Az Apple-botrány számokban: 2 óra alatt 780 ezer jogosulatlan terhelés több mint 2 milliárd Ft összértékben

Címkék
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) felszólítja a hitelintézeteket, hogy haladéktalanul kezdjék meg az Apple által okozott, technikai probléma miatt bekövetkezett jogosulatlan terhelésekhez kapcsolódó kártalanítást. A jegybank erről szóló közleményét szombaton juttatták el az MTI-hez. [...] Az MNB azt közölte, az általuk csütörtökön kiadott sajtóközleményben már egyértelműen állást foglaltak, hogy az Apple által szerdán technikai okokból jogosulatlanul indított nagy mennyiségű tranzakció az ügyfelek által jóvá nem hagyott fizetési műveletnek tekintendő, azaz teljeskörűen visszajár az ügyfeleknek. [...] Az MNB nem elégedett a jelenlegi folyamatok gyorsaságával, ezért felszólítja a pénzforgalmi szolgáltatókat, hogy haladéktalanul kezdjék meg az ügyfelek kártalanítását. [...] megerősítést nyert azon korábbi információ, hogy valóban technikai hiba okozta a terheléseket, ami az Apple webáruház nemzetközi bankkártyaelfogadó partnerénél következett be, [...] A hiba következtében a magyar ügyfeleknél szerdán 18-20 óra között mintegy 780 000 jogosulatlan terhelés történt több mint 2 milliárd forint értékben – jelezték. [...] Az MNB tudomása szerint az Apple a hibás terhelések összegének visszaküldését megkezdte – tették hozzá.

Részletek itt. MNB sajtóközleménye itt.

Hozzászólások

Szerkesztve: 2024. 07. 01., h – 11:59

<ne válaszolj erre a postra, folyamatosan frissítve lesz>

FAQ:

Előzmények?

Itt.

Van már hivatalos közlemény az Apple részéről?

Hivatalos közlemény az Apple részéről továbbra is .... nincs, nulll, nulla, 0, 0x00, zero, nada

Ki a fő felelős?

Az Apple.

Ha az Apple a fő felelős, miért a bankokat szólította fel a kormány/MNB a helyzet mielőbbi rendezésére?

Mert a bankokra van közvetlen ráhatásuk, az Apple-re nincs.

A bankok hogyan fogják az Apple helyett kifizetett összegeket visszakapni?

Majd leverik az Apple-ön.

Miért kapják vissza a pénzt a bankoktól az ügyfelek annak ellenére, hogy az Apple még nem számolt el a bankokkal:

Mert úgy szól a pénzforgalmi törvény, hogy ha a) nem az ügyfél hibájából történt b) nem az ügyfél hozzájárulásával, akkor azonnal kártalanítani kell (már másnapra kellett volna).

Friss hírek:

</ne válaszolj erre a postra, folyamatosan frissítve lesz>

trey @ gépház

Kartalanitas?

Ha kisnyigdijaskent lenyulja az utolso filleremet is, es emiatt nem tudok fizetni a boltban, akkor hogyan kartalanitanak?

Kapcsolódó információ hogy kb. mi fog történni:

https://www.chargebackgurus.com/blog/chargeback-process#what-is-the-cha…

Illetve:

https://www.chargebackgurus.com/blog/chargeback-fees-the-true-cost-of-y…

"Chargeback fees cost between $20 and $100, depending on the merchant's agreement with their acquirer. When you add these fees up with all the other hidden and indirect costs, companies often lose more than twice the transaction amount for each chargeback."

Valakinek fájni fog de nagyon.

 

Szerkesztve: 2024. 06. 30., v – 11:09

Van mar info arrol, hogy miert csak magyarok vagy magyar bankszamlas emberek erintettek? Vagy egyaltalan kik voltak erintettek? Rakerdeztem tobb kulfoldi magyar ismerosomnel es nekik sem volt semmi levonas.

Szólni kellene az Apple - nak, hogy Hevi kevesli az összeget. Gondolom, megvan bennük a rutin, hogy ezt gyorsan megoldjak. 

Szerencsére van olyan ismerős, aki tudja, hogy tőle épp a nyaralás alatt nyúltak le cca 150 rudit és hogy ezt ne kezelje nagylelkűen. 

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Próbálod elbagatelizálni ezt a dolgot, de szerintem nem kéne.

Hiányolom a "pedig az Apple ezt jobban tudja!" vagy "Ebben is jobb az Apple!" tipusú hozzászólást az eddigi hozzászólásaid alapján.
Fanboy vagy, imádod a termékeit és ez elfogadható.

Ekkorát tévedni viszont nem az. Egyik szolgáltatónál sem.
(Ha Google lett volna, akkor már a vérben forgó szemekkel jönne a szebnél szebb komment.)

...úgyis jönnek...

Ha azt irom, hogy Apple, akkor hogy jon ide az Apple. Ha azt irom, amit a Macrumors, akkor meg az lesz a baj :) A fingreszeléstől nem fog megoldódni az Apple altal generalt problema. A problema pedig valos.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

En azt irtam le, amit olvastam. Ha semmi baj az Apple Pay -el, azt valoszinuleg azert irod, mert magabiztos vagy, azon az alapon, hogy vannak informacioid. Ezert kertelek, hogy ugyan szolj mar az osszes sajtoorganumnak, hogy ne legyenek olyan hulyek, mint en, hanem legyenek olyan okosak, mint Te es ne irkaljanak mar olyat, hogy az Apple barmiben hibazott, az ApplePay -t pedig le ne merjek irni ebben a kontextusban!
Ha atirjak, akkor minden fasza, ha nem, akkor valaki a kelletenel jobban beegett.
Hajra! ;)

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Számoljunk picit (okoskodás):

780e tranzakció 2 óra alatt. Átlagosan ~108 tranzakció/másodperc. Ha az ügyfelek fele OTP-s, akkor az OTP rendszerébe átlag ~50 tranzakció ment volna másodpercenként ugyanattól a kereskedőtől (Apple Store). Az OTP fraud rendszerének kapásból pirosan kellett volna villognia, hogy baj van.

Kb. mintha az Apple az összes magyarországi Apple előfizetőtől egyszerre akarta volna levonni a díjakat. Nonszensz.

Meg egy közepesen sz*rnak is. Amikor azonos helyen "vásárolok" az OTP-s kártyámmal (pl. Revolut topup), akkor eltérő összegnél megerősítést kér. Akkor is, ha egy napon belül azonos összegről van szó. Érdekes módon most ez nem verte le a biztosítékot.

A helyzetet bonyolithatja, hogy a repetitiv levonasokat lehet hogy elotte is egyszerre kuldte ki az Apple. Pl. ha az Apple Musicnak van mondjuk 50e magyar ugyfele, akkor azokat egy batchben terheltek be. Siman lehet, hogy a fraud detection szamara ez szokvanyos esemeny volt, vagy szimplan whitelisten volt pont emiatt.

A whitelisting nem jelentheti a teljes fraud detection megkerülését, kikapcsolását pénzügyi tranzakcióknál. Ha ez így lenne, akkor a bankot már bezárták volna.
Én inkább batch greylistinget tudok elképzelni: engedélyezik adott partnereknek a batch alapú beküldést feltételek teljesülése esetén.

Az OTP Bank vasárnap délután sajtóközleményében azt írta: már gondoskodtak a tömegesen levont összegek visszatérítéséről. „Az ügyfeleknek nincs teendője, számláikon a bank automatikusan jóváírta az Apple-nél fellépett technikai probléma nyomán levont, több mint 325 ezer tételt. Az OTP Bank az ügyfeleknek vasárnap megtérített összegek szolgáltatók közötti elszámolását a továbbiakban az Apple-lel rendezi” – írták közleményükben.

trey @ gépház

Szerintem az értő olvasás segíthet abban, hogy én a hazai bankokról írtam.

Az Apple-t természetesen ezt a mutatványért vizsgálat alá kell vonni és meg is kell büntetni.  Valamint, kamatostul kell tőle a lóvét beszedni és a kamatokat meg kell fizetni az ügyfelek részére.

trey @ gépház

Jó, azért ne essünk át a ló túloldalára se. Ezek látra szóló bankszámlám héderező pénzek voltak. Kamat ezekre lófasz sincs. Azt fizessék ki, aztán jónapot! Az ügyfél meg nézze meg, hogy melyik céggel (itt: Apple) kerül üzleti kapcsolatba legközelebb 😜

trey @ gépház

továbbra is várom a garantáltan bugmenetes készüléket / szoftvert, valamint a céget amit tudsz garantálni hogy soha nem fordulhat elő ilyen hiba a jövőben mint most az applenél. fizetek is szívesen a tanácsodért, hiszen kíváncsi lennék melyik gyártó és melyik eszköz ez.

Ez majd kiderül, ha igénybe vetted a tanácsadást! Bár, ingyen is rendelkezésedre áll az infó, hogy hogyan kerüld ez az ilyen fiaskót, bármely szolgáltatónál, hiszen már milliószor leírtam.

Annyi a különbség a szolgáltatók közt, hogy az Apple felé a bizalomvesztés épeszű embernél már fel kellene, hogy lépjen ...

trey @ gépház

Első ilyen eset, nem tudták mi a drill.

Nincs itt szó semmilyen "drill"-ről. Az általad fentebb hivatkozoztt videóban is többször elmondja a bácsi, hogy melyik törvény (/jogszabály, kb. tök mindegy) kötelezi őket erre. Szóval: "Első ilyen eset, nem tudták a törvényi kötelezettségüket". Erre nincs mentség.

Példát nem tudok. De akkor sem értem, hogy hogy engedhetik meg maguknak, hogy egy ilyen alap dolgot nem közölnek pl. az ügyfélszolgálatosokkal (hogy ugye, ne hajtsák el elvileg törvénytelenül az ügyfelet az Apple felé). Egy-egy ekkora cégnek, mint az érintett bankok (/pénzügyi szolgáltatók) nincs "ügyeletes jogásza", aki ordít, hogy minden dolgozónak küldjék ki az alábbi tájékoztatót, és a szerint járjanak el?

Ha ez számít, multinál már dolgoztam, és többek között a "kupi" az egyik tulajdonságuk, amit nem szeretek. (Egyik kedvenc példám, amikor egy leépítési hullám után az egyik mítingen látható kétségbeeséssel kérdezte az egyik öltönyös, hogy adott ember adott céges doksijai nincsenek-e meg másnál is, mert nagyon fontosak lennének, több hónapnyi munka van bennük, de a Margin Call-os mintára elküldött dolgozó hozzáféréseit és elvileg dokumentumait is törölték, úgyhogy baj van... :( :D ) Itt még mindig azt nem értem, hogy egy törvényi kötelezettségükről "nem tudnak"(?!), ami elvileg pénzbe is fájhat nekik, tehát azt hinném, hogy ha másért nem, ezért odafigyelnek rá. (Másfelől a nevetséges magyar büntik mellett mégsem kell annyira odafigyelniük.)

Nem is kell bankkártya, telefont mindenre!

Az is gáz, hogy ez megtörténehtett, de a legnagyobb szánalom az, hogy az épülfanok nagykanállal eszik a szart. Majd lesz (vagy nem), valami szarduma az Apple részéről és el van intézve, minden megy tovább. Ugyanúgy fog fogyni az ezerdolláros monitorállvány, ha meg valami nem jól működik, akkor vagy rosszul tartod, vagy vegyél hozzá tokot. Meg is érdemlik. Ettől függetlenül ezt a legalja céget tényleg meg kéne már rendesen fingatni.

A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.

Mit tudnának egyébként tenni? Ezek az emberek általában azt hiszik, hogy ők egy prémium terméket használnak, az átlag ember felett vannak ebben a tekintetben. Jó része így is viselkedik. Ezek után beüt egy ilyen, nyilván dolgozik a kognitív disszonancia, kifelé, az ismeretségi kör felé meg kell valamit erre mondani, beindul a kárelhárítási protokoll.

trey @ gépház

Én ezt értem, csak szomorú hogy így meg lehet vezetni emberek egy csoportját egy márkával, ami már többször leszerepelt. Csak töredékük ábrándul ki a sokadik baklövés után, a nagy része bemagyarázza magának, hogy nemattóvót. Mt tudnának tenni? Váltani.

A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.

Váltani.

Ez az apple tudománya, zseniálisan csinálják: Az apple-ös embereknek általában nem egy telefonjuk van, hanem van mellé egy óra is, esetleg egy mac, meg még 1-2 dolog. Ha lecseréli a telefonját, akkor pl az óra ott lóg a levegőben.

Meg ott a család: Nálunk annyi történt, hogy külföldön a feleségem telefonja tönkrement. Előtte lelkendezett a barátnője, hogy Ő hogy szereti az új iphone-ját, milyen kis aranyos telefon, minden a helyén van, le sem teszi, stb... Gondoltam oké, női dolog, akkor kap egy ilyen vackot. Eljött a pillanat elég hamar (2-3 hónap), amikor vennem kellett egy telefont magamnak, mert a régivel történt valami, vettem egyet magamnak is, meg egy órát is. A nagyobbik kölök, kitartóan gyűjtögetve, nagyszülőket lepumpolva, a ballagási pénzét beletéve, vett magának egy ilyet. (mert a haveroknak is ez van)

Közben folyamatosan történnek a furcsaságok, kicsit betekintést nyertem a cég kapzsiságába, zártságába, arroganciájába: pl egyszer nem tudják azt mondani, hogy rendben megcsináljuk, amire kötelezett az EU, mindig van valami hozzáfűzni valójuk. Folyamatosak a cirkuszok: pl 1. usb-c kábel átállás, amire először válaszolgattak, majd úgy csináltak, mint ha ők találták volna ki. 2. aksi öregedés. 3. hibák (megjelenő törölt képek pl, vagy ez) 4. Az egyéb dolgok amikre az EU kötelezi őket. És nem is áll tőlük távol, hogy a felhasználókat büntessék "neveljék", hátha a közvélemény az EU-t gondolja majd sz*rnak.

Szóval aki le akarja váltani, az egyszerre kukázhat több dolgot, töltőket, a család telefonjait, stb.. úgyhogy lépésenként fog menni, de nyilván menni fog.

Most: A bankkártyákat töröltem az apple store-ból. Fel kellett vennem a webkártyám hozzájuk. Érdekes módon hiába mondtam le az összes előfizetésem (pl strava), nem engedi törölni a kártyát, mert szerinte aktív előfizetésem van. Ha nincs több megújítás, és a kártya már nem kell, akkor hogy veszik erre a bátorságot? Az apple pay-ből is töröltem a bankkártyám. Sajnos ez semmiben nem akadályozza meg őket, pl a mostani hibánál törölt kártyákat is megterheltek, amit nem tudok épp ésszel felfogni, hogy Ők ehhez hogy a f*szba képzelték, és vették hozzá a bátorságot.

Lehetőségek: Sajnos az Apple balfaszsága miatt nem akarok több százezer forintot kukázni, használom/használjuk a telefont, amíg tönkremegy.
1. Ezen a pénzen egy rendes Android telefont kapok legközelebb, valószínűleg. (vannak fenntartásaim a google-lel is azért)
2. Több ismerősöm van, aki nem használ smartphone-t. Egy Yubikey-t rendelek. A navigációt megoldom, megyek majd egyenesen, amerre kell, és oda fogok találni, ahogy korábban is. Az emailjeimet, naptárat megnézem majd a gépemen.  Veszek egy buta telefont, vagy van is itthon szerintem valami Nokia.

pl 1. usb-c kábel átállás, amire először válaszolgattak, majd úgy csináltak, mint ha ők találták volna ki

laptopjain elsők között volt usb-c. ipaden is volt korábban usbc. hol mondott az apple olyat hogy ők találták ki? tudod linkelni? :)

2. aksi öregedés. 

tudsz nekem olyan telefont mutatni ahol a li-ion aksi végtelen ideig tartja a 100% kapacitását? :O

3. hibák 

tényleg át kell állni androira, mert a hozzászólásodból úgy látom máshol nincsenek hibák csak a' apülnél.

1. 2. 3. Ezek csak példák voltak, 1000 ilyen van. Keresgélj a neten. Én nem fogom neked linkelgetni az apple összes balfaszságát, találsz rá példát bőven.

1. Valószínűleg Te nem tévedtél, neked tökéletes az iphone, használd. Erre szavazok, hogy ez lehet, oké?

2. Van aki nehezen tudja elengedni, ha tévedett, és foggal körömmel próbálja igazolni a téves döntését. Nincs ebben semmi rossz. Ha véletlen így lenne, akkor mondom, hogy nem tehetsz róla, pl én is beleszaladtam a pofonba. Ettől még nem fogok neked igazat adni, de ha gondolod, használj iphone-t, én lesz*rom.

Csak megkerestem neked:

Aksi: Ezt nem is kell magyaráznom:

https://ipon.hu/magazin/cikk/mar-igenyelhetik-a-karteritest-az-iphone-l…

USB C:

Apple initially opposed the EU's common charger regulation, arguing that it would stifle innovation.

https://www.linkedin.com/pulse/eu-vs-apple-usb-c-war-finally-ends-mdudu…

Olvastam híreket, ez nem egy fél perces ellenkezés volt, hanem a szokásos drámázás, amit az Apple csinál általában. Utána amikor rájöttek, hogy kénytelenek lesznek váltani, akkor a szokásos pálfordulás.

