belőle.

Az életben nincsenek garanciák. Ezt nehezen fogadják el sokan.
Meg azt is, hogy semmi nem tart örökké. Mi sem.

Ennek mi köze van a garanciához? Tönkre ment tán az eszköz? Megromlott benne az áramkör?

A szipi-szuper akksidat úgy vetted meg, hogy a vásárláskor tudtad mennyi az élettartama!

Nem kell, hogy örökké tartson! De ebben az esetben miért ne működhetne tovább az eszköz, úgy ahogy idáig is működött? Mi indokolja? Csak mert Google azt mondta?

Az, hogy a garanciaidő lejárta után semmi nem garantált - ahogy a nevében is benne van.
Az akksi is valószínű működni fog tovább, nem ez a lényeg. Hanem hogy egy 10 éves akksinál ez úgyis lényegtelen lesz.

A Chromecast-ok is mennek tovább, nem kell fosni. De ez puszta jófejség miatt van így.
Majd az is biztos a google hibája lesz, amikor az új tévén már nem lesz olyan luk, ahova bedugd. (True story with the DVD lejátszó.)

De ez puszta jófejség miatt van így.

Igen, meg mert senki nem venne google home-ot, meg nest-et sem ezután, nehogy így járjanak. (vagy hogy hívják a kütyüjüket)

Az EU meg lehet, hogy hozna rá egy környezetvédelmi és fogyasztóvédelmi törvényt, hogy ilyen ne fordulhasson elő még egyszer, és megbírságolnák őket (még most) valami más miatt akár, ha emiatt nem lehet.

Van egy garancia időszak,

Hát, nem csak arról van szó, hogy egy lejárt köztes tanúsítvány nem ez a "garancia" lejárt témakör. (semmi köze a garanciához)

Hanem arról is, hogy aki így küld nyugdíjba terméket (oké, itt nem ez történt, mert megcsinálták), azzal valószínűleg élete végéig szemetet takaríttatnék büntetésből.

Ki tudja, mi lesz tíz év múlva.
Az autódra se írják rá, mikor fog átrohadni a küszöb vagy mikor dobja le a turbót.
Van egy garancia időszak, ami meghatározott problémákat betakar, ezt a vásárláskor lehet tudni, mennyi. Ez után minden csak ajándék és jóindulat.

Továbbra is kevered az egyszeri egység defektjét egy központi problémával. Bizony, az autógyártóknak is nem véletlen írják elő pl, hogy mennyi ideig kell adni pótalkatrészt (és az sokkal hosszabb, mint az egyedi garanciák), nem ajándék, és jóindulat. Egyáltalán nem ördögtől való az a gondolat, hogy ugyanilyen elvárások lehetnek olyan termékekhez, amiknek működéséhez szükség van valami központi szolgáltatásra. Ez továbbra sem az egyedi garancia kérdése, az arról szól, hogy hogyan kell kezelni a konkrét, egyedileg hibás darabokat.

Van, hogy a szolgáltatás lehúzza a rolót. Megszűnik. Esetleg mögötte a cég is.
Amikor szolgáltatás alapú dolgot veszel, szerintem ezzel számolni kell, benne van a pakliban.

Az autóipar egy külön eset, külön szabályokkal, homologizációval. A Chromecast esetében mindez nincsen.
De pl. az autók esetében is valamennyi idős korban az automata segélyhívó broken lesz, mert lejár a SIM kártya, ha nem perkálsz.

Pl. egy sportóra se olyan már, mint egy régi Garmin GPS. Amit feldugtál, mass storage-ként láttad, és lementetted a trekkeket, frissítetted a térképeket meg editáltad rajta a konfig fájlt.
A mögöttes szolgáltatás nélkül ezek az órák nem érnek semmit. Még a trekket se tudod belőle kinyerni (egyes modellekhez ugyan léteznek protocol reverse engineering-en alapuló community megoldások). Egyszer csak unsupported lesz, vagy lekapcsolják mögötte a felhőt, oszt' kalap. Ezt lehet szeretni, meg nem szeretni. Jómagam régi vágású vagyok és nem örülök ennek, ugyanakkor megértem, hogy a júzerek többsége meg örül, hogy magától átmegy az adat, amit minden connected felületen és eszközön automatikusan látni fog, nem kell semmit sehova másolgatni.

Azt kell szerintem észrevenni és elfogadni, hogy egyik szélsőséges álláspont se jó. Az se, hogy le kell szarni és venni másikat, ha azt mondják, és az se, hogy mindent örökké kellene támogatni. Nem mindig kibaszásból lesz broken valami. Van, hogy maga a gyártó se gondolta, hogy ennyi idő után is használni fogják a szarjait, vagy működni fognak még egyáltalán. Ilyen az Ambit 3 futóórám, aminek a supportját talán már 2017-ben le akarták lőni. De annyi volt még használatban, hogy minimál supportot máig biztosítanak hozzá. Talán már azok az emberek is nyugdíjba mentek, akik fejlesztették. Ezt én jófejségnek tartom, és egy pillanatig se gondolom, hogy erre kötelezhetők lennének. Minden napot ajándéknak tartok, már régesrég megszolgálta az árát. Ha egyszer csak elsötétülne a kijelző, akkor se lehetne egy szavam se.
Az szokott lenni ezeknek a vége, hogy már akksit cseréltetni se tudsz, mert a raktáron lévő akksik is olyan öregek, hogy out-of-the-box szarok. (Tablettel ez megtörtént.) Akkor majd felteszem a polcra, és veszek egy szimpatikus modellt három kilóért. Ami remélhetőleg szintén hosszú ideig szolgál majd.

Lásd az egyensúlyt: Divatból nem cserélem le, használom, amíg észszerű módon üzemben tartható. Ugyanakkor elfogadom, hogy ez már egy veterán, mindenféle értelemben kiszolgált, jófejségből supportált eszköz  - ha megszólal fölötte a harang, nem fröcsögök, hanem elengedem.

NEM AZT MONDOM, hogy a Chromecast-okat is el kellene engedni - hiszen működnek is tovább. Egyesek hozzáállását nem értem meg.

Az elfogadás, elfogadni tudás a kulcs. És a dolgok reális szemlélete.

Lehet, hogy nem, mindössze arra akartam utalni, hogy ez bőven nem egy "nincs rá gari, elromlott, hát elromlott" kérdés, simán van helye annak, hogy megvizsgálják, hogy ha már eladtál vmit, ami rá volt drótozva egy szolgáltatásra (egyébként gyösz fölöslegesen, szóval egyszeri user joggal várhatja el, hogy a google mindenféle központi szar nélkül ki tudja castolni a telefonjáról a local hálón az akármit), akkor milyen elvárható magatartást kell tanúsítani.

Látszik, hogy nem értitek mi a cert és miért van benne. Helyi kapcsolatnál is lerohad.

De a chromecast működését sem értitek, mivel az kifejezetten úgy működik, hogy egy minialkalmazást tölt be az internetről, amikor átküldesz neki tartalmat. Az eredeti logika szerint az is internetről jön. A telefon átküldi neki, hogy melyik alkalmazást kell és milyen streaming címel indítsa el. Ha vlc-vel küldesz ki chromecastra, akkor is a chromecast storeban lévő vlc minialkalmazás indul el rajta, csak a helyi hálón lévő stream címmel.

A képernyőtükrözés talán teljesen lokálisan megy, de abba inkább bele sem megyek, hogy minősítsem, mert emlékszem, hogy anno a vhs kamerás mozi felvételeknek is volt nézőközönsége... 

Ezt az 5-10e Ft-ozást engedd el, mindegy a termék ára. A felhasználót marhára nem érdekli, hogy hogyan működik (nem is tudja, és nem is kell neki). Nem romlott el az eszköz, hanem lejárt egy tanúsítvány, és egyszerre megállt több millió eszköz. Nem romlott el semmi. A felhasználó vásárláskor nem is tudhatott róla, hogy a terméke nem addig működik, amíg fizikailag tönkre nem megy, hanem amíg valaki úgy dönt, hogy egy számára láthatatlan, nem ismert szolgáltatást le nem lő a háttérben.

