Kedves Ügyfelünk! A számhordozási eljárást a jelenlegi szolgáltatója elfogadta. A számhordozás életbelépése: 2022.06.28. Üdvözlettel Yettel
Kedves Ügyfelünk! A számhordozási eljárás sikeresen befejeződött. A számhordozás életbelépése: 2022.07.01. Üdvözlettel: Yettel
Ízleljük a szavakat. "elfogadta" "életbelépés" "befejeződött" "életbelépése"
Királynőt megölni nem kell félnetek jó lesz ha mindenki egyetért én nem ellenzem .... Tiszta Monty Python abszurd...
UPDATE1.2 06.29 18:00 a másik hordozott telefon (asszony) szóról szóra ugyanezeket az SMSeket kapta, azzal az eltéréssel, hogy a dátum neki mindkettő üzenetben 06.30. Egy előfizetés, két hordozott szám, két külön hordozási ablak? :D Most már írásban és szóban is produkálja a yettel a divergenciát ... (28-a éjfél után azt mondták minden rendben van/lesz hordozás megtörtént, ha mégsem, csörögjek reggel 8:30 után, aztán délelőtt ügyfélkóddal már azt mondták számhordozás sztornó mert szerintük ha a postán csak a számhordozási ablak napján vettük át az nem elég korai, új ablakot megmondja mikor van, majd pár órával később sms-en kapunk üzit, hogy számhordozás 28-án 30-án és 1-én :) Ezek után szerintem érthető ha már semmit nem hiszünk el nekik...)
- hendrick blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 508 megtekintés
Hozzászólások
Hát igen.
A zavar ott kezdődik, amikor mindig új sim van/volt már régen is. Volt részem szolgátató váltásban, amikor az időablak előtt bemondta a hang, hogy egy óra múlva fennakadások lehetnek... De nem volt. (Vodafone -> Telenor)
Szerintem az új rendszerük gombnyomásra tud mindent IS, csak szarik hozzá egy simet, amire felépítettek egy folyamatot. ;) Olvastam pár kormányrendeletet és láttam műszaki megvalósításokat, de egyikben sem szerepelt sim és ideiglenes szám.
A számhordozás nem más, mint egy érvényességi idővel rendelkező rekord a KRA-ban, amelyet mindkét szolgáltató letölt és érvényesíti a saját adatbázisában. Az időpont az időablak kezdete. Az időablaknak azért van hossza, hátha valami csúszás áll be a műszaki rendszerekben. Ezért megengedett, hogy az időablak alatt akár az átadó, akár az átvevő szolgáltató hálózatából sem tudsz hívást indítani. De egy biztos: az időablak előtt az egyikhez tartoztál, utána a másikhoz. Ehhez a művelethez nem tartozhat ügyfél interakció.
Mondjuk kezdd ott, hogy panaszt teszel, majd a szolgáltatás kiesés miatt kötbérezel. Ha az átadó szolgáltató jóváhagyta a hordozást, akkor az időablak végétől...na ki felel érte? :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk kezdd ott, hogy panaszt teszel, majd a szolgáltatás kiesés miatt kötbérezel
Lakosságiban, ahol általában a kötbér = előfizetési díj, ez jó móka lehet :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem árt néha az ÁSZF-et sem olvasgatni!
Régen olvastam (UPC), hogy a szolgáltatás létesítésére történő ajánlattétel is határidős. Annak elmulasztása esetén is jár a kötbér, akár igen, akár nem a válasz. Ezt kissé nehezen lehet beilleszteni a gondolatmenetedbe, mivel még nem jött létre a jogviszony. ;)
A kötbér általában jóval magasabb az előfizetési díjnál. Hátránya, hogy nem jár, hanem igényelni kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kötbér általában jóval magasabb az előfizetési díjnál
Tudsz mutatni bármilyen telkós, lakossági szerződést, amiben ilyen van?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
6.2.2.1. Előfizetői szolgáltatás nyújtásának késedelmes megkezdése esetén fizetendő kötbér
A Szolgáltató kötbért köteles fizetni, melynek összege minden késedelmes nap után az ÁSZF-ben foglalt
kedvezmények nélküli belépési díj 1/15-öd (egy tizenötöd) része, belépési díj hiányában az Előfizetői Szerződés
szerinti díjcsomagra, illetve az adott Előfizetői Szolgáltatással kapcsolatban fizetendő kedvezmények nélküli havi
előfizetési díj 1/30-ad (egy harmincad) részének 8-szorosa (nyolcszorosa), amennyiben a Szolgáltató az Előfizetői
Szerződésben vállalt határidőre a Szolgáltatás nyújtását nem kezdi meg, beleértve azt az esetet is, amikor a
Szolgáltatás nyújtásának a jogszabályban megjelölt időpontban történő megkezdése az Előfizető érdekkörébe eső ok
miatt nem volt lehetséges, és a Szolgáltató a felek megállapodása szerinti újabb időpontban sem kezdi meg a
szolgáltatás nyújtását.
6.2.2.2. Teljesítés elmaradása esetén fizetendő kötbér
Amennyiben az Előfizetői Szerződésben foglalt határidő teljesítésére a Szolgáltató neki felróható műszaki okból nem
képes, továbbá a Szolgáltatás nyújtásának a jogszabályban megjelölt időpontban történő megkezdése az Előfizető
érdekkörébe eső bármely ok miatt nem volt lehetséges, és a Szolgáltató a felek megállapodása szerinti újabb
időpontban sem kezdi meg a szolgáltatás nyújtását a Szolgáltató érdekkörében fennálló okból, továbbá a Szolgáltató
a fenti esetek miatt az Előfizetői Szerződést rendes felmondással megszünteti, a Szolgáltató a szolgáltatásnyújtás
megkezdésére nyitva álló határidő eredménytelen elteltétől a szerződés megszűnéséig a jelen ÁSZF 6.2.2.1 pontjában
foglalt kötbér felét köteles fizetni.
Forrás: Vodafone Lakossági Vezetékes Általános Szerződési Feltételek
Csúsztatás: Ez a 2021.0101-től érvényes, amit már összevontak a mobillal. Az új ÁSZF-ben nincs / nem találtam meg ezt a részletezést. Ennek ellenére kizártnak tartom, hogy idén már nem kell fizentniük hibás teljesítés esetén.
A szövegből kiderül, hogy az általad vélt összeg nyolcszorosát ill. négyszeresét kell fizetni időarányosan, kedvezmények nélkül. Mégpedig olyan módon, hogy pl. a listár 12 eFt, az akciós ár 4 eFt, akkor a 12*8 eFt/ho, azaz a 24 szeresét kapom az előfizetési díjnak. Ez (régebben) 72 órás kiesés után volt igényelhető.
Az első pont ráhúzható a számhordozásra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennek ellenére kizártnak tartom, hogy idén már nem kell fizentniük hibás teljesítés esetén.
Én egyáltalán nem tartom kizártnak sajnos. :)
Az első pont ráhúzható a számhordozásra.
Hacsak nem azért van az ideiglenes szám, hogy ilyen ne történjen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A régi szolgáltató régi simjével még mindig megy a hordozott szám. Asszony persze nem sokra megy ezzel, mert ő a telefonjában meár az új simet vitte el, mivel éjfélkor még azt mondták működni fog az, látják, hogy akkor járt le az ablak. Én hazajöttem a régi simért. Rengeteg helyen a telefonszám a 2FA.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Blue Mobileról (Telekom) Vodafone-ra csont nélkül. Mi inkább személyesen mentünk be, ha minden igaz, lett volna élő, ideiglenes telefonszámunk is a váltásig, de fel se írtuk, és az új SIM-kártyákat be se raktuk a telefonba. A megadott időpontban a régi SIM-kártya már nem kapott hálózatot, beraktuk az újat, PIN-kód megadása után csont nélkül ment.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egyik kollégám párja vitte át nemrég a számát yettelhez, neki is volt ideiglenes előfizetése, nem is értette, de nem zavarta.
számlán látszott, hogy pár napot számláztak érte, következő sorban pedig pont annyi kedvezményt kapott. szóval nullára jött ki. max a yettel szívhat ezzel, mert az ideiglenes számot x ideig nem adhatja ki újra.
4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én két hónapja vittem az egész flottát a Yettelhez, mi is kaptunk ideiglenes számokat, de nekem kifejezetten tetszett, hogy milyen frappáns megoldás az, hogy az éles bevetés előtt ki lehet próbálni (készülék kompatibilitás, SIM specifikus beállítások, átirányítások, hangposta, stb. valamint ezzel kiderült, hogy az egyik júzernél még SIM LOCK-os telefon volt, stb.) valamint az üzletkötő azonnal mondta, hogy a hordozás előtti átmeneti időszakra az ideiglenes számok teljