Készülékbiztosítás (mobil, iPhone)

Életem első iPhone-ját kaptam a munkáltatomtól, egy 14-et.

Mivel az eddigi telefonjaim születéskori várható élettartama 1 - 1.5 év, szeretnék biztosítást kötni rá

- A szolgáltatótól nem tudok, más szolgáltató csak akkor biztosít erre lehetőséget, ha náluk vetted a telefont

- Revolut lecserélte az insurance szolgálatot, az új csak azokra a telefonokra biztosít ilyen szolgáltatást, amit rajta keresztül vettél

- Simple elérhető, viszont csak képernyőtörésre és lopásra fizet

- AppleCare Magyaroszágon nem érhető hivatalosan el, a szerződési feltételek alapján erősen kérdéses hogy a hazai proxy cégekkel kötött szerződés alapján téríteni fog-e egy káresemény esetén

- Istyle.hu saját biztosítást értékesít a náluk vásárolt eszközökre

- Iglass.hu az általa forgalomba hozott kijelzővédők esetén vállalja a képernyő cseréjét, amennyiben 1 évben belül megsérülnek

Tudtok ezeken kívüli, itthon is elérhető biztosítást?

Hozzászólások

Mivel az eddigi telefonjaim születéskori várható élettartama 1 - 1.5 év, szeretnék biztosítást kötni rá.

Ez hogy? :D

Dunába esett, kavicsra esett, kutya szétrágta, ittasan elhagytam.

Kijelző a neuralgikus pont, OLED megjelenéséig még cseréltem kijelzőt, utána viszont már gtk-sok lettek az átlag középkategóriás androidjaim.

Ennél a telefonnál pedig vetekszik a magyar medián bérrel. :(

Kérjél rá egy rendes tokot, és fóliát. Dunába és társaiba ne ejtsd, tessék rá vigyázni. Nekem még a régi SE-n Spiegen tok van, és egészen sokmindentől megvédte. Nálunk anno szerintem volt biztosítás véve a drágább iPhone-okra, bár önrész mindenképp lesz.

Dunába esett, kavicsra esett, kutya szétrágta, ittasan elhagytam.

Egyszer-egyszer még csak-csak, de hogy évente... :D

Generali-nak volt korábban ilyen biztosítása, na, rákerestem, Smart biztosítás néven összevonták a lakásbiztosítással: https://www.generali.hu/Biztositas/Otthon_Utazas/Hazorzo-csaladi-otthon…

Itthon nem ajánlja fel, más régiót választva pedig nem lehet magyar bank által kibocsátott kártyával, sem Revolut-al kifizetni:

”Country or Region

The billing information associated with your credit card must match your country or region of residence.”

Pontositanek, az apple care elerhetosege attol fugg, hogy az AppStore regio beallitas mi. 

Evente egyszer lehet megvaltoztatni, es ha jol emlekszem a valtashoz mar kell olyan bankkartya amit az a orszag bocsajtott ki, de fixme.

 

En itthon vettem az iphone 14-em, de van rajta apple care, mert US az appstore regio beallitasom. (Nem csodaszer, emiatt appok itt-ott nem elerhetoek, mert nincs kint az US appstore-ban. )

Többféle kimenete is lehet: ha a szerződéskötés során valótlan adatokat adott meg, akkor akár visszamenőlegesen is érvénytelen lehet a szerződés - a biztosító visszafizeti az addig beszedett díjakat, és megszűnik a kockázatviselése.  Ha ez nem áll fenn, akkor azt kell figyelembe venni, hogy van-e a tulajdonos aktuális lakóhelyére vonatkozó megkötés a biztosító kockázatviselése kapcsán. Ha van, és a káreseménykor ennek nem felel meg a szerződő, akkor a biztosító mentesülhet a biztosítási összeg kifizetésétől. Meg kell nézni a biztosítás általános, illetve speciális feltételeit.

