Életem első iPhone-ját kaptam a munkáltatomtól, egy 14-et.
Mivel az eddigi telefonjaim születéskori várható élettartama 1 - 1.5 év, szeretnék biztosítást kötni rá
- A szolgáltatótól nem tudok, más szolgáltató csak akkor biztosít erre lehetőséget, ha náluk vetted a telefont
- Revolut lecserélte az insurance szolgálatot, az új csak azokra a telefonokra biztosít ilyen szolgáltatást, amit rajta keresztül vettél
- Simple elérhető, viszont csak képernyőtörésre és lopásra fizet
- AppleCare Magyaroszágon nem érhető hivatalosan el, a szerződési feltételek alapján erősen kérdéses hogy a hazai proxy cégekkel kötött szerződés alapján téríteni fog-e egy káresemény esetén
- Istyle.hu saját biztosítást értékesít a náluk vásárolt eszközökre
- Iglass.hu az általa forgalomba hozott kijelzővédők esetén vállalja a képernyő cseréjét, amennyiben 1 évben belül megsérülnek
Tudtok ezeken kívüli, itthon is elérhető biztosítást?
- 1447 megtekintés
Hozzászólások
Mivel az eddigi telefonjaim születéskori várható élettartama 1 - 1.5 év, szeretnék biztosítást kötni rá.
Ez hogy? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dunába esett, kavicsra esett, kutya szétrágta, ittasan elhagytam.
Kijelző a neuralgikus pont, OLED megjelenéséig még cseréltem kijelzőt, utána viszont már gtk-sok lettek az átlag középkategóriás androidjaim.
Ennél a telefonnál pedig vetekszik a magyar medián bérrel. :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kérjél rá egy rendes tokot, és fóliát. Dunába és társaiba ne ejtsd, tessék rá vigyázni. Nekem még a régi SE-n Spiegen tok van, és egészen sokmindentől megvédte. Nálunk anno szerintem volt biztosítás véve a drágább iPhone-okra, bár önrész mindenképp lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dunába esett, kavicsra esett, kutya szétrágta, ittasan elhagytam.
Egyszer-egyszer még csak-csak, de hogy évente... :D
Generali-nak volt korábban ilyen biztosítása, na, rákerestem, Smart biztosítás néven összevonták a lakásbiztosítással: https://www.generali.hu/Biztositas/Otthon_Utazas/Hazorzo-csaladi-otthon…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem teljesen értem: mi történik, ha online megkötöd a telefonra?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itthon nem ajánlja fel, más régiót választva pedig nem lehet magyar bank által kibocsátott kártyával, sem Revolut-al kifizetni:
”Country or Region
The billing information associated with your credit card must match your country or region of residence.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontositanek, az apple care elerhetosege attol fugg, hogy az AppStore regio beallitas mi.
Evente egyszer lehet megvaltoztatni, es ha jol emlekszem a valtashoz mar kell olyan bankkartya amit az a orszag bocsajtott ki, de fixme.
En itthon vettem az iphone 14-em, de van rajta apple care, mert US az appstore regio beallitasom. (Nem csodaszer, emiatt appok itt-ott nem elerhetoek, mert nincs kint az US appstore-ban. )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen, jópár éve csak úgy tudsz régiót váltani, ha oda való bankkártyád is van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Káresemény esetén ebbe nem fognak belekötni?
Biztosan kell megfelelő kártya, ezt figyeli.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Káresemény esetén ebbe nem fognak belekötni?
Nekem is ez a kérdésem merült fel, hogy oké, trükköztél, fizeted, de ha baj van, akkor nem nézik, hogy hol élsz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Többféle kimenete is lehet: ha a szerződéskötés során valótlan adatokat adott meg, akkor akár visszamenőlegesen is érvénytelen lehet a szerződés - a biztosító visszafizeti az addig beszedett díjakat, és megszűnik a kockázatviselése. Ha ez nem áll fenn, akkor azt kell figyelembe venni, hogy van-e a tulajdonos aktuális lakóhelyére vonatkozó megkötés a biztosító kockázatviselése kapcsán. Ha van, és a káreseménykor ennek nem felel meg a szerződő, akkor a biztosító mentesülhet a biztosítási összeg kifizetésétől. Meg kell nézni a biztosítás általános, illetve speciális feltételeit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel a konkrét kérdést nem válaszoltad meg, hogy az AppleCare esetén konkrétan mi történik káreseménynél, ha kiderül, hogy olyan ország állampolgára kötötte, ahol nem érvényes a biztosítás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Meg kell nézni a biztosítás általános, illetve speciális feltételeit." - ennyi a konkrét válasz, akit érdekel/érint, az nézzen utána - olvasni gondolom tud... Egyébként jellemzően nem állampolgárság, hanem életvitel szerű tartózkodási hely/ország/régió alapon szelektálnak ilyen esetben. Amennyiben ezt (hol rezidens a szerződő fél) a szerződés szempontjából lényeges információnak tekinti a biztosító, és ezt az ajánlatban (az ügyfél ad ajánlatot szerződés megkötésére, amit a biztosító befogad, majd ha rendben lévőnek találja elfogadja, ekkor válik szerződéssé, ezt követően kötvényesítik) az ügyfél valótlanul állította, akkor a biztosító mentesül a kockázat alól, sőt ez a szerződés (minimum) azonnali felmondására is elegendő indok. (Szerződéskötés területi hatálya, ez nem tévesztendő össze a szerződés területi hatályával. Pl. van utasbiztosításom, ami magyarországi állandó lakcímet igényel, területi hatálya kiterjed Magyarországon kívül gyakorlatilag az egész világra.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, ismét hosszan nem válaszoltál semmit a konkrét kérdésre... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván az első dolguk ez lesz, majd szépen visszautalják az addig befizetett biztosítási díjat és megköszönik hogy használhatták kamatmentesen. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha az AppleCare érdekel, tölts le az Apple Support appot, ott jelzi, ha elérhető a készülékedre. vásárlástól számított 60 napon belül lehet megkötni. nekem az van
nekem valami trükkel volt. lehet, itthon csak ipadra és macre van
4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ez itthon nem érhető el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a trükkel meg tudod kötni, akkor garanciális tekintetben itthon is elérhető, a világ garancia miatt. Van rá mód, hogy megkösd.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Személyes tapasztalatom nincs vele, de a múltkor a Simple (by OTP) dobált pont ilyen reklámot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért arra nagyon figyelj, illetve kérdezz rá, hogy mit fog szólni ahhoz a biztosító, ha magánszemélyként (akivel érvényes szerződése lesz) a káreseménynél mutatsz egy céges számlát majd a telefonról. Tippem szerint ez így nem fog menni, de persze lehet, hogy tévedek. Ha csak a szériaszámot nézik, akkor nyilván nincs gond, de ha egyéb feltételek is vannak (számla) akkor problémás lehet, egy kérdést + az apróbetűs elolvasását mindenesetre én nem hagynám ki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, elfelejtettem írni hogy esetemben a Simple / hello.hu nem működik, mert csak természetesen személlyel kötnek biztosítást (gyakorlatban kérnek-e számlát azt nem tudom).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nomeg, ha kicserélik a telefont (sok esetben nem javítanak, adnak új készüléket), mit fog szólni a céges MDM, hogy hirtelen máshol tűnik fel a hozzájuk regisztrált készülék. Ha meg ABM-be be van regisztrálva, nem is fogják leszervizelni neked.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem probléma, mdm self-service alapú.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
oké, de nekik gondolom van egy nyilvántartásuk, hogy milyen serial a céges. aztán mikor leadod a telot, akkor meg nem fog egyezni a serial, szerinted nem veszik azt észre?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tervezem visszaadni a telefont - látod bármi értelmet annak hogy a belső folyamatainkról vitatkozzunk úgy hogy azokat te nem ismered?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ellopják, kapsz újat. És a cégnél is csinálni kell valamit, tippre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sok helyen nem kell visszaadni, lehet, hogy náluk sem. Valahol úgy van, hogy két évente kapsz egy telefont, aztán azt csinálsz vele, amit akarsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Simple elérhető, viszont csak képernyőtörésre és lopásra fizet."
Ez miért nem elég? Ha meg sörözni mész, akkor vidd a nokia 3210-et arra az estére.... bár arra is rá lehet fogni, hogy ellopták...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...akkor vidd
a nokia 3210-etaz Apple Watch-ot arra az estére...
ftfy
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne használd, ha ennyire nem tudsz vigyázni egy eszközre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem nem ördögtől való, hogy az ember biztosítást akar kötni egy olyan eszközre, aminek a bekerülési értéke 400+ ezer Forint felett van és mindig cipeli magával. Nem kirívó hogy eltűnnek és törnek a telefonok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, csak nem mindegyikre lehet.
Pl a Fold4-re sem, ami picit magasabb árú (volt), mint egy szifon14.
Szóval vagy vigyázol a készülékre, vagy nem használod. Vagy állod a javítást.
(Még egy mobiltelefonomat sem lopták el és egyet sem törtem el az elmúlt 31 évben.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valószínűleg kockázati elemzés alapján nem éri meg szolgáltatni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akinek ilyen sűrűn megy tönkre egy eszköz, az használjon olcsóbbat. Vagy viselje a trehányságának, figyelmetlenségének a következményeit... Szerintem az első "na, akkor fizesd ki a rommátört/elhagyott/stb hájpfónt" után úgy vigyáznál a következőre, mint a hímestojásra...
Persze, az ájfón az nagyonkúúúl, meg minden - kifejezetten igaz ez akkor, ha tisztafajú almás környezetben használják csak - de a munkához szükséges funkciók 9x%-át bőven lefedheted -még full almás környezetben is- egy Androidos telefonnal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akinek ilyen sűrűn megy tönkre egy eszköz, az használjon olcsóbbat
Nem. Használjon mindenki olyat, amilyet akar. Ha én minden nap megveszem a legújabb iPhone-t, hogy aztán bepanírozzam, és YouTube-videót csináljak belőle, az az én dolgom.
Vagy viselje a trehányságának, figyelmetlenségének a következményeit...
Épp arról szól a thread, hogy viselné, egy biztosítás havidíjának formájában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha meg tudod venni, akkor tedd. Jelen esetben erre a készülékre nem talál biztosítást úgy, hogy a biztosítási piac egyik szereplőjénél dolgozik, ha jól vettem ki a szavaiból...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyira imádom ezeket az egotrip megszólalásokat..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak szólj! ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Életem első iPhone-ját kaptam a munkáltatomtól, egy 14-et."
Gondolom munkaeszkoz, ha valami tortenik vele akkor a ceg potolja, ez miert lenne a te gondod?
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert a cég nem fogja félévente az ellopott, elhagyott, összetört telót pótolni. Nem azért kapta, hogy ne vigyázzon rá. Egy iPhone normális kihordási ideje simán 3-4, de inkább 5 év. Az hogy az iPhone mániások már 1 év után agyilag be vannak zsongva, az érdektelen.
Ugyanakkor ha az illető kér egy jó tokot, fóliát, akkor azt még illene a cégnek fizetnie. Szintén a cégen múlik, hogy biztosítják-e, az sem ördögtől való, de azért felelősséget kell a rábízott vagyontárgyért tanusítania a dolgozónak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam a telefon használati tárgy, lehet hogy évekig sértetlen marad, de az is lehet hogy holnap leejtem.
Eltörpül a havi párezer Forint a telefon életciklusának elején - nem teljesen értem hogy ez miért szorul különösebb magyarázatra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem kérdés, hogy használati tárgy, nálam is. A legelső iPhone SE-m van, már "csak" iOS 15-tel, és 6 vagy már 7 éves. Az akksija kezd 80% alá haladni, meg az iOS 16 valszin elkerülhetetlen lesz, és majd váltok valamikor. Azt elfogadom, hogy esetleg túlságosan odafigyelek, meg szerencsém volt, meg nincs mindennap koppra merítve stb, de 3-4 évig simán számol egy cég egy telóval. Szóval arra írtam a fentit, hogy bármilyen cég egy 400k-s telónál nagyon nem lesz boldog, ha 3 hónap használat után amortizálja a dolgozó, és ehhez az előtted szóló "majdkapokmásikat" jellegű hozzáállása jön.
Ha a cégnek fontos, akkor biztosítsák a telót, és mivel munkaeszköz, kapjon munkaruhát. :) Ha magadnak gondolod biztosítani, és van olyan konstrukció azt teljesen elfogadom, de ettől még vigyázni illik rá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebbe ha akartam volna, sem tudnék belekötni.
Policy szerint két évente jár új telefon, pozíciómból kifolyólag ki tudnám erőszakolni hogy cseréljék ki, de nem akarok élni vele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ha 2 évente jár.... node ez meg már a mindenáron fogyasztás problématikája...
Egyébként fentebb írták a céges MDM-et, de nekem inkább a céges leltár maga rémlett fel, hogy azért abban nemnagyon lehetnek kósza dolgok. Szóval ha biztosítva van, akkor elsősorban a cégnek kéne, és másodsorban van olyan konstrukció, és ezt szeretnéd, akkor mindenképp a céggel egyeztetve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az hogy két évente jár, nem jelenti azt hogy kötelező élni a lehetőséggel.
Ha netalántán cserélni kellene a telefont, akkor a biztosító által adott telefont használom tovább. Ha kétéven belül kellene visszaadnom (kirúgnak, elmegyek), akkor a könyv szerinti értékét kifizetem - két év után ez 300 Ft.
MDM self - service, BYOD-alapú.
Értelmetlenül elkanyarodjunk a biztosításoktól.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam az van, amit a Curve ad, egyébként AXA van mögötte, ha jól rémlik. Állítólag egész rugalmasak, igaz, első kézből nem volt tapasztalatom velük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak nehogy nálad is a avultassanak! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát pedig biztos fognak, mint általában minden biztosító. :)
Csak átfutottam a cikket, de mintha nem lenne szó az önrészről - nem lehet, hogy az nem a refurbished cseretelefont avultatták még tovább, hanem csak levonták az önrészt? Amúgy nem ezért van fizetős Curve-öm, hanem mert a bank ~20 forintos spreaddel váltaná az eurót, szóval havi 1 db PEMÁP vásárlás után már ingyen volt a buli.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A biztosítás célja a káreseményt megelőző állapot helyreállítása. Ennek során a "káron szerzés tilalma", mint alapelv nem sérülhet, azaz alapvetően nem új értéken térít a biztosító, hanem a káreseménykori értéket veszi figyelembe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es mi a helyzet mikor tobbet er mint a hivatalos ara? Mikor kijott az m1-es macbook prok, 4-7 honapos varolista volt ra, az a szerencses aki magyon gyorsan tendelt amig ki nem fogyott a keszlet, dragabban tudta volna eladni.
de most ez megy az autoknal is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit jelent neked a "hivatalos ára"? Autók esetén az Eurotax alapján állapítják meg az értéket, hogy más termékekre hogyan történik a kárérték megállapítása, az jó kérdés...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
amit az apple.com-on látsz, az a hivatalos ára
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az az új ára, a biztosítások jellemzően/alapesetben nem új, hanem a biztosított vagyontárgynak a káreseménykori értékén térítenek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
No ezaz, hogy van olyan amikor a piaci ara magasabb az ujkori aranal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát ez a hivatalos ára, hogy te mit kevergetsz a biztosításaiddal, az engem nem érdekel különösebben
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy az _új_ ára mennyi, az egy dolog, a biztosítás jellemzően a káreseménykori állapotának megfelelő készülék beszerzését fogja finanszírozni, ha olcsóbb(!) az új, akkor meg azt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
van itthon applecare nem hivatalosan. szifon.comos sracok tudnak segíteni, de mivel céges telefon nem értem miért nem veszel egy tokot meg egy üveg fóliát és vigyázol ra jobban picit. részegen elhagyni? wtf?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt nem csak neked: mert lesz@rja, mert ez olyan, mint a zokni, hogy nálad van. Ez a jajj, vigyázz rá, mert drága mentalitás pont a kényelmet veszi el. Részegen is hívok Ubert és ezt is ott felejtem, mint minden mást.
Tőlem ezért nem jó venni pl. autót sem. Nem mi vagyunk a tárgyakért. Ha körülugrálod, akkor igazából nem telik rá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor tessek kicsengetni az arat ha elhagyod. Ha telik majomra…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha jól figyeled, pontosan ez történt. A kolléga nem életvezetési tanácsot kért, hanem egy lehetséges biztosítást, ami szétkeni a kockázatot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de akkor minek biztosítás? bebasztok a gecibe szettoritek merazvicces meg úgyis van pénz és másnap vesztek másikat. biztosítást meg kössenek a szegények ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván nem direkt töröm össze, de nem vigyázok rá különösebben, megesik hogy ropog. És igen, ilyenkor veszek újat. Biztosítás meg azért van, mert ez egy olyan káresemény, ami elég nagy valószínűséggel bekövetkezik tehát megérheti.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Építő jelleggel kérdezem, nektek valami mentális problémátok van?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hat nem tudom, latok embereket akik meg tudjak venni 10x is egy hónapban, és mégis vigyáznak rá. 🤷♂️ ismerek olyat is aki havi 3 hetes bmw-t is megvesz újonnan ha akar, mégis vigyáz arra az egyre ami van neki. attól hogy tele vagy pénzel nem kell igenytelennek lenni és leszarom modba pocsekolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem értem mire akarsz kilyukadni. Ennek nem sok köze van a pénzhez, legfeljebb annyiban, talán az ingerküszöb más. Ez tippre inkább alkat kérdése. Hasznos az okostelefon, de nem szervezem az életem köré.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ki nem szarja le, hogy ki mire tud vigyázni? OP egy biztosítást akar a telefonjára. Nekem volt, hogy kiütötték a kezemből a telefont miközben egy járda szélén álltam, ripityára tört, a biztosító meg fizetett. Mi közöd van hozzá, hogy valaki vigyáz-e a telefonjára?
Biztosítást is tudsz ajánlani a kérdezőnek, vagy csak az életvezetési tanácsok mennek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az már ugye az előző topicban is kiderült hogy olvasni visszafelé azt nem tudsz csak pofázni. elsők között voltam a topicban aki elmondta hogy hova menjen hogy legyen applecareje te szerencsétlen
semmi közöm nincs hogy ki hogy vigyáz a telefonjára, de kurva unalmas már az elbaszott arrogáns szövegelés hogy nEmViGyÁzOkRáMeRvAnRáPéNzEm És AmÚgYsE sZeRvEzEm A tElEfOnOm KöRé A zÉlEtEm.
ki a faszom veszi be ezt a köcsög szar dumát? :D kurva nagy köré szervezés ám, hogy mielőtt beugrasz a dunába bebaszva kiveszed a zsebedből a telefont xDD
múltkor is 1 éven keresztül szerveztem a telefonom köré az életem mikor gokartozás előtt beraktam az értékmegörzőbe!!!!!!!!!!!444444444444444444444444444444444 bárcsak inkább hagytam volna a zsebemben hogy kiessen és széttrancsírozzuk a gokartokkal hogy aztán napokig intézhessem a biztosítóval az ügyet meg rendelhessem és állíthassam be az új készüléket!!! közben mindenkinek bizonygathattam volna a fórumokon hogy kitérdekel nekem van rá pénzem IKSZDÉ
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ebből annyit értettél meg, hogy kinek mennyi pénze van, akkor belekezdeni is felesleges volt a beszélgetésbe. Nem arról szól.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tehet róla.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez megoldja a problémámat?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha ez nem oldja meg a problémádat akkor semmi se fogja. applecare kb a legjobb választás mert x időn belül ha összetöröd kérdés nélkül kapsz egy másikat
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem megér annyit hogy kifizetem az AppleCare-t a telefonodra egy hónapig - majd bekurjuk a kijelzőt egy samuval és megnézzük hogy nem utasítják-e a kárrendezést a régióra hivatkozva.
ok?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell kifizetni - el kell olvasni a szerződéshez kapcsolódó feltételeket. Mindet. De ezt egy biztosítónál azért illik tudni... :-P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan ezért szeretnék - a kolléga telefonját felhasználva - empirikus tapasztalatokat is szerezni. :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig olvasni olcsóbb :-) Mondhatni sem a pénztárcát, sem az eszközöket nem károsítja :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs Magyarországra érvényes szerződési feltétel, az Apple Care+ UK alapján magyar tartózkodási hellyel nem érvényes rád.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
rajtad nem lehet segíteni:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azt hiszem az enyémre már nem lehet lassan 1,5 év után megkötni, de amúgy kurvára benne lennék :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
melyik részét nem érted hogy az esetek nagy többségében kevesebb időt kell fordítani arra hogy PICIT odafigyelsz, mint arra hogy utána hetekig biztosítást intézz? nem a biztosítás kötéssel van bajom (úgy látom ezt sem sikerült felfognod) hanem az arroganciával, miszerint egy pici odafigyelés az értéktárgyainkra az egy nagyon fáradtságos és szánalmas szegény ember mentalitás. a legolcsóbb szaromra is vigyázok hiába tudom megvenni 1000x. a felesleges pocsékolás a baj amit egy nagyon pici odafigyeléssel el lehetne kerülni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A pici odafigyelés elvárható, de annál sokkal több már nem. Balesetek történnek. Nemrég voltunk a hegyekben túrázni, ne vigyek magammal telefont? Hiába teszem be a hátizsákba, estem már hanyatt csúszós lejtőn.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hátizsákod külső zsebe például nem megfelelő hely a telefonnak. A felső (tetejében) lévő zseb talán, a legjobb egyébként valahol elöl egy, a pántra erősíthető tokban. Volt, hogy évente bőven 1000km fölött mentem terepen, vittem telefont, vittem más törékeny dolgot is - és érdekes módon semmit nem törtem össze. Odafigyelés? A telefon esetén megfelelő tok/elhelyezés? Nagyjából igen. Volt egy LG telefonom, ~3.5-4m magasból esett ki a zsebemből - betonra. A puha külsejű tokban lévő műanyag keret eltört, a puha tok és ez a keret elnyelte az ütési energiát - a telefonnak ebből adódóan az égadta világon semmi baja sem lett. Utána amíg nem vettem új tokot hozzá, nem volt nálam ilyen helyeken.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt hiszem én is befogom kötni a Tassadar @ hup-ot a ChatGPT-be.
Ha feldobom a pacskert egyszer, még itt veletek leszek, kérdezni sőt posztolni fogok! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1. Beállítom a havi utalást, ha káresemény történik, akkor on-line bejelentem, futár hozza - visszi a telefont.
Tököm akar ezzel heteket tölteni.
2. Felesleges többeszszámba tenni, nem "dolgokról" vagy szó, hanem egy konkrét dologról.
Egy olyan dologról ami minden másnál értékesebb mint amit az átlagember magánál hord és jellemzően minden helyzetben nála van.
Kiemelt kockázatú jószág.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy honnét tudod, hogy a cég eleve nem kötött rá biztosítást?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megkérdeztem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor kérd meg a céget, hogy akár a te kontódra, de kössenek rá biztosítást... és innentől mvp lesz, hogy hol, hogyan lesz törés/elvesztés/vízbe ejtés/ellopás esetére biztosítva...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez sokkal bonyolultabb út, ráadásul az egyik legnagyobb biztosítónál. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig ezzel áttolnád rájuk a keresgélést - plusz nem kéne azzal törpölni, hogy nem saját tulajdonú tárgyra kötsz biztosítást - bár vagyonbiztosításnál ez nem szokott gondot jelenteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tartok tőle, hogy ezeket globális szerződések határozzák meg.
Még azt sem zárom ki hogy a mobilszolgáltató olyan szerződést kötött a biztositóval, amiben nekünk expliciti megtiljták a szolgáltatás nyújtását.
Vannak fura B2B2 ügyletek az insurance világban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy egymás között milyen megállapodást kötnek, az téged csak annyiban érint, amennyi abból az általános, illetve az adott módozatra vonatkozó speciális feltételek tartalmaznak, illetve meghivatkoznak számodra elérhető forrásból.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit fura a felallas.
- ceg ad telefont (gondolom mint munkaeszkoz), de biztositast nem kot ra (ezekszerint nem eri meg neki, mert apropenz egy 14-es szifon)
- az MDM nem kotelezo, hanem BYOD tipusu (ha melora hasznalod akkor gyakorlatilag kotelezo ha jol ertem)
Nem ertem miert aggodsz, ha mar a masodik iphone-t kered 2 even belul megertenem, de ugy latszik a ceg szamol ilyesmivel vagy nem erdekli, aggodjanak ok. A korabban javasolt tok+vedouveg hasznos (nalunk adjak a ceges mobilokhoz, amik szinten szifonok). Szerintem biztositva is vannak es az elvart elettartamuk sem 2, hanem 4-5 ev.
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
MDM kötelező ha el szeretnéd érni a céges erőforrásokat, azonban self - service alapú: jóváhagyott típusokat beengedi, sanity check és policy-k után. Használhatod a telefont nélküle, a pozíciómból kifolyólag ebben az esetben a privát telefonomra kell támaszkodnom. Valakinek erre nincs szüksége, ő elvan céges erőforrások nélkül. A fizikai hardver cafeteria elem, az előfizetés munkához kötött.
A telefon ára eltörpül a cég méreteihez képest, hogy biztosítást miért nem kötöttek rá, nincs ráhatásom, kedvem és időm.
Azért nem fogok élni a lehetőséggel hogy policy exception-el újat kérjek, mert nem akarok mintát szolgáltatni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fogyasztói világ remeke ez a történet is. Azért van a drága telefon, hogy az életvitellel (esetemben bringázás, túrázás, terepi meló. Végig a zsebemben) újabb problémát gerjesszen és ne merjük használni.
Én szeretem az olyan árban levő termékeket, ahol nem szakad meg a szívem, ha netán tönkremegy. Persze vigyázok rá, de ennek ellenére az elmúlt 20 évben egyszer már én is eltörtem egy telefon kijelzőjét.
Egyébként azt is vedd figyelembe, hogyha kőre esik vagy a zsebedben valami rossz helyen megnyomja egy kulccsomó vagy bármi és eltörik a kijelzője, akkor a kijelzőt mennyiért cserélik?
Samsung esetén tavaly 30.000 volt a kijelző csere és a környéken sétálva megvártam mert kb. 45 perc volt. Egy termékbiztosítás ennél drágább lett volna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Samsung esetén tavaly 30.000 volt a kijelző csere és a környéken sétálva megvártam mert kb. 45 perc volt. Egy termékbiztosítás ennél drágább lett volna.
Konkrét telefontól függ, de havi szinten 500-2000 forintról van szó (ha 30 ezer volt a csere, akkor inkább az 500 forint felé tendál), szóval nem biztos, hogy drágább lett volna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van az a mondás, hogy addig nyújtózkodj, amíg a takaród ér.
Erre (indításra) tipikusan vonatkozik.
Pl autóknál azt szokás mondani, hogy a vagyonod 5%-nál ne képviseljen nagyobb értéket a jármű(park). A gyűjtői/befektetési jármű picit más tészta.
Vagy. 6 havi jövedelmedből tudjál autót venni/újat indítani. Pl nettó 1M Ft fizetésből vegyél egy 4 éves autót, ami a használtautó szerint (ma) ez a felhozatal: https://www.hasznaltauto.hu/talalatilista/PCOG2VG3R3RDADH5S56MACGKMUQDZ…
Vagy tudsz indítani (pl.) egy tesla Model Y LR-et. és fizetsz érte havi közel 300e Ft-ot.
A gépkocsi sem jó beruházás, de messze jobb, mint egy mobiltelefon.
Ha valakinek a jövedelmi viszonyai alapján kritikusan megterhelő fenntartani egy autót vagy telefont, hát szerintem ne tegye.
Szóval továbbra is azt gondolom, hogy a post-toló vagy - ha nem tud az eszközre vigyázni - adja vissza a telefont, vagy boltolja le a cégével, hogy a rizikó az övék legyen, mivel láthatólag nem tud rá biztosítást kötni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mármint ne tudnék kifizetni egy telefont? Szó sincs róla.
Pusztán arról van szó hogy a telefon életciklusának elején nagyobb kockázatot látok abban hogy a biztosítás értékénél (36 ezer Forint / év) nagyobb kár keletkezik benne. Ugyanúgy ahogy autóra és ingatlanra is kötök biztosítást.
Ha benned a csóró flagship tulajdonos képe rajzolódik ki, aki az utolsó betevő Providentjét telefonra költi, tévúton jársz - ez pusztán közgazdasági megfontolás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tévedsz. Q-ra nem érdekel az anyagi helyzeted.
Te magad írtad, hogy jellemzően amortizálod a telefonjaidat. Csupán racionális megfontolásból javasoltam, hogy ha nem tudsz rá biztosítást kötni, akkor inkább ne használd. Használj olcsóbbat, aminél csak válladat rántod meg, ha ment a lecsóba. Ismerek áttételesen olyat, aki autóval játssza ezt. 0,5-1,5M-ós autókat hajt és ha leamortizálja - mert sűrűn szokta - akkor átül egy másikba. Ahelyett, hogy elmenne egy(több) vezetéstechnikai tréningre. De ez utóbbi egy másik mese, bocs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És nekem ugyan miért lenne előnyös ha nem élnék a lehetőséggel hogy hozzám vágnak egy flagship telefont, aminek a könyv szerinti értéke 2 év alatt nullára csökken?
Milyen megfontolásból nem éri meg nekem élni ezzel a lehetőséggel?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pl ha zsebből kell fizetned egy kijelzőcserét? 14Pro-nál ez ~176e Ft.
https://support.apple.com/hu-hu/iphone/repair/screen-replacement
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel jobban járok, mint az évi 36 ezer Forinttal?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most akkor van évi 36e Ft-ért biztosítás? Akkor mire ez az egész bohóckodás?
Vagy nincs évi 36e-ért? Akkor miről beszélsz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én egyelőre nem találtam olyat ami lefedi az igényeimet, ezért nyitottam a topicot (ami egyébként más számára is hasznos lehetne, ha nem trollkodjátok szét).
Hogy te miért dobálgatsz bele irreleváns dolgokat, zajt generálva - arra csak te tudod a választ.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sok sikert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az autó semmivel nem jobb befektetés. Iszonyat az amortizációja. Én pl. bérlek, mert eleve hétvégén és nyaraláskor használom csak (Zipcar, otthon MOL Limo, de utazáskor legtöbbször repülő/vonat és Hertz) és beljebb vagyok, mintha új autót vettem volna. Nem utazom kevesebbet és nem kényelmetlenebb az életem mint mikor volt autóm.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az attól függ, hogy mennyit és milyen helyeken használod. Ahol én szoktam járni, ott Te a Limo-val a vontatót várod :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja.
„Find the perfect car to take on the great outdoors” -> „Browse cars” -> „No cars found”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Simán lehet, hogy nem jár olyan helyeken. De például nálunk is hiába van két autó, ha olyan helyre mennék, akkor bérelnék egy olyan autót. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Életem első iPhone-ját kaptam a munkáltatomtól, egy 14-et.
Mivel az eddigi telefonjaim születéskori várható élettartama 1 - 1.5 év, szeretnék biztosítást kötni rá.
Ezt nem értem. Miért nem a céged köt rá? Ez egy munkaeszköz.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, a fizikai telefon önmagában - nálunk -nem munkaeszköz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy céges bulis tombolán nyerte :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Cafeteria elem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az nem jó a szifon14-be. (Bocs.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát, a juttatás része. Céges ügyben elérhetőnek kell lenni rajta? Ha igen, akkor az egy munkaeszköz.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom hogy ez érdekes lehet-e számodra, de talán: Ez?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm, feltételek között szerepel hogy náluk vásárolt termékre köthető kizárólag (ebben az esetben a Revolut / Curve is szóba jöhet, ha valaki szeretne).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnálom, nem olvastam végig, esetleg még ez , ha jól látom itt nincs feltétele a vásárlás helyének.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt körbejárom, az istyle-t pedig beírtam a posztba, hátha másnak jól fog jönni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Iglass.hu (Mogyorosi Csaba érdekeltsége) az általa forgalomba hozott bizonyos kijelzővédők esetén vállalja a képernyő cseréjét (mindenféle egyéb költség nélkül), amennyiben 1 évben belül a felragasztott védővel együtt megsérül - ők nyertek, 8.000 Ft-ot ez simán megér nekem.
Ennél több ment el az itteni felesleges szájtépésre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ki az a mogyorosi csaba?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az öreg Mogyorosinak a fia... :-P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos vagy benne? :D
(Magyarósi)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkora nézd meg mit írtál ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolod hogy nem tűnt fel, miután kijavítottam?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt hittem nem a sajátodban tűnt fel :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://www.businessbox.hu/ - feleségemnek most volt nagyon pozitív tapasztalata velük: iPhone-nak elromlott az arcérzékelő kamerája, ~1 hét alatt megcsinálták (futár oda-vissza).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van arc nem-érzékelő kamerája is?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már megint az okoskodó kötözködő megnyilvánulás, valami komoly defekted lehet.
Az arcérzékelés alatt nyilván a FaceID-t értettem, de jelen esetben ez baromira mindegy, mert bármelyik másik "arcérzékelő" kamerát is kicserélték volna.
De ha én is kötözködni szeretnék, nem a kamera érzékeli az arcot, mivel az csak egy szenzor. Többféle kamerája van, amivel a telefon (ez most megint nagyon pongyola, hiszen számítógépről van szó, amivel telefonálni is lehet) összerakja az azonosításhoz szükséges információt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván értem, csak pongyolán fogalmazol.
És hát ebben a szakmában - már ha szakmaként művelik - fontos, a pontos fogalmazás. Ebben az esetben sem lett volna több energia arcérzékelős helyett előlapi kamerát írni. Így valahogy olyan szőke titkárnősre sikeredett...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben az esetben sem lett volna több energia arcérzékelős helyett előlapi kamerát írni.
FaceID-nak dedikált IR kamerája, sokkal pontatlanabb az “előlapi kamera”.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, amennyire én tudom az előlapi kamerának nem sok köze van a face IDhez, ahhoz van egy plusz IR kamera, meg egy dot projektor (legalábbis amikor kijött, biztosan ez volt). Azon nyilván lehet merengeni, hogy az most az "arcérzékelős kamera", vagy ez túl pongyola, és az IR kamera, mert végül is használják a rendes képet is talán (én azzal nézném, nyitva-e a szemed), meg nem egyedül az csinál arcérzékelést, és lehet, hogy használja a rendes fényképeknél is, ha már ott van, de az biztos, hogy a te megoldásod lényegesen rosszabb, szóval tudod, ez esetben, ha hallgattál volna....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt ugye tudod, hogy ezek a cuccok mind a 'front camera module'-ban laknak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben a formában ez megint nem igaz, típusfüggő az integrációjuk.
Fogalmazz egyértelműen!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
X-14-ig mind a front camera module-ban lakik. Van néhány modell, ahol lehetőség van külön is cserélni bizonyos elemet. De arcfelismerő kamera - definíció szerint az apple-nél - akkor sem létezik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
iPhone 12-ben az infra külön modulban kapott helyett.
Teljesen feleslegesen nyitottál egy új szálat, aminek semmi köze nincs a posztommal kapcsolatban - zajt generáltál, hozzáadott érték nélkül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Leírtam, hogy
Van néhány modell, ahol lehetőség van külön is cserélni bizonyos elemet.
Erre te leírod, hogy a 12-esben külön lehet cserélni. De én generálom a zajt. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Innen indultunk:
Azt ugye tudod, hogy ezek a cuccok mind a 'front camera module'-ban laknak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neked tényleg beakadt valami.
Mindig a körülményeknek megfelelően kell/célszerű fogalmazni. A kérdező készülékbiztosításra volt kíváncsi, erre válaszoltam, röviden megpróbálva érzékeltetni, hogy viszonylag komolyabb, szerelés igényes alkatrész hibásodott meg és nem volt probléma a javítással. De ezt a rövid gondolatmenetet képtelen voltál összerakni.
De ha már kötekedsz, kötekedj pontosan, főleg a te hozzáállásoddal, mert a te hozzászólásod sem volt kevésbé szőke titkárnős, sőt: az előlapi kamera működött a feleségem telefonján, nem azzal a kamerával volt probléma, hanem azzal, amit a FaceID elsődlegesen (?) használ. Azaz például szelfizni lehetett, de FaceID nem működött (még ezt is lehetne részletezni, de jelen esetben nem lényeges). Pontosabban nem fogom megfogalmazni, mert nem értek hozzá és annyira nem is érdekel, hogy részleteiben utánanézzek.
Még annyi, hogy 1 éven túl van a telefon, ráadásul céges, azaz nem normál fogyasztói garancia/jótállás keretében történt a csere.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyébként az iStyle ezt adja a telefonjaihoz BBox néven, úgyhogy ilyen értelemben nem saját szolgáltatásuk (mielőtt egy frusztrált fórumtárs ismét kötekedne, nem néztem meg, hogy a cégek tulajdonosi körében van-e bármilyen átfedés stb). Lényeg, hogy működött, sőt, mikor a feleségem visszakapta a telefonját fel is hívták érdeklődni, hogy minden rendben van-e, elégedett-e, mindezt meglepően teljesen pozitívan (nem tolakodó, "tudjuk le" stb).
Az iStyle-tól van egyébként a telefon, az ő csomagolásuk bőven hagyott kívánni valót maga után, mert törötten érkezett a telefon: erőteljesen lötyögött a dobozban, úgyhogy nem különösebben meglepő. De szó nélkül kicserélték, mindössze az amúgy is lassú távrendelés még hosszabbra nyúlt és bosszankodással járt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni