Hétfőtől fizetős az elektromos autók töltése a Lidl-nél

Már csak szeptember 4-ig indítható ingyenes töltés a Lidl e-Charge alkalmazással, azt követően indulhat a fizetős rendszer Magyarországon is. A Lidl sajtóosztályától kapott információk szerint a Lidl e-charge applikáció megszűnik, helyette a villanyautósok a jövőben három különböző módon vehetik igénybe a szolgáltatást az áruházak nyitvatartási idejében.

Link: https://villanyautosok.hu/2023/08/29/mar-csak-hat-napig-ingyenesek-a-li…

Hozzászólások

Személy szerint azért veszek következő autónak villamost, mert komfortos vezetni. Nem vibrál, csendes.

Persze jó, hogy kevesebb a szervíz meg a kopó alkatrészek, fogyó folyadékok. A gyoruslás hidegen hagy, de persze nem baj, ha tud gyorsulni az autó. De nem ezek miatt választanám.

Anyagilag nem éri meg (nekem). Az árkülönbség kb. 75 Mm autózás üzemanyag költségét éri, vagyis ha az EV teljesen ingyen járna (nem fog), akkor is minimum ennyit kellene autózni, hogy legalább egálban legyen a kettő. Az elmúlt 7 hónapban (amióta megvan ez az autó), 3540 km-t tettünk meg vele, 9 alkalommal tankoltunk, összesen 325l benzint töltöttem bele. Ennek alapján kb. 12 éven keresztül kellene használnom (ingyenes töltéssel), hogy ne legyen ráfizetés.

Szóval nem, fillérbaszásra nem jó. (Nekem. YMMV)

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Nem, nem kell venni. Egy lehetőség, annak minden előnyével és hátrányával (hatótáv, ár, töltési lehetőségek). Gazdaságilag nem szarnak mondanám, de sok embernek (közöttük nekem is) megfizethetetlen még. Azt viszont elismerem, hogy az EV lesz a jövő, egy ponton túl csak az egyetlen alternatíva a jövőre nézve, addigra gondolom az ára is normalizálódik.

Én egyébként azon csodálkozok, hogy eddig hol érte meg a Lidlnek, hogy ingyen töltögessen bárki is náluk, még ha csak korlátokkal is. Azért annyira nem olcsó, hogy ingyért osztogassák.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

Hol érte meg? Ez egyszerű: marketing értékkel bír. Az EV, zöld energia most egy olyan "vonat", amelyre minden nagy cég igyekszik felülni. Másrészt meg lehet mutatni, hogy az EV működik - igaz, korlátokkal.
Kormányzati kedvenc kiskereskedelmi bolthálózatokról én nem olvastam hasonló zöldítő hírt. Ha a vásárló számára a zöld világ egy plusz, akkor már nyert a Lidl / Aldi.

Továbbá valahol olvastam régebben, hogy a Lidl vagy az Aldi megszórta az áruházai tetejét napelemekkel.
Ezt a cikket találtam most hirtelen csak: https://energiavalasztohirek.hu/kornyezetvedelem/zolditi-hazai-uzletlan…

Ne aggodj, innen mar csak egy lepes, hogy a hazi toltest is "megrendszabalyozzak" es legyen ra jovedeki ado.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

Idővel el fog érni egy kritikus szint fölé az elterjedtsége itthon is, és csökkenni a benzin/dízel járművek üzemanyag-használata, ami már eleve elég nagy rész adót tartalmaz.
Biztosan egyre jobban szúrja az állam szemét a bevételek fokozatos kiesése, így valóban idő kérdése csak.

Sajnos ez lesz a sorsa ennek is, mert igénylik valamilyen formában a bevételt utána...

Jó hogy itt vagy!

Te, mint Vlagyihoz hasonló közelségben álló személy hogy tudod, Imre bá is náci volt (szegény repertoárjából tényleg csak ez meg a hős anya cím hiányzott) vagy csak a tömeg 56-ban, valamint a magyar tankönyvekben mikor javítják már ki, hogy Viktor nem hazaküldte az oroszokat, hanem leküldte sörért a kisboltba, viszont megléptek a pénzel és a sörrel f@sz volt a tolmács?

:)

Saját pénzből végzett beruházás esetén, nehogy már jövedéki adót vessenek ki a napsütésre!
Mi van, ha a megtermelt elektromossággal plazmavágót üzemeltetek és nem autót töltök?
Ne bassza már meg, hogy majd a műszaki vizsgán vélelmezzék, hogy mennyit töltöttem az autóba honi napsütésből. Mi van, ha külföldön töltöttem?

Hanem "U"? Mint "Urundi-Burundi"?

Az ugye megvan, hogy a Lidl-ös téma sem itthon kezdődött? 🤔

A környező országokban 2022-től sorra váltottak az ingyenesről fizetős rendszerre, így például CsehországbanFranciaországbanNémetországbanSzlovákiában, idén tavasztól pedig Ausztriában is fizetni kell a szolgáltatásért.

Gondolod, ezeknél más lesz?

trey @ gépház

Mert hogyan? Eddig sem ezen spóroltam. Én nem ársapkás benzinnel jártam 🤷‍♂️ Mondjuk, nem is érint a benzinár ajvékolás, mert még talán most is olcsóbban tankolok mint amikor a csúcson volt :D

És ha a főni a fél f.dat kéri

Hogy tudnám egy olyan csinos nőtől, mint von Leyen, megtagadni? Ha kéri majd, hát kéri :D :D :D

trey @ gépház

Csak a főni meg ne tudja.

Mondjuk egész délután azon röhögök itt főzés közben, hogy a magyar kormány ezerrel tolja az elektromos autós témát - akkugyárak, akku újrahasznosítók, EV gyárak (pl. BMW), Debrecen környéki ipari zóna - aztán én mégse "az EV az az isten" állásponton vagyok, veled ellentétben. Lehet, hogy nem is én vagyok, hanem te vagy a főni embere itt? 🤔 🤣 🙄

trey @ gépház

Ezt az otthonmérős dolgot túlgondolod. Jelenleg arra nincs kapacitás, hogy a napelemeseknek mind kicseréljék a okosmérőre.

Ezek az gyárak/autók nem biztos, hogy a magyar piacot célozzák. A magyar kormány nem igazán támogatja a magyar elektromos autózást. Sem törvénykezéssel sem pénzügyi támogatással.

Milyen fagyi? Én üdözlöm a LIDL lépését már rég meg kellett volna tenni. És ezt villanyautósként mondom.

Az otthoni mérés életszerűtlen. Nagyon könnyű kikerülni. Szerinted betilitják a hordozható EVSEket? Egy schuko konnektoron nem látszik, hogy mit fognak csatlakoztatni. (hacsak nem ilyen pl: https://legrand.hu/termekek/auto-tolto/greenup-jarmutolto)

Felszerelnél plombált mérőt és fix bekötésű EVSE-t a polgár meg előkapja a schuko aljzatost és bedugja a legközelebbi aljzatba. (Ekkor jobb ha nem is rak otthoni mért töltőt)

Ezzel már párszor bepróbálkoztál de mindíg felhívtam a figyelmed arra, hogy hazudsz!

Norvégiában betiltották az elektromos autók otthoni, konnektorból történő töltését. Nem az autósok nyilvános töltőkre terelése volt persze a cél, hogy például jövedéki adóval terhelhessék az elektromos áram üzemanyag célú felhasználását, hanem a biztonság növelése. Továbbra is tölthetők otthon a villanyautók, ehhez azonban kötelező lett a töltő telepítése ...

Hogy a norvégoknál már tilos otthon hagyományos 230V-ról tölteni.

Állításod hazugság, mert lehet hagyományos 230V-ról tölteni!

Szövegértésben eddig is gyenge voltál,

Lehet de nálad azért jobb.

pedig állítólag te valami napelemszerelő főmérnök vagy.

Ez is hazugság, még akkor is ha van erősáramú automatizálási végzettségem. Most éppen EV töltőket fejlesztek.

Továbbra is tölthetők otthon a villanyautók, ehhez azonban kötelező lett a töltő telepítése ...

Rosszat emeltél ki :D :D :D

Lehet, csak nem szabad :D :D :D

Tehát, spin doctor mérnök úr, a gagyi töltésnek vége.

trey @ gépház

Tehát, végre rájöttél a tévedésedre. Most már csak a hazudozással vádolásért kellene tőlem elnézést kérned és rendben is vagyunk. :)

Illetve, elfogadnod, hogy bizony ez egy korlátozás ahhoz képest, hogy a paraszt hazament, fogta a gagyitöltőt, bedugta a hagyományos 230V konnektorba és reggelre feltöltötte a szarát.

trey @ gépház

Illetve, elfogadnod, hogy bizony ez egy korlátozás ahhoz képest, hogy a paraszt hazament, fogta a gagyitöltőt, bedugta a hagyományos 230V konnektorba és reggelre feltöltötte a szarát.

Hát azzal bizony nem töltötte fel a szarát, azzal a 230V-os töltővel 17-20 óra feltölteni egy EV-t!

Egyik autót se lehetett bedugni a 230V-os fali aljzatba soha.

Van egy un. AC "töltő", ami valójában nem az (EVSE a neve), mert ez csak egy relé. Ne menjünk bele, hogy miért van egyáltalán rá szükség, sokszor le lett itt írva. Ebből a gyártó vagy adott egy dugvillásat az autóhoz, vagy nem. A félreértés oka, hogy amikor te konnektorba dugott autóra gondolsz, akkor valójában erről az EVSE-ről van szó. Van ennek egy fix változata, amikor a betápja végén nem dugvilla van, hanem fix kötés. Na erre mondták a norvégok hogy ez oké, a dugvillás nem. Ennyi a sztori. Ugyanaz mint a konyhai sütő+főzlőlap nálunk.

Van ennek egy fix változata, amikor a betápja végén nem dugvilla van, hanem fix kötés. Na erre mondták a Norvégok hogy ez oké, a dugvillás nem. Ennyi

Ugyanarról beszélünk. Csak próbáljátok itt maszatolni. 

a dugvillás nem

Tehát betiltották. A hagyományos 230V-os (parasztosan dugvillás) töltést. A fix bekötés nem hagyományos, nekem ne gyertek azzal. Az egy speciális eset, ahogy írod, pl. főzőlap.

Tehát, egy korábban meglevő lehetőség megszűnt. Tiltás. Elkezdődött. Loop.

trey @ gépház

Értem amit mondani szeretnél, de nagyon nehéz elképzelnem a te oldalad. Egy dugvilla lecseréléséről beszélünk... Az a "töltő" továbbra is használható, ha biztonságosabb módon kötöd be.

Egyébként mitől lenne ez "hagyományos"? Semmivel se hagyományosabb vagy régebbi megoldás, mint az összes többi fix kötésű, vagy éppen 3P IEC csatis.

Az a "töltő" továbbra is használható, ha biztonságosabb módon kötöd be.

Tehát, ehhez nem elég Kati néni, hanem hívni kell egy villanyszerelőt, aki kiépíti. Ugye? Tehát, az emberek 90%-nak esetében nem "kötöd be", hanem "kötteted be". Ez azért lássuk be, kurva nagy különbség.

A hagyományos konnektorba Kati néni be tudja dugni és be is dughatja a

  • vasalót,
  • hajszárítót,
  • robotgépet,
  • mosógépet,
  • botmixert,
  • TV-t,
  • számítógépet,
  • telefont,
  • ...
  • villanyautót

Norvégiában:

  • vasalót,
  • hajszárítót,
  • robotgépet,
  • mosógépet,
  • botmixert,
  • TV-t,
  • számítógépet,
  • telefont,
  • ...
  • villanyautót

Norvégiában Kati néninek villanyszerelőt kell hívnia, ha a továbbiakban otthon szeretne tölteni.

trey @ gépház

Köszi hogy végre kezded érteni hogy mire gondoltam. A továbbgondolásával egyetértek (bár engem nem érintene, mert a 10%-ba tartozok).

Egyébként sanszosnak érzem, hogy ez is inkább népnevelés, mert betartani/ellenőrizni képtelenség (max "nem fizet a biztosító" jellegű hátulütője lehet). A norvégok szabálykövetőek, de nem hinném, hogy egy műszakilag képben levő norvég, egy új(abb) építésű házban, pöpecül kialakított keresztmetszetekkel és schuko kiállásokkal ne csapkodná a térdét a röhögéstől, és ne dugná be ugyanúgy a konnektoros EVSE-t ahogy eddig (mint ahogy bárki a világ egyéb részein). Az elméletemmel mondjuk annyi baj van, hogy nem biztos hogy van ilyen norvég. Akinek már leégett a háza/garázsa, arra nem érvényes az állítás, akire meg igen, az meg eleve nem állt le konnektoros evse-vel szarakodni.

1., Egy villanyautó töltés és bármelyik más, általad felsorolt elektromos fogyasztó áramfelvétele, terhelése, annak folyamatos ideje, működésének felügyelete és így a hálózati üzembiztonsága között óriási különbség van.

2., Aki napi használatú, saját villanyautóval rendelkezik és saját ingatlanán megoldható annak töltése, az - már csak a saját kényelme érdekében is - ki fog építtetni egy kimondottan erre való fali "töltőt" (wallbox-ot / EVSE-t) és pont nem fogja érdekelni a konnektoros szarakodás.

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Nem ez a lényeg. Ezek technikai aspektusok. A lényeg az, hogy nem biztonságosság miatt tiltották be. Ha így lenne, akkor kitiltották volna rég az EU-ból stb.

Azért tiltották be, mert elkezdték a terelést a felügyelt töltés felé.

Ez az én véleményem, ezzel nem kötelező egyetérteni. Legfeljebb majd néhány év múlva erre is visszautalok, hogy én megmondtam. Ahogy már millió más dologra :D

trey @ gépház

LOL, nincs 3 hete, hogy valaki azt bizonygatta nekem, hogy a Lidl parkolóban milyen faja dolog ingyen tölteni. Ez ma már történelem. Szarul öregedett. 3 hét alatt.

Amit csináltok, az nem más, mint vágyvezérelt gondolkodás. Ami rám nem hat, mert én nem vagyok érdekelt abban, hogy bebeszéljem magamnak.

trey @ gépház

Ki írta ezt? Én biztosan nem, életemben nem töltöttem még Lidl parkolóban. Egyszer egy kollégám beszámolt róla, hogy megpróbálta, és majdnem megverte egy taxis, mert hogy az az ő helye :D Én kb. innét tudok a létezéséről, meg a HUP-ról. Szóval biztos jó helyek ezek...

A vágyvezérelt gondolkodás szerintem inkább az, mikor zéró tapasztalattal rendelkezik valaki, és azt gondolja, hogy egy ilyen áruházas akármilyen ingyenes töltő (ami ráadásul gondolom AC) fizetőssé tételétől az EV tulajok zokogva fetrengenek. Elárulom neked, hogy a nagy részük nem is tudta, hogy volt ilyen lehetőség.

LOL

Valójában senki sem használta, ezért nőtte ki magát - a zéró igényre - jelentős országos hálózattá :D

Napjainkban már 115 Lidl áruháznál vehető igénybe a töltési szolgáltatás. Az áruházak parkolóiban összesen 208 töltőoszlopnál, 483 csatlakozópont várja a villanyautósokat, akik hetente átlagosan 4500 töltést indítanak a töltőoszlopokról.

Senki se. :D

trey @ gépház

Azért nőtte ki magát, mert jó marketinghúzás volt gondolom. Bár annyira mégsem, mert én pl. a Lidlben vásárolok, van EV-m, mégis tőled tudtam meg, hogy ott még ingyenes volt a töltés, meg mertem volna rá esküdni, hogy ennek mér rég vége lett. Azt viszont nem csak a kollégámtól hallottam, hogy ezek kifejezetten a hiénák helyei voltak, taxisok, futárok, stb.., nem lehet, hogy ezért is hozott ilyen számokat?

Így van, én kifejezetten kisebbségben érzem magam baráti, és online (releváns fórumok, FB csoportok) körökben, azzal hogy konnektoros evse-t használok (ráadásul 12A-est). Egyszerűen nem megyek annyit, hogy a kisujjamat mozdítsam egy fali töltőért. Évi kb. 15k km-ről van szó, az is olyan eloszlásban, hogy heti 1db töltés elegendő. Kb. amikor eszembe jut, akkor bedugom, arra próbálok figyelni, hogy napsütéses időszakban történjen ez. További 7-10k km-nyi töltés megy még egy PHEV-be, azt viszont az asszony minden este csatlakoztatja, és rajta lóg reggelig. Vicces benne, hogy mindehhez van 1db EVSE-nk, az említett 12A-es, és soha 1 percig sem éreztem semmilyen kényelmetlenséget vagy hiányt, pedig úgy 4 éve működik ez már így. Nyilván kell hozzá egy jó minőségű hálózat, de azt tudom hogy adott. Laikusabb ismerősöknek még akkor sem mernék tanácsolni 100%-os használatra konnektoros EVSE-t, ha megkérnek hogy menjek ki, és nézzek rá a garázsban a konnektorra, elosztódobozra, egyebekre.

Persze műszaki emberként a hobbi része vonz, ezért amint oda jutok, OpenEVSE alapkon fogok építeni egy jó megoldást, Home Assistant meg minden adott hozzá már évek óta, szerintem az idei téli esték programja lesz majd ez a projekt. Egyébként gondoltam, hogy majd a szaldó megszüntetése jobban motivál, de jól kitoltak velem ezzel a havi megoldással :D

Veszélyes, de nem általánosságban, nem minden ingatlanra nézve. Szelektálni ezeket nehéz, jóval nagyobb felháborodást keltene gondolom egy, az ingatlanok 100%-át lefedő felülvizsgálat, és annak az eredményéből származó büntetések, korlátozások.

Ugyanazért veszélyes, amiért nálunk is az lehet, meg mindenhol máshol: vannak olyan régebbi házak, régebbi hálózatokkal, ahol a schuko aljzat szabványában említett maximumot ha ki akarod használni, akkor lángolni kezd minden. Holott tulképpen amikor az a ház/hálózat épült, még bőven teljesíteni tudta az akkori maximumot.

Az EVSE (illetve az autó) pedig egy olyan jószág, ami bizony kihasználja az aktuális szabvány szerinti maximumot. Azért írtuk itt neked a villanytűzhelyet, mert az egy régebb óta létező dolog, és hasonló fogyasztó (tartósan vesz/vehet fel 16A-t egy fázison). Nem tudom, hogy annak a szabályzásánál volt e valamilyen sorrend az országok között, de biztosan volt ott is első, meg utolsó. Ebben az esetben a norvégok lettek az elsők, valakinek el kell kezdeni. Nyilván nem véletlen, akkora EV penetrációnál a fent említett pofonok száma is baromi magas, ezért egyszerűen rá voltak kényszerülve.

Köszi, ezzel a saját fenti állításoddal helyezted végre egy kalap alá a dolgot. Tehát Magyarországon Kati néninek villanyszerelőt kell hívnia, ha a továbbiakban otthon szeretne főzőlapot működtetni. És van 10% akinek nem kell (te, én, stb..) Jól mondom?

Szerintem kezded érteni, hogy miről van szó, bár elismerni sosem fogod. Mindenesetre ez nem volt bonyolult menet, köszi :)

Tehát Magyarországon Kati néninek villanyszerelőt kell hívnia, ha a továbbiakban otthon szeretne főzőlapot működtetni.

 

a dugvillas fozolaphoz?

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

A régi Zanussi villanysütőm fix bekötésű volt, 1 vagy 2 fázisra, a főzőlap fixen be volt kötve a sütőbe. Kb. villanyszerelő kellett (volna) a beszereléséhez. A jelenlegi AEG villanysütőből kijövő egy szál 3x1.5-es vezeték végén konnektor lóg. A főzőlapból csupasz vezeték jön ki, érvéghüvellyel. Azt hiszem, az is 1 fázisra köthető csak, de lehet, hogy tévedek. Mindegyik kizárólag beépítve használható. Amióta a WAGO-t feltalálták, nem félek ezeket bekötni.

A beépítve használható az az egyik része a dolognak, a fix bekötésű kontra csatlakozódugóval szerelt meg a másik. Ha nincs rajta dugó, az nem spúrság miatt lett lehagyva, hanem azért, mert az adott berendezés fix bekötéssel üzemeltethető. (A fix bekötéshez meg hivatalosan villanyszerelőre van szükséged)

Ez is az kb., normális konyhába ki nem beépíthetőt tesz?

 

Ha tehetnem en mar ilyeneket tennek.

A beepitheto, az always-on, ami annyit tesz, hogy az elettartalma folyamatosan ketyeg megha nem is hasznalod.

Ezeknel a beeipthetoknel minden evben valtozik a sorozat/dizajn, igy alkatreszben nem kompatibilis egymassal.

En anno 98eFt-ert vettem, meghalt benne a tapegyseg. Amit kicsereltem (sajat kezuleg, tehat mondjuk azt, hogy 0 ktg), az a tapegyseg 54eFt volt.

Ha az egyik tekercs meghal az 25-42eFt (dizajntol fugg).

Most a tetejere veletlenul (kicsuszott a kezbol) egy olivaolajos uveg es olya  10 centirol megrepedt a teteje. (amin amugy egy karc sincs kb., mivek az edenyt felemeljuk kavarashoz, meg mindig vigyazunk ra).

A felso uveglapja most 116eFt.

 

A legszebb az egeszben, hogy ilyen felemas fozolapot mar nem is lehet kapni (hatso ketto keramia, elso ketto indukcios, plusz a hatso duplazhato nagy edényhez).

 

szoval igen, ha most vennemakkpr inkabb megprobalnam modulokbol osszerakni.

Vagy a lidlis irany, vagy pedig a Mielenek  van ilyen modulos sorozata (meg wok edenyhez is van indukcios moduljuk), a mieles irany olyan 1Mft ra jonne ki, amikor par eve neztem.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Az indukciós ilyen, ha elpusztíthatatlan kell, akkor sima kerámialaposat kell venni, nem érintőgombosat. Persze az üveglapja annak is drága. Nekem volt egy ilyen beépíthető sűtő-főzőlap kombó, abban egyszer cseréltem az egyik fűtőszálat a sütőben (15e Ft.), más baja nem volt. 12 évesen eladtam a lakással együtt. Ilyeneket se nagyon árulnak már beépíthetőben, ahol a főzőlapot a sütőn levő gombokkal vezérelheted (mint a szabadonállóknál).

Nem olyan nagy baj szerintem, hogy a főzőlap és a sütő nem egy rendszer. Az én főzőlapom pár napja szart be, volt egy pont amikor elkezdtem újakat nézni, és örültem, hogy a sütőtől függetlenül tudnám cserélni. Végül szerencsére nem kellett, tegnap sikerült megjavítani.

Neff, csomagolássérülten vettem a bolti ár harmadáért 5 éve. Mit ad isten, 5 év gari lett volna rá, ha boltban veszem, és pont 5 év után ment tönkre. Fél napom ment rá, gyakorlatilag annyi történt, hogy a touch szenzor és az üveg közötti vezető gumirétegek ahogy öregedtek egyre távolodtak egymástól. 2 hétig agonizált (egyre nehezebben érzékelte a gombokat), majd tegnapelőtt estére teljesen behalt. Szétkaptam, a szenzorokat kivettem, nyomtam az érintkezőjük alá jó sok ónt, így mindegyik felemelkedett kicsit, ráadásul úgy, hogy az így kialakított emelés egyben vezetőréteg is lett ugye, ami biztosabb kontaktot ad. Most stabil, remélem még van benne további 5 év.

Angliában meg a fürdőszobákban betiltották a konnektorokat és a lámpakapcsolókat, mert veszélyes.

Mi lesz a következő lépés? Jövedéki adó, vagy az egész világon mindenki meghal az angolokat kivéve a veszélyes kapcsolók és konnektorok miatt?

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Sajnos a hülyék vannak többségben, akik így vagy úgy kinyírják magukat, felgyújtják a házat, stb.. A "remek" szakemberekről (jelen esetben villanyszerelőkről) meg nem is beszélve, akik aktívan támogatják ezekben a tevékenységekben a hülyéket. Az EV-knél az EVSE-re is azért van szükség, hogy legyen egyfajta korlát/"szelep" nekik, ami nem hagyja őket hülyeséget csinálni, persze azért ezzel is sikerül, így lesz a dugvillából fix kötés egy rendelet segítségével. Gondolkodó, ált. iskola fizikaórán odafigyelő embereknek elég lenne egy IEC 3P aljzat + kábel otthonra, csak hát a másik oldalon így több lenne a halott.

De kár ezeken meglepődni, tizenéves korában rájön az ember, hogy így működik a világ, és alkalmazkodik.

Ezt írtad: 

Állításom volt:

Hogy a norvégoknál már tilos otthon hagyományos 230V-ról tölteni.

Én ezt olvastam a linken:

Norvégiában betiltották az elektromos autók otthoni, konnektorból történő töltését. Nem az autósok nyilvános töltőkre terelése volt persze a cél, hogy például jövedéki adóval terhelhessék az elektromos áram üzemanyag célú felhasználását, hanem a biztonság növelése. Továbbra is tölthetők otthon a villanyautók, ehhez azonban kötelező lett a töltő telepítése 

Pontosan értetted mire vonatkozott az állítás. Fejezd be a maszatolást, értelmezd a szöveget, aztán valld be: ez egy korlátozás.

ehhez azonban kötelező lett a töltő telepítése

Továbbiakban: nem tölthető a csöves módon -> tiltást vezettek be egy korábban létező lehetőségre

Értem, hogy megint beszopódtál és fáj, de törődj bele.

trey @ gépház

Továbbiakban: nem tölthető a csöves módon -> tiltást vezettek be egy korábban létező lehetőségre

Hülyeséget beszélsz. Tölthető 230V-ról és nincs korlátozás! Levágom a 230-as dugót ráteszek egy iparit 500Ft-ért, és minden mehet a régiben. A lényeg, hogy ilyen konnektorba nem dugható be.

Jól van spin doctor! Nyugodj meg! Semmi probléma.

A villanyautósok oldal írt egy cikket valaminek a betiltásártól, amit valójában - szerinted - nem is tiltottak be :D

Betiltják az otthoni konnektoros villanyautó-töltést Norvégiában

Norvégiában betiltották az elektromos autók otthoni, konnektorból történő töltését.

2 mondatban csak kétszer szerepelt a hozzád hasonlóaknak a "betilt" szó :D

trey @ gépház

Persze, hiszen nem osztom a fanboyságod. :D

Megint felpattintottad magad azon, hogy megszűnt egy kedvezmény, nem tudsz a Lidl-nél hétfőtől olcsójánoskodni, ezért rajtam - aki emiatt rommá röhögi magát - töltöd ki a bosszúdat ... orvos tudna ezen segíteni :D

trey @ gépház

Es miert nem dughato be? Az enyem 6A-rel tolt. Mi a turoert ne lehetne bedugni egy dugaljba, ami tud 16A-t?

 

Van otthon (szinten konnektorba dugott) paratlanitom, az is megy napi 8 orat.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Jo, ez eddig okes, de keves. Villanytuzhelyet sem dughatod a villanyborotva melle. Skandinaviaban azert probalnak rendet tartani sok teruleten (lakas, garazs szellozese a radon es a para miatt; furdoszobak falanak es padlojanak vizszigetelese stb.), ami mashol csak egy vallranditas (az angolok furdoszobai padloszonyege azert mar durva).

De ennek egyelore semmi koze a jovedeki adohoz.

En mondjuk bevezettem volna egybol az adohivatlhoz bekotott IoT megoldassal egyutt. Mint a penztargepek.

Mindezt kotelezo ~eves (ahogy az autoval is kell) felulvizsgalattal egyutt. Ha a kocsidra kell a vizsga, ez a tolto kotelezo tartozeka annak. Futott km es energiahasznalat regisztralva, automatikusan osszevetve, anomaliak adougyi vizsgalata. Hadovalni lehet rola, hogy a Lidl parkolojaban toltod, de ez nem hatja meg az ellenort...

Skandinaviaban nem kell szoktatni.

Bemondjak a TVben, hogy ez igy jo, es a polgar masnaptol ugy hiszi. Aki nem latt a TVben, az ertesul rola a reggeli kave mellett a kollegaktol. Mondjuk ritkabban is verik at allamilag, igy ertheto a naivitas.

A HTO-gazolaj eseten se volt szoktatas. Trukkoztek paran, tokukre lett lepve.

Hétfőn még az is FUD volt, hogy a Lidl-nél megszűnik az ingyenes töltés. Aztán, ne' ...

Már korábban is jeleztem neked: a behúzókedvezmények sorra tűnnek el. Pl. az ingyenparkolás ... meg ez ... meg az. Aztán, ha a kedvezmények eltűntek, majd jönnek a terhek is. Nem úszod meg.

trey @ gépház

Nemrég egy szó, jó lenne, ha az ilyen alaptudást magadra szednéd, mert olyan gagyi a helyesírásod, hogy fájdalmas olvasni.

Ez van amikor a iPhone kijelzőjén kell billentyűznöm, ezen a 90-es években is cikinek számító gagyi felületen. Vagy nekiálsz XXI. század kompatibilssé teszed a weboldalad, vegy meg kell barátkoznod ezekkel a jelenségekkel házmester!

Mennyire gáz már, hogy a oldalsó paragrafusok mobilon lecsúsznak a f@szba...

Mar miert ne? Ahogy az asvanykincsek, esoviz vagy a legter, a napsutes se a tied. Ha ennek ellentmondana valami torveny (vagy eszerv), majd szepen korbepapirozzak nemzeti es nemzetkozi szinteken.

Egyelore az van, hogy nem kerul kereskedelmi forgalomba ha magadnak gyartod az aramot. Talan a sajat fogyasztasu palinkara sem kerul (tenyleg nem?) zarjegy. Azonban, ha az autodba toltod, mar nem ilyen egyszeru a helyzet.

A villanyautoknal egyelore turelmi idoszakot elunk. Ez el fog mulni.

Őszintén, te tényleg nem láttad ezt előre? Annak ellenére se, hogy már évekkel ezelőtt megmondtam, hogy ez lesz?

Te komolyan elhitted, hogy ha majd az ICE autók helyett a villanyautók lesznek többségben, akkor a terhek megszűnnek? Mi a faszért szűnnének meg? Most elvileg a benzin árának egy részét utak karbantartására fordítják.

Majd ha villanyautók lesznek, akkor azok majd repülni fognak? Nem kellenek majd utak? Azokat (a geci nehéz) villanyautók nem fogják szétgyúrni? Nem kell majd adót beszedni valami formában tőlük pl. az utak karbantartására?

Ezt komolyan ilyen szájbarágóban le kell vezetnem? :D

trey @ gépház

Hamar elfogyott a cérna ebben a flame-ben. Azt javaslom pihenj rá :)

Az a baj, hogy pár éve még nem tudtátok, hanem hülyének néztetek, amikor ezeket előrevetítettem.

Most meg pislogtok, mint ha a szatyorban, hogy ez mi ... A szaldó eltörléssel együtt ...

:D

trey @ gépház

Inkább azon kéne elgondolkodni, hogy ezen cégek autóin miért szerepel egytől egyig valami kampó reklámszöveg, ami arra utal, hogy ők aztán rohadt zöldek :D

Ja, megvan a szó: jóemberkedés (virtue signalling) / zöldre festés / marketing

Egy része biztosan.

trey @ gépház

A benzinár olcsóbb lesz ha tényleg tömegesen elterjednek az elektromos bohócautók esetleg (erősen kétlem).

A lepárlásnál mintegy szükséges rosszként, melléktermékként kénytelenek előállítani a többi kőolajpárlattal együtt.

Azok pedig a közlekedésen kívül milliónyi más felhasználásra kerülnek, nem lehet mindent kiváltani elektromossággal.

"Everything fails, all the time."

Ne aggódj az Audi értékének 1!3-át már akkor elbuktad amikor kitoltad az üvegpalotából, a másik 1/3-át meg amikor bent állt a gariban és kötelezőszervízre hordtad. Kevés olyan hülye van aki a teljesen feleslegesen overengineering-elt A3-ba beletolt pénze miatt bánkódik, de te az tudat alatt az vagy. :)

Üdv

Nagyon kíváncsi vagyok mi lesz az elektromos autók "tankolásával". Nem tudom elképzelni, hogy az állam valahogy ne szedje be az elmaradt jövedéki adót ami a hagyományos üzemanyagokon van, a villanyon nincs.
Annak örülök, hogy egyre több helyen nincs ingyen töltés, nem a "dögöljön meg a szomszéd tehene is" alapon. Csak ha valami valakinek ingyenes, azt mindenki fizeti.

Aztán mi lesz a sok városi, emeletes házas, bér lakásos villany autóssal akik nem tudnak napelemmel tölteni, mint egy falusi vagy kertes házas. Aki feltud szereltetni pár négyzetméter napelemet és igen kedvezményesen tölthet. Szintén nem a kárörvendés mentén vetem fel, csak a városban fogják a legtöbb villanyt fogyasztani és most úgy néz ki, hogy ott lesz a drágább tölteni. Lesz itt sok bosszantó egyenlőtlenség.

Amit hallottam, hogy lesz kizárólag elektromos autóra való áram (mit éjszakai v csúcskizárásos) a villanyóra szekrényben, aminek lesz valami egyéb ára. De hallottam olyat is, hogy a sziget rendszerű töltőket külön adóval sújtanák, ha autót is tölthető vele. A forrás egy eus sötétződ politikus pár házzal odébb.
 

A kérdés hogy mit akarsz adóztatni. Az áramot? Vagy az autó használatát? Mert utóbbira ott van az útdíj...

Persze le lenne nácizva, aki a személyautókra egy online nyomkövetőt kötelezővé tenne, valszeg joggal. De éppenséggel lehet offline is (csak gyűjti a km-t), csak azt könnyebb kijátszani.

Nekem is az az otletem hogy lesz autos aram, ami olcsobb (most is kb. 4-7L/100km-re jon ki az aram ha nyilvanos helyen toltesz; kell olcsobb mod, akar otthon toltesz, akar publicon) es lesz benne ado. Vagy a futasteljesitmenyed alapjan eves bevallasban (muszaki vizsga) vagy itthon mar a vetelarban az elejen letudva. 

es a 120k km-bol honnan tudja melyik km-t tetted a sajat toltesbol, es mennyi a lidl fizetos kutrol? otthon feltoltod sarga hosszabitoval az aksit 65.5%-ra, majd a lidlben vasarlas kozben 95.4%-ra, mesz 245km-t akkor melyik toltesre szamoljak el a km-eket? :)

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Az autó most is beszélget a töltővel, az autógyártó az aki csak szabályos autót adhat el újonnan, így ő lesz akire majd jön szabály hogy kötelező mérőt belerakni ami egyből jelent xy szervezet felé. Ja és őt nehezebb hekkelni mint egy töltőt, ezért is valószínűbb hogy ott lesz a megoldás

Az autó most is beszélget a töltővel

Az autó nem "beszélget" a töltővel. CCS2 esetén 1 vagy 3 fázis, PE, +U, -U és 2db analóg jel egy CP és PP van. A PP vonalon van egy ellenállás lóg ami megmondja, hogy a kábelen mennyi áram mehet. A CP-n meg 12V; 6+/-1V, 3+/-1V, 0V, -12V jelszintek, és ha megy a töltés akkor 1kHz-es PWM jel ami a töltőáramot mondja meg. A teslaának van egy ismeretlen frekvenciájú RF adóvevő a csatlakozóban és a töltőnyilláson, de az nem kommunikál más töltőkkel. Ezért van az hogy a Tesla rádugás után indítja a töltést, míg más gyártóknál App-al kell szarakodni.

Ez nem teljesen így van, a CP-n mehet kommunikáció is (ráültetik nagyfrekin, egyfajta powerline megoldás). Egyelőre úgy vettem észre, hogy az akku állapotát adják vissza így a töltőnek (hány %-on van), azt már mindegyik írja, de a Teslahoz hasonló plug&charge is ezen fog majd menni (erre már van is szabvány), ha egyszer végre elterjed.

Mindeközben, a melós mocsok büdös CDTI-t megtankolom (50L), és Range 1301km....

"Sose a gép a hülye."

Ritkán megyünk pályán, de nem araszolunk. Pályán kicsit többet eszik, de 130-140-nel is is simán megvan az 1000km.

Valamit valamiért... Van nekem olyan autóm, amivel egyszer 1:20 alatt hazaértem Pestről... Csak egy tank benzin (70L). :D

"Sose a gép a hülye."

Az én 1.5-ös dízelem hasonló (3.8) átlaggal járt. 60 literes volt a tankja, jellemzően 1300km megtétele után ment tartalékra, és akkor tankoltam meg. Ez vegyes (város, országút, autópálya) üzemben. Csak országúton használva 1500 km-nél jelzett be, hogy elérte a tartalékot.

És igen, autópályán jellemzően lassabban haladtam, olyan 110 körül (ez Magyarországon volt, véletlen egybeesés, hogy itt, Angliában 113km/h az autópályán a sebességhatár).

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Hát néha van olyan érzés. Pl. az említett autópálya után megtankolod, akkor azt mondja hogy range 1030km, majd mész vele főúton még 100km-t, és utána meg Range 1250km. :D

Sose szerettem a dízelt, mindig utáltam a szagát is... De ha ezt a motort lehet szeretni valamiért, akkor az ez. Baromi hülye karakterisztikája van a motornak, alul nem megy kb. semennyire. Szinte meg kellett tanulni elindulni vele, mint egy tanulónak (főleg klímával). Volt rajta egy kis szoftveres módosítás, hogy alul jobban menjen, így már nem olyan vészes. És viszonylag megy is, 2100-2200-nál megjön a turbó, ott kövér gázra taknyos úton még 3-ba is elforog. És még 140-nél is 6ba ha rálépsz, akkor gyorsul. 150-nél még nem forog 3000-ret. Megszerettem.

"Sose a gép a hülye."

Szerkesztve: 2023. 08. 30., sze – 13:59

Soha nem töltöttem a Lidl-nél. Egyszer akartam, akkor is ott lihegett a nyakamban egy Leafos, inkább hagytam neki a szarakodást a Lidl Appal. Teslát azért vettem, mert minden szempontból jobb mint bármelyik ICE. Pl könnyű a garázst tisztán és szagmentesen tartani.

Csak tudnám mit keres ez a szar az "Elektronika" topicban? Mehetne akár az "alaplapok"-ba is nem?

Most már tényleg veszélyes kimenni az utakra, mert megjöttek a indiai gazdasági migránycsok hivatalosan is. Egy ilyen bármikor kivasal az úton bárkit, aztán eltűnik még az országból is.

Kanadában is megjelentek ezek az indiai/pakisztáni gyorstalpalón átképzett sofőrök. Aztán egyszer egy ilyen sutyerák kivasalt egy iskolabuszt, ahol 50 gyereket küldött a halálba... Ki is baszták az összes indiak, pakisztáni migáncsot még a kontinensről is, és megemleték a hivatásos sofőrök képzését 1.5 évre! Itt is ez lesz, mert nem okulunk mások kárán! Egyszer lesz valami tragédia, mert azt sem tudja, hogy merre van az előre annyi helyismerete nincs, aztán majd kapkodja a köpcös a levegőt a Kossuthon vasárnap hajnalban, hogy Pfrüsszel, meg Soros, meg Gyurcsány!!! De majd akkor elővehetem ezt a posztomat, hogy én megmondtam előre... (mint ahogy te is fényezed a hülyeséged!)

Nem értem miért engedjük ide a külföldi vállalkozót, ha nincs akit foglalkoztasson -mert nem fizeti meg- a rendes munkaerőt!? Ma már mincs kamionsofőr aki havi netto 1,2M alatt bevállalja ezt a cigány munkát. Szarrágóság miatt hoznak ide mindenféle szőröstalput!

Helyes, tehát nem a csórók akciós zsemléje drágább, hogy a nem olyan csórók tölthessék a tesla-t. .... vagy legalább nem fogja ezt érezni

Szóval van 115 Lidl töltő ami 11kWos AC töltő. Ezt lehetett  fél órán keresztül használni, azaz 5.5kWh-át adott. Ez a 170Ft SuC árral számolva még egy ezres sincs! Ki nem szarja la Lidl töltőit és még szarakodni kábel dugdosással mert az nincs rajta, meg az App indítással, meg hogy menet közben leakad és nem tölt… Könyörgöm nem ettől fognak az ügyfelek oda járni. Kisforgalmú Auchan lepaktált a Teslával meg az Eonnal, a pénzes Teslások meg EV-sek azóta az Auchanbe bemennek mióta van ott 220kW-os töltő pénzért. A soktízmilliós autóval be nem állok az olcsójóskák közé, hogy nekitolják a kosaraikat az autómnak!

a lidlos elektromos autó töltő helye legalabb masfelszer szelesebb, mint egy normal parkolohely.

Én pontosan emiatt szoktam beallni, hogy ne nyissak nekem az ajtot. Inkabb toltom.

 

Azt, hogy te az auchant valasztod a lidli helyett, az meg teljes mertekben egyeni preferencia. Szerintem a lidli kinalata egeszsegesebb.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Mondjuk pont ezert allok minden aruhaznal a leheto legmesszebb mindenkitol. De valahogy csak akad egy birka akinek valaki melle kell allnia. Tuti elfujna a szel a kocsijat, vagy mittudomen.

Volt, hogy epp akkor jott, amikor megalltam igy gyorsan jol kitartam a kocsiajtot. A majom meg jott kommentelni, hogy csukjam mar be, mert nem tud igy beparkolni. A 15 hely mindket iranyba nem tunt neki fel. Mondjuk le is vihette volna...

Egész gyüjteményem van már a világ zajától távol parkoló Teslám mellé miként nem tud szokadszorra sem beparkolni a sok földműves. Van aki kiszállás után hosszan vakargatja a seggét és más görénységeket művel… A Tesla meg veszi 5 kamera állásból. Undorító gyökerek vannak, akik nem értik meg hogy üresen álló autó is figyel…

A múltkor egy Szfvi utcában parkoltam, csilingelt a telefon hogy felvétel van. Beparkolt egy Audi A6 mellém, 3 kopasz gyerek kiugrik. Akkus flex, olajemelő elővesz, a közelben álló Suzukiból kivágták a katalizátort aztán elhúztak. Rendszám, fejek mind rajta a videón. Kiírtam a suzukira, hogy ha kell a videó hívjon! Hívott…

Van néhány. A Wham Baam Teslacam ugrik be először, csak utálom, a konferáló csóka nyafogós hangját (úgy általában utálom, amikor narrálnak).

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Szerkesztve: 2023. 09. 01., p – 14:39

durva. Most sokan elfogják adni az autójukat az biztos! Nekem más bajom van a Lidl-el. Levágták az összes fát törzsig ott ahol vásárolni szoktam. Írtam nekik egy panaszlevelet, hogy miért kellett frankó árnyékot adtak a kocsinak globális felmelegedés stb.. Erre írták, hogy sok ember panaszkodik náluk, hogy a fákról lehulló ágak kárt okoznak a kocsikban. És ezért csupaszítják teljesen vissza. Mondtam is magamnak az emberiség tuti kifog pusztulni ha  már a faágak is zavaró tényezőt jelentenek. Vicces, hogy beparkolnak a rohadt drága kocsikkal egy élelmiszer diszkonthoz majd idegesek lesznek ha a drága fényezés megsérül. Mert, hogy az átlagpistát nem zavarja az tutkó.

Volvot csak az vesz, akinek az a Mi Autonk. Hogy miert szanja ra magat barki, aki nem pont a szakszervizben dolgozik, es okosba kap mindent, azt nem tudom. A PHEV-et konkretan nem ismerem, de egy atlag volvonak annyi tipushibaja van, hogy rettenet.

Regen "dehat ez sved acelbol van!" volt a mondas. Ja a sok vas soka rozsdasodott at teljesen, az biztos. De mar ez sem igaz.

Mondjuk, ha meg 10 evesen a dizel oldalnak nincs baja, mar az egy kisebb csoda. Lehet, hogy kikototte, es csak akkurol jart? :)

Na akkor sorolom egy 10 éves dízel keheit:

  • Vezérlés 300e
  • Haldex kuplung (ha SUV), 800e-1M
  • Üzemanyag ellátórendszer 600e-800e
  • Kormánymű 500e-800e
  • Rohad mindene…

Valamikor egy gazdag emcer jósokért megvette, aztán amikor foglalkozós kezdett lenni, akkor megszabadult tőle. Ha ő volt az első tulaj, akkor hülye volt, hogy nem adta el amíg még volt piaca… Egy 10 éves Volvo nem olyan mint egy 10 éves model S, hogy motort, akkut, féket cseréltek benne garban…

Jóde aki mindíg egy új A3-ba ül azt nem érdekli, mert ő kifizeti a vételár/lízingdíjban ezt a TCO dolgot. :)

Szerk: ne felejtsük el a részecskeszűrő + kettőstömegű lendkerék kombót, és ha 10 éves akkor jó eséllyel a második automata váltós olajcserén kell épp túlesnie. Esetleg esedékes egy kellemes féktárcsa szett csere, ami érdekes, mert egy EV jóval kevesebbet használja ezeket.

Gondolom V60 2.4D. A hollandoknál volt egy állami támogatás, arra repült rá a Volvo egy hibrid dízel combóval. Szinte minden dízel hibrid Volvo holland szürke import. Pár évesen amikor kezdett zsebbenyúlós lenni, szarért hugyért adtak el a hollandok, kizárólag keletieknek… Azok a nepperek nem mentek vissza…

Nekem van egy ilyenem, hosszú ideig hárman használtuk. 430 literes a csomagtér (viszonyítás képpen: a tiéd 380 liter), mindenre elég volt, 2 hetes nyaralásra is, és úgy is lötyögős volt. Szerintem sok autónak ennél kisebb van. Ami miatt elismerem, hogy vicc tárgya lehet, az az autó formája, ugyanis kombi szerű, így érthető hogy ennél nagyobbat vár aki rápillant. Egyébként az üléseket ledöntve már 1250 liter áll rendelkezésre, régebben rendszeresen hurcoltam vele 2db felnőtt MTB-t (belül), gond nélkül. Ha sok cuccot kell pakolni, a mai napig ezt viszem, mert az átlagánál azért jóval nagyobb hely áll benne rendelkezésre. Jelenleg csak a feleségem használja, és gondban vagyunk vele, mert eléggé benne van a korban (mármint az autó...), de semmi baja, szereti, használja, ismerjük. Kellene utód, de nem tudom egyelőre mi legyen az. Az akku egyébként így 9 éves korára 90%-os. A dízelben 160e km van, az elektromos részében 97 ezer. Kopó alkatrészeken kívül semmit nem költöttünk rá, volt az elején egy garanciális klímakompresszor csere (ez az autó leggyengébb pontja (mivel az EV részt is ezt hűti) és híres típushibája). Az új kompresszor a megfelelő kezelést megkapta (átmosás+megfelelő töltet, ami már nem bántja), így már a világból kimegy. Egyébként a két motorral együtt 300LE, 640Nm, jó a futóműve is, elég kellemes élmény az egész. 3 éve az ideje 90+%-ban elektromos módban van csak használva, ami nem ideális, hiszen feleslegesen cipeli a böhöm nagy dízelt. Talán jövőre ráveszem magam, és keresek helyette valamilyen EV-t, igazából nem is a választás púp a hátamon, hanem a macera a cserével + ugye van egy kb. tökéletes autó nulla problémával, nem igazán van motiváció, ezért tologatom a dolgot egy ideje.

Autók terén életem egyik legjobb döntése volt anno a megvásárlása, és azon a ponton biztos vagyok benne, hogy újra ugyanezt venném.

Dehogy... A fő ok az volt, hogy abban a 3-4 évben mikor ez ment, kb. egy kezeden tudtad felsorolni a PHEV-eket. Senki nem a csomagtér mérete miatt vette. A hazai FB csoportban van jelenleg 3500 tag, többsége tulaj, nincs erre panasz. Nem azért mert hatalmas a csomagtér, hanem azért, mert amire vették arra elég, és így is nagyobb mint átlag. Eleve nehéz szerintem úgy egy autót megvenni, hogy a fő cél a nagy helykínálat legyen hátul, erre otthon derül csak ki, hogy a csomagtér nem 600 literes, hanem csak 430. Bár biztos létezik ekkora marha, nem vitatom, de én még a V60 PHEV kapcsán nem láttam ilyet.

Lidl közleménye:

Az alkalmazáson indított töltés árai AC-töltőn 149 forint/kWh, DC-töltőn 179 forint/kWh. Ugyanezen töltési módok árai a weboldalról indítva 199 forint/kWh (AC), valamint 229 forint/kWh.

Drágább mint a SuC-on. Az lesz majd a nagy hír amikor a Tesla megnyitja a töltőit minden márka számára. Persze nem gondolom, hogy trey fogja lehozni saját homokozójában elsőként, de mégis...

Ez mekkora gusztustalanság, hogy alkalmazásról indítva meg weboldalról indítva más a tarifa.

(Bár eleve mi a fasznak alkalmazás meg okoslófasz, hogy autót tölthess..., milyen jó lenne, ha a benzinkúton is kötelező lenne valami olajcégenként más-más app, amire előzetesen regisztrálnod kell.)

Jelenleg még az autó nem tudja megmondani a töltőnek, hogy jöhet a delej, de a jövő ez lesz:

https://hup.hu/comment/2960367#comment-2960367

Mondjuk az app azért kell, hogy lehessen tudni, kinek kell számlázni, kitől kell/lehet a töltés ellenértékét beszedni... (Automata benzinkúton ez a bankkártyád, amit bedugsz, megadod, hogy mennyit szeretnél (maximum) tankolni, a kút ezt foglalásba rakja, majd mehet a tankolás, aztán ha kevesebbet ivott az autó, akkor annak az ellenértékével, ha meg kikoppant, akkor  a teljes összeggel megy a terhelés a kártyára az adott foglalásra "hivatkozva". Ilyet mondjuk villanykút esetén is lehetne csinálni, de tippre ez túl old-style, és különben sem lehet bőséges adatokhoz jutni az ügyfél dolgait illetően...)
 

Nem kell app csak drágább a bankkártyás ár. Az túl sok app tényleg probléma, de az appok tele vannak jó funkcióval, még akkor is ha RFIDval indított a töltés ami csak egy csippantás. Az app távolról mutatja a töltöttséget a teljesítményt tud szólni ha elérte az autó a kívánt szintet. Van töltési előzmények, számlatörténet, térkép a töltőkről. Kép a helyszínről, töltő elérhetőségi információ: foglaltság, meghibásodás stb...

Benzinkuton se nezegetem, hogy melyik megy, mert az az elvart, hogy mukodik. Nem szoktam elotte csekkolni, rajuktelefonalni, hogy ottvannak-e.

 

De gondolom tartalykocsit, stivattyukat konnyebb uzemeltetni, mint egy hosszabbitot.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Én is csak DC töltőkről hosszú úton nézegettem. Azért tanulságos pl az ABB (IONITY) töltők hűtése elégtelen folyamatos üzemben kánikulában. (Horvátországi tapasztalat) Én szívtam már be benzinkúton mert bezárt (nyitvatartási idő) mert a pályafelújítás miatt egyszerűen lezárták...

Jelenleg még az autó nem tudja megmondani a töltőnek, hogy jöhet a delej, de a jövő ez lesz:

 

Mert a benzinkutot a pisztolyon a billentyut a kocsi huzza meg?

 

pont a lidlinel volt az regebben, hogy bedugtad, megnyomtad a toltooszlopon a *gombot*, es bementel vasarolni, es nem kellett okoslofasszal szopni.

10 percet adott, ami nekem pont elég volt, ugyis a szeles parkolohelyert mentem:), plusz vasarolni is kelloen utalok, hogy ot csesszem el a fel eletem.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Kijött a lista, ennyibe kerül majd az elektromos autók töltése a Lidlben

[...]

Fontos megjegyezni, ha az alkalmazáson keresztül indítjuk a töltést, jóval kedvezményesebb áron „tankolhatjuk” meg autónkat. Az alkalmazáson indított töltés árai AC-töltőn 149 forint/kWh, DC-töltőn 179 forint/kWh. Ugyanezen töltési módok árai a weboldalról indítva 199 forint/kWh (AC), valamint 229 forint/kWh.

Ezek az árak szeptember 5-től lépnek érvénybe, és a Lidl tájékoztatójából kiderül az is, hogy az alkalmazáson indított töltés 5000 forint értékű töltés után a rendszer automatikusan leáll, de a limit elérését követően újraindítható a töltés – tájékoztat az Infostart.

Az érintettek a Lidl ingyenes töltési lehetőségét elvesztették, de a Penny Market parkolóiban ez a szolgáltatás még mindig elérhető.

Felkészül: Penny Market

trey @ gépház

AC töltő / DC töltő, ilyen app, olyan weboldal, ennyi kWh, annyi ... ennyiért, annyiért ... ekkor áll le, akkor áll le ... ez mind-mind az EV-zés egyszerűségének "dicsérete" ...

Milyen messze vagyunk a "csak feldugom és már megy is" lózungoktól ...

trey @ gépház

Mert ezek nem kérdések Kati néni újdonsült EV-tulaj számára?

Magyarázd el pls. itt a nagyérdeműnek, hogy akkor mit is kell tudni Lidl tök egyszerű, "csak feldugom egy pisi beváscsi alatt és már indulok is" töltéséről ...

trey @ gépház

engem ez miért érintene rosszul?

Honnan tudjam miert erintene rosszul? :D Rosszul erint? Ezek szerint igen, ha felmerult benned. De akkor ezt te tudod megvalaszolni.

mi köze a Lidl döntésének a kormányhoz vagy fordítva?

A lidl toltes arainak gondolom van koze a kormany altal elbaszott aramarakhoz :) De aztan lehet nem. Azt hittem azert volt fontos neked ez a temakor, hogy milyen szar a Magyarorszagon mukodo cegeknek, hogy ilyen sokba kerul az aram.

Honnan tudjam miert erintene rosszul? :D Rosszul erint? Ezek szerint igen, ha felmerult benned. De akkor ezt te tudod megvalaszolni.

Engem ez sehogy se érint. Miért érintene? Én csak röhögök és titeket triggerellek. Sikerrel. 

A lidl toltes arainak gondolom van koze a kormany altal elbaszott aramarakhoz :

Pontosan mire gondolsz?

De aztan lehet nem.

Most akkor igen vagy nem?

Azt hittem azert volt fontos neked ez a temakor, hogy milyen szar a Magyarorszagon mukodo cegeknek, hogy ilyen sokba kerul az aram.

Nekem ez miért lenne fontos? Milyen sokba kerül a cégeknek az áram? Mikortól? Ha nem mostantól, akkor miért most jött ez a döntés? Eddig megérte-e a Lidl-nek? Vagy csak beetetés volt?

trey @ gépház

De nekem miert kellemetlen arrol beszelni, hogy az allam elbaszta a nem lakossagi aramarakat Magyarorszagon? Az ha valakinek kellemetlen az max te vagy. Te elsz ott :D

A toltes fizetosse tetelenek viszont orulok, abban semmi kellemetlen nincs. Az csak annyit jelent, hogy akinek kell, annak lesz hely. De ezt is leirtam mar.

Szoval ugyan azokat a koroket futjuk, mivel te write-onlyban vagy. :)

Tippem az, hogy igy is vesztesegesen adja az AC toltest. De tovabb ra van kenyszeritve, hogy vasaroljon a boltban legalabb vmit, aki igy tolt. Igy akar nyereseges is lehet. DC meg csak feltoltene gyorsan es lelepne. Igy az meg tenyleges aron lehet vagy dragabban.

Az írta: nem lakossági áramárakat.

Csak egy példát írnék elektromos autó töltés ahol pl én érzem a nem lakossági áramárakat.

MOL Plugee árak (DC min 50kW):

- Magyarország: 289Ft/kWh

- Szlovákia: 0.54€/kWh ~207Ft/kWh

- Horvátország: 0.66€/kWh ~253Ft/kWh

- Szlovénia: 0.45€/kWh ~173Ft/kWh

- Románia: 2.6 RON/kWh ~202Ft/kWh

Mondjuk az inflációban? Csak vásárolsz te is: https://telex.hu/zacc/2023/08/18/haborus-inflacio-eu-terkep

Az áram magas ára megjelenik pár helyen...

 

Visszatérve LIDL töltésre. A LIDL 179Ft/kWh-ért adja a DC töltést, míg a MOL 289Ft/kWh áron.

A német kisker megveri az egyik legnagyobb energiavállalatunkat árazásban?! (Úgy hogy a MOL jórészt EU pénzből építette a töltőit)

Már megint lyukra futottál. A HUP szerverügyeit (beleértve a hol fut, min fut, mennyiért fut, ki futtatja stb.) a HWSW kiadó intézi idestova 16 éve :D Előtte pedig egy alapítvány végezte azt a feladatot, hogy min, hol és mennyiért fut ...

😆

Tehát, megint valami szalmabábbal boxolsz. Ami nem meglepő, hiszen mindig ezt teszed.

trey @ gépház

Terelesre futotta megint toled :D De azert megyek veled ebbe az iranyba is, mert vicces.

Ezek szerint, ha te nem berelsz szervert, akkor az nem is lett dragabb! Logika! :D

Bar mivel csak ez ellen agaltal, igy csak belattad, hogy teged is erint az inflacio. Kis lepes ez. De orulok, hogy sikerult! :D

De akar meg az is lehet, hogy teged semmi sem erint ezekbol, hiszen nem te fizeted a magyarorszagi cegek aramszamlajat sem! Hogy erre eddig nem gondoltam!! :D:D:D

 

A tereles elotti eredeti problemad meg mindig az volt, tehat onnan kanyarodtal el, hogy draga a lidl tolto, annak ellenere, hogy nem hasznalod. Tehat meg neked is, egy olan embernek, aki ilyen kozelebe sem megy, feltunt, hogy valami nem stimmel a magyar aramarakkal. En csak ennek orultem, hogy felismerted.

Megtalalod egyedul is. Az sem baj, ha nem. De akkor mar visszakozol. Ennek is orulok. :)

Akkor szerinted ezek szerint megsem draga? Na akkor lehet a vegen megeri majd hasznalt EV-t venni Magyarorszagon es sporolnak vele a szeginy videki emberek.

 

Viszont a valosag az, hogy Magyarorszagon kiemelkedoen draga a nem lakossagi aram. Ez teny. Orulok, hogy segithettem. :)

Segitek abban is, hogy ezen aramot hasznaljak a cegek, akik szolgaltatnak, mukodnek, gyartanak. Ha magyar cuccot veszel vagy veszel igenybe, akkor ezt beepitik az arakba. Tudom-tudom. Teged nem erint, mert 3 fillerrel tobbet keresel, mint egy kukas. Bar a kukasnak legalabb csak a keze lesz szaros, nem a szaja :)

Tehát kammantottál valamit, ami nem ment át. Semmi baj! Próbálkozz keményebben legközelebb.

Na akkor lehet a vegen megeri majd hasznalt EV-t venni Magyarorszagon es sporolnak vele a szeginy videki emberek.

Persze, ha szopni akarnak ... 🤣
 

trey @ gépház

Majdnem. De meglesz az elobb-utobb. :)

Lesz egy olyan comment eloszor ahol rajossz, hogy mennyibe kerul a toltes. Majd lesz ez a masik, amit linkeltel, amikor megkapod, hogy mennyivel szarabb Magyarorszag.

Igy a kettobol mar csak latod, hogy barmennyi turo es szar is kerul a szadba (allitolag onkent), azert nem minden aranyer ami fenylik. :D

ROTFL

Szóval egy magyar EV-rajongó afeletti sivalkodása, hogy neki milyen drága a villanyautójának töltése, abból az jön le, hogy szerintem milyen drága a nem lakossági villany Magyarországon ... :D

Már az elején kiröhögtelek benneteket, amikor azzal jöttetek, hogy engem milyen negatívan érint a Lidl bejelentése, mert ezt intézte nekem a kormány, de most már tényleg fetrengek :D

trey @ gépház

Nem sivalkodás, nem érdekel a drágább töltés ritkán töltök MOL Plugee-n. Arra példa, hogy a drágább vállalati villanyárakat hol lehet tetten érni az inflációban.

Erre példa a MOL PLugee árazása. Ez egy tünet amit nagy valószínűséggel az okoz, hogy nálunk drága az áram, míg a környező országokban olcsóbb. A drága áram és energia árak ott vannak a nagyon magas inflációban amiben az EU élén állunk...