Az nem jófejség volt, hogy megújították ezt a tanúsítványt, hanem hatalmas kreténség lett volna, ha nem... Valószínűleg nagyobb cirkusz is lett volna belőle.

Ami miatt kicsit furcsán tekintek az esetre, hogy nehezen tudom elképzelni ezt a 10 éves certet, amikor kiállították, hogy ez nem merült fel... Vagy hogy el lett felejtve, ez is érdekes. Gondolom nem a titkárnő naptárjába volt a lejárata beírva.

A 10 éves eszközt retróból használnak: szerintem ez nem jó érv, de ilyen világot élünk... Pont belefutottam abba, hogy komoly háztartási gép márka csúcskategóriás szárítógépe 8-10 év után úgy van avultatva, hogy 8-10 év után már ki kell takarítani, és odaadod a helyi (hivatalos) márkaszerviznek, azok szétszedik, és konkrétan nem tudják összerakni. Elindul a lejtőn az a gép, aminek amúgy semmi - de az ég világon semmi baja nem volt, és még 20 évig működhetne. Egy takarítás miatt.

Vagy hogy a francba van az, hogy a 8-10 éves smart TV egyszerűen használhatatlanságig lelassul (reset sem segít), közben ugyanazok a szutyok programok futnak rajta.

Certeket nem végtelen időre szoktak kiállítani és a cert kiállító certnek is van lejárata.

A tudatlanság megoldása a tanulás. A tudatlanság nem ment fel a következmények alól. Semilyen szolgáltatás nem fog működni örökké. A döngle önmagában semmit sem tud, a szolgáltatás nélkül csak papírnehezék.

Nem mindegy a termék ára. Azt kapod, amiért fizetsz. Nem lőttek le szolgáltatást. Nem ját örök élet ingyen sör. Legfeljebb, mivel hivatalosan nem jelentették még be, hogy megszüntetnék a támogatását, így még foglalkoztak vele. 

A szárítógép más árszinten van, de ott is megvolt a szerződés, hogy mi jár és meddig. A gyártónak nem kötelessége örökre tartani alkatrészt és kiképzett szerelőket mindenhez, amit valaha gyártott. Ebből élnek a sufniszervizek, akik valamilyen alternatív módon megkókányolják, hogy még működjön tovább. Azt lehet elítélni, ha a gyártó szándékosan drm/copyright segítségével szabotálják a mechanikus gép javítását.

Az okos tévén nem ugyanazok az appok futnak megvételkor,  hanem frissültek, cserélődtek az évek alatt. Azért lassabb, mert nagyobb gépigénye van az újabbaknak. Új technológiák és codecek más igényűek. 

Az nem megy, hogy se nem fizetsz, se nem cserélsz, csak végtelen elvárásokat támasztasz úgy, hogy arra nem szerződtél velük.
Lehet tényleg az lesz a legjobb, ha nem lehet semmi megvenni, hanem csak bérelni és a cég cseréli, ahogy elavul, de havonta fizetni kell érte. Úgy minden hónapban fizet érte a felhasználó, kap fizetést a melós és lesz indok arra, hogy működjenek a dolgok. 

De persze ez sem jó, mert akkor nem lehet egyszeri két fillérérét megvenné 10 évre valamit. Mindig csak a panszkodás és követelőzés.

Certeket nem végtelen időre szoktak kiállítani és a cert kiállító certnek is van lejárata. A tudatlanság megoldása a tanulás. A tudatlanság nem ment fel a következmények alól.

Köszi, de hidd el, hogy tökéletesen tudom, hogy mire jók a cert-ek és hogy működnek. Pontosan ezért gondolom azt, hogy az hogy valamit egy lejárt cert miatt kellene kukázni, holott egyébként jól működne az eszköz, már szándékos károkozásnak gondolnám (ha nem javították volna meg). Szándékos károkozásnak ahol a felhasználónak okoznak vele kárt, és ahol a környezetnek is (ami talán még fájdalmasabb)

Egy szempontból nézed a történetet, és lehet hogy Te úgy működsz, hogy ami 10 éves az már szemét, de más ezt nem így gondolja. Főleg ha működik. Különböztesd meg azt, hogy valaminek eddig tart a garanciája (amíg javítják, cserélik), és azt, hogy garantáltan csak egy adott ideig működik. A kettőnek nincs köze egymáshoz, teljesen más téma.

Konkrétan nem csak az fájdalmas, hogy valaki vesz egy terméket, és random kiderül, hogy lehet kukázni, pedig működik (több milliót egyszerre), hanem az is, hogy a több millió - és itt most én mondom: ráadásul filléres - elektronikai eszköz megy az amúgy is égig érő szemétkupac legtetejére. Ezt kellene megérteni. -  De szerencsére, lehet hogy pont ezért, de megoldották a kérdést. Én például minél kevesebb ilyennel szeretnék a jövőben találkozni, ahol ez rendben van a gyártó szerint. Nem csak addig tartozik felelősséggel a tevékenységéért, ameddig a termék garancia tart.

Már sokadjára írjátok, hogy megoldották a kérdést. Én még nem látom, hogy megoldották volna, mert az enyém továbbra se működik. Adna valaki egy linket, ahol le van írva, hogy mit kell csinálni? És nem az érdekel, hogy állítsam vissza a telefon óráját, vagy töltsem le az "Activity manager" programot, ezeket már olvastam több helyen is (például itt: https://mensfeld.pl/2025/03/bringing-your-chromecast-back/). A google adott-e leírást, hogyan is kell megoldani a helyzetet? Van másik, működő chromecast-om (3rd gen), szóval tudok várni :)

Egy ideje nincs chromecast-om, csak plusz információnak írom, hátha összeadódnak a dolgok: Emlékeim volt problémám hálózati kérdéssel is: tehát wifi-nél a kliensek látják egymást (router/AP beállítás lehet), illetve okozhat-e gondot, hogy az egyik eszköz 5g-n a másik pedig 2.4g-n jelentkezik fel (ne kérdezd, hogy miért, de volt hasonló gondom) stb...

Ugyanazon az 5g-s wifi-n vannak (bár más ap-n), látják egymást a kliensek. A google home azt mondja, hogy offline a chromecast, az eszközadatokat is meg tudom nézni (1.56.275994 a cast firmware verziószáma). De kiküldeni nem tud rá semmit. Látják a programok, például a youtube, rá is lehet bökni, hogy oda akarom küldeni, csak nem történik semmi.

Még egy kiegészítés:

A szárítógép más árszinten van, de ott is megvolt a szerződés, hogy mi jár és meddig. A gyártónak nem kötelessége örökre tartani alkatrészt és kiképzett szerelőket mindenhez, amit valaha gyártott. Ebből élnek a sufniszervizek, akik valamilyen alternatív módon megkókányolják, hogy még működjön tovább. Azt lehet elítélni, ha a gyártó szándékosan drm/copyright segítségével szabotálják a mechanikus gép javítását.

Ezek még működő szárítógépek. Ugye itt olyan hatalmas dolgok nem történnek, tehát kell tudni szerelni. Főleg, ha a kapható típus fullra megegyezik egy régivel, és ugyanaz szervizeli, aki 10 éve. :) Konkrétan egy takarítás végez vele a márkaszervizben. Most már harmadjára volt ott, mert elkezdett szétesni onnantól, hogy először hozzányúltak, és elmondta a szervizes, hogy ezzel sajnos nem tudnak mit kezdeni, a gyártó így csinálja meg. (pl letörik valami szétszedés közben, mert nem lehet szétszedni, stb...) Nem tudják ugyanúgy összerakni. Megy majd a szemétdomb tetejére, pedig működhetne.

Az okos tévén nem ugyanazok az appok futnak megvételkor,  hanem frissültek, cserélődtek az évek alatt. Azért lassabb, mert nagyobb gépigénye van az újabbaknak. Új technológiák és codecek más igényűek. 

Nem, én nem a kodekekről beszélek, az tökéletesen működik. Hanem egy alap GUI-ról, amin egy pixel változást nem veszek észre. De jó példa erre bármelyik mobil telefon, vagy tablet, amire ha feldobsz egy LineageOs-t, akkor egy gyors, és új telefont kapsz (a legújabb androiddal). Lásd: https://hup.hu/node/186871

Pont ezért hoztam ezeket példának, hogy tudom, hogy ilyen világot élünk, attól hogy ez sokaknak elfogadott, még nem biztos, hogy ez rendben van, jó ez így. Azt még beveszem, hogy minden "idő előtt" elromlik - egyesével -, de egy cert lejárattal egycsapásra lerendezni valamit, azért kemény lenne. :)

De nem verték agyon. Egyszerűen lejárt a cert.

Valójában az mindegy, hogy direkt volt, vagy véletlen.

Ha úgy vesszük, ezt már a vásárláskor tudni lehetett, mi az expiration date.

Ne nevettess már, egy eszköznél, amin folyamatosan basztatják a firmwaret? Arról nem beszélve, hogy dehogy lehetett, hát azt nem lehet kideríteni random műszaki cikknél, hogy ugyanazon típusszám alatt melyik random faszott revízió van a dobozban. :)

Ha úgy vesszük, ezt már a vásárláskor tudni lehetett, mi az expiration date.

Igen, én is kíváncsi lennék a termék dobozán (meg a webshop-okban) a nagy piros feliratra, hogy ez a termék fixen 2025 március 1-ig fog működni. (nyilván ilyen nem volt, de a felhasználó kb ebből tudhatná egyedül)

Az még lehet hogy benne van, hogy Internet nélkül egyáltalán nem működik, de erre sem vennék mérget.

ennyi penzert ennyi ev support jar. \o/

ha veszel egy szervert ahhoz is X ev support van. ha tovabbi evek kellenek akkor melyen a zsebbe kell nyulni. csak az emberek elvarjak hogy 100Ftos cucc orokelet+1 napig menjen. 

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Szerkesztve: 2025. 03. 11., k – 18:55

Nálunk v1 van, az még jól működik.

Amúgy ezekre nem lehet valami alternatív oprendszert tenni?

A magyar ember jelképe a hátrafelé nyilazás. Vakon rohanunk a semmibe, miközben a múltunkat támadjuk.

Azért nézzen magába a sok idióta, aki azt hitte, hogy direkt így nyírnak ki egy terméket.

Nyilván nagy a Google termékek temetője, de azért ezt nagyobb odafigyeléssel szokták tenni.

Amúgy meg már a hibából egyértelmű lehetett volna, hogy milyen jellegű probléma van.

Szóval nem kell beszarni, tuti lesz javítás.

Kipróbáltam, amit a neten javasoltak: visszaállítottam a telefonom óráját március 6 előttre. Így már fel tudtam csatlakozni a Chromecasttal a wifire, majd óra vissza. A többit úgy tűnik megoldotta a Google. Firmware update a Google Home-on keresztül megy automatikusan, külön nincs ilyen menüpont az app-on belül.

Akkor mégsem offline. Mit ír ki a GH a csatlakozási kísérletnél? A dátum visszaállítást próbáltad? Nekem úgy tudott csatlakozni, majd feltettem a Play Store-ból a GH frissítést, csatlakoztam újból, aztán dátum vissza automatikusra. Ez megoldotta. Használok egy BubbleUPnP appot, az direktben kommunikál a Chromecast-tal (nálam Chr. Audio), nem a GH-on keresztül.

Az írja ki, hogy "Nem áll rendelkezésre". A Chromecast "ikonjánál" Offline felirat van és egy háromszögben lévő felkiáltójel. Nem próbáltam semmit (a Chromecast újraindításán kívül), azért kérdeztem, hogy kell-e bármilyen emberi beavatkozás ahhoz, hogy magához térjen a Chromecast. A telefonon a Google Home app naprakészre van frissítve (ma reggel frissítettem).