EV töltés dicsérete #1

Itt szedjük össze a "pisi alatt csak feldugom, hörpizek addig egy kávét és már indulok is" laza EV életérzés töltési sikersztorikat. Kezdjük mindjárt egy olyannal, amikor a töltő fogva tartotta az autót, nem eresztette. Majd nagy nehezen rá tudták beszélni, hogy engedje el, de a fizetéskor jött a meglepetés ... Illetve, kiderült, hogy villanyautó gazdájaként nem árt angolul tudni: 

Villanyautóztam már eleget ahhoz, hogy a hatótáv ne paráztasson, kiemelkedően ütődöttnek kell lenni ahhoz, hogy idő előtt kifogyjon az áram. A töltögetés viszont még ezzel az 500+ kilométeres hatótávval is tud macerás lenni, főleg ha bő 900 kilométert akar menni az ember egy nap, mint én: Somogy hónaljából felvinni a családot Pestre, aztán haza, aztán megint vissza. Este nyolckor, egy utolsó töltés után állítottam volna le a balatonkeresztúri Ionityt, nyilván hiába.

A Mobiliti app azt se tudta, hogy az imént töltést indítottunk, az oszlop képernyője szintén nem reagált a stop chargingra. Végül a próbálkozások és a kelletlen telefonálás után a diszpécser egy távoli országban megnyomott egy gombot, a töltő leállt és elengedte az Audi tökét. A 10 ezer forintosra tervezett töltésből meg - a kiszolgálók hibájából - lett 20 ezres.

Ennyi pénzen egy Audi-tulaj nem rugózik (vagy pont hogy de), de nekem nem ért ennyit az idegeskedés, legközelebb majd használom az oszlopon lévő QR-kódot, azzal napközben működött. De hogy egy angolul nem tudó, nálamnál harciasabb természetű tulajdonos mit kezdene egy ilyen helyzettel? Hazaérvén dízelolajba mártaná megfáradt testét, és csendben, összekulcsolt ökleire hajtott fejjel felesküdne a villanyautók ellen indított szent háborúra. Nem is hibáztatnám.

Link: https://totalcar.hu/tesztek/2023/08/18/audi-q8-e-tron-sportback-facelif…

Hozzászólások

Kicca úr és társai lazáskodása nyilván sorra csúfosan megbukik, de kíváncsi vagyok ezúttal mi a lesz a terelés 🍿

trey @ gépház

Mit kommentáljak rajta :D Nem vagyok se EV hívő, se autó buzi. Nekem a kocsi arra kell elvigyem A ból B be minél olcsóbban, minél kevesebb szopással.

Erre egyelőre alkalmatlan az EV ...  (pedig vennék, mivel morphy törvénye szerint kevesebb cucc van benne, és kevesebb romolhat el)

Fedora 41, Thinkpad x280

Mit kommentáljak rajta :D [...] Erre egyelőre alkalmatlan az EV ... 

Hát, ha ezt gondolod, akkor ezt kell írni ... Értem, hogy a lelkedben van egy gát, ami jelez ilyenkor, hogy "a fősodor mit fog majd szólni ehhez a nem zoomer-kompatibilis kommenthez", de ... 

trey @ gépház

En _is_ tisztaban vagyok vele, hogy Tesla halozata mukodik csak hosszu utakra kenyelmesen kizarolag Tesla autokkal. Raadasul meg az is szenvedhet, ha balkanra mesz csucsidoben es nem hasznalod beepitett navit toltohalozathoz navigalashoz (handras video).

Te lepodsz csak meg ezen minden topicban minden 10. commentedben :D En realisan irok rola sajat tapasztalat alapjan. A te agyad resetelodik a temakorben, minden uj topiccal.

A vilag es a piac meg mar bearazta a tobbi autogyarto EV probalkozasait meg ugy barmilyen utobbi probalkozasat. :) A Taycan okozta hajotuzek pedig jol ossze is foglaljak, hogy hol tartanak a nemetek. :)

Nem azt mondom, hogy idovel nem lesz jobb, hanem mostani allapotrol beszelek.

dehát nem ez a valóság, nem minden töltés ekkora szopás, meg merem kocáztatni, hogy elég kevés ennek az esetnek az előfordulási esélye.

szerk: jah de ha ez a mérce és ez alapján szar az EV, akkor a belsőégésű is, mivel nekem már volt olyan, hogy nem lehetett kártyával fizetni mert valami hiba volt a terminállal és nálam csak kártya volt...

A sztori alapján nem a töltéssel volt a gond, hanem a mögötte lévő informatikai rendszerrel. :]

Nekem legutóbb a dízel töltőcső beakadt a lyukba, és Pakisztánba kellett telefonálnom, hogy egy diszpécser kiakassza!4!4!!!44! Addig ott álltam a kúton. De szerencsére csak ittam 8 kávét szépen lassan elkortyolva egymás után, és már el is intézték nekem. A gyerekek meg addig nyalókát kaptak és négyszer pisiltek, ők is boldogok voltak.

Egyszer tankolta kutas a kocsimat. Abból tudtam meg, hogy elromlott a tanksapkában a zár, hogy már tankolta, mire kiszálltam. A kutas kapott borravalót (örültem neki, hogy nem úgy derült ki a dolog, hogy valaki leszívja a benzint), a kocsi meg egy új tanksapkát (gyári beszállítótól, átraktam a cilindert, hogy továbbra is egy kulcs legyen).

Ez a "leszivjuk a benzint" urban legend. Rizikos, veszelyes es szinte alig hoz a konyhara. En konkretan egy idoben tanksapka nelkul autoztam, mert elveszett, meg jo 20 eve, es utana is csak egy zar nelkulit sikerult szerezni.

Masreszt sok autoban van direkt cso-megvezeto, hogy ne lehessen egy csovet bedugni a tanknyilason.

Tulszamlazas nem volt, viszont informatikai gebaszba 2x futottam bele Auchan kuton 1 even belul.

Elso alkalommal automata kut, osszeg kivalaszt fizet, majd a rendszer nem volt hajlando kiadni a benzint, hiaba emeltem le meg tettem vissza 5x a toltofejet.

Masodik alkalomma normal kut, allok a soban, es kiderult, hogy a szamitogep az elozo utasnal kifagyott, igy mire szegeny kutas holgy felhivta a "belso" ugyfelszolgalatot (ami elvileg ugyanaz, mint a nem belso), majd ~10 perc varakozas utan nagy nehezen sikerult kifizetni, es tavozni a kutrol.

Szerkesztve: 2023. 09. 05., k – 09:37

Olyan velem is volt már, hogy a töltőoszlop nem akarta leállítani a töltést, de akkor én - magic! - az autóban megnyomtam a töltés leállítása gombot.
A töltőkábel csatlakozóját ugyanis az autó reteszeli.

Egyébként, ha már dicsérni kell a töltést: szerintem a Mobiliti fő profilja a júzerek szopatása, és ezt telefonon mindig el is szoktam mondani az ügyfélszolgálatuknak.

Olyan velem is volt már, hogy a töltőoszlop nem akarta leállítani a töltést, de akkor én - magic! - az autóban megnyomtam a töltés leállítása gombot.

Kizárt, ez egy olyan kiforrott egy izé, hogy ihaj! Tesla SuC, feldugod, hörpizel egy kávét, megfújja a hajad a szél, közben upbeat trance zenét hoz a szél, bepattansz az irigykedő tekintetektől övezve és elsivítasz a naplementébe. Nekem ne gyere olyannal, hogy a töltőoszlop nem eresztett!

trey @ gépház

Az rendben van, hogy nem is érted amit olvasol, mert hát szellemi képeséggel nem egyformán van ellátva mindenki. De leírom, hátha megérted: az autóból is le lehet állítani a töltést, nem csak az Appból. Attól még hogy nem érte el az szervereket (lehet ez a saját telefonjának a hibája is) az áramot még elhasználta! Hol látsz te túlszámlázást!? Hülyék mindíg lesznek, nekik nem EV kell, hanem gumiszoba. Ott nem érheti őket csalódás!

A téma részemről lezárva, felesleges volt beleszarni ez éterbe ezt is!

Szerkesztve: 2023. 09. 05., k – 11:24

Az Ájonitiről amúgy szinte csak a rosszat hallani, drága, sok a hibás töltő, meg volt hogy az egyik vezető is kiakadt valami blogbejegyzésben, hogy lehet ennyire ... a szolgáltatás. Ez inkább a szolgáltatót minősíti. Mintha az egyik benzinkút hálózatnál rendszeresen gondok lennének a pisztollyal és a kútpumpákkal.

Amúgy egy audistól ez a blogbejegyzés pont olyan, mint az egyik filmben még 2000 környékéről egy mondat, hogy  inkább a Ford rendőrautót lopja el és nem ül b#zi Jaguárba. Erre valaki megjegyezte hátulról. Pedig azt is a Ford gyártja :D

Színes vászon, színes vászon, fúj!

Kérem a Fiátot..

Szerkesztve: 2023. 09. 05., k – 11:50

Az elektromosautózás az új iPhone?

Nah Totalcar megírta, hogy "Villanyautóztam már eleget ahhoz, hogy a hatótáv ne paráztasson, kiemelkedően ütődöttnek kell lenni ahhoz, hogy idő előtt kifogyjon az áram", most jön a németek nem tudnak normális villanyautót építeni és úgy néz ki megbízható töltőhálozatot sem tudnak üzemeltetni beszélgetés persze kivetítve minden villanyautóra és töltőhálózatra. (Szoftver írásban is már a VW megmutatta mit tudnak)

Jó flame-nek de az, hogy az audi nem tud normális villanyautót építeni és az általa is gründolt töltőhálozaton sem jó a töltési élmény az már durva. Lehet benzinest sem vennék tőlük mert lehet ott is rohad a rendszer csak még nem látszik annyira ;-)

 

u.i.: Ha ezt még megfűszerezzük azzal, hogy egy magyar állami vállalat (MVM) megoldásán keresztül használjuk akik olyan integrációt tudtak összehozni az IONITY-vel, hogy esik kel...

 

u.i.2 Hogy konstruktív is legyek: az IONITY-ken linux fut és a régebbieken előfordul, hogy nem lehet megnyomni a stop gombot. A megoldás az, hogy RFID-val kell indítani a töltést és az RFID-val is lehet leállítani a töltést. Sok töltőn a stop gomb le van tiltva, hogy csak az tudja leállítani aki elindította a töltést. A stop gomb ilyenkor azért nem működik mert előbb kell az RFID érintés. Az appból is le lehetne állítani, ha az MVM Mobility applikációja nem lenne egy hulladék... Aki használja az tudja...

 

u.i.3 Tök nyíltan beszél mindenki az infrastrukturális problémákról az EV töltéssel kapcsolatban. Totalcaros azonnal megírta. Horváth András azonnal videózott róla mikor problémája volt. Azért nincs több ilyen mert nincs annyi probléma amit mindenhol látsz. Alap EVs otthon bedugja időnként és nem foglalkozik semmivel...

Nem hanem a hozzáértő aki csinálta a szoftveres oldalt ezekhez az oszlopokhoz. Eddig a legtöbb esetben a stop gomb azért nem működött mert be volt állítva az az oszlopon, hogy csak az tudja leállítani aki indította a töltést és előbb kérte az RFID-t. Az UI designer sem volt a csúcson mert ezt a régebbi oszlopok nem írják ki, a kezdő EVs csak nyomja a stop gombot és nem érti miért nem működik miközben csak kelet EU-ban van ahol a kultúra ott tart, hogy leállítják emberek más töltését és ezért le van tiltva, hogy sima gombnyomással leálljon. Ráadásul ezt oszloponként tudják állítani... (tippre eredetileg nem is terveztek ilyen funkciót, mert nem gondolták, hogy bárki leállítaná más töltését, csak ugye a rendszer keletre terjeszkedett és ilyen hülyén került bele a funkció)

Sajnos az EV töltés hibái amivel találkoztam 99%-ban szoftveresek. ITsként sírok a megoldásokon is meg a gagyi üzemeltetésen is. Tesla ezt jól csinája de ott voltak informatikusok a tervezésnél is úgy látszik. 

Az Audinak az a baja, hogy bealudtak. Nyomták a 100 éves technológiát, PD, FSI, TFSI stb. közben elment a technológia 5-10 év alatt. A VW csoport több sebből vérzik:

  • Hatalmas adósság állományt görget maga előtt
  • Nincs korszerű EV platformjuk
  • Magasak a gyártási költségeik
  • Korszerűtlen értékesítési stratégia: rengeteg model rengeteg konfigurációban rendelhető amit le kell gyártani egyenként.

Én úgy tudom, hogy még most is sokan vannak akik nem hisznek az EV-ben a gyáron belül sem. Továbbra is azt adják ki a számok, hogy képtelenség az átállás 32-ig, vagy 35-ig, nem is tudom melyik az aktuális politikus álom. Persze ettől még meg kellett volna csinálni azt az elektromos autót jobbra mint amilyen a Tesla... Csak nem jött össze úgy látszik - én egyikben sem ültem, úgyhogy biztosat nem tudok mondani.

Szerintem egyébként a személyautókkal át lehet teljesen is állni, legfeljebb aki nem tudja megfizetni az nem megy sehová. De a szállítással és mezőgazdasággal nem fog menni, annak éhinség lenne a vége. Bár lehet, hogy még azt is bevállalják a kedves vezetőink a cél érdekében :-).

Kiderült: Németországban is gondok vannak az EV-hatótávokkal, ezért:

Nagy szigor jön Németországban az elektromos töltőknél

Elektromos meghajtású autók gyors feltöltésére szolgáló berendezések telepítésére kötelezik a töltőállomás-üzemeltetőket Németországban - jelentette be Olaf Scholz kancellár kedden Münchenben a nemzetközi autóipari és mobilitási kiállításon (IAA Mobility).
A kancellár a német autóipari szövetség (VDA) rendezvényét megnyitó beszédében ismertette, hogy a kormány heteken belül bemutatja törvénytervezetét, amelynek révén Németország lesz az első európai ország, ahol a töltőállomások 80 százalékát fel kell szerelni legalább 150 kilowatt kapacitású gyorstöltővel.   

A fejlesztésnek köszönhetően nem kell többé aggódni az elektromos autók hatótávja miatt - mondta a politikus.

[...]

Link: https://www.portfolio.hu/gazdasag/20230905/nagy-szigor-jon-nemetorszagb…

trey @ gépház

Németországban is gondok vannak az EV-hatótávokkal

vs

Németország lesz az első európai ország, ahol a töltőállomások 80 százalékát fel kell szerelni legalább 150 kilowatt kapacitású gyorstöltővel

Olyan mintha kezeletlen agyi sztrókod lenne. Minden ok ott a toronyban?

Tehát, ha elkészül, majd

A fejlesztésnek köszönhetően nem kell többé aggódni az elektromos autók hatótávja miatt - mondta a politikus.

Tudom, hogy valami "mérnök" létedre a logika nem az erősséged, de bizony ez azt jelenti, hogy jelenleg gondok vannak vele ...

Németország lesz

Pontosan, megfigyelhető a "lesz" szó, ami a jövőidőre utal!

Hacsak a Hókuszpók nem azért beszélt vadakat, mert pofára esett futás közben .... 😆

trey @ gépház

Szóval!? Mi a baj?

Ez ügyben fordulj a német kancellárhoz, két perecelés közben minden bizonnyal kifejti neked, hogy miért kell véleménye szerint sürgősen javítani a német töltőhálózaton, de szerintem pont azért, amiért az összes többin. Mert kevés/szar/nyögvenyelős. És az idő szorítja őket. 

A világból kimegyek

Nekem te ne #worksforme-zzél! 

🤣🤣🤣🤣

trey @ gépház

Szerkesztve: 2023. 09. 05., k – 20:07

Fú, hát, csak annyit kommentálnék, hogy mi ez a kényszeres probléma keresés az EV-k kapcsán? Saját tapasztalat alapján ezek nem merülnek fel, és leginkább a tapasztalat hiányából fakadnak a problémák (még nem elég hülyebiztos). Ugyanúgy lehet bénázni bármelyik autóval, lehet tölteni dízelbe benzint, sőt még akár a töltőállomás is felcserélheti pusztán emberi figyelmetlenségből, és máris lehet híresztelni, hogy mindenhol ez van.

Azt nem mondom, hogy az ilyen problémákra amivel találkozni lehet 1-1 helyen ne kéne felhívni rá a figyelmet, de főleg az üzemeltető figyelmét kellene felhívni rá és nem általánosságként híresztelni.

ezekkel a cikkekkel most a kognitiv disszonanciad akarod csokkenteni, mert egy benzines audit vettel? :)

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Vannak becsípődések amiket ki kell beszélni. Na de ennyiszer? :D

Oszoljanak, nincs itt semmi látnivaló. Csak megint egy autós firkász állította ki magáról a bizonyítványt, hogy fogalmatlanul képes nekivágni az autótesztelésnek. A TC-n néha egyébként is legendásan hülye villanyautó tesztek látnak napvilágot, pl.: pár éve egy másik nagytudású az i3-mal nem boldogult. Olyanok, akik fejből vágják a veterán Alfa futómű cikkszámokat, keverik a kilowattot a kilowattórával, a CCS-t a CSS-sel. Amellett, hogy közröhej tárgyává válnak, még hangulatot is keltenek a villanyautók ellen.

Emlékeim szerint a VAG villanyautókban van kicsike gombocska pont a betöltő aljzat mellett a kábel elengedésére, de mint mások is írták, a gyártók is tudják, hogy a töltőkábel kiszabadítására kell valamilyen alternatív lehetőséget biztosítani, ha épp a töltőoszlop szájzáras pitbullként viselkedne. Fura, hogy ezt pont az nem tudja, aki teszteli és aki cikket ír róla.

Én úgy gondolom, hogy nem szabadna ennyire sem ellene, sem mellette érvelni abban az esetben, ha az érvelőnek nincs saját tapasztalata, csak a másét ismétli valami okból. Saját tapasztalat nélkül az ilyen dolog hitkérdés, azt pedig tudjuk, hogy ahol a recionális világba a hit bekeveredik, ott még jó nem sült ki semmiből.

Nekem nagy dízelem van, és sajánlom, ha épp csak városban megyek rövid távot, mert nem igazán arra való. De megcsinálja. Akinek EV-je van, akkor városra, agglomerációra való igazán, aztán nagyobb távon kicsit oda kell figyelni. De ettől még egyik sem kifejezetten rossz, kerülendő, csak tudni kell, melyik hol szorít. Én pl. hajlanék EV-re váltásra (átugranám a hibrid minden verzióját), pedig felénk két kezemen megszámolható töltőoszlop van csak, az is max. 22 kW-os, és nincs családi házam napelemmel. De egyenlőre túl drága újonnan (nekem), a megfizethető használtak meg nem elég jók még (majd a mostani újak, pár év múlva használtan jók lesznek nekem is).

A munkatársamnak plug-in hibrid van, ő nagyon éli, hogy tölti és városabn villannyal jár, hosszúban meg benzinnel. Én attól mennék a falnak, hogy ebédidőben is fel kellene dugom majdnem minden nap, hogy délutánra is legyen villany benne. Ha én írnék róla, mindenki szarnak gondolná, ha Ő írna róla, akkor megváltásnak tűne...

Egyébként meg aug. elején a párom jó kis dízel Scenic-ével elindultunk pestre IKEA-ba nagy dobozokért, és az M3-on a gödöllői parton elmúlt az erő belőle, majd az M3 Shell-hez érve már füstölt is rendesen. Hazafelé tréleren utazott. Leesett a turbó egyik fele. Mindössze 200e km van a kocsiban. A tervezett 4 órás programból így majd' egész napos lett. Más ismerősömmel is fordult ilyen elő sajnos. Szóval senki ne vegyen turbódízel autót, mert így jár! Csak a szívó benzines! Vagy az EV! Vagy a hibrid! Ebből a két esetből simán lehet arra következtetni, hogy az összes eredendően szar és kerülendő. Meg látszik, hogy bétateszterek vagyunk és 40 éve nem jutottak el a jó állapotig! :-DDD 

Miért van kevés köze? Azt kifogásoltam, hogy személyes tapasztalat nélkül, a neten olvasottak alapján miért kell folyamatosan ellene kampányolni, és írtam példát olyan esetről, amit általánosítva (mintha mindig ez történne), más technológiától is el lehetne riasztani embereket.

De nem is kellett volna példát írnom, mert ott volt a VW konszern dízelbotránya, amikor is semmi baj nem volt a dízelekkel (most sincs), csak trükköztek az - egyébként szar - törvényi mérés során, és az erre felhúzott médiahiszti tönkretette a dízelhajtást a világ szemében, azóta a lakosságnak nem kell, a kamionokban meg muszáj, de fujjolnak rá.

Ha két kezeden meg tudod számolni az utolsó fél évből az EV töltéses mizériák számát (mert ugye az tény, hogy az összes ilyen eset nagy nyilvánosságot kap, főleg EV ellenes "aktivisták" jóvoltából), akkor ennyi adatból miért általánosítasz, hogy szar az egész, bétateszt meg ilyenek? A - mondjuk - 10 kevésbé sikerült töltés mellé ugyan ezen időszakra jut - mondjuk - 1 millió sikeres töltés. Pontosan mekkora hibaarány mellett lehetne megbízhatónak nevezni az EV töltést-használatot?

Egyébként Tesla mint megvehető autó kb. 10-12 éve van kereskedelmi forgalomban. A klasszikus autógyártók ezalatt kb. 2.5 modellcikluson vannak túl. Akkor miért pont az EV lenne a bétateszt? Az, hogy a klasszikus gyártók későn reagáltak erre-arra (ami főleg az ő telhetetlenségük és ebből fakadó csalásaik miatt következett be), és most erőltetett menetben próbálják 1-2 év alatt behozni azt a 10 évet, és ez hibás, problémás termékeket eredményez, az nem a technológia, hanema gyártók hibája.

Valami indíttatás folytán az utóbbi időben kifejezetten provokatívan támadod az EV-ket és az azokat használókat. Hogy hülyeség az EV és hülye aki ilyent használ.

Ez kivált egy (természetes?) ellenreakciót. Ott tart mostanra az ilyen topic-ok száma, hogy nem-EV-sként bennem is kiváltja... Ezért a minden felrovása.

Ha használnál EV-t (akár csakazértis, hogy első kézből, hitelesen szidhasd), és utána tennél ki minden ilyent, leírva, hogy minden betűje igaz, tapasztaltad magad is, akkor sokkal kevésbé lenne "támadási" felületed.

Valami indíttatás

Megdolgoztatok ezért is. 

akár csakazértis, hogy első kézből, hitelesen szidhasd

Várjá', szokásos HUPkós érvelés következik ... Ha csak olvasok az ukrán-orosz háború borzalmairól, akkor nem lehet az a véleményem róla, hogy kegyetlenkedés? Ahhoz tányéraknára kéne lépnem a fronton? 🙄

trey @ gépház

Egy háborúról nagyjából bármilyen elszenvedett atrocitás után lehet az a véleményed, hogy kegyetlenkedés. Márpedig mindenki szenved el kisebb-nagyob dolgokat az élete során, hogy egy annál sokkal súlyosabb háborút kegyetlenkedésnek mondhasson. Tehát a legtöbb (ha nem minden) embernek van olyan személyes tapasztalata, ami alapján objektíven nevezheti a háborút kegyetlenségnek.

De ha nem használt valaki EV-t, akkor eléggé nem releváns véleményt mondania másoktól hallott, sokszor (mások által) elferdített és/vagy felnagyított történetek alapján. Az EV-re is igaz, hogy drasztikusan kevesebben írják ki a netre, hogy "ma sem töltént semmi extra az EV használat közben, csak jöttem-mentem-töltöttem". Így javarészt csak a negatív vélemény forog.

Tévedés ne essék, én sem használtam még EV-t, így nem is mondom, hogy jó, vagy hogy rossz. De abban biztos vagyok, hogy nem a mások által leírt belfaszkodás vagy valódi szívás alapján fogok tönteni, ha autócseréhez érek, hanem próbálok, tapasztalok majd választok.

akkor eléggé nem releváns véleményt mondania másoktól

Ez esetben hagyd figyelmen kívül a véleményem, ami egy itt a 20+ ezerből ... akkor mit rugózol rajta? Nem értem. Hiszen semmi alapja nincs, nincs is miért vitatkozni vele.

trey @ gépház

Nem vitaindítónak dobtad be a témát?

Engem igazából az érdekelne, hogy miért érzed küldetésednek az EV-k keresztre feszítését, hogyja az itteni 1-2 EV messiás is csak 1-2 a 20+ ezerből, így nyugodtan figyelmen kívül hagyhatnád a véleményüket. De valamiért mégsem hagyod figyelmen kívül és nekik címzel ilyen EV mínuszos topikokat.

Szerkesztve: 2023. 09. 06., sze – 15:04

Én egyszer akartam jófej lenni bérelt villanyautóval és úgy terveztem, hogy a cég szolgáltató ingyenes töltőjénél dobom le a gépet. Nem is tudom, hogy hogyan működik, siettem is (vonatra szálltam át), így felhívtam üfszolgot, hogy jóbarát, segíts nekem töltőre dobni, tizen-huszon százalékon van az autó és nem akarok penalty-t. Majd közölte, hogy ez a töltőoszlop nem működik, de ne hagyjam ott az autót, mert a közteresek megbüntetik, mert töltő mellett parkol, de nincs töltőn. Úgyhogy a jófejségemet besz.ptam, mehettem a belvárosban 2 kört tyúklépésben, hogy szabályosan leparkoljam, majd rohanhattam, hogy elérjem a vonatot. Ez volt az első és utolsó. Szerencsére annyira még nem volt lemerülve, hogy büntessenek érte, de a következő ember nem ússza meg, hogy töltőre tegye 24 km megtétele közben/előtt/után. 

Azt ugye tudod, hogy ez a néhány eset amikor ilyen problémák merülnek fel statisztikailag elhanyagolhatóak ahhoz képest, hogy hány ezer (százezer) EV-t töltenek fel napi szinten probléma nélkül.

Sose a hangos kisebbség alapján ítélj meg valamit.  

Csak, hogy ne uljon le a topik.

Veszpremi allatkertbe mentunk, es feldugtuk a kocsit tölteni. Megbeszeltuk, hogyha feltoltott, akkor kimegyunk, lehuzzuk atallunk (hogy ne foglalja a helyet, csak 2 volt), es visszamegyunk.

 

Minden szepen alakult, kimentem, lehuztam atalltam, majd miutan vissza akartam menni, akkor kozoltek, hogy nem engedhetnek vissza, mert mar "maskor is volt belole baj".

Meg jo, hogy nem draga a belepojegy, csak valami 4600Ft volt/fo. Jah es a kimondottan kedves gesztus, hogy 3 honapos csecsemotol is kernek belepojegyet. Igaz csecsemojegy olcsobb, mint a normal.

Mondjuk hatalmas tomeg van benn. Szoval valoszinu igy kell ezt csinalni.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

hivhatjuk regisztrációs jegynek a csecsemojegyet, ami csak 0-2 eves korig el. Ettol meg megadja a szajizt kemenyen.

Megha meg a csecsemotol is jegyet kérnek, akkor elvarhatnam hogy ne a csecsemo elott baszassak a lamakat. Tudod, ha mar fizetett.

 

A masikra: A jegyvasarlasnal rakerdeztunk.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Hogy ferne oda? Egy-egy parkolohely van kialakitva. Vegulis ha az uton megall, es visz magaval egy hosszabbitot (5x6mm2 + 2*0.25mm2-es kabel), mindket vegen mennekes csatlakozoval (40khuf darabja), akkor miert ne. Legurithatja a belvarosig.

Persze a kabel is speci, nem kapsz ilyet barhol, igy metere is 10khuf korul mozog.

Hany méter legyen, mi az életszerű? 50 méter maradhat? dob kell hozzá, esetleg egy dobletekero?

Mondjuk meg is ihattam volna egy kavet amig toltodik. Csak 2.5 ora hosszig tartott. Majd beteszek termoszt akocsiba, hogy at tudjam tolteni.

 

ugye strandon is dragabb jegyet kellett venni, ha ki akartam menni lehuzni a kocsit. Mondjuk az udvariassagnak mindigis ara volt.

 

Eszem-faszom megall.

 

Mondjuk egy ilyen 80khufert vasarolt kabelt random ember huzogatna, nem orulnek neki. Es akkor finom voltam. Van vedokupakja. Minden hasznalat utan nedves kendovel megtorlom kivulrol,a csomagtartoban se szoktam sodert hurcibalni, ott is tisztasag van.

Alkalmazasbol se tudja indítani a sajatjat, mert "foglaltat jelez".

 

 

Az erdekes, hogy tavaly egyik szallason se okozott problemat, hogy ott toltsuk. 6A-re van allitva a toltoje, barhonnan/barmilyen hosszabbitoval kaphat aramot. Direkt be van teve egy fogyasztasmero, hogy pontosan el tudjunk szamolni (sose nullazom, a gyanu arnyeka se vetuljon). Egy ejszaka, max ketto alatt feltoltodik, es el lehet szamolni, es akkor nincs ilyen kenyszer, hogy azert menjunk allatkertben mert ott van tolto pl.

 

Iden 4 szallasadobol 4 megtagadta. Tudod 40khuf/ejszakaba nem fer bele 800-4000Ft (attol fuggoen mennyit ker /kwh) toltes.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Ne! Megint kiderült, hogy

es visz magaval egy hosszabbitot (5x6mm2 + 2*0.25mm2-es kabel),

Vigyen magával hosszabbítót, ha jót akar.

:D

Iden 4 szallasadobol 4 megtagadta.

:D Ezen is röhögtek. 

Van vedokupakja. Minden hasznalat utan nedves kendovel megtorlom kivulrol,a csomagtartoban se szoktam sodert hurcibalni, ott is tisztasag van.

Ebben is igazam volt, a retkes kábelekkel kapcsolatban. Hát, nem mindenki egy koszos tróger ... 

trey @ gépház

Egy ilyen forgalmas helyet minimum körbeszórnék töltőkkel, hogy ne kellnen ezzel foglalkozni.

Ez kb olyan, mint régen a parkolóóra... kifutkostál ha esetleg nem végeztél a boltban/kórházban/állatkertben stb aztán tankoltad a gépbe a marék aprót újra.

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

Ezen a szakaszon vonattal lehet, hogy előbb és olcsóbban megfordultvolna.

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

kiderült, hogy villanyautó gazdájaként nem árt angolul tudni

Meggyozodesem, hogy villanyauto nelkul sem artana.