"Meg kell nézni a biztosítás általános, illetve speciális feltételeit." - ennyi a konkrét válasz, akit érdekel/érint, az nézzen utána - olvasni gondolom tud... Egyébként jellemzően nem állampolgárság, hanem életvitel szerű tartózkodási hely/ország/régió alapon szelektálnak ilyen esetben. Amennyiben ezt (hol rezidens a szerződő fél) a szerződés szempontjából lényeges információnak tekinti a biztosító, és ezt az ajánlatban (az ügyfél ad ajánlatot szerződés megkötésére, amit a biztosító befogad, majd ha rendben lévőnek találja elfogadja, ekkor válik szerződéssé, ezt követően kötvényesítik) az ügyfél valótlanul állította, akkor a biztosító mentesül a kockázat alól, sőt ez a szerződés (minimum) azonnali felmondására is elegendő indok. (Szerződéskötés területi hatálya, ez nem tévesztendő össze a szerződés területi hatályával. Pl. van utasbiztosításom, ami magyarországi állandó lakcímet igényel, területi hatálya kiterjed Magyarországon kívül gyakorlatilag az egész világra.)

 

Szerkesztve: 2023. 04. 05., sze – 19:59

ha az AppleCare érdekel, tölts le az Apple Support appot, ott jelzi, ha elérhető a készülékedre. vásárlástól számított 60 napon belül lehet megkötni. nekem az van

nekem valami trükkel volt. lehet, itthon csak ipadra és macre van

4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.

Személyes tapasztalatom nincs vele, de a múltkor a Simple (by OTP) dobált pont ilyen reklámot.

Szerkesztve: 2023. 04. 05., sze – 20:57

Azért arra nagyon figyelj, illetve kérdezz rá, hogy mit fog szólni ahhoz a biztosító, ha magánszemélyként (akivel érvényes szerződése lesz) a káreseménynél mutatsz egy céges számlát majd a telefonról. Tippem szerint ez így nem fog menni, de persze lehet, hogy tévedek. Ha csak a szériaszámot nézik, akkor nyilván nincs gond, de ha egyéb feltételek is vannak (számla) akkor problémás lehet, egy kérdést + az apróbetűs elolvasását mindenesetre én nem hagynám ki.

nomeg, ha kicserélik a telefont (sok esetben nem javítanak, adnak új készüléket), mit fog szólni a céges MDM, hogy hirtelen máshol tűnik fel a hozzájuk regisztrált készülék. Ha meg ABM-be be van regisztrálva, nem is fogják leszervizelni neked.

Szerkesztve: 2023. 04. 05., sze – 21:17

"Simple elérhető, viszont csak képernyőtörésre és lopásra fizet."

Ez miért nem elég? Ha meg sörözni mész, akkor vidd a nokia 3210-et arra az estére.... bár arra is rá lehet fogni, hogy ellopták...

Ne használd, ha ennyire nem tudsz vigyázni egy eszközre.

Ja, csak nem mindegyikre lehet.
Pl a Fold4-re sem, ami picit magasabb árú (volt), mint egy szifon14.
Szóval vagy vigyázol a készülékre, vagy nem használod. Vagy állod a javítást.
(Még egy mobiltelefonomat sem lopták el és egyet sem törtem el az elmúlt 31 évben.)

Akinek ilyen sűrűn megy tönkre egy eszköz, az használjon olcsóbbat. Vagy viselje a trehányságának, figyelmetlenségének a következményeit... Szerintem az első "na, akkor fizesd ki a rommátört/elhagyott/stb hájpfónt" után úgy vigyáznál a következőre, mint a hímestojásra...
Persze, az ájfón az nagyonkúúúl, meg minden - kifejezetten igaz ez akkor, ha tisztafajú almás környezetben használják csak - de a munkához szükséges funkciók 9x%-át bőven lefedheted -még full almás környezetben is- egy Androidos telefonnal.
 

Akinek ilyen sűrűn megy tönkre egy eszköz, az használjon olcsóbbat

Nem. Használjon mindenki olyat, amilyet akar. Ha én minden nap megveszem a legújabb iPhone-t, hogy aztán bepanírozzam, és YouTube-videót csináljak belőle, az az én dolgom. 

Vagy viselje a trehányságának, figyelmetlenségének a következményeit...

Épp arról szól a thread, hogy viselné, egy biztosítás havidíjának formájában.

"Életem első iPhone-ját kaptam a munkáltatomtól, egy 14-et."

Gondolom munkaeszkoz, ha valami tortenik vele akkor a ceg potolja, ez miert lenne a te gondod?

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Mert a cég nem fogja félévente az ellopott, elhagyott, összetört telót pótolni. Nem azért kapta, hogy ne vigyázzon rá. Egy iPhone normális kihordási ideje simán 3-4, de inkább 5 év. Az hogy az iPhone mániások már 1 év után agyilag be vannak zsongva, az érdektelen.

Ugyanakkor ha az illető kér egy jó tokot, fóliát, akkor azt még illene a cégnek fizetnie. Szintén a cégen múlik, hogy biztosítják-e, az sem ördögtől való, de azért felelősséget kell a rábízott vagyontárgyért tanusítania a dolgozónak.

Nálam a telefon használati tárgy, lehet hogy évekig sértetlen marad, de az is lehet hogy holnap leejtem.

Eltörpül a havi párezer Forint a telefon életciklusának elején - nem teljesen értem hogy ez miért szorul különösebb magyarázatra.

Ez nem kérdés, hogy használati tárgy, nálam is. A legelső iPhone SE-m van, már "csak" iOS 15-tel, és 6 vagy már 7 éves. Az akksija kezd 80% alá haladni, meg az iOS 16 valszin elkerülhetetlen lesz, és majd váltok valamikor. Azt elfogadom, hogy esetleg túlságosan odafigyelek, meg szerencsém volt, meg nincs mindennap koppra merítve stb, de 3-4 évig simán számol egy cég egy telóval. Szóval arra írtam a fentit, hogy bármilyen cég egy 400k-s telónál nagyon nem lesz boldog, ha 3 hónap használat után amortizálja a dolgozó, és ehhez az előtted szóló "majdkapokmásikat" jellegű hozzáállása jön.

Ha a cégnek fontos, akkor biztosítsák a telót, és mivel munkaeszköz, kapjon munkaruhát. :) Ha magadnak gondolod biztosítani, és van olyan konstrukció azt teljesen elfogadom, de ettől még vigyázni illik rá.

Hát ha 2 évente jár.... node ez meg már a mindenáron fogyasztás problématikája...

Egyébként fentebb írták a céges MDM-et, de nekem inkább a céges leltár maga rémlett fel, hogy azért abban nemnagyon lehetnek kósza dolgok. Szóval ha biztosítva van, akkor elsősorban a cégnek kéne, és másodsorban van olyan konstrukció, és ezt szeretnéd, akkor mindenképp a céggel egyeztetve.

Az hogy két évente jár, nem jelenti azt hogy kötelező élni a lehetőséggel.

Ha netalántán cserélni kellene a telefont, akkor a biztosító által adott telefont használom tovább. Ha kétéven belül kellene visszaadnom (kirúgnak, elmegyek), akkor a könyv szerinti értékét kifizetem - két év után ez 300 Ft.

MDM self - service, BYOD-alapú.

Értelmetlenül elkanyarodjunk a biztosításoktól.

Nálam az van, amit a Curve ad, egyébként AXA van mögötte, ha jól rémlik. Állítólag egész rugalmasak, igaz, első kézből nem volt tapasztalatom velük.

Hát pedig biztos fognak, mint általában minden biztosító. :)

Csak átfutottam a cikket, de mintha nem lenne szó az önrészről - nem lehet, hogy az nem a refurbished cseretelefont avultatták még tovább, hanem csak levonták az önrészt? Amúgy nem ezért van fizetős Curve-öm, hanem mert a bank ~20 forintos spreaddel váltaná az eurót, szóval havi 1 db PEMÁP vásárlás után már ingyen volt a buli. 

Szerkesztve: 2023. 04. 05., sze – 22:46

van itthon applecare nem hivatalosan. szifon.comos sracok tudnak segíteni, de mivel céges telefon nem értem miért nem veszel egy tokot meg egy üveg fóliát és vigyázol ra jobban picit. részegen elhagyni? wtf?

Ezt nem csak neked: mert lesz@rja, mert ez olyan, mint a zokni, hogy nálad van. Ez a jajj, vigyázz rá, mert drága mentalitás pont a kényelmet veszi el. Részegen is hívok Ubert és ezt is ott felejtem, mint minden mást.

Tőlem ezért nem jó venni pl. autót sem. Nem mi vagyunk a tárgyakért. Ha körülugrálod, akkor igazából nem telik rá.

hat nem tudom, latok embereket akik meg tudjak venni 10x is egy hónapban, és mégis vigyáznak rá. 🤷‍♂️ ismerek olyat is aki havi 3 hetes bmw-t is megvesz újonnan ha akar, mégis vigyáz arra az egyre ami van neki. attól hogy tele vagy pénzel nem kell igenytelennek lenni és leszarom modba pocsekolni. 

Ki nem szarja le, hogy ki mire tud vigyázni? OP egy biztosítást akar a telefonjára. Nekem volt, hogy kiütötték a kezemből a telefont miközben egy járda szélén álltam, ripityára tört, a biztosító meg fizetett. Mi közöd van hozzá, hogy valaki vigyáz-e a telefonjára?

Biztosítást is tudsz ajánlani a kérdezőnek, vagy csak az életvezetési tanácsok mennek?

az már ugye az előző topicban is kiderült hogy olvasni visszafelé azt nem tudsz csak pofázni. elsők között voltam a topicban aki elmondta hogy hova menjen hogy legyen applecareje te szerencsétlen

semmi közöm nincs hogy ki hogy vigyáz a telefonjára, de kurva unalmas  már az elbaszott arrogáns szövegelés hogy nEmViGyÁzOkRáMeRvAnRáPéNzEm És AmÚgYsE sZeRvEzEm A tElEfOnOm KöRé A zÉlEtEm.

ki a faszom veszi be ezt a köcsög szar dumát? :D kurva nagy köré szervezés ám, hogy mielőtt beugrasz a dunába bebaszva kiveszed a zsebedből a telefont xDD

múltkor is 1 éven keresztül szerveztem a telefonom köré az életem mikor gokartozás előtt beraktam az értékmegörzőbe!!!!!!!!!!!444444444444444444444444444444444 bárcsak inkább hagytam volna a zsebemben hogy kiessen és széttrancsírozzuk a gokartokkal hogy aztán napokig intézhessem a biztosítóval az ügyet meg rendelhessem és állíthassam be az új készüléket!!! közben mindenkinek bizonygathattam volna a fórumokon hogy kitérdekel nekem van rá pénzem IKSZDÉ

melyik részét nem érted hogy az esetek nagy többségében kevesebb időt kell fordítani arra hogy PICIT odafigyelsz, mint arra hogy utána hetekig biztosítást intézz? nem a biztosítás kötéssel van bajom (úgy látom ezt sem sikerült felfognod) hanem az arroganciával, miszerint egy pici odafigyelés az értéktárgyainkra az egy nagyon fáradtságos és szánalmas szegény ember mentalitás. a legolcsóbb szaromra is vigyázok hiába tudom megvenni 1000x. a felesleges pocsékolás a baj amit egy nagyon pici odafigyeléssel el lehetne kerülni.

A hátizsákod külső zsebe például nem megfelelő hely a telefonnak. A felső (tetejében) lévő zseb talán, a legjobb egyébként valahol elöl egy, a pántra erősíthető tokban. Volt, hogy évente bőven 1000km fölött mentem terepen, vittem telefont, vittem más törékeny dolgot is - és érdekes módon semmit nem törtem össze. Odafigyelés? A telefon esetén megfelelő tok/elhelyezés? Nagyjából igen. Volt egy LG telefonom, ~3.5-4m magasból esett ki a zsebemből - betonra. A puha külsejű tokban lévő műanyag keret eltört, a puha tok és ez a keret elnyelte az ütési energiát - a telefonnak ebből adódóan az égadta világon semmi baja sem lett. Utána amíg nem vettem új tokot hozzá, nem volt nálam ilyen helyeken.

1. Beállítom a havi utalást, ha káresemény történik, akkor on-line bejelentem, futár hozza - visszi a telefont. 
Tököm akar ezzel heteket tölteni.

2. Felesleges többeszszámba tenni, nem "dolgokról" vagy szó, hanem egy konkrét dologról.
Egy olyan dologról ami minden másnál értékesebb mint amit az átlagember magánál hord és jellemzően minden helyzetben nála van.
Kiemelt kockázatú jószág.

Tartok tőle, hogy ezeket globális szerződések határozzák meg.
Még azt sem zárom ki hogy a mobilszolgáltató olyan szerződést kötött a biztositóval, amiben nekünk expliciti megtiljták a szolgáltatás nyújtását.
Vannak fura B2B2 ügyletek az insurance világban.

Kicsit fura a felallas.
- ceg ad telefont (gondolom mint munkaeszkoz), de biztositast nem kot ra (ezekszerint nem eri meg neki, mert apropenz egy 14-es szifon)
- az MDM nem kotelezo, hanem BYOD tipusu (ha melora hasznalod akkor gyakorlatilag kotelezo ha jol ertem)

Nem ertem miert aggodsz, ha mar a masodik iphone-t kered 2 even belul megertenem, de ugy latszik a ceg szamol ilyesmivel vagy nem erdekli, aggodjanak ok. A korabban javasolt tok+vedouveg hasznos (nalunk adjak a ceges mobilokhoz, amik szinten szifonok). Szerintem biztositva is vannak es az elvart elettartamuk sem 2, hanem 4-5 ev.
 

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

MDM kötelező ha el szeretnéd érni a céges erőforrásokat, azonban self - service alapú: jóváhagyott típusokat beengedi, sanity check és policy-k után. Használhatod a telefont nélküle, a pozíciómból kifolyólag ebben az esetben a privát telefonomra kell támaszkodnom. Valakinek erre nincs szüksége, ő elvan céges erőforrások nélkül. A fizikai hardver cafeteria elem, az előfizetés munkához kötött.

A telefon ára eltörpül a cég méreteihez képest, hogy biztosítást miért nem kötöttek rá, nincs ráhatásom, kedvem és időm.

Azért nem fogok élni a lehetőséggel hogy policy exception-el újat kérjek, mert nem akarok mintát szolgáltatni.

Szerkesztve: 2023. 04. 06., cs – 08:42

A fogyasztói világ remeke ez a történet is. Azért van a drága telefon, hogy az életvitellel (esetemben bringázás, túrázás, terepi meló. Végig a zsebemben) újabb problémát gerjesszen és ne merjük használni.
Én szeretem az olyan árban levő termékeket, ahol nem szakad meg a szívem, ha netán tönkremegy. Persze vigyázok rá, de ennek ellenére az elmúlt 20 évben egyszer már én is eltörtem egy telefon kijelzőjét.

Egyébként azt is vedd figyelembe, hogyha kőre esik vagy a zsebedben valami rossz helyen megnyomja egy kulccsomó vagy bármi és eltörik a kijelzője, akkor a kijelzőt mennyiért cserélik?
Samsung esetén tavaly 30.000 volt a kijelző csere és a környéken sétálva megvártam mert kb. 45 perc volt. Egy termékbiztosítás ennél drágább lett volna.

Samsung esetén tavaly 30.000 volt a kijelző csere és a környéken sétálva megvártam mert kb. 45 perc volt. Egy termékbiztosítás ennél drágább lett volna.

Konkrét telefontól függ, de havi szinten 500-2000 forintról van szó (ha 30 ezer volt a csere, akkor inkább az 500 forint felé tendál), szóval nem biztos, hogy drágább lett volna.

Van az a mondás, hogy addig nyújtózkodj, amíg a takaród ér.
Erre (indításra) tipikusan vonatkozik.

Pl autóknál azt szokás mondani, hogy a vagyonod 5%-nál ne képviseljen nagyobb értéket a jármű(park). A gyűjtői/befektetési jármű picit más tészta.
Vagy. 6 havi jövedelmedből tudjál autót venni/újat indítani. Pl nettó 1M Ft fizetésből vegyél egy 4 éves autót, ami a használtautó szerint (ma) ez a felhozatal: https://www.hasznaltauto.hu/talalatilista/PCOG2VG3R3RDADH5S56MACGKMUQDZ…

Vagy tudsz indítani (pl.) egy tesla Model Y LR-et. és fizetsz érte havi közel 300e Ft-ot.
A gépkocsi sem jó beruházás, de messze jobb, mint egy mobiltelefon.

 

Ha valakinek a jövedelmi viszonyai alapján kritikusan megterhelő fenntartani egy autót vagy telefont, hát szerintem ne tegye.

Szóval továbbra is azt gondolom, hogy a post-toló vagy - ha nem tud az eszközre vigyázni - adja vissza a telefont, vagy boltolja le a cégével, hogy a rizikó az övék legyen, mivel láthatólag nem tud rá biztosítást kötni.

Mármint ne tudnék kifizetni egy telefont? Szó sincs róla.

Pusztán arról van szó hogy a telefon életciklusának elején nagyobb kockázatot látok abban hogy a biztosítás értékénél (36 ezer Forint / év) nagyobb kár keletkezik benne. Ugyanúgy ahogy autóra és ingatlanra is kötök biztosítást.

Ha benned a csóró flagship tulajdonos képe rajzolódik ki, aki az utolsó betevő Providentjét telefonra költi, tévúton jársz - ez pusztán közgazdasági megfontolás.

Tévedsz. Q-ra nem érdekel az anyagi helyzeted.

Te magad írtad, hogy jellemzően amortizálod a telefonjaidat. Csupán racionális megfontolásból javasoltam, hogy ha nem tudsz rá biztosítást kötni, akkor inkább ne használd. Használj olcsóbbat, aminél csak válladat rántod meg, ha ment a lecsóba. Ismerek áttételesen olyat, aki autóval játssza ezt. 0,5-1,5M-ós autókat hajt és ha leamortizálja - mert sűrűn szokta - akkor átül egy másikba. Ahelyett, hogy elmenne egy(több) vezetéstechnikai tréningre. De ez utóbbi egy másik mese, bocs.

És nekem ugyan miért lenne előnyös ha nem élnék a lehetőséggel hogy hozzám vágnak egy flagship telefont, aminek a könyv szerinti értéke 2 év alatt nullára csökken?

Milyen megfontolásból nem éri meg nekem élni ezzel a lehetőséggel?

Én egyelőre nem találtam olyat ami lefedi az igényeimet, ezért nyitottam a topicot (ami egyébként más számára is hasznos lehetne, ha nem trollkodjátok szét).

Hogy te miért dobálgatsz bele irreleváns dolgokat, zajt generálva - arra csak te tudod a választ.

Az autó semmivel nem jobb befektetés. Iszonyat az amortizációja. Én pl. bérlek, mert eleve hétvégén és nyaraláskor használom csak (Zipcar, otthon MOL Limo, de utazáskor legtöbbször repülő/vonat és Hertz) és beljebb vagyok, mintha új autót vettem volna. Nem utazom kevesebbet és nem kényelmetlenebb az életem mint mikor volt autóm.

Életem első iPhone-ját kaptam a munkáltatomtól, egy 14-et.

Mivel az eddigi telefonjaim születéskori várható élettartama 1 - 1.5 év, szeretnék biztosítást kötni rá.

Ezt nem értem. Miért nem a céged köt rá? Ez egy munkaeszköz. 

trey @ gépház

Nem tudom hogy ez érdekes lehet-e számodra, de talán: Ez?

Szerkesztve: 2023. 04. 12., sze – 10:45

Iglass.hu (Mogyorosi Csaba érdekeltsége) az általa forgalomba hozott bizonyos kijelzővédők esetén vállalja a képernyő cseréjét (mindenféle egyéb költség nélkül), amennyiben 1 évben belül a felragasztott védővel együtt megsérül - ők nyertek, 8.000 Ft-ot ez simán megér nekem.
Ennél több ment el az itteni felesleges szájtépésre.

https://www.businessbox.hu/ - feleségemnek most volt nagyon pozitív tapasztalata velük: iPhone-nak elromlott az arcérzékelő kamerája, ~1 hét alatt megcsinálták (futár oda-vissza).

Már megint az okoskodó kötözködő megnyilvánulás, valami komoly defekted lehet.

Az arcérzékelés alatt nyilván a FaceID-t értettem, de jelen esetben ez baromira mindegy, mert bármelyik másik "arcérzékelő" kamerát is kicserélték volna.

De ha én is kötözködni szeretnék, nem a kamera érzékeli az arcot, mivel az csak egy szenzor. Többféle kamerája van, amivel a telefon (ez most megint nagyon pongyola, hiszen számítógépről van szó, amivel telefonálni is lehet) összerakja az azonosításhoz szükséges információt.

Nyilván értem, csak pongyolán fogalmazol.
És hát ebben a szakmában - már ha szakmaként művelik - fontos, a pontos fogalmazás. Ebben az esetben sem lett volna több energia arcérzékelős helyett előlapi kamerát írni. Így valahogy olyan szőke titkárnősre sikeredett...

Hát, amennyire én tudom az előlapi kamerának nem sok köze van a face IDhez, ahhoz van egy plusz IR kamera, meg egy dot projektor (legalábbis amikor kijött, biztosan ez volt). Azon nyilván lehet merengeni, hogy az most az "arcérzékelős kamera", vagy ez túl pongyola, és az IR kamera, mert végül is használják a rendes képet is talán (én azzal nézném, nyitva-e a szemed), meg nem egyedül az csinál arcérzékelést, és lehet, hogy használja a rendes fényképeknél is, ha már ott van, de az biztos, hogy a te megoldásod lényegesen rosszabb, szóval tudod, ez esetben, ha hallgattál volna....

Neked tényleg beakadt valami.

Mindig a körülményeknek megfelelően kell/célszerű fogalmazni. A kérdező készülékbiztosításra volt kíváncsi, erre válaszoltam, röviden megpróbálva érzékeltetni, hogy viszonylag komolyabb, szerelés igényes alkatrész hibásodott meg és nem volt probléma a javítással. De ezt a rövid gondolatmenetet képtelen voltál összerakni.

De ha már kötekedsz, kötekedj pontosan, főleg a te hozzáállásoddal, mert a te hozzászólásod sem volt kevésbé szőke titkárnős, sőt: az előlapi kamera működött a feleségem telefonján, nem azzal a kamerával volt probléma, hanem azzal, amit a FaceID elsődlegesen (?) használ. Azaz például szelfizni lehetett, de FaceID nem működött (még ezt is lehetne részletezni, de jelen esetben nem lényeges). Pontosabban nem fogom megfogalmazni, mert nem értek hozzá és annyira nem is érdekel, hogy részleteiben utánanézzek.

Még annyi, hogy 1 éven túl van a telefon, ráadásul céges, azaz nem normál fogyasztói garancia/jótállás keretében történt a csere.

Egyébként az iStyle ezt adja a telefonjaihoz BBox néven, úgyhogy ilyen értelemben nem saját szolgáltatásuk (mielőtt egy frusztrált fórumtárs ismét kötekedne, nem néztem meg, hogy a cégek tulajdonosi körében van-e bármilyen átfedés stb). Lényeg, hogy működött, sőt, mikor a feleségem visszakapta a telefonját fel is hívták érdeklődni, hogy minden rendben van-e, elégedett-e, mindezt meglepően teljesen pozitívan (nem tolakodó, "tudjuk le" stb).

Az iStyle-tól van egyébként a telefon, az ő csomagolásuk bőven hagyott kívánni valót maga után, mert törötten érkezett a telefon: erőteljesen lötyögött a dobozban, úgyhogy nem különösebben meglepő. De szó nélkül kicserélték, mindössze az amúgy is lassú távrendelés még hosszabbra nyúlt és bosszankodással járt.