A Xiaomi sok konkurensénél jobb esélyekkel indul, a név már jól ismert, a telefonok piacán pedig már bizonyítottak, emellett tőkéből sincs hiány. A tervezés gyorsan folyt, mindössze két évvel ezelőtt jelentették be első autójukat, és állítólag az év végén már szériagyártásra kész modellel jelentkeznek, a próbagyártás augusztusban indult.
[....]
Eddig csak MS11 néven emlegették az új jövevényt, de mostanában Xiaomi Modena néven írnak róla. Az olasz város nevéből nem először lesz típusnév, a Ferrari 360 Modena már előtte egyszer. A kínai Modena az alsóbb szegmensre céloz, vetélytársként a Tesla 3-at és a BYD Sealt emlegetik, az otthoni indulóár valahol 27 ezer dollár (10 millió forint) körül lehet.
[...]
Az akkumulátor kapacitása állítólag 101 kWh, ezzel a megtehető hatótáv a kiszivárgott adatok szerint 800 kilométer körüli lehet.
Link: https://www.autonavigator.hu/cikkek/ezzel-a-modellel-lep-be-az-autok-vi…
- 2848 megtekintés
Hozzászólások
Ha így folytatódik, hamaroan tényleg lesz 8M-ért új Tesla.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A sok napelemes legalább tudja hol tárolni a villanyt...🤣
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valóban nem sokkal kerül többe az egész, mint 5db 20kWh-os akkupakk.
Persze többe fog, mert ráugrik a nem kevés sarc. :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk lehet mashol is venni az EU-n belul. Ha exportra veszed, nem kell ott adot fizetni (persze rendszamot se kap, vagy csak ideiglenest), itthon van regisztracios ado, de az elenyeszo, ha nem szennyez / nem bohom jargany. Inkabb a procedura maga gazos nagyon, sok a burokracia (nemreg csinaltam).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
itthon van regisztracios ado, de az elenyeszo
Meg van 27% ÁFA ami nagyon nem elenyésző.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, mert masik EU-s orszagban vetted meg, igy az afa-t is ott fizetted meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Az áfaszabályozás értelmében új autónak az a gépjármű minősül, amelyik legfeljebb 6000 km-t futott, VAGY amelyet kevesebb mint 6 hónappal az első nyilvántartásba vételt követően értékesítettek a tulajdonos részére"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
dang. akkor marad a picit hasznalt. legalabb olcso :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az autó speciális jószág.
„adójogi értelemben vett új autók esetén az ÁFA-t mindig a célországban kell megfizetni. Attól függetlenül, hogy a vásárlás helyén is megfizettük az áfa-t vagy sem.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már feltéve, h nappal otthon van az autó... Nekem ez nem opció. És sztem sokaknak nem az.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egyik autó a páros napokon marad otthon tölteni, a másik meg a páratlan napokon :D
https://eVIR.hu
Elektronikus Vállalatirányítási Információs Rendszer
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Havi vagy éves szaldóval nem kell otthon hagyni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen mindegy, hogy hol tárol az autó a hálózatról ki vagy oda vissza.
- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd vesz ötöt, nyáron feltölti és télen azzal megy amelyikben még van egy kis áram! :D
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szilós Tesla? :D :D :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ami még csak elméletben létezik?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bízzunk benne, hogy az EV technika egyszer eljut oda, hogy legalább a marketing osztály le meri írni az 1000 km-es hatótávot (ami valósan ad 600-800-at) ... ezek már haladnak felé. Mármint, hogy leírják. Addig neked további jó bétatesztet.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az EV technika egyszer eljut oda, hogy legalább a marketing osztály le meri írni az 1000 km-es hatótávot
Neked ez az 1000km valami fetished lehet, de nagyon nem érdekel az abberációd.
Addig neked további jó bétatesztet.
Mondj kérlek egy olyan terméket ahol nem bétatesztelő vagy? Egy androidos telefon folyamatosan frissítéseket kap. Egy elbaszott 2022-es A3-as Audi alakatrészei, motorovezérlője márt nem cserekompatibilis a 2024-esével... A Linux fejlesztők folyamatosan tömködik be a biztonsági réseket...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neked ez az 1000km valami fetished lehet, de nagyon nem érdekel az abberációd.
Hát istenem. Egyeseknek a metál fény, másoknak a 21"-os alufelni, megint másoknak a 7 ülés. Nekem meg az 1000 kilométer. Ezt hívják igénynek bazmeg.
Random A3 sírás-rívás
Ignore.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem meg az 1000 kilométer. Ezt hívják igénynek
Ezek szerint a mostani benzines autód elmegy egy tankkal ennyit?
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kedvenc autómmal, Golf II -vel (1,6 benzin) rendszeresen autóztam 950 km-t. Igaz akkor üzletkötő voltam, és olyan volt a terület, hogy napi 2-300 km s nem volt autópálya benne (szóval 90-100). Többször gondoltam rá, hogy a vicc kedvéért viszek magammal 5 liter benyát, s kipróbálom mennyit tud, de nem ért meg annyit.
A második kedvenc egy seat cordoba TDI (piros t betűvel) 1,9 110 ló, na az többet tudott mint 1000 km. Kis autók voltak, viszonylag nagy tankkal.
Igaz, ezek boomer autók voltak.
A mostani 2,4 benzin avensis nem tud ennyit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
g2-bol az 1.6 szopoD volt a tuti:)
a T sosem volt egyedul piros a TDI logoban, a 110 lovasnal az I betu volt piros.
Egyebkent az igazi hosszutav bajnok az a B4-es 90 lovas passat volt a nagy tankjaval, nem hiaba hasznaltak ezt meg a malac (b3) passatot az ukranokhoz jarok, kis extra fujassal siman 100 liter belement.
Illetve az A8-asok alatt is nagyon tank volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
TDI logoban, a 110 lovasnal az I betu volt piros.
Igaz. Jár a pont. Hiába, régen volt.
1.6 D ből 85 előtti (még kocka) Audi 80 volt. Azt is nagyon szerettem. Na, az nem nem volt egy kapkodó idegbeteg. Viszont legalább nem tolta az orrát a kanyarban, mint a cordoba. Ua a kanyarban nagyobb kanyarsebességet lehetett elérni az audival. Igazi lendületautó volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nio ET7 with 150 kWh semi-solid state battery achieves a 1,044 km range (carnewschina.com)
energy consumption was 13.2 kWh/100 km
https://news.ycombinator.com/item?id=38702738
https://carnewschina.com/2023/12/17/nio-et7-with-150-kwh-semi-solid-sta…
+
chatgpt4:
list me a table of examples of energy consumption kWh/100 km for Evs
Electric Vehicle Model Energy Consumption (kWh/100 km)
Tesla Model 3 13.1 - 16.5 # largest battery: 82 kWh ?
Chevrolet Bolt EV 14.7 - 16.9
Nissan Leaf 15.0 - 18.0
Hyundai Kona Electric 14.5 - 17.2
Kia Soul EV 15.0 - 18.0
Audi e-tron 20.0 - 24.0
Jaguar I-PACE 19.0 - 22.0
Ford Mustang Mach-E 15.7 - 19.6
Porsche Taycan 20.0 - 24.0
BMW i3 14.0 - 16.5
+
Benzin/diesel 11-12 kWh/kg energiasűrűség
Ennek a nio et7-nek meg whole pack has a 260 Wh/kg density
+
De ennek a nio-nak gyorsan cserélhető akkuja van:
could swap the battery when running out of power and receive another 1,000 km of range in three minutes.
+
Ennek ellenére én nem használnék olthatatlan akkus autókat.. nem tudom h. a pl.: “lifepo” dolog hol tart.. az talán oltható és hasonló e.sűrűségű, mint a li-ion v. li-pol?
+
The temperature during the test was between -2 °C and 12 °C (28 – 54 °F).
+
In China, you can buy a Nio car without a battery. You subscribe to BaaS (Battery as a Service) and pay a monthly subscription fee. The battery stays on Nio’s balance sheet. In this case, you can upgrade the battery on demand. If you subscribe to a 75 kWh battery, you can upgrade to a 100 kWh battery for 50 yuan (7 USD) a day or 880 yuan (123 USD) a month. This would make 150 kWh an excellent option for a short upgrade when going on a long trip rather than being “a daily driver.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2022-es A3-as Audi alakatrészei, motorovezérlője márt nem cserekompatibilis a 2024-esével...
Almát a körtével és nem is értek hozzá, de egy 2022-es LGA 1700-as Intel processzort be fogsz tudni tenni egy 2024-es LGA 1851-es alaplapba?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mercédesznek állítólag volt valami 1000 km-es autója. Azt nem tudom, hogy sorozatgyártott, vagy csak egy speciálisan felkészített autóval mentek 1000km-es teszt utat egy töltéssel.
De amúgy miért kell 1000km-es hatótáv az elektromosnak? A legtöbb* benzines kevesebbet tud menni egy tankkal.
* Pl. nekem eddig 8 benzines autóm volt, ezek közül néhány tudott 800km-t menni két tankolás között, néhány meg kevesebbet.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem érted? Az 1000km hatótáv egy beképzelt igény!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az 1000km hatótáv egy beképzelt igény!
En inkabb azt tudom elkepzelni, hogy az auto elettartamahoz nezi. Egy benzinesnel nem kell lecserelni az uzemanyagtartalyt vagy nincs ugy kialakitva, hogy csak 80%-at tudd hasznalni aztan extra dij elleneben engedik a 100%-ot. Uj koraban es 20 evesen is ugyanannyi hatotavolsaga. Egy villanyauto "tartalya" a kora elorehaladtaval "osszemegy" :)
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy benzinesnel nem kell lecserelni az uzemanyagtartalyt
Mert a belsőégésű hatótávja változatlan marad, amikor pl. az injektorok vagy a szelepek kikopnak? Meg 60ekm-enként "vezérlést kell cserélni"... Annak jó a benzines, aki nem használja csak tárolja a garázsban...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem 385ekm volt a legtöbb, amit egy autóba beletekertem (yaris gen2), annak az elejétől a végéig 5.3L volt az átlaga. És mivel láncos volt, ezért sosem kellett cserélni.
Duplafail általánosítás...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Maradjunk abban, hogy ami mozog, az kopik. A vezermulanc tenyleg extrem sokaig birja, de nem vegtelensegig. A gyarto nem ad meg ra szervizintervallumot, mert a gyarto 2-300K elettartammal szamol egy autonak, es kb. annyit kiszolgal, utana mar internet lore szerint bizony cserelni kell(ene).
Plane, ha a gazdi nem figyelt (annyira) az olajcserere/minosegre, vagy tuningolt picit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már csak azért sem adnak meg rá periódust, mert általában qrvára csattog, mikor baja van.
Mondjuk ez nem vonatkozik a bicajlánc vastagságú cuccokra. Meg mondjuk van olyan bömös, h 200e után muszáj cserélni, mert szakadhat. Az apró bibi, h utastér oldalára tették a mocinak, így moci ki-be a procedúra. Kissé matekos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert a belsőégésű hatótávja változatlan marad, amikor pl. az injektorok vagy a szelepek kikopnak?
Erre a kerdesre nem tudok valaszolni, de gondolom ha valami elkopik utana cserelni kell, kulonben nem vagy nem jol mukodik a motor es ez valahol kibukik, vagy jelzi a rendszer vagy az auto (nem)mukodese.
Meg 60ekm-enként "vezérlést kell cserélni"
Vezermuszijjat/lancot?
Annak jó a benzines, aki nem használja csak tárolja a garázsban...
En valtozo intenzitassal hasznalom, sajnos nem garazsban all, amit szerintem egy elektromos is meghálál. Orulok, hogy tudom hasznalni az auto elektromos rendszereit anelkul, hogy a hatotavolsag jelentos rovasara menne (futes, elektromos ablakok, teto, csomagtarto, stb.). Amig a generator mukodik addig nincs nagy gond es az akku csere sem millios koltseg.
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
járam már be 1000 kmről dolgozni. Igaz repülővel. Szóval szárnyak is kellenének az autóra :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát... igen.
Én jártam 800km-re. Vonattal 7 óra volt (országon belül, 1 átszállással), repülővel kb. 1 óra repülés + 1 óra reptérre jutás + 1 óra (minimum) reptéren várakozás.
Korábban, kb. ugyanekkora távon nem is próbáltam máshogy. Repülőtől függően vagy 45 perc (jet) vagy 1,5 óra (propelleres) repülés + 15 perc reptérre jutás + 2 óra várakozás volt. Most megnéztem Google maps-en, autóval 9 óra nettó menetidő, vagy vonattal 13-16h (4-5 átszállással).
Haveromnak van egy kis repülője (ultralight. Igazából nem tudom, hogy pontosan micsoda, lehet akár motoros sárkány is). Azzal se gyorsabb odajutni, mint vonattal :-)
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hm, kíváncsiságból rákerestem, most 14 órás vonatutat írna, meglepő módon van átszállás nélküli járat is. De súlyosbítja, hogy ehhez hozzáadódik még a transzfer BP-re vidékről.
Anno volt napi 1 oda 1 vissza közvetlen járat, bár hazafele az korai lett volna, így vissza általában átszállással, úgy kalandosabb kicsit + BP-ről transzfer. Úgy emlékszem oda 8.00-14.00, szóval 6 óra körül lehetett transzferrel együtt. Vissza, átszállással meg 14.00-23.00 (9), párszor hajnal 1.00 (11) vagy két alkalommal másnap 14.00-ra (24) :D Kb 20x voltam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Céges flottában azért nincs Tesla mert nincs márkaképviselete, ellenben a BYD Sealnek úgy néz ki hamarabb lesz.
Ugyanakkor Teslával kapcsolatban érdekes lesz ha igaz, hogy EV’s are Rounding Error compared to Energy.
nincs aláírásom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Céges flottában azért nincs Tesla mert nincs márkaképviselete
Márkaképviselet lehet nincs, maga a Tesla van jelen Magyarországon:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez lenne az?
A vásárlás körülményeibe most nem mennék bele, talán épp csak annyira, hogy: sosem volt ilyen minősíthetetlenül szar ügyfélélményem. Egy évet vártam rá, három havonta elhitették velem, hogy épp érkezik, majd se emailre, se telefonra nem válaszoltak többé. A valódi átadás időpontját végül a Tesla egyoldalúan határozta meg, változtatni kérésre sem lehetett. Aztán jött a D-day, 8 órát várattak a szalonban, mielőtt hazaküldtek az autóm nélkül, aminek a papírjai csak másnap készültek el. Kérésemre viszont legalább lemosták a saras autót, bár víz nélkül, egy nedves ronggyal.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Brutálisat offoltál megint. A kérdés az volt, hogy van e képviselet, és nem az hogy fehér cérnakesztyűs luvnya szolgálja fel a kávét a "prémium" jegyében! LOL
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, van. Csak ezt inkább kuplerájnak hívnám, nem képviseltnek. Mármint, ha csak fele is igaz annak, amit a csávó írt :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak ezt inkább kuplerájnak hívnám, nem képviseltnek
Erről a Fideszes Borkai Zsóti tudna autentikusan nyilatkozni. :D
Mármint, ha csak fele is igaz annak, amit a csávó írt
Ez már örökre nyitott kérdés marad számodra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az nagyon biztos és ami még biztos, hogy lesz még sokkal lejjebb is és szerintem leginkább akkor, amikor az autók akkumulátorai hálózati visszatáplálásra is képesek lesznek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jelentem a Japán és Kínai autók alkalmasak! A Tesla szerint nem ez a megoldás, hanem a Wall Boxuk…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A wallbox egy picit más.
Arra gondoltam itt, hogy ha a tulajdonos a kapacitása egy részét felajánlja "raktárnak", akkor azt nem ingyen fogja tenni, viszont itt végtelen üzleti lehetőség van. Akár maga a tulajdonos is üzletelhet ezzel, akár az akku egy részével a gyártó rendelkezik, a visszatáplálás szolgáltatása csökkenti a törlesztőt, stb stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van létező szabvány, a japánok a belpiacra értékesített autókban be is kapcsolják. Sőt ők talán egyes tipusokban a belpiaci ICE-kbe is tzesznek be invertert. De hát náluk volt néhány katasztrófa, ahol az elektromos energia létfontosságú volt...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
fogadjunk jönnek majd a "xiaomi modena note 11T pro 5g" -hez hasonló nevek is :)
attól tartok az átlagos hatótávra jönni fog egy 2-es osztó a hazai árra meg egy ugyanekkora szorzó :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
attól tartok az átlagos hatótávra jönni fog egy 2-es
Mint az EV-knél általában.
Csak tél ne jöjjön ... sálálállá ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak tél ne jöjjön ... sálálállá ...
Nem láttam még EV-t télen nem indulni... :D
A Teslában lévő 4 kerék hajtás és a diffi zár kimondottan jól veszi a téli körülményeket. Mindezt az A3-as tulaj nem kapja meg. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem láttam még EV-t télen nem indulni... :D
Majd megkérdezem a haverom, hogy milyen EV-vel jár a kolléganője, amelyik télen pokrócokkal takargatja a lábát, mert nem meri a fűtést járatni, mert akkor nem biztos, hogy hazaér :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én viszont téged kérdezlek, hogy milyen érzés hóban 2 kerék hajtással, difi nélkül csapatni? Mondjuk neked fogalmad sem lehet róla, a havi 500km átlagoddal amit nyáron teszel bele az A3-ba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hóban 2 kerék hajtással, difi nélkül csapatni
Hogy mi nélkül? :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A "differenciálmű". Tudod ami hóban nagyon hasznos ha van. De honnan is tudnád.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mé van benne diffizár?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ááá, bekerült egy "zár" szó a mondatodba? :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szóval ha túltetted magad a reggeli vidámságodon, akkor elmondanád, hogyan csapat a mezei ICE a hóban? Szerintem mint disznó a jégen...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A reggeli vidámságot meghoztad azzal, hogy már akkor differenciálműveket szereltem, amikor te még csattogós lepkét tologattál, te balfasz, erre osztod nekem az észt? :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hogy már akkor differenciálműveket szereltem, amikor te még csattogós lepkét tologattál
Autószerelő vagy? Mert a Trabantodban nem volt ilyen!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL
Talán még a munkanaplóm is megvan, amiben kúpkerék szakrajzot kellett készítenem :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondtam hogy egy pályaelhagyó autószerelő vagy! :D :D :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A földművest se zárd ki, azért a régi lambó traktort még otthon lehetett szerelni és a kulcstartójára buktak a csajok, csak az eke leakasztására kell figyelni buliba menet előtt :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt most tegyuk felre mit gondolok arrol ahogy Trey egy difit szerel:), de a trabiban is van difi, kulonben ledaralna a gumit, amiben nincs az a gokart/quad stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt most tegyuk felre mit gondolok arrol ahogy Trey egy difit szerel:)
Valójában lényegtelen is, hiszen szakmai osztályzatokat kaptam rá szakiktól, akik abban az iparban dolgoztak 30-40 évet, így az, hogy te mit gondolsz róla, teljes mértékben irreleváns.
Egy Lada differenciálmű tányérkerék-kúpkerék hézagot 30 évvel később is álmomból felébresztve ki tudnék hézagolni, ha szükséges :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy Lada differenciálmű tányérkerék-kúpkerék hézagot 30 évvel később is álmomból felébresztve ki tudnék hézagolni, ha szükséges
Na az ilyen őskövület szakik miatt nem megyek én szervízbe! Mérnökként azon küzdök, hogy ne dolgozzanak a melósaim rutinból.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre a brokira most nagyon ráfutottál tátott szájjal!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolod!?
Először borkait olvastam. :D De ha te mondod, biztos úgy van!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem megy oda, nincs teligumi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak a boomerek járnak téli gumival. Az új mantra a 4 évszakos.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Futozott 4 evszakos. Igy meg zoldebb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ha befested zöldre az oldalát? Akkor még zöldebb. :-D
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat, Egyiptomban nem egy teherautonal lattam, hogy kis gumicsikot engednek le a kerek mellett. Az csiszolgatja az abroncsot, amitol gyonyoru fenyes lesz az oldala.
Marmint a sok repedes folott. :)
Futozassal meg nem szenvednek, minek oda barazda?!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jah, nagy király a slick gumi, ha nem esik az eső :D Egyiptonba simán jó lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Közben rájöttél, mi a különbség? 🤣
Amúgy a mai kipörgésgátlók annyira jól helyettesítik a diffizárat, hogy a Toyota a highlander-ben évek óta csak azt használ, terepezési célra is, bár az mondjuk szerintem is perverzió
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy a mai kipörgésgátlók annyira jól helyettesítik a diffizárat, hogy a Toyota a highlander-ben évek óta csak azt használ
Költségmegtakarítás. Fékezés és elindulás nem túl egészséges kombináció. Mi van akkor ha mind a két oldali kipörög? Akkor a Toyota ott marad a terepen?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A difizár sem csoda. Ha mindkét oldal kipörög, akkor nem igazán segít.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Több nyamatékot ad át, mint ha egy oldali állna és a másik pörögne. Én diffizárral minden alkalommal ki tudtam jönni idáig a Navarával a szántóföldeken, akkor is amikor mind a két oldali kerék kipörgött.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyan olvass már utána miről beszélsz. A Navara az teljesen más mint egy utcai autó.
Kevered a 4x4-et az AWD-vel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Navara is utcai autó…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Halkan jegyeznem meg, hogy jobb terepjarokon kivul nem nagyon divat elore difi zarat tenni, soot hatra es kozepre sem nagyon szoktak tenni max sperr-t.
A fekezessel operalo kamu "sperr-ek" valoban nepszerubbek es olcsobbak es szarabbak is, de nincs ez maskeppen a Tesla-nal sem,
"The traction control system constantly monitors the speed of the front and rear wheels. If Model Y experiences a loss of traction, the system minimizes wheel spin by controlling brake pressure and motor power. By default, the traction control system is on."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát a Highlander egy SUV, annyira nem terepezésre ajánlják. A Land Cruiser, ami inkább terepjáró, az viszont azért még mindig rendelkezik difizárral, többel is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a higlander (legalábbis az új) még ennél is cifrább. Hybrid, tehát benzines csak elöl kapar, hátul villany hajcsa. Amúgy nem is terepezésre van, oda LandCruiser való.
Nekem meg egy Rextonom (Y450) van és a használat 99.999% -n nem hiányzik sem az első sem a központi difizár. Hátul van, meg van nálam kézi csőrlő, ha elásná magát valami dagványban. Sokkal jobban hiányzik az, hogy nem állandó összkerekes, alapból csak hátul hajt és ha esik az eső a legfinomabb gázadásra is kilincsel előre indul :) 200LE és 440NM.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Közben rájöttél, mi a különbség? 🤣
Szerintem kiguglizta.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fogalma sincs róla.
Mifelénk ezt sperrnek hívják, gondolom jakubinuséknál is csak ő még nem hallott róla.
Melyik Tesla model ami neki van? Nem biztos, hogy van ám benne sperr csak ő úgy érzi, mert nem tud vezetni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez kínai, ottani ár...
"Dongfeng EV EX1 Pro: The Chinese version of Dacia Spring has been launched by Dongfend with a starting price of just over $7800 and an updated 331 km of range."
Itthon meg 10 millió.
Persze más változat, más felszereltség... de európában nem akarnak olcsón árulni autót, a szalonok miből élnének meg :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mond, hogy napi szinten jársz 1000km-t megállás nélkül? Mert ez a valós igényed... LOL Ez akkora demagóg pöcs duma. Az én dízelem 600-700 km-t megy egyhuzamban, ha pályázok, de bőven elég benne ülni, pedig kényelmes. Így is úgy is megállok pihenni. Elektromos autóval is megállnék hiába lenne 1000km hatótávja és biztos vagyok benne, hogy az emberek 99%-a ugyanígy tenne. Hivatásos sofőröknél sem véletlen amúgy a folyamatos 4.5 óra vezetés utáni kötelező pihenés...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én még nem hajtottam olyan dízelt ami elment volna 1000km-ert egy tankkal. Ha meg terhelve használom, pl. ~1t a platon és a futón 3t, akkor még a 500km is necces. Pedig a Navarának 80l-es a tankja. Ha meg hegymenetbe megyek (itt BAZ megyében van ilyen) akkor még kevesebb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát pedig nem űrtechnika.. Nekem a 2006-os PD VW Passat is simán elment 1100-1200 km-t egy tankkal. Aztán 70 vagy 75 literes tankja volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
majd 900at a jó öreg 1.9 tdi octáviám is tudta, ha 110nél nem mentem gyorsabban, pedig annak csak valami 50-60l a tankja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fiat Tipo, 1991-es gyártmány, 1.9TD motorral, 48 literes tartálya volt és egyszer a saját órája szerint mentem vele 989 km-t egy tankolással :) 47.4 liter ment bele utána, tehát meglett volna az 1000 km. Viszont ebből 850 km autópálya volt, végig 110-120 között.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem a 2002-es 1.5-ös Renault normális vegyes használatban (város, autópálya, országút) kb. tankolás után 1300km-rel jelzett, hogy újra tankolni kér. Csak országúton 1500km után (de ez csak egyszer volt, nem ez volt a jellemző felhasználás). Úgy emlékszem, 60l-es volt a tankja.
Ez persze nem azt jelenti, hogy megállás nélkül vezettem le a távot. 2-3 óránként megállok pihenni, nyújtózkodni, akkor is, ha még háromnegyedig van a tank.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mond, hogy napi szinten jársz 1000km-t megállás nélkül?
Mondd, ki mondta neked, hogy az 1000 kilométeres hatótáv ezt jelenti? Mondd, ha rétegigény, miért erőlködnek az EV-gyártók úgy, hogy majdnem lejön a valaguk vége, hogy hatótávot növeljenek? Gyakorlatilag ebben és az árban versenyeznek egymással :D
AZÉRT, mert NEM rétegigény. Főleg nem egy eszköznél, ahol a "gyors"(OLOLOLOLOLOL)töltési idő akár 4 óra is lehet 37 fokos tűző napon :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
range anxiety miatt. meg azert, mert sok embernek fajdalmas a valtozas, es barmire kepes, hogy NE kelljen valtoznia. ez utobbibol egyebkent rengeteg dolog kovetkezik, de ebbe most ne menjunk bele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy csak azért, mert egy alsó hangon 20 milliós beker árú autó mellett nem akarna az ember folyamat azon gondolkodni, hogy mi a fasz lesz. Vagyis, nem veszünk 20+ millióért több problémát.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az mar 5-600km -es tavnal sincs; pakolj fel par tolto-kereso app-et, latni fogod, van azert rendesen.
tudom, te lenyomsz 1500km-t megallas nelkul, de a legtobb ember, plane csaladok, egyszerre 1-2, max. 3 ora autozasra van hitelesitve. az 100-130 km/h -val 2-300km. Mondjuk palya, szoval legyen 400km -nyi tenyleges fogyasztas, meg hagyjunk meg ra 100km-t, ha megse lenne a kozelben tolto. Meg meg 100km-t, mert hideg lehet, meg idovel gyengul az akku. Az, akarhogy szamolom, 5-600km -es hatotav, mint atlag igeny. Kb. pont annyi btw, amennyit egy atlag benzines szokott birni - az enyem elvileg 700-at bir, de 600-nal mar tankolom; palyan inkabb 4-500-ankent.
A 800-1000 km-es hatotav felesleges, csak arra jo, hogy plusz parszaz kilot cibalj a popo alatt folyamatosan, meg hogy gyorsabban kopjon a gumi. Persze, ha ingyen hozzamvagjak, vegulis oke, johet, de penzt, na azt nem adnek erte fityinget se.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben igazad van, legalább 2 óránként érdemes kiszállni lábat mozgatni - Azonban az elméleti 1000 azért nem lenne rossz, hogy az autó 5-6-7 éves korában is legyen belőle legalább tényleges 4-500. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, csak mondjuk 800-1000km-enként negyed óra (pisivel) tankolási idő kell a belsőégésűvel, és ezt szeretné látni a dodzsemektől is... Az "úgyismegállokpihenni" szép gondolat, de nagyrészt önigazolás, pláne akkor, ha nagyon muß némi elektront csorgatni a verdába...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De hát a legtöbb belsőégésű 5-600km hatótávot tud. Ott nem elvárás az 1000?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon nem mindegy, hogy 5-600 km és 5-10 perc (és válogathat, hogy hol áll meg - 100km-re számolva legyen negyed óra átlagban), vagy fele ennyinél az "úgyismegállok" jegyében fél óra fingreszelés és helybentopogás, amíg érdemi mennyiségben csordogálnak az elektronok a dodzsembe...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Több időt töltök benzinkúton tankolással, mint EV töltőmél. Tudod miért? Mert vagy otthon töltök, vagy a hotelban, vagy ha nagyon kell gyorstöltőn, ahol tényleg több idő hugyozni mint tölteni…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1000km hatótávú EV sokkal inkább kellene, mint egy 1,8 másodperc alatt van 100-on és kiba környezetbarát, stb.
Nem környezetbarát az 500 lóerős EV
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az 1000 km hatótávú az majdnem kétszer akkora környezetszennyező, mint egy 500 km hatótávú,
Ráadásul majd kétszer annyiba is kerülne.
Így is inkább az kellene?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valójában nem 1000km kell ide, hanem megfelelő töltő infrastruktúra. És akkor bőven elég 4-500 is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó hogy mondod, idáig fel sem tünt. Na megyek csapatok most a Teslával. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos, jelenleg EGYIK SINCS
nálunk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tőlünk délre és keletre meg MÉG ENNYIRE SE
(Ami pl. szar hír a magyarok jó részének, aki Horvátországban nyaral)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyugatra meg északra SOKKAL JOBB, Norvégiában meg szinte TÖKÉLETES. ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Norvégiában drága a pia, sok az depressziós és geci hosszú a tél. Legalább ennyi örömük legyen! ;)
Aka. ez nem segít rajtunk.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
EU térkép itt. Ausztria, Hollandia elég jól áll.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És mit csináljunk vele? Mi nem Norvégiában, Hollandiában és Ausztriában élünk. Ráadásul, nem csak nem ott élek, én személy szerint nem is tervezek ezekben az országokban élni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak türelmesnek kell lenned: https://mandiner.hu/velemeny/2023/03/sztojcsev-ivan-hvg-belfold-belpolitika-velemeny-magyarorszag-ausztria
2030: Az év, amikor utolérjük Ausztriát, Európa legjobb helye leszünk, Orbán pedig nyugdíjba megy
Nem kell odamenni, ide kellene elhozni a fejlődést ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát miért nem hozzák? Jogszabály tiltja tán a töltőállomások létesítését? És hogyan magyarázod orbánozással, hogy Horvátországban szarabb a helyzet? Azért is a patás a hibás?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Mandiner Orbánozik? Csak idéztem. Még mindig ausztriát akarjuk utolérni ha jól értem. Ausztriában sokkal jobb a töltőhelyzet. Szóval ez bíztató ;-)
Horvátországban nem szarabb a helyzet mint itthon. Kicsit van csak kevesebb töltő 100e lakosra mint nálunk, de jóval kevesebb EV van ott.
Az, hogy ott nyáron túlterhelődik az infrastruktúra az meg nem EV töltő specifikus dolog.
Itt lehet statisztikákat nézegetni: https://alternative-fuels-observatory.ec.europa.eu/transport-mode/road/hungary
Magyarország töltöállomások száma:
2020: 1049 AC, 182 DC
2023: 2690 AC, 533 DC (nem lezárt év a két (2x12DC) tesla SC pl nincs még benne)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem Mandiner, hanem kormányellenes HVG újságírója, Sztojcsev Iván (meg is van az orbánozás forrása és miértje), a Mandiner aggregálja csak a híreket.
Horvátországban rosszabb a helyet, de ha neked úgy jobb, semmivel sem jobb. Tehát, nem Orbán.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom a Mandiner nem közöl mindent. Ez egy véleménycikk amit közlésre érdemesnek tartottak. Az ambíció a lényeges az meg még megvan remélem. Ebben semmi negatív nincs Orbánról. Az, hogy nem értük utól ausztriát az nem (csak) Orbán miatt van. A statisztika mutatja, hogy történt szép számmal töltőtelepítés itthon is. Személyesen én a 2020-as töltőinfrastruktúrára nem mertem volna EV-t venni. Ma nincs olyan pontja az országnak ahova ne tudnék eljutni EV-vel. (délkeletre macerásabb az igaz, de pl az M3 már nem olyan katasztrófa)
Statisztika azt mutatja, hogy hasonló a helyzet ott. Saját tapasztalat azt mutatja, hogy van amiben előrébb vannak: pl a töltőállomások kitáblázásában és abban, hogy kb minden autópálya megállóban van töltő. Autópályázásnál a tengerpartra már nem is a töltők száma a gond, hanem nagyobb teljesítményűek kellenének, meg több kéne, hogy negyen azoknál is torlődás. Az ELEN elég jól csinája (a MOL is ezt próbálja követni). Letettek kb minden pályás benzinkútra (meg néhány kút nélküli megállóba is) 50kW-os töltőket (50kW DC CCS,Chademo,22kW AC) és ezek mellé telepítenek (gondolom forgalom alapján) 150kW+ (180kW CCS) oszlopokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL, maradjunk a kormányellenes HVG-nél. Ezt a vonalat ne erőltesd.
Felesleges orbánozni, ha Horvátország sem áll jobban.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs Orbánozás. Ezt csak te képzeled. Tőlünk keletre nagyságrendekkel roszabb a töltőellátottság.
Ha megnézzük, hogyan fejlődtek a töltők Horvátországban (4150 BEV-re):
2020: 262 AC, 236 DC
2023: 926 AC, 380 DC (nem teljes év - augusztusi adat)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem mutogathatod a számokat, ha a valóság az, hogy a nyári forgalomban kilométeres sorok állnak a horvát csomópontok töltőinél mert vagy nem működnek, vagy ha működnek elavult szarok amit nem adnak megfelelő töltést stb.
Ez nem kiforrott infra. Ez lófasz.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt elmondhatod a fizetőkapukról is, meg az autópályákról is. Persze azokat már mindenki megszokta videót sem csinál róla.
Voltam augusztusban Primostenben. Egy helyen akadtam meg a töltésél a hazaúton 1.5 órára. (Zadar IONITY). Odafele semmi gondom nem volt.
Vukova Gorica-nal volt még probléma, mert az McDonalds 54 perc alatt tudta kiadni a kaját. A kocsit ki kellett mennem, hogy levegyem a töltőről mert 100%-ra töltött mikor még meg sem kaptuk a rendelést. (amúgy sem jó ilyen úton 100%ra töltögetni mert időveszteség)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem. A töltőinfrastruktúra Horvátországban jobban szerepelt mint a McDonalds. 😊
Sőt fizetőkapunál is vártam nem keveset. Nem beszélva a pályán a 80-as korlátozásokról meg a dugókról.
Miért lenne ott a töltőinfra jobb mint minden más közlekedési infra? Odafele éjjel mentem, minden ment elsőre mint a karikacsapás. Jó helyeken voltak a töltők, elsőre indultak maximális teljesítményt adtak. Zéró probléma. Csinálhattam volna 0 nézettségű videót, hogy minden szuperül működik 😊
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hagyjuk már ezt a szalmabáb McDonalds-t nem is értem hogyan jött ide.
#worksforyou
Ezt el tudom fogadni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah, akkor #worksforme :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát miért nem hozzák? Jogszabály tiltja tán a töltőállomások létesítését?
Te, mint vállalkozó - ja, nem - biztosan hallottál a jogbiztonságról és a stabil befektetési környezet fogalmakról. Rá van írva a germicid kúpkerékre is, ha jól tudom.
Na, ezekkel kicsit rosszul áll a - szerinted - EU legjobb kormánya.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha arra vetemedsz, hogy billentyűzetet ragasz, miért nem töltöd meg valami tartalommal a kommented?
stabil befektetési környezet fogalmakról
Jaja. Befektetésre ajánlott. Csá!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OK, játszunk...
Az általad idézett cikk elején ez van kiemelve: Magyarország legnagyobb gyengesége az intézményi környezet
Nyugodtan tapsolhatsz is hozzá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt akarod magyarázni, ha jól értem, hogy itt az Audi, Mercedes és BMW, első a legnagyobb motorgyárával Európában, nekik megfelel a befektetésre ajánlott környezet, de egy villanykút üzemeltetőnek ez rizikós, még úgy is, hogy a Tesla is jelen van ....
🤭 🤭
A minősítés a jelenlegi állapotra vonatkozik: befektetésre ajánlott
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A minősítés a jelenlegi állapotra vonatkozik: befektetésre ajánlott
Valami ilyen hangzott el a Lehman csőd előtt is ...
És nem, nem azért jönnek ide a német cégek, mert annyira stabil lenne minden. Azét jönnek, mert olyan mérvű támogatást kapnak, ami miatt megéri a rizikót. Csak ezt a támogatást az adófizetők fizetik ki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na meg visszatalicskázzák az EU-s pénzeket a saját zsebükbe, ami csurran az marad a Lőlőéké. És hát az alacsony bérköltségek is sokat nyomnak a latba. Az utóbbiban komoly konkurens Szerbia.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet jobb mint teljesen megfordulni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te már csak tudod, többszörösen certified ipszilonozó ... 👌
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lövészárokban nincs depressziós!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Trey, ez már Neked készül! ;-)
A Nio ET7-el 150 kWh-s félszilárdtest akkumulátorral 1044 km-ert sikerült megtenni valós körülmények között!
A maximális sebesség 90 km/óra volt, az energiafogyasztás pedig 13,2 kWh/100 km. Az utazás átlagsebessége 83,9 km/h volt. Az utazási idő megállások és szünetek nélkül 12,4 óra volt, összesen 14 óra.
A teszt során a hőmérséklet -2 °C és 12 °C között volt. A leghidegebb idő a teszt elején volt, hiszen kora reggel volt Sanghajban. Az utastér átlagos hőmérséklete 20 °C volt.
A kiindulási és végpontok közötti magasságkülönbség körülbelül -5 méter volt. A kiindulási magasság 18 m, a cél 23 m volt. A maximális magasság az utazás során 316 méter volt. Az utazás Sanghajból indult és Xiamen közelében, a Longjudong körzetben ért véget.
A 150 kWh-s akkumulátor mindössze 20 kg-mal nehezebb, mint a jelenlegi Nio 100 kWh-s csomagja, amely 555 kg-ot nyom és nem foglal több lelyet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a 132Wh/km egy ekkora batártól szinte hihetetlen! 80-nál egy Model 3 harmad akkora tömegű akkuval megy 150Wh/km-el, ez a tank meg 132Wh/km-el!? És a szilárdtest akku még talán a Li kapacitás/tömeg arányt bem éri el…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És a szilárdtest akku még talán a Li kapacitás/tömeg arányt bem éri el…
Épp ellenkezőleg, sokkal jobb annál. Ahogy írtam is, ez a 150 kWh-s félig szilárdtest akku csak 20 kg-mal nehezebb, mint a NIO 100 kWh-s NMC akkuja.
A NIO 150 kWh-s akkumulátorában egy cella energiasűrűsége 360 Wh/kg, míg a teljes csomagé 260 Wh/kg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, és akkor most nézzük valós körülmények között, télen, 140-150-es tempónál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elkerülhette a figyelmed, de ez is valós körülmények között volt és télen. A 140-150-es tempó a világ elég kis részén engedélyezett, de vélhetően 110-es tempóval, ami nagyon sok helyen a max., elmenne 700-800 km-t, 130-nál 500-600 km körül, 140-150-nél meg kb. 350-500 között valahol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát még mindíg nincs meg egy tengerpartnyi út. Kár, mondjuk az irány jó legalább.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyáltalán nem jó az irány, de kell a hozzátok hasonlóként gondolkodók miatt. Amikor viszont a vásárlásra kerül a sor, akkor inkább a kisebb akkust választja az emberek nagy része.
Aki a NIO legnagyobb akkumulátorával szeretne autót vásárolni a jövőben, mélyen a zsebébe kell majd nyúlnia: állítólag csak a 150 kWh-s aksi annyiba fog kerülni, mint egy komplett ET5-ös villanyautó – ez jelenleg a 75 kWh-s aksival átszámítva nagyjából 14 millió forint Kínában
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne haragudj, én a mostani utazós autómhoz tudom csak hasonlítani, az 1000km körül tud ilyen tempóval, de ha mégsem, akkor pont 5 perc alatt tankolom meg. De még azt sem tudja, mint a kis céges swiftem hatótávban... Az árától ne is beszéljünk.
De csinálhatjuk azt is, h akkor megfelelő nekem egy elektromos autó, ha 5 perc alatt bele tudok tölteni 500km hatótávot. A töltőknek pedig olyan sűrűn kell lenniük, mint a jelen benzinkutaknak, és nem nagyon szeretnék olyan kifogásokat látni, h tele van, órákig kell várni, vagy esetleg műszaki hiba miatt offline. Mert jelenleg egy 10 literes kannűval el tudok sétálni a legközelebbi kútig, ha már barom voltam, de villany kocsit max trélerre tehetsz.
Városi szaladgálósnak pedig nem kell, h ekkora böszme legyen, és nem kell bele ekkora akku sem. Oda jöhetnek a 4m alatti, 7-800kg-os autók, h zöldek is legyünk. Ja, h csak az akku majdnem ilyen nehéz?
Szóval, az sem jó irány, h plö a swiftem nagy átlaga 4.3L, de ilyen autót már nem igazán gyártanak, helyette próbálják nyomatni a 2 tonnás elektromos dögöket. Merthogy az zöld. Valami zavart érzek itt.
Még mindig ugyanott vagyunk: kellene egy olcsó, könnyű, nagy energiasűrűségű akku, és egy sűrű töltőhálózat. Mert az aztán nem zöld, ha 30-50km-t kell menni tölteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De csinálhatjuk azt is, h akkor megfelelő nekem egy elektromos autó, ha 5 perc alatt bele tudok tölteni 500km hatótávot.
Győrben garantáltan hamarabb töltöm fel a Teslát, mint benzint tankolnak: Nagy EV flame gyűjtőtopik #1 | HUP
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sejtettem, hogy ezt is a kínaiaknak kell megoldani. Én azért megvárom a független teszteket.
Mármint nem a vásárlással, az még odébb van.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkucsere mennyibe kerül, rendszeres motor cserék mennyibe kerülnek? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
5 évre veszek autót (bár most dilemmában vagyok, hogy kapok-e még rendes ICE-ot 3 év múlva, vagy muszáj lesz megtartanom ezt / lecserélni egy 911-re vagy Lambo-ra :D). Legyen gondja a használt autó vásárlóknak. Bár, itt a maradványérték az, ami kérdéses. Abban elég szarok az EV-k.
Tele van a HAHU lelakott Tesla-val, kb. a kutyának se kellenek. 11 millió körül hirdetik a 200-300 ezret futott roncsokat :D Ennyi palimadár nincs szerintem az országban :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lecserélni egy 911-re
+1 :) de csak valami jó színben! Nordic Gold
nincs aláírásom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem leginkább az első, Acid Green jön be.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
érdemes megnézni a konfigurátorban, ez pl egy Uni szín, lehet a metál szebben ragyog, bár ezek meg általában világosabbak, pl Elfenbein vagy Stonegrey. ugyanakkor ha színcsoportra szűrsz, csak szürkéből van 24 féle, na ez prémium ;) igaz a festés árából majdnem kijön egy kocsi :)
ps.: a Malachite meg az, hogy nincs is disznóvágás.
nincs aláírásom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 150kwh brutal sok. Azt mar lehet honapon belul boven napelemkiegyenlitesre hasznalni.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak akkor kell apunak egy munkaba rohangalos kocsi, kulonben nem lesz mit tolteni napkozben.
illetve, erdekes lesz a munkahelyi ingyen toltes -- gondolj bele, 8 ora x 22kWh, az kb. teletolti a 150kWh-s akkut munkaidoben, aztan meg otthon arrol megy ejszaka a monoblokk :O
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni