A Xiaomi sok konkurensénél jobb esélyekkel indul, a név már jól ismert, a telefonok piacán pedig már bizonyítottak, emellett tőkéből sincs hiány. A tervezés gyorsan folyt, mindössze két évvel ezelőtt jelentették be első autójukat, és állítólag az év végén már szériagyártásra kész modellel jelentkeznek, a próbagyártás augusztusban indult.
[....]
Eddig csak MS11 néven emlegették az új jövevényt, de mostanában Xiaomi Modena néven írnak róla. Az olasz város nevéből nem először lesz típusnév, a Ferrari 360 Modena már előtte egyszer. A kínai Modena az alsóbb szegmensre céloz, vetélytársként a Tesla 3-at és a BYD Sealt emlegetik, az otthoni indulóár valahol 27 ezer dollár (10 millió forint) körül lehet.
[...]
Az akkumulátor kapacitása állítólag 101 kWh, ezzel a megtehető hatótáv a kiszivárgott adatok szerint 800 kilométer körüli lehet.
Link: https://www.autonavigator.hu/cikkek/ezzel-a-modellel-lep-be-az-autok-vi…
Hozzászólások
Ha így folytatódik, hamaroan tényleg lesz 8M-ért új Tesla.
trey @ gépház
A sok napelemes legalább tudja hol tárolni a villanyt...🤣
Valóban nem sokkal kerül többe az egész, mint 5db 20kWh-os akkupakk.
Persze többe fog, mert ráugrik a nem kevés sarc. :(
Mondjuk lehet mashol is venni az EU-n belul. Ha exportra veszed, nem kell ott adot fizetni (persze rendszamot se kap, vagy csak ideiglenest), itthon van regisztracios ado, de az elenyeszo, ha nem szennyez / nem bohom jargany. Inkabb a procedura maga gazos nagyon, sok a burokracia (nemreg csinaltam).
Meg van 27% ÁFA ami nagyon nem elenyésző.
Nem, mert masik EU-s orszagban vetted meg, igy az afa-t is ott fizetted meg.
"Az áfaszabályozás értelmében új autónak az a gépjármű minősül, amelyik legfeljebb 6000 km-t futott, VAGY amelyet kevesebb mint 6 hónappal az első nyilvántartásba vételt követően értékesítettek a tulajdonos részére"
dang. akkor marad a picit hasznalt. legalabb olcso :)
Az autó speciális jószág.
„adójogi értelemben vett új autók esetén az ÁFA-t mindig a célországban kell megfizetni. Attól függetlenül, hogy a vásárlás helyén is megfizettük az áfa-t vagy sem.”
Már feltéve, h nappal otthon van az autó... Nekem ez nem opció. És sztem sokaknak nem az.
Az egyik autó a páros napokon marad otthon tölteni, a másik meg a páratlan napokon :D
https://eVIR.hu
Elektronikus Vállalatirányítási Információs Rendszer
Havi vagy éves szaldóval nem kell otthon hagyni.
Teljesen mindegy, hogy hol tárol az autó a hálózatról ki vagy oda vissza.
- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...
Majd vesz ötöt, nyáron feltölti és télen azzal megy amelyikben még van egy kis áram! :D
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox
Szilós Tesla? :D :D :D
800 kilométeres Xiaomi
trey @ gépház
Ami még csak elméletben létezik?
Bízzunk benne, hogy az EV technika egyszer eljut oda, hogy legalább a marketing osztály le meri írni az 1000 km-es hatótávot (ami valósan ad 600-800-at) ... ezek már haladnak felé. Mármint, hogy leírják. Addig neked további jó bétatesztet.
trey @ gépház
Neked ez az 1000km valami fetished lehet, de nagyon nem érdekel az abberációd.
Mondj kérlek egy olyan terméket ahol nem bétatesztelő vagy? Egy androidos telefon folyamatosan frissítéseket kap. Egy elbaszott 2022-es A3-as Audi alakatrészei, motorovezérlője márt nem cserekompatibilis a 2024-esével... A Linux fejlesztők folyamatosan tömködik be a biztonsági réseket...
Hát istenem. Egyeseknek a metál fény, másoknak a 21"-os alufelni, megint másoknak a 7 ülés. Nekem meg az 1000 kilométer. Ezt hívják igénynek bazmeg.
Ignore.
trey @ gépház
Ezek szerint a mostani benzines autód elmegy egy tankkal ennyit?
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
Kedvenc autómmal, Golf II -vel (1,6 benzin) rendszeresen autóztam 950 km-t. Igaz akkor üzletkötő voltam, és olyan volt a terület, hogy napi 2-300 km s nem volt autópálya benne (szóval 90-100). Többször gondoltam rá, hogy a vicc kedvéért viszek magammal 5 liter benyát, s kipróbálom mennyit tud, de nem ért meg annyit.
A második kedvenc egy seat cordoba TDI (piros t betűvel) 1,9 110 ló, na az többet tudott mint 1000 km. Kis autók voltak, viszonylag nagy tankkal.
Igaz, ezek boomer autók voltak.
A mostani 2,4 benzin avensis nem tud ennyit.
g2-bol az 1.6 szopoD volt a tuti:)
a T sosem volt egyedul piros a TDI logoban, a 110 lovasnal az I betu volt piros.
Egyebkent az igazi hosszutav bajnok az a B4-es 90 lovas passat volt a nagy tankjaval, nem hiaba hasznaltak ezt meg a malac (b3) passatot az ukranokhoz jarok, kis extra fujassal siman 100 liter belement.
Illetve az A8-asok alatt is nagyon tank volt.
Igaz. Jár a pont. Hiába, régen volt.
1.6 D ből 85 előtti (még kocka) Audi 80 volt. Azt is nagyon szerettem. Na, az nem nem volt egy kapkodó idegbeteg. Viszont legalább nem tolta az orrát a kanyarban, mint a cordoba. Ua a kanyarban nagyobb kanyarsebességet lehetett elérni az audival. Igazi lendületautó volt.
Almát a körtével és nem is értek hozzá, de egy 2022-es LGA 1700-as Intel processzort be fogsz tudni tenni egy 2024-es LGA 1851-es alaplapba?
Mercédesznek állítólag volt valami 1000 km-es autója. Azt nem tudom, hogy sorozatgyártott, vagy csak egy speciálisan felkészített autóval mentek 1000km-es teszt utat egy töltéssel.
De amúgy miért kell 1000km-es hatótáv az elektromosnak? A legtöbb* benzines kevesebbet tud menni egy tankkal.
* Pl. nekem eddig 8 benzines autóm volt, ezek közül néhány tudott 800km-t menni két tankolás között, néhány meg kevesebbet.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
Nem érted? Az 1000km hatótáv egy beképzelt igény!
járam már be 1000 kmről dolgozni. Igaz repülővel. Szóval szárnyak is kellenének az autóra :D
Hát... igen.
Én jártam 800km-re. Vonattal 7 óra volt (országon belül, 1 átszállással), repülővel kb. 1 óra repülés + 1 óra reptérre jutás + 1 óra (minimum) reptéren várakozás.
Korábban, kb. ugyanekkora távon nem is próbáltam máshogy. Repülőtől függően vagy 45 perc (jet) vagy 1,5 óra (propelleres) repülés + 15 perc reptérre jutás + 2 óra várakozás volt. Most megnéztem Google maps-en, autóval 9 óra nettó menetidő, vagy vonattal 13-16h (4-5 átszállással).
Haveromnak van egy kis repülője (ultralight. Igazából nem tudom, hogy pontosan micsoda, lehet akár motoros sárkány is). Azzal se gyorsabb odajutni, mint vonattal :-)
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
Hm, kíváncsiságból rákerestem, most 14 órás vonatutat írna, meglepő módon van átszállás nélküli járat is. De súlyosbítja, hogy ehhez hozzáadódik még a transzfer BP-re vidékről.
Anno volt napi 1 oda 1 vissza közvetlen járat, bár hazafele az korai lett volna, így vissza általában átszállással, úgy kalandosabb kicsit + BP-ről transzfer. Úgy emlékszem oda 8.00-14.00, szóval 6 óra körül lehetett transzferrel együtt. Vissza, átszállással meg 14.00-23.00 (9), párszor hajnal 1.00 (11) vagy két alkalommal másnap 14.00-ra (24) :D Kb 20x voltam.
Céges flottában azért nincs Tesla mert nincs márkaképviselete, ellenben a BYD Sealnek úgy néz ki hamarabb lesz.
Ugyanakkor Teslával kapcsolatban érdekes lesz ha igaz, hogy EV’s are Rounding Error compared to Energy.
nincs aláírásom
Márkaképviselet lehet nincs, maga a Tesla van jelen Magyarországon:
Ez lenne az?
trey @ gépház
Brutálisat offoltál megint. A kérdés az volt, hogy van e képviselet, és nem az hogy fehér cérnakesztyűs luvnya szolgálja fel a kávét a "prémium" jegyében! LOL
Ja, van. Csak ezt inkább kuplerájnak hívnám, nem képviseltnek. Mármint, ha csak fele is igaz annak, amit a csávó írt :D
trey @ gépház
Erről a Fideszes Borkai Zsóti tudna autentikusan nyilatkozni. :D
Ez már örökre nyitott kérdés marad számodra.
Az nagyon biztos és ami még biztos, hogy lesz még sokkal lejjebb is és szerintem leginkább akkor, amikor az autók akkumulátorai hálózati visszatáplálásra is képesek lesznek.
Jelentem a Japán és Kínai autók alkalmasak! A Tesla szerint nem ez a megoldás, hanem a Wall Boxuk…
A wallbox egy picit más.
Arra gondoltam itt, hogy ha a tulajdonos a kapacitása egy részét felajánlja "raktárnak", akkor azt nem ingyen fogja tenni, viszont itt végtelen üzleti lehetőség van. Akár maga a tulajdonos is üzletelhet ezzel, akár az akku egy részével a gyártó rendelkezik, a visszatáplálás szolgáltatása csökkenti a törlesztőt, stb stb.
Van létező szabvány, a japánok a belpiacra értékesített autókban be is kapcsolják. Sőt ők talán egyes tipusokban a belpiaci ICE-kbe is tzesznek be invertert. De hát náluk volt néhány katasztrófa, ahol az elektromos energia létfontosságú volt...
fogadjunk jönnek majd a "xiaomi modena note 11T pro 5g" -hez hasonló nevek is :)
attól tartok az átlagos hatótávra jönni fog egy 2-es osztó a hazai árra meg egy ugyanekkora szorzó :(
Mint az EV-knél általában.
trey @ gépház
Nem láttam még EV-t télen nem indulni... :D
A Teslában lévő 4 kerék hajtás és a diffi zár kimondottan jól veszi a téli körülményeket. Mindezt az A3-as tulaj nem kapja meg. :D
Majd megkérdezem a haverom, hogy milyen EV-vel jár a kolléganője, amelyik télen pokrócokkal takargatja a lábát, mert nem meri a fűtést járatni, mert akkor nem biztos, hogy hazaér :D
trey @ gépház
Én viszont téged kérdezlek, hogy milyen érzés hóban 2 kerék hajtással, difi nélkül csapatni? Mondjuk neked fogalmad sem lehet róla, a havi 500km átlagoddal amit nyáron teszel bele az A3-ba.
Hogy mi nélkül? :D :D :D
trey @ gépház
A "differenciálmű". Tudod ami hóban nagyon hasznos ha van. De honnan is tudnád.
LOL
:D :D :D
Szerinted nincs benne? :D
trey @ gépház
Mé van benne diffizár?
Ááá, bekerült egy "zár" szó a mondatodba? :D :D :D
trey @ gépház
Szóval ha túltetted magad a reggeli vidámságodon, akkor elmondanád, hogyan csapat a mezei ICE a hóban? Szerintem mint disznó a jégen...
A reggeli vidámságot meghoztad azzal, hogy már akkor differenciálműveket szereltem, amikor te még csattogós lepkét tologattál, te balfasz, erre osztod nekem az észt? :D
trey @ gépház
Autószerelő vagy? Mert a Trabantodban nem volt ilyen!
LOL
Talán még a munkanaplóm is megvan, amiben kúpkerék szakrajzot kellett készítenem :D :D :D
trey @ gépház
Mondtam hogy egy pályaelhagyó autószerelő vagy! :D :D :D
A földművest se zárd ki, azért a régi lambó traktort még otthon lehetett szerelni és a kulcstartójára buktak a csajok, csak az eke leakasztására kell figyelni buliba menet előtt :D
Azt most tegyuk felre mit gondolok arrol ahogy Trey egy difit szerel:), de a trabiban is van difi, kulonben ledaralna a gumit, amiben nincs az a gokart/quad stb.
Valójában lényegtelen is, hiszen szakmai osztályzatokat kaptam rá szakiktól, akik abban az iparban dolgoztak 30-40 évet, így az, hogy te mit gondolsz róla, teljes mértékben irreleváns.
Egy Lada differenciálmű tányérkerék-kúpkerék hézagot 30 évvel később is álmomból felébresztve ki tudnék hézagolni, ha szükséges :D
trey @ gépház
Na az ilyen őskövület szakik miatt nem megyek én szervízbe! Mérnökként azon küzdök, hogy ne dolgozzanak a melósaim rutinból.
ROTFL :D
Küzdesz megint, mint malac a jégen :D
trey @ gépház
Erre a brokira most nagyon ráfutottál tátott szájjal!
Gondolod!?
Először borkait olvastam. :D De ha te mondod, biztos úgy van!
Nem megy oda, nincs teligumi.
Csak a boomerek járnak téli gumival. Az új mantra a 4 évszakos.
trey @ gépház
Futozott 4 evszakos. Igy meg zoldebb.
És ha befested zöldre az oldalát? Akkor még zöldebb. :-D
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
Hat, Egyiptomban nem egy teherautonal lattam, hogy kis gumicsikot engednek le a kerek mellett. Az csiszolgatja az abroncsot, amitol gyonyoru fenyes lesz az oldala.
Marmint a sok repedes folott. :)
Futozassal meg nem szenvednek, minek oda barazda?!
jah, nagy király a slick gumi, ha nem esik az eső :D Egyiptonba simán jó lehet.
Közben rájöttél, mi a különbség? 🤣
Amúgy a mai kipörgésgátlók annyira jól helyettesítik a diffizárat, hogy a Toyota a highlander-ben évek óta csak azt használ, terepezési célra is, bár az mondjuk szerintem is perverzió
Költségmegtakarítás. Fékezés és elindulás nem túl egészséges kombináció. Mi van akkor ha mind a két oldali kipörög? Akkor a Toyota ott marad a terepen?
A difizár sem csoda. Ha mindkét oldal kipörög, akkor nem igazán segít.
Több nyamatékot ad át, mint ha egy oldali állna és a másik pörögne. Én diffizárral minden alkalommal ki tudtam jönni idáig a Navarával a szántóföldeken, akkor is amikor mind a két oldali kerék kipörgött.
Ugyan olvass már utána miről beszélsz. A Navara az teljesen más mint egy utcai autó.
Kevered a 4x4-et az AWD-vel.
A Navara is utcai autó…
Halkan jegyeznem meg, hogy jobb terepjarokon kivul nem nagyon divat elore difi zarat tenni, soot hatra es kozepre sem nagyon szoktak tenni max sperr-t.
A fekezessel operalo kamu "sperr-ek" valoban nepszerubbek es olcsobbak es szarabbak is, de nincs ez maskeppen a Tesla-nal sem,
"The traction control system constantly monitors the speed of the front and rear wheels. If Model Y experiences a loss of traction, the system minimizes wheel spin by controlling brake pressure and motor power. By default, the traction control system is on."
Hát a Highlander egy SUV, annyira nem terepezésre ajánlják. A Land Cruiser, ami inkább terepjáró, az viszont azért még mindig rendelkezik difizárral, többel is.
a higlander (legalábbis az új) még ennél is cifrább. Hybrid, tehát benzines csak elöl kapar, hátul villany hajcsa. Amúgy nem is terepezésre van, oda LandCruiser való.
Nekem meg egy Rextonom (Y450) van és a használat 99.999% -n nem hiányzik sem az első sem a központi difizár. Hátul van, meg van nálam kézi csőrlő, ha elásná magát valami dagványban. Sokkal jobban hiányzik az, hogy nem állandó összkerekes, alapból csak hátul hajt és ha esik az eső a legfinomabb gázadásra is kilincsel előre indul :) 200LE és 440NM.
Szerintem kiguglizta.
trey @ gépház
Fogalma sincs róla.
Mifelénk ezt sperrnek hívják, gondolom jakubinuséknál is csak ő még nem hallott róla.
Melyik Tesla model ami neki van? Nem biztos, hogy van ám benne sperr csak ő úgy érzi, mert nem tud vezetni.
Ez kínai, ottani ár...
"Dongfeng EV EX1 Pro: The Chinese version of Dacia Spring has been launched by Dongfend with a starting price of just over $7800 and an updated 331 km of range."
Itthon meg 10 millió.
Persze más változat, más felszereltség... de európában nem akarnak olcsón árulni autót, a szalonok miből élnének meg :D
mond, hogy napi szinten jársz 1000km-t megállás nélkül? Mert ez a valós igényed... LOL Ez akkora demagóg pöcs duma. Az én dízelem 600-700 km-t megy egyhuzamban, ha pályázok, de bőven elég benne ülni, pedig kényelmes. Így is úgy is megállok pihenni. Elektromos autóval is megállnék hiába lenne 1000km hatótávja és biztos vagyok benne, hogy az emberek 99%-a ugyanígy tenne. Hivatásos sofőröknél sem véletlen amúgy a folyamatos 4.5 óra vezetés utáni kötelező pihenés...
Én még nem hajtottam olyan dízelt ami elment volna 1000km-ert egy tankkal. Ha meg terhelve használom, pl. ~1t a platon és a futón 3t, akkor még a 500km is necces. Pedig a Navarának 80l-es a tankja. Ha meg hegymenetbe megyek (itt BAZ megyében van ilyen) akkor még kevesebb.
Hát pedig nem űrtechnika.. Nekem a 2006-os PD VW Passat is simán elment 1100-1200 km-t egy tankkal. Aztán 70 vagy 75 literes tankja volt.
majd 900at a jó öreg 1.9 tdi octáviám is tudta, ha 110nél nem mentem gyorsabban, pedig annak csak valami 50-60l a tankja.
Fiat Tipo, 1991-es gyártmány, 1.9TD motorral, 48 literes tartálya volt és egyszer a saját órája szerint mentem vele 989 km-t egy tankolással :) 47.4 liter ment bele utána, tehát meglett volna az 1000 km. Viszont ebből 850 km autópálya volt, végig 110-120 között.
Nekem a 2002-es 1.5-ös Renault normális vegyes használatban (város, autópálya, országút) kb. tankolás után 1300km-rel jelzett, hogy újra tankolni kér. Csak országúton 1500km után (de ez csak egyszer volt, nem ez volt a jellemző felhasználás). Úgy emlékszem, 60l-es volt a tankja.
Ez persze nem azt jelenti, hogy megállás nélkül vezettem le a távot. 2-3 óránként megállok pihenni, nyújtózkodni, akkor is, ha még háromnegyedig van a tank.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
Mondd, ki mondta neked, hogy az 1000 kilométeres hatótáv ezt jelenti? Mondd, ha rétegigény, miért erőlködnek az EV-gyártók úgy, hogy majdnem lejön a valaguk vége, hogy hatótávot növeljenek? Gyakorlatilag ebben és az árban versenyeznek egymással :D
AZÉRT, mert NEM rétegigény. Főleg nem egy eszköznél, ahol a "gyors"(OLOLOLOLOLOL)töltési idő akár 4 óra is lehet 37 fokos tűző napon :D
trey @ gépház
range anxiety miatt. meg azert, mert sok embernek fajdalmas a valtozas, es barmire kepes, hogy NE kelljen valtoznia. ez utobbibol egyebkent rengeteg dolog kovetkezik, de ebbe most ne menjunk bele.
Vagy csak azért, mert egy alsó hangon 20 milliós beker árú autó mellett nem akarna az ember folyamat azon gondolkodni, hogy mi a fasz lesz. Vagyis, nem veszünk 20+ millióért több problémát.
trey @ gépház
az mar 5-600km -es tavnal sincs; pakolj fel par tolto-kereso app-et, latni fogod, van azert rendesen.
tudom, te lenyomsz 1500km-t megallas nelkul, de a legtobb ember, plane csaladok, egyszerre 1-2, max. 3 ora autozasra van hitelesitve. az 100-130 km/h -val 2-300km. Mondjuk palya, szoval legyen 400km -nyi tenyleges fogyasztas, meg hagyjunk meg ra 100km-t, ha megse lenne a kozelben tolto. Meg meg 100km-t, mert hideg lehet, meg idovel gyengul az akku. Az, akarhogy szamolom, 5-600km -es hatotav, mint atlag igeny. Kb. pont annyi btw, amennyit egy atlag benzines szokott birni - az enyem elvileg 700-at bir, de 600-nal mar tankolom; palyan inkabb 4-500-ankent.
A 800-1000 km-es hatotav felesleges, csak arra jo, hogy plusz parszaz kilot cibalj a popo alatt folyamatosan, meg hogy gyorsabban kopjon a gumi. Persze, ha ingyen hozzamvagjak, vegulis oke, johet, de penzt, na azt nem adnek erte fityinget se.
Ebben igazad van, legalább 2 óránként érdemes kiszállni lábat mozgatni - Azonban az elméleti 1000 azért nem lenne rossz, hogy az autó 5-6-7 éves korában is legyen belőle legalább tényleges 4-500. :)
Nem, csak mondjuk 800-1000km-enként negyed óra (pisivel) tankolási idő kell a belsőégésűvel, és ezt szeretné látni a dodzsemektől is... Az "úgyismegállokpihenni" szép gondolat, de nagyrészt önigazolás, pláne akkor, ha nagyon muß némi elektront csorgatni a verdába...
De hát a legtöbb belsőégésű 5-600km hatótávot tud. Ott nem elvárás az 1000?
Nagyon nem mindegy, hogy 5-600 km és 5-10 perc (és válogathat, hogy hol áll meg - 100km-re számolva legyen negyed óra átlagban), vagy fele ennyinél az "úgyismegállok" jegyében fél óra fingreszelés és helybentopogás, amíg érdemi mennyiségben csordogálnak az elektronok a dodzsembe...
Több időt töltök benzinkúton tankolással, mint EV töltőmél. Tudod miért? Mert vagy otthon töltök, vagy a hotelban, vagy ha nagyon kell gyorstöltőn, ahol tényleg több idő hugyozni mint tölteni…
1000km hatótávú EV sokkal inkább kellene, mint egy 1,8 másodperc alatt van 100-on és kiba környezetbarát, stb.
Nem környezetbarát az 500 lóerős EV
Az 1000 km hatótávú az majdnem kétszer akkora környezetszennyező, mint egy 500 km hatótávú,
Ráadásul majd kétszer annyiba is kerülne.
Így is inkább az kellene?
Valójában nem 1000km kell ide, hanem megfelelő töltő infrastruktúra. És akkor bőven elég 4-500 is.
Sajnos, jelenleg EGYIK SINCS
trey @ gépház
Jó hogy mondod, idáig fel sem tünt. Na megyek csapatok most a Teslával. :D
nálunk.
Tőlünk délre és keletre meg MÉG ENNYIRE SE
(Ami pl. szar hír a magyarok jó részének, aki Horvátországban nyaral)
trey @ gépház
Nyugatra meg északra SOKKAL JOBB, Norvégiában meg szinte TÖKÉLETES. ;-)
Norvégiában drága a pia, sok az depressziós és geci hosszú a tél. Legalább ennyi örömük legyen! ;)
Aka. ez nem segít rajtunk.
trey @ gépház
EU térkép itt. Ausztria, Hollandia elég jól áll.
És mit csináljunk vele? Mi nem Norvégiában, Hollandiában és Ausztriában élünk. Ráadásul, nem csak nem ott élek, én személy szerint nem is tervezek ezekben az országokban élni.
trey @ gépház
Csak türelmesnek kell lenned: https://mandiner.hu/velemeny/2023/03/sztojcsev-ivan-hvg-belfold-belpolitika-velemeny-magyarorszag-ausztria
Nem kell odamenni, ide kellene elhozni a fejlődést ;-)
Hát miért nem hozzák? Jogszabály tiltja tán a töltőállomások létesítését? És hogyan magyarázod orbánozással, hogy Horvátországban szarabb a helyzet? Azért is a patás a hibás?
trey @ gépház
A Mandiner Orbánozik? Csak idéztem. Még mindig ausztriát akarjuk utolérni ha jól értem. Ausztriában sokkal jobb a töltőhelyzet. Szóval ez bíztató ;-)
Horvátországban nem szarabb a helyzet mint itthon. Kicsit van csak kevesebb töltő 100e lakosra mint nálunk, de jóval kevesebb EV van ott.
Az, hogy ott nyáron túlterhelődik az infrastruktúra az meg nem EV töltő specifikus dolog.
Itt lehet statisztikákat nézegetni: https://alternative-fuels-observatory.ec.europa.eu/transport-mode/road/hungary
Magyarország töltöállomások száma:
Ez nem Mandiner, hanem kormányellenes HVG újságírója, Sztojcsev Iván (meg is van az orbánozás forrása és miértje), a Mandiner aggregálja csak a híreket.
Horvátországban rosszabb a helyet, de ha neked úgy jobb, semmivel sem jobb. Tehát, nem Orbán.
trey @ gépház
Gondolom a Mandiner nem közöl mindent. Ez egy véleménycikk amit közlésre érdemesnek tartottak. Az ambíció a lényeges az meg még megvan remélem. Ebben semmi negatív nincs Orbánról. Az, hogy nem értük utól ausztriát az nem (csak) Orbán miatt van. A statisztika mutatja, hogy történt szép számmal töltőtelepítés itthon is. Személyesen én a 2020-as töltőinfrastruktúrára nem mertem volna EV-t venni. Ma nincs olyan pontja az országnak ahova ne tudnék eljutni EV-vel. (délkeletre macerásabb az igaz, de pl az M3 már nem olyan katasztrófa)
Statisztika azt mutatja, hogy hasonló a helyzet ott. Saját tapasztalat azt mutatja, hogy van amiben előrébb vannak: pl a töltőállomások kitáblázásában és abban, hogy kb minden autópálya megállóban van töltő. Autópályázásnál a tengerpartra már nem is a töltők száma a gond, hanem nagyobb teljesítményűek kellenének, meg több kéne, hogy negyen azoknál is torlődás. Az ELEN elég jól csinája (a MOL is ezt próbálja követni). Letettek kb minden pályás benzinkútra (meg néhány kút nélküli megállóba is) 50kW-os töltőket (50kW DC CCS,Chademo,22kW AC) és ezek mellé telepítenek (gondolom forgalom alapján) 150kW+ (180kW CCS) oszlopokat.
LOL, maradjunk a kormányellenes HVG-nél. Ezt a vonalat ne erőltesd.
Felesleges orbánozni, ha Horvátország sem áll jobban.
trey @ gépház
Nincs Orbánozás. Ezt csak te képzeled. Tőlünk keletre nagyságrendekkel roszabb a töltőellátottság.
Ha megnézzük, hogyan fejlődtek a töltők Horvátországban (4150 BEV-re):
Nekem mutogathatod a számokat, ha a valóság az, hogy a nyári forgalomban kilométeres sorok állnak a horvát csomópontok töltőinél mert vagy nem működnek, vagy ha működnek elavult szarok amit nem adnak megfelelő töltést stb.
Ez nem kiforrott infra. Ez lófasz.
trey @ gépház
Ezt elmondhatod a fizetőkapukról is, meg az autópályákról is. Persze azokat már mindenki megszokta videót sem csinál róla.
Voltam augusztusban Primostenben. Egy helyen akadtam meg a töltésél a hazaúton 1.5 órára. (Zadar IONITY). Odafele semmi gondom nem volt.
Vukova Gorica-nal volt még probléma, mert az McDonalds 54 perc alatt tudta kiadni a kaját. A kocsit ki kellett mennem, hogy levegyem a töltőről mert 100%-ra töltött mikor még meg sem kaptuk a rendelést. (amúgy sem jó ilyen úton 100%ra töltögetni mert időveszteség)
Tehát, akkor itt tartunk továbbra is:
https://hup.hu/comment/2967322#comment-2967322
LOOP
trey @ gépház
Nem. A töltőinfrastruktúra Horvátországban jobban szerepelt mint a McDonalds. 😊
Sőt fizetőkapunál is vártam nem keveset. Nem beszélva a pályán a 80-as korlátozásokról meg a dugókról.
Miért lenne ott a töltőinfra jobb mint minden más közlekedési infra? Odafele éjjel mentem, minden ment elsőre mint a karikacsapás. Jó helyeken voltak a töltők, elsőre indultak maximális teljesítményt adtak. Zéró probléma. Csinálhattam volna 0 nézettségű videót, hogy minden szuperül működik 😊
Hagyjuk már ezt a szalmabáb McDonalds-t nem is értem hogyan jött ide.
#worksforyou
Ezt el tudom fogadni.
trey @ gépház
Jah, akkor #worksforme :)
Te, mint vállalkozó - ja, nem - biztosan hallottál a jogbiztonságról és a stabil befektetési környezet fogalmakról. Rá van írva a germicid kúpkerékre is, ha jól tudom.
Na, ezekkel kicsit rosszul áll a - szerinted - EU legjobb kormánya.
Ha arra vetemedsz, hogy billentyűzetet ragasz, miért nem töltöd meg valami tartalommal a kommented?
Jaja. Befektetésre ajánlott. Csá!
trey @ gépház
OK, játszunk...
Az általad idézett cikk elején ez van kiemelve: Magyarország legnagyobb gyengesége az intézményi környezet
Nyugodtan tapsolhatsz is hozzá.
Azt akarod magyarázni, ha jól értem, hogy itt az Audi, Mercedes és BMW, első a legnagyobb motorgyárával Európában, nekik megfelel a befektetésre ajánlott környezet, de egy villanykút üzemeltetőnek ez rizikós, még úgy is, hogy a Tesla is jelen van ....
🤭 🤭
A minősítés a jelenlegi állapotra vonatkozik: befektetésre ajánlott
trey @ gépház
Valami ilyen hangzott el a Lehman csőd előtt is ...
És nem, nem azért jönnek ide a német cégek, mert annyira stabil lenne minden. Azét jönnek, mert olyan mérvű támogatást kapnak, ami miatt megéri a rizikót. Csak ezt a támogatást az adófizetők fizetik ki.
Na meg visszatalicskázzák az EU-s pénzeket a saját zsebükbe, ami csurran az marad a Lőlőéké. És hát az alacsony bérköltségek is sokat nyomnak a latba. Az utóbbiban komoly konkurens Szerbia.
Na, már tolat! 😆
trey @ gépház
Lehet jobb mint teljesen megfordulni.
Te már csak tudod, többszörösen certified ipszilonozó ... 👌
trey @ gépház
Lövészárokban nincs depressziós!