10 milliós árral és 800 kilométeres hatótávval jönne a Xiaomi EV-je

A Xiaomi sok konkurensénél jobb esélyekkel indul, a név már jól ismert, a telefonok piacán pedig már bizonyítottak, emellett tőkéből sincs hiány. A tervezés gyorsan folyt, mindössze két évvel ezelőtt jelentették be első autójukat, és állítólag az év végén már szériagyártásra kész modellel jelentkeznek, a próbagyártás augusztusban indult.

[....]

Eddig csak MS11 néven emlegették az új jövevényt, de mostanában Xiaomi Modena néven írnak róla. Az olasz város nevéből nem először lesz típusnév, a Ferrari 360 Modena már előtte egyszer. A kínai Modena az alsóbb szegmensre céloz, vetélytársként a Tesla 3-at és a BYD Sealt emlegetik, az otthoni indulóár valahol 27 ezer dollár (10 millió forint) körül lehet.

[...]

Az akkumulátor kapacitása állítólag 101 kWh, ezzel a megtehető hatótáv a kiszivárgott adatok szerint 800 kilométer körüli lehet.

Link: https://www.autonavigator.hu/cikkek/ezzel-a-modellel-lep-be-az-autok-vi…

Hozzászólások

Ha így folytatódik, hamaroan tényleg lesz 8M-ért új Tesla.

trey @ gépház

Mondjuk lehet mashol is venni az EU-n belul. Ha exportra veszed, nem kell ott adot fizetni (persze rendszamot se kap, vagy csak ideiglenest), itthon van regisztracios ado, de az elenyeszo, ha nem szennyez / nem bohom jargany. Inkabb a procedura maga gazos nagyon, sok a burokracia (nemreg csinaltam).

az EV technika egyszer eljut oda, hogy legalább a marketing osztály le meri írni az 1000 km-es hatótávot

Neked ez az 1000km valami fetished lehet, de nagyon nem érdekel az abberációd.

 Addig neked további jó bétatesztet.

Mondj kérlek egy olyan terméket ahol nem bétatesztelő vagy? Egy androidos telefon folyamatosan frissítéseket kap. Egy elbaszott 2022-es A3-as Audi alakatrészei, motorovezérlője márt nem cserekompatibilis a 2024-esével... A Linux fejlesztők folyamatosan tömködik be a biztonsági réseket...

Neked ez az 1000km valami fetished lehet, de nagyon nem érdekel az abberációd.

Hát istenem. Egyeseknek a metál fény, másoknak a 21"-os alufelni, megint másoknak a 7 ülés. Nekem meg az 1000 kilométer. Ezt hívják igénynek bazmeg.

Random A3 sírás-rívás

Ignore.

trey @ gépház

Kedvenc autómmal, Golf II -vel (1,6 benzin) rendszeresen autóztam 950 km-t. Igaz akkor üzletkötő voltam, és olyan volt a terület, hogy napi 2-300 km s nem volt autópálya benne (szóval 90-100). Többször gondoltam rá, hogy a vicc kedvéért viszek magammal 5 liter benyát, s kipróbálom mennyit tud, de nem ért meg annyit.

A második kedvenc egy seat cordoba TDI (piros t betűvel) 1,9 110 ló, na az többet tudott mint 1000 km. Kis autók voltak, viszonylag nagy tankkal.

Igaz, ezek boomer autók voltak.

A mostani 2,4 benzin avensis nem tud ennyit.

g2-bol az 1.6 szopoD volt a tuti:)

a T sosem volt egyedul piros a TDI logoban, a 110 lovasnal az I betu volt piros.
Egyebkent az igazi hosszutav bajnok az a B4-es 90 lovas passat volt a nagy tankjaval, nem hiaba hasznaltak ezt meg a malac (b3) passatot az ukranokhoz jarok, kis extra fujassal siman 100 liter belement.
Illetve az A8-asok alatt is nagyon tank volt.

TDI logoban, a 110 lovasnal az I betu volt piros.

Igaz. Jár a pont. Hiába, régen volt.

1.6 D ből 85 előtti (még kocka) Audi 80 volt. Azt is nagyon szerettem. Na, az nem nem volt egy kapkodó idegbeteg. Viszont legalább nem tolta az orrát a kanyarban, mint a cordoba.  Ua a kanyarban nagyobb kanyarsebességet lehetett elérni az audival. Igazi lendületautó volt.

Nio ET7 with 150 kWh semi-solid state battery achieves a 1,044 km range (carnewschina.com)

energy consumption was 13.2 kWh/100 km

https://news.ycombinator.com/item?id=38702738

https://carnewschina.com/2023/12/17/nio-et7-with-150-kwh-semi-solid-sta…
+
chatgpt4:
list me a table of examples of energy consumption kWh/100 km for Evs

Electric Vehicle Model     Energy Consumption (kWh/100 km)

Tesla Model 3   13.1 - 16.5 # largest battery: 82 kWh ?

Chevrolet Bolt EV     14.7 - 16.9

Nissan Leaf     15.0 - 18.0

Hyundai Kona Electric 14.5 - 17.2

Kia Soul EV     15.0 - 18.0

Audi e-tron     20.0 - 24.0

Jaguar I-PACE   19.0 - 22.0

Ford Mustang Mach-E   15.7 - 19.6

Porsche Taycan  20.0 - 24.0

BMW i3     14.0 - 16.5
+
Benzin/diesel 11-12 kWh/kg energiasűrűség

Ennek a nio et7-nek meg whole pack has a 260 Wh/kg density
+
De ennek a nio-nak gyorsan cserélhető akkuja van:

could swap the battery when running out of power and receive another 1,000 km of range in three minutes.
+
Ennek ellenére én nem használnék olthatatlan akkus autókat.. nem tudom h. a pl.: “lifepo” dolog hol tart.. az talán oltható és hasonló e.sűrűségű, mint a li-ion v. li-pol?
+
The temperature during the test was between -2 °C and 12 °C (28 – 54 °F).
+
In China, you can buy a Nio car without a battery. You subscribe to BaaS (Battery as a Service) and pay a monthly subscription fee. The battery stays on Nio’s balance sheet. In this case, you can upgrade the battery on demand. If you subscribe to a 75 kWh battery, you can upgrade to a 100 kWh battery for 50 yuan (7 USD) a day or 880 yuan (123 USD) a month. This would make 150 kWh an excellent option for a short upgrade when going on a long trip rather than being “a daily driver.”

Mercédesznek állítólag volt valami 1000 km-es autója. Azt nem tudom, hogy sorozatgyártott, vagy csak egy speciálisan felkészített autóval mentek 1000km-es teszt utat egy töltéssel.

De amúgy miért kell 1000km-es hatótáv az elektromosnak? A legtöbb* benzines kevesebbet tud menni egy tankkal.

* Pl. nekem eddig 8 benzines autóm volt, ezek közül néhány tudott 800km-t menni két tankolás között, néhány meg kevesebbet.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Az 1000km hatótáv egy beképzelt igény!

En inkabb azt tudom elkepzelni, hogy az auto elettartamahoz nezi. Egy benzinesnel nem kell lecserelni az uzemanyagtartalyt vagy nincs ugy kialakitva, hogy csak 80%-at tudd hasznalni aztan extra dij elleneben engedik a 100%-ot. Uj koraban es 20 evesen is ugyanannyi hatotavolsaga. Egy villanyauto "tartalya" a kora elorehaladtaval "osszemegy" :)

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Egy benzinesnel nem kell lecserelni az uzemanyagtartalyt

Mert a belsőégésű hatótávja változatlan marad, amikor pl. az injektorok vagy a szelepek kikopnak? Meg 60ekm-enként "vezérlést kell cserélni"... Annak jó a benzines, aki nem használja csak tárolja a garázsban...

Maradjunk abban, hogy ami mozog, az kopik. A vezermulanc tenyleg extrem sokaig birja, de nem vegtelensegig. A gyarto nem ad meg ra szervizintervallumot, mert a gyarto 2-300K elettartammal szamol egy autonak, es kb. annyit kiszolgal, utana mar internet lore szerint bizony cserelni kell(ene).

Plane, ha a gazdi nem figyelt (annyira) az olajcserere/minosegre, vagy tuningolt picit.

Már csak azért sem adnak meg rá periódust, mert általában qrvára csattog, mikor baja van.

Mondjuk ez nem vonatkozik a bicajlánc vastagságú cuccokra. Meg mondjuk van olyan bömös, h 200e után muszáj cserélni, mert szakadhat. Az apró bibi, h utastér oldalára tették a mocinak, így moci ki-be a procedúra. Kissé matekos.

Mert a belsőégésű hatótávja változatlan marad, amikor pl. az injektorok vagy a szelepek kikopnak?

Erre a kerdesre nem tudok valaszolni, de gondolom ha valami elkopik utana cserelni kell, kulonben nem vagy nem jol mukodik a motor es ez valahol kibukik, vagy jelzi a rendszer vagy az auto (nem)mukodese.

Meg 60ekm-enként "vezérlést kell cserélni"

Vezermuszijjat/lancot?

Annak jó a benzines, aki nem használja csak tárolja a garázsban...

En valtozo intenzitassal hasznalom, sajnos nem garazsban all, amit szerintem egy elektromos is meghálál. Orulok, hogy tudom hasznalni az auto elektromos rendszereit anelkul, hogy a hatotavolsag jelentos rovasara menne (futes, elektromos ablakok, teto, csomagtarto, stb.). Amig a generator mukodik addig nincs nagy gond es az akku csere sem millios koltseg.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Hát... igen.

Én jártam 800km-re. Vonattal 7 óra volt (országon belül, 1 átszállással), repülővel kb. 1 óra repülés + 1 óra reptérre jutás + 1 óra (minimum) reptéren várakozás.

Korábban, kb. ugyanekkora távon nem is próbáltam máshogy. Repülőtől függően vagy 45 perc (jet) vagy 1,5 óra (propelleres) repülés + 15 perc reptérre jutás + 2 óra várakozás volt. Most megnéztem Google maps-en, autóval 9 óra nettó menetidő, vagy vonattal 13-16h (4-5 átszállással).

Haveromnak van egy kis repülője (ultralight. Igazából nem tudom, hogy pontosan micsoda, lehet akár motoros sárkány is). Azzal se gyorsabb odajutni, mint vonattal :-)

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Hm, kíváncsiságból rákerestem, most 14 órás vonatutat írna, meglepő módon van átszállás nélküli járat is. De súlyosbítja, hogy ehhez hozzáadódik még a transzfer BP-re vidékről. 
Anno volt napi 1 oda 1 vissza közvetlen járat, bár hazafele az korai lett volna, így vissza általában átszállással, úgy kalandosabb kicsit + BP-ről transzfer. Úgy emlékszem oda 8.00-14.00, szóval 6 óra körül lehetett transzferrel együtt. Vissza, átszállással meg 14.00-23.00 (9), párszor hajnal 1.00 (11) vagy két alkalommal másnap 14.00-ra (24) :D Kb 20x voltam.

Ez lenne az?

A vásárlás körülményeibe most nem mennék bele, talán épp csak annyira, hogy: sosem volt ilyen minősíthetetlenül szar ügyfélélményem. Egy évet vártam rá, három havonta elhitették velem, hogy épp érkezik, majd se emailre, se telefonra nem válaszoltak többé. A valódi átadás időpontját végül a Tesla egyoldalúan határozta meg, változtatni kérésre sem lehetett. Aztán jött a D-day, 8 órát várattak a szalonban, mielőtt hazaküldtek az autóm nélkül, aminek a papírjai csak másnap készültek el. Kérésemre viszont legalább lemosták a saras autót, bár víz nélkül, egy nedves ronggyal.

trey @ gépház

A wallbox egy picit más.

Arra gondoltam itt, hogy ha a tulajdonos a kapacitása egy részét felajánlja "raktárnak", akkor azt nem ingyen fogja tenni, viszont itt végtelen üzleti lehetőség van. Akár maga a tulajdonos is üzletelhet ezzel, akár az akku egy részével a gyártó rendelkezik, a visszatáplálás szolgáltatása csökkenti a törlesztőt, stb stb.

Van létező szabvány, a japánok a belpiacra értékesített autókban be is kapcsolják. Sőt ők talán egyes tipusokban a belpiaci ICE-kbe is tzesznek be invertert. De hát náluk volt néhány katasztrófa, ahol az elektromos energia létfontosságú volt...

fogadjunk jönnek majd a "xiaomi modena note 11T pro 5g" -hez hasonló nevek is :)

attól tartok az átlagos hatótávra jönni fog egy 2-es osztó a hazai árra meg egy ugyanekkora szorzó :(

Azt most tegyuk felre mit gondolok arrol ahogy Trey egy difit szerel:)

Valójában lényegtelen is, hiszen szakmai osztályzatokat kaptam rá szakiktól, akik abban az iparban dolgoztak 30-40 évet, így az, hogy te mit gondolsz róla, teljes mértékben irreleváns.

Egy Lada differenciálmű tányérkerék-kúpkerék hézagot 30 évvel később is álmomból felébresztve ki tudnék hézagolni, ha szükséges :D

trey @ gépház

Amúgy a mai kipörgésgátlók annyira jól helyettesítik a diffizárat, hogy a Toyota a highlander-ben évek óta csak azt használ

Költségmegtakarítás. Fékezés és elindulás nem túl egészséges kombináció. Mi van akkor ha mind a két oldali kipörög? Akkor a Toyota ott marad a terepen?

Halkan jegyeznem meg, hogy jobb terepjarokon kivul nem nagyon divat elore difi zarat tenni, soot hatra es kozepre sem nagyon szoktak tenni max sperr-t.
A fekezessel operalo kamu "sperr-ek" valoban nepszerubbek es olcsobbak es szarabbak is, de nincs ez maskeppen a Tesla-nal sem,

"The traction control system constantly monitors the speed of the front and rear wheels. If Model Y experiences a loss of traction, the system minimizes wheel spin by controlling brake pressure and motor power. By default, the traction control system is on."

 

a higlander (legalábbis az új) még ennél is cifrább. Hybrid, tehát benzines csak elöl kapar, hátul villany hajcsa. Amúgy nem is terepezésre van, oda LandCruiser való.

Nekem meg egy Rextonom (Y450) van és a használat 99.999% -n nem hiányzik sem az első sem a központi difizár. Hátul van, meg van nálam kézi csőrlő, ha elásná magát valami dagványban. Sokkal jobban hiányzik az, hogy nem állandó összkerekes, alapból csak hátul hajt és ha esik az eső a legfinomabb gázadásra is kilincsel előre indul :) 200LE és 440NM.

Ez kínai, ottani ár...

"Dongfeng EV EX1 Pro: The Chinese version of Dacia Spring has been launched by Dongfend with a starting price of just over $7800 and an updated 331 km of range."

Itthon meg 10 millió.

Persze más változat, más felszereltség... de európában nem akarnak olcsón árulni autót, a szalonok miből élnének meg :D

Szerkesztve: 2023. 09. 19., k – 09:23

mond, hogy napi szinten jársz 1000km-t megállás nélkül? Mert ez a valós igényed... LOL Ez akkora demagóg pöcs duma. Az én dízelem 600-700 km-t megy egyhuzamban, ha pályázok, de bőven elég benne ülni, pedig kényelmes. Így is úgy is megállok pihenni. Elektromos autóval is megállnék hiába lenne 1000km hatótávja és biztos vagyok benne, hogy az emberek 99%-a ugyanígy tenne. Hivatásos sofőröknél sem véletlen amúgy a folyamatos 4.5 óra vezetés utáni kötelező pihenés...

Én még nem hajtottam olyan dízelt ami elment volna 1000km-ert egy tankkal. Ha meg terhelve használom, pl. ~1t a platon és a futón 3t, akkor még a 500km is necces. Pedig a Navarának 80l-es a tankja. Ha meg hegymenetbe megyek (itt BAZ megyében van ilyen) akkor még kevesebb.

Nekem a 2002-es 1.5-ös Renault normális vegyes használatban (város, autópálya, országút) kb. tankolás után 1300km-rel jelzett, hogy újra tankolni kér. Csak országúton 1500km után (de ez csak egyszer volt, nem ez volt a jellemző felhasználás). Úgy emlékszem, 60l-es volt a tankja.

Ez persze nem azt jelenti, hogy megállás nélkül vezettem le a távot. 2-3 óránként megállok pihenni, nyújtózkodni, akkor is, ha még háromnegyedig van a tank.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

mond, hogy napi szinten jársz 1000km-t megállás nélkül?

Mondd, ki mondta neked, hogy az 1000 kilométeres hatótáv ezt jelenti? Mondd, ha rétegigény, miért erőlködnek az EV-gyártók úgy, hogy majdnem lejön a valaguk vége, hogy hatótávot növeljenek? Gyakorlatilag ebben és az árban versenyeznek egymással :D

AZÉRT, mert NEM rétegigény. Főleg nem egy eszköznél, ahol a "gyors"(OLOLOLOLOLOL)töltési idő akár 4 óra is lehet 37 fokos tűző napon :D

trey @ gépház

az mar 5-600km -es tavnal sincs; pakolj fel par tolto-kereso app-et, latni fogod, van azert rendesen.

tudom, te lenyomsz 1500km-t megallas nelkul, de a legtobb ember, plane csaladok, egyszerre 1-2, max. 3 ora autozasra van hitelesitve. az 100-130 km/h -val 2-300km. Mondjuk palya, szoval legyen 400km -nyi tenyleges fogyasztas, meg hagyjunk meg ra 100km-t, ha megse lenne a kozelben tolto. Meg meg 100km-t, mert hideg lehet, meg idovel gyengul az akku. Az, akarhogy szamolom, 5-600km -es hatotav, mint atlag igeny. Kb. pont annyi btw, amennyit egy atlag benzines szokott birni - az enyem elvileg 700-at bir, de 600-nal mar tankolom; palyan inkabb 4-500-ankent.

A 800-1000 km-es hatotav felesleges, csak arra jo, hogy plusz parszaz kilot cibalj a popo alatt folyamatosan, meg hogy gyorsabban kopjon a gumi. Persze, ha ingyen hozzamvagjak, vegulis oke, johet, de penzt, na azt nem adnek erte fityinget se.

Nagyon nem mindegy, hogy 5-600 km és 5-10 perc (és válogathat, hogy hol áll meg - 100km-re számolva legyen negyed óra átlagban), vagy fele ennyinél az "úgyismegállok" jegyében fél óra fingreszelés és helybentopogás, amíg érdemi mennyiségben csordogálnak az elektronok a dodzsembe...

Valójában nem 1000km kell ide, hanem megfelelő töltő infrastruktúra. És akkor bőven elég 4-500 is.

Csak türelmesnek kell lenned: https://mandiner.hu/velemeny/2023/03/sztojcsev-ivan-hvg-belfold-belpolitika-velemeny-magyarorszag-ausztria

2030: Az év, amikor utolérjük Ausztriát, Európa legjobb helye leszünk, Orbán pedig nyugdíjba megy

Nem kell odamenni, ide kellene elhozni a fejlődést ;-)

A Mandiner Orbánozik? Csak idéztem. Még mindig ausztriát akarjuk utolérni ha jól értem. Ausztriában sokkal jobb a töltőhelyzet. Szóval ez bíztató ;-)

Horvátországban nem szarabb a helyzet mint itthon. Kicsit van csak kevesebb töltő 100e lakosra mint nálunk, de jóval kevesebb EV van ott.

Az, hogy ott nyáron túlterhelődik az infrastruktúra az meg nem EV töltő specifikus dolog.

Itt lehet statisztikákat nézegetni: https://alternative-fuels-observatory.ec.europa.eu/transport-mode/road/hungary

 

Magyarország töltöállomások száma:

2020: 1049 AC, 182 DC

2023: 2690 AC, 533 DC (nem lezárt év a két (2x12DC) tesla SC pl nincs még benne)

Gondolom a Mandiner nem közöl mindent. Ez egy véleménycikk amit közlésre érdemesnek tartottak. Az ambíció a lényeges az meg még megvan remélem. Ebben semmi negatív nincs Orbánról. Az, hogy nem értük utól ausztriát az nem (csak) Orbán miatt van. A statisztika mutatja, hogy történt szép számmal töltőtelepítés itthon is. Személyesen én a 2020-as töltőinfrastruktúrára nem mertem volna EV-t venni. Ma nincs olyan pontja az országnak ahova ne tudnék eljutni EV-vel. (délkeletre macerásabb az igaz, de pl az M3 már nem olyan katasztrófa)

Statisztika azt mutatja, hogy hasonló a helyzet ott. Saját tapasztalat azt mutatja, hogy van amiben előrébb vannak: pl a töltőállomások kitáblázásában és abban, hogy kb minden autópálya megállóban van töltő. Autópályázásnál a tengerpartra már nem is a töltők száma a gond, hanem nagyobb teljesítményűek kellenének, meg több kéne, hogy negyen azoknál is torlődás. Az ELEN elég jól csinája (a MOL is ezt próbálja követni). Letettek kb minden pályás benzinkútra (meg néhány kút nélküli megállóba is)  50kW-os töltőket (50kW DC CCS,Chademo,22kW AC) és ezek mellé telepítenek (gondolom forgalom alapján) 150kW+ (180kW CCS) oszlopokat.

Nincs Orbánozás. Ezt csak te képzeled. Tőlünk keletre nagyságrendekkel roszabb a töltőellátottság.

 

Ha megnézzük, hogyan fejlődtek a töltők Horvátországban (4150 BEV-re):

2020: 262 AC, 236 DC

2023: 926 AC, 380 DC (nem teljes év - augusztusi adat)

Nekem mutogathatod a számokat, ha a valóság az, hogy a nyári forgalomban kilométeres sorok állnak a horvát csomópontok töltőinél mert vagy nem működnek, vagy ha működnek elavult szarok amit nem adnak megfelelő töltést stb.

Ez nem kiforrott infra. Ez lófasz.

trey @ gépház

Ezt elmondhatod a fizetőkapukról is, meg az autópályákról is. Persze azokat már mindenki megszokta videót sem csinál róla.

Voltam augusztusban Primostenben. Egy helyen akadtam meg a töltésél a hazaúton 1.5 órára. (Zadar IONITY). Odafele semmi gondom nem volt.

Vukova Gorica-nal volt még probléma, mert az McDonalds 54 perc alatt tudta kiadni a kaját. A kocsit ki kellett mennem, hogy levegyem a töltőről mert 100%-ra töltött mikor még meg sem kaptuk a rendelést. (amúgy sem jó ilyen úton 100%ra töltögetni mert időveszteség)

Nem. A töltőinfrastruktúra Horvátországban jobban szerepelt mint a McDonalds. 😊

Sőt fizetőkapunál is vártam nem keveset. Nem beszélva a pályán a 80-as korlátozásokról meg a dugókról.

Miért lenne ott a töltőinfra jobb mint minden más közlekedési infra? Odafele éjjel mentem, minden ment elsőre mint a karikacsapás. Jó helyeken voltak a töltők, elsőre indultak maximális teljesítményt adtak. Zéró probléma. Csinálhattam volna 0 nézettségű videót, hogy minden szuperül működik 😊

Hát miért nem hozzák? Jogszabály tiltja tán a töltőállomások létesítését?

Te, mint vállalkozó - ja, nem - biztosan hallottál a jogbiztonságról és a stabil befektetési környezet fogalmakról. Rá van írva a germicid kúpkerékre is, ha jól tudom.

Na, ezekkel kicsit rosszul áll a - szerinted - EU legjobb kormánya.

Ha arra vetemedsz, hogy billentyűzetet ragasz, miért nem töltöd meg valami tartalommal a kommented?

stabil befektetési környezet fogalmakról

 Jaja. Befektetésre ajánlott. Csá!

Az eddigi Baa2 szinten hagyta a magyar adósbesorolást pénteken a Moody’s stabil kilátás mellett. Ez továbbra is két fokozattal van a befektetésre ajánlott kategória határa felett, idén már nem várható újabb felülvizsgálat.

trey @ gépház

Azt akarod magyarázni, ha jól értem, hogy itt az Audi, Mercedes és BMW, első a legnagyobb motorgyárával Európában, nekik megfelel a befektetésre ajánlott környezet, de egy villanykút üzemeltetőnek ez rizikós, még úgy is, hogy a Tesla is jelen van ....

🤭 🤭

A minősítés a jelenlegi állapotra vonatkozik: befektetésre ajánlott

trey @ gépház

A minősítés a jelenlegi állapotra vonatkozik: befektetésre ajánlott

Valami ilyen hangzott el a Lehman csőd előtt is ...

És nem, nem azért jönnek ide a német cégek, mert annyira stabil lenne minden. Azét jönnek, mert olyan mérvű támogatást kapnak, ami miatt megéri a rizikót. Csak ezt a támogatást az adófizetők fizetik ki.

Trey, ez már Neked készül! ;-)

A Nio ET7-el 150 kWh-s félszilárdtest akkumulátorral 1044 km-ert sikerült megtenni valós körülmények között!

A maximális sebesség 90 km/óra volt, az energiafogyasztás pedig 13,2 kWh/100 km. Az utazás átlagsebessége 83,9 km/h volt. Az utazási idő megállások és szünetek nélkül 12,4 óra volt, összesen 14 óra.

A teszt során a hőmérséklet -2 °C és 12 °C között volt. A leghidegebb idő a teszt elején volt, hiszen kora reggel volt Sanghajban. Az utastér átlagos hőmérséklete 20 °C volt.

A kiindulási és végpontok közötti magasságkülönbség körülbelül -5 méter volt. A kiindulási magasság 18 m, a cél 23 m volt. A maximális magasság az utazás során 316 méter volt. Az utazás Sanghajból indult és Xiamen közelében, a Longjudong körzetben ért véget.

A 150 kWh-s akkumulátor mindössze 20 kg-mal nehezebb, mint a jelenlegi Nio 100 kWh-s csomagja, amely 555 kg-ot nyom és nem foglal több lelyet.

A 12 órás út videója.

És a szilárdtest akku még talán a Li kapacitás/tömeg arányt bem éri el…

Épp ellenkezőleg, sokkal jobb annál. Ahogy írtam is, ez a 150 kWh-s félig szilárdtest akku csak 20 kg-mal nehezebb, mint a NIO 100 kWh-s NMC akkuja.

A NIO 150 kWh-s akkumulátorában egy cella energiasűrűsége 360 ​​Wh/kg, míg a teljes csomagé 260 Wh/kg.

Elkerülhette a figyelmed, de ez is valós körülmények között volt és télen. A 140-150-es tempó a világ elég kis részén engedélyezett, de vélhetően 110-es tempóval, ami nagyon sok helyen a max., elmenne 700-800 km-t, 130-nál 500-600 km körül, 140-150-nél meg kb. 350-500 között valahol.

Egyáltalán nem jó az irány, de kell a hozzátok hasonlóként gondolkodók miatt. Amikor viszont a vásárlásra kerül a sor, akkor inkább a kisebb akkust választja az emberek nagy része.

Aki a NIO legnagyobb akkumulátorával szeretne autót vásárolni a jövőben, mélyen a zsebébe kell majd nyúlnia: állítólag csak a 150 kWh-s aksi annyiba fog kerülni, mint egy komplett ET5-ös villanyautó – ez jelenleg a 75 kWh-s aksival átszámítva nagyjából 14 millió forint Kínában

Ne haragudj, én a mostani utazós autómhoz tudom csak hasonlítani, az 1000km körül tud ilyen tempóval, de ha mégsem, akkor pont 5 perc alatt tankolom meg. De még azt sem tudja, mint a kis céges swiftem hatótávban... Az árától ne is beszéljünk.

De csinálhatjuk azt is, h akkor megfelelő nekem egy elektromos autó, ha 5 perc alatt bele tudok tölteni 500km hatótávot. A töltőknek pedig olyan sűrűn kell lenniük, mint a jelen benzinkutaknak, és nem nagyon szeretnék olyan kifogásokat látni, h tele van, órákig kell várni, vagy esetleg műszaki hiba miatt offline. Mert jelenleg egy 10 literes kannűval el tudok sétálni a legközelebbi kútig, ha már barom voltam, de villany kocsit max trélerre tehetsz.

Városi szaladgálósnak pedig nem kell, h ekkora böszme legyen, és nem kell bele ekkora akku sem. Oda jöhetnek a 4m alatti, 7-800kg-os autók, h zöldek is legyünk. Ja, h csak az akku majdnem ilyen nehéz? 

Szóval, az sem jó irány, h plö a swiftem nagy átlaga 4.3L, de ilyen autót már nem igazán gyártanak, helyette próbálják nyomatni a 2 tonnás elektromos dögöket. Merthogy az zöld. Valami zavart érzek itt.

Még mindig ugyanott vagyunk: kellene egy olcsó, könnyű, nagy energiasűrűségű akku, és egy sűrű töltőhálózat. Mert az aztán nem zöld, ha 30-50km-t kell menni tölteni.

5 évre veszek autót (bár most dilemmában vagyok, hogy kapok-e még rendes ICE-ot 3 év múlva, vagy muszáj lesz megtartanom ezt / lecserélni egy 911-re vagy Lambo-ra :D). Legyen gondja a használt autó vásárlóknak. Bár, itt a maradványérték az, ami kérdéses. Abban elég szarok az EV-k.

Tele van a HAHU lelakott Tesla-val, kb. a kutyának se kellenek. 11 millió körül hirdetik a 200-300 ezret futott roncsokat :D Ennyi palimadár nincs szerintem az országban :D

trey @ gépház

érdemes megnézni a konfigurátorban, ez pl egy Uni szín, lehet a metál szebben ragyog, bár ezek meg általában világosabbak, pl Elfenbein vagy Stonegrey. ugyanakkor ha színcsoportra szűrsz, csak szürkéből van 24 féle, na ez prémium ;) igaz a festés árából majdnem kijön egy kocsi :)

ps.: a Malachite meg az, hogy nincs is disznóvágás.

nincs aláírásom