Fórumok
Bővül azoknak a járműveknek a köre július 16-tól, amelyekre kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni – hívta fel a figyelmet a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) hétfői közleményében.
A szervezet jelezte: az április 30-án kihirdetett új rendelkezések szerint egyes mikromobilitási eszközökre, egyebek mellett bizonyos elektromos rollerekre is kiterjed majd a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb). A jármű nettó tömege, illetve tervezési sebessége dönti el, hogy szükséges-e felelősségbiztosítást kötni az adott járműre.
[...]
Link: https://telex.hu/belfold/2024/05/13/mabisz-kotelezo-biztositas-elektrom…
Hozzászólások
telex... Még véletlenül sem írják le a cikkben, hogy mekkora nettó tömegtől (25kg) és tervezési sebességtől (25km/h) kell a biztosítás.
https://mabisz.hu/wp-content/uploads/2018/10/20240506-Tajekoztato-anyag…
Akkor az enyémre nem fog kelleni.
25 a vége és 12,5kg. Ennél több nem is kell :)
Érdekesek ezek a szabályok. Egy normálisabb bicikli simán megy akár 50-el is.
emberi erővel hajtva, ugye?
Ha olyan rollert használsz, amiben nincsen motor - akkor arra sem fog kelleni biztosítás :-)
Az emberi erővel hajtott bicikli 50-el nem képes kárt okozni!? Pár éve volt egy baleset amit láttam, egy biciklis elütött egy gyalogost. A gyalogost a mentő vitte el.
Gördeszkával is lehet kárt okozni, mégse kell rá kötelező biztosítás. Egyébként a legtöbb normál otthoni biztosítás fedezi a kerékpárral okozott kárt.
Sőt, ha az utcán rádől egy 150 kilós ember egy autóra, az is!
trey @ gépház
>>Az emberi erővel hajtott bicikli 50-el nem képes kárt okozni!?
16-tal haladva is képes kárt okozni
fixme, de Te jöttél azzal, h a bringával lehet 50km/h-val is menni. igen, lehet.
Amennyiben emberi erővel van hajtva, akkor -tudtommal- nem kell rá külön biztosítás.
Ha olyan motor van benne, ami önmagában képes 50km/h-val hajtani - akkor viszont kell biztosítás.
Lehet, hogy már olyan esetben is, amikor olyan motor van benne, ahol az emberi erő+motor együttes teljesítménye meghalad x kW-t.
(mert mondjuk a motor csak akkor ad kraftot - ha tekerik a pedált - akkor viszont akár bármennyit)
A KRESZ szerinti megkötés max. 300W a rásegítő motor teljesítménye (és max. 25 km/h-ig mehet a rásegítés). Együttes teljesítményre nincs ilyen korlát, legfeljebb a biológia :)
Ez érdekes, mert eddgi a gyakorlat alapján (mivel más szabályozás nem volt) a rendőrség smkp-ként kezelte, így kötelező eddig is kellett volna rá.
Domain, tárhely és webes megoldások: aWh
Egy dolog a rendőrségi gyakorlat, más pedig a jogszabály, a rendőrség pedig nem jogalkotó szerv. A rendőrségi gyakorlat szerint pedig a 25 km/h sebességet meg nem haladó rollereket kerékpárként kezelték.
Itt volt az ideje, amennyi Roller Fittipaldi van az utakon, "alig várom", hogy valamelyik nekiszánkázzon a parkoló autómnak. Ugyan van Casco-m, de az nem járja, hogy akár 2-3M forintos, segédmotor kerékpárnál nagyobb sebességre képes eszközök biztosítás nélkül száguldoznak.
trey @ gépház
Én inkább valami rendszámtábla-féleséggel kezdtem volna.. épp amiatt amit írsz. Azzal együtt lenne érdekes a biztosítás.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
az mondjuk kéne smkp-ra is.
Domain, tárhely és webes megoldások: aWh
Így van, ha aláírást gyűjtene valaki a témához, részemről természetesen azonnal
Vortex Rikers NC114-85EKLS
Nyilván rendszám alapján fog működni, vagy hogyan is?