De tudod mit, elképzelhető, hogy keverem a sz*rságait (volt ugyanis több is), és van, amire rosszul emlékszem (úgy tűnik, ezekre pont nem, mert van még nyoma a neten, ha keresgél az ember).

tehát akkor nem azzal van a bajod hogy a li-ion aksi veszít idővel a kapacitásából (ami nem csak az apple termékeknél létezik) hanem hogy lassultak ilyenkor a telefonok. 

olyat pedig továbbra se sikerült mutatni ahol az apple valamelyik szóvivője vagy marketing anyaga leírja hogy mi találtuk fel az usb-ct és előtte senki más nem használta. érdekes.

tehát akkor nem azzal van a bajod hogy a li-ion aksi veszít idővel a kapacitásából (ami nem csak az apple termékeknél létezik) hanem hogy lassultak ilyenkor a telefonok.

 Ja, szegény apple, tehát akkor a büntetését igazságtalanul kapta megint a semmiért, egy olyan ügyben, ahol mindent jól csinált. LOL.

olyat pedig továbbra se sikerült mutatni ahol az apple valamelyik szóvivője vagy marketing anyaga leírja hogy mi találtuk fel az usb-ct és előtte senki más nem használta. érdekes.

Mit írtam félreérthetően? azt mondtam, hogy úgy csináltak, mintha soha nem ellenkeztek volna (kb mintha még ők találták volna fel). Nem azt, hogy ők találták fel, tudjuk, hogy nem.

2. aksi öregedés. 

idézet tőled. nem azt írtad hogy a fenti esettel van bajod, hanem azt hogy zavar hogy az apple készülékeiben öregednek az aksik. mutass nekem egy másik terméket amiben li-ion van és nem öregedik. 

Mit írtam félreérthetően? azt mondtam, hogy úgy csináltak, mintha soha nem ellenkeztek volna (kb mintha még ők találták volna fel). Nem azt, hogy ők találták fel, tudjuk, hogy nem.

mit kellett volna csinálniuk a bemutatón? sírva térden csúszva bocsánatot kérni amiért eddig nem volt? mondták hogy most már van. ennyi. 

idézet tőled. nem azt írtad hogy a fenti esettel van bajod, hanem azt hogy zavar hogy az apple készülékeiben öregednek az aksik. mutass nekem egy másik terméket amiben li-ion van és nem öregedik. 

Nem, én a fenti esetre hivatkoztam. Teljesen érhető így visszaolvasva is. (mivel mindenki ismeri a történetet, és erre gondol, aki nem a másik szavait akarja kiforgatni) - Szerk: sőt tudod mit, bocs, erre gondoltam, amikor az aksi öregedős sztorit emlegetem, ha félreérthető lett volna. Így akkor teljes a kép.

2. Mit kellett volna csinálniuk a bemutatón: 1. Könyörgöm, nem a bemutatón: Nem drámázni első körben, nehogy két fillér is kiessen a zsebükből a zártság elvesztésével. De utána jól jött ez, mert az usb-c-re átállással is lehet telefonokat eladni, jéé, felismerték, és utána csend lett.

nem kéne elmenned valami pszichoterápiára egyébként? durva hogy 14 éve nem tudsz tovább lépni ezen a rosszul tartod szövegen. de persze nagyon szép, hogy aggódsz az amerikai embertársaidért, hiszen kb csak náluk jelentkezett a probléma, és akkor csak akkor ha a két kezükkel úgy fogták a telefont körbe hogy minden antennát lefedtek ezzel. ezzel a fogási pozicióval mondjuk amúgysem lehet egy telefont se használni rendesen, de mindegy is, nem ez a lényeg hanem az hogy : SZARAZAPPLE! (persze ha te úgy fogod a telefont mint egy dawn kóros agyhalott majom akkor nem szóltam!)

te is úgy szoktad fogni a telefonjaid hogy teljesen körbe fogod az egész telefon keretét a tenyereiddel? hogyan használod így a kijelzőt? ha jól értem akkor szerintetek ez a telefon helyes fogása, az apple meg hülye mert szerintük nem ez. :D

És akkor még van aki megkérdezi, hogy miért nem akarok fizetni a telefonommal, se google-vel, se apple-lel, se semmi mással... :)

"Sose a gép a hülye."

Nem tartok rá igényt, mert nem értem miért vagyok sokkal előrébb azzal, hogy a telefont veszem elő a táskából, mint hogy a pénztárcát. Nem, nincs a telefon állandóan a kezemben, és még a zsebemben sem nagyon.

"Sose a gép a hülye."

Nekem az időm ennél többet ér. Megteszem a szükséges maximális óvintézkedéseket és ha ezeket megteszem, akkor banknak kutya kötelessége 24 órán belül a zsetonom visszaadni. Ha másra nem volt jó ez a sztori arra mindenképpen, hogy a bankok megkapják az iránymutatást erre nézve.

Nekem ez elég, az időm -  amiből egyre kevesebb van - értékesebb annál, hogy kényelmetlen fizetési megoldásokra pazaroljam.

trey @ gépház

Amúgy ezt a 24 órát hol írják? Én ilyet nem találtam a "pénzforgalmi történyben" (2009. évi LXXXV. törvény a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról).

Ami benne van az:

"azután, hogy tudomást szerzett vagy tájékoztatták a műveletről haladéktalanul, de legkésőbb az ezt követő munkanap végéig megtéríteni a fizető fél részére a jóvá nem hagyott fizetési művelet összegét)

(44. § (1))

Ez meg ugye lehet akár 168 óra is (pl. kedd-szerda munkaszüneti nap és vagy előtte vagy utána hétvégével összevonva 5 egymás utáni munkaszöneti nap). Szóval "karácsonykor" előfordulhat, hogy 1 hétig nem fizetik vissza.

Javítsatok ki, ha benne van a 24 óra, de a ctrl-f nem találta... és nem vagyok jogász :)

Hát igen, ha direkt készülsz valamire, mert valami drágát vásárolsz vagy ki kell fizetned és leveszi az Apple, az szívás.

De mondjuk ha a megélhetéshez (kajára) nincs pénzed máshol (akár kp, akár másik számla.. de leginkább mind2), azt már a hülyeség kategória szerintem. (Vagy nagyon szegény valaki, de akkor gondolom nem érinti az Apple probléma)

A rezsi és egyéb szolgáltatók nem számítanak, pár nap késés miatt (ha az egyébként is az első eset) úgysem kapcsolnak ki szerintem semmit.... max késedelmi kamatot adnak, amit majd szépen továbbitasz a banknak, hogy kártalanítsanak.

Alapvetően most ébredek rá, hogy nincs akkora biztonság mint gondoltam. Eddig egy darab számlát biztonságosnak gondoltam, de meg tudtak volna viccelni nagyobb levonásokkal. Szerintem sokan vannak így.

Most már webkártyát használok (a boltban normál kártyát), van még alszámla, meg egyéb módon félretett pénz. Az alszámláról visszautalás, vagy a félretett pénzhez hozzájutás csak munkanapokon működik sajnos. Két bankszámlát ezért nem akarnék.

Kp-t szinte alig használok, de ezt is át kell gondolni (pl ez az eset is mutatja).

Amúgy ezt a 24 órát hol írják?

Binder István felügyeleti szóvivő, Magyar Nemzeti Bank nyilatkozta egyszer az M1-en egy videóban (feljebb a link), másodszer pedig ma reggel a TV2-n a reggeli műsorban élőben vendégként.

Hogy tévedett-e vagy sem, azt nem tudom. A szájából elhangzott.

trey @ gépház

Nem bízok a google-ben sem, sőt még a bankban sem, ezért van több helyen valamennyi pénz, hogy ha épp összefossa magát az egyik rendszer, akkor is tudjak pl. fizetni ha nagyon szükséges.

Ugyanezen ok miatt van aggályom pl. azzal is, hogy ugyanannál a banknál legyen a magán meg a céges számla.

"Sose a gép a hülye."

amúgy igen, az Apple fogja kártéríteni a magyar bankokat felzaklatott ügyfelek elvesztése miatt?
 

Az nem olyan rossz órabér :)

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Az Unió legszegényebb országában. Mekkora felháborodást váltott ki? Semekkorát.

hup.hu##article[data-comment-user-id="16401"]

hup.hu##article[data-comment-user-id="4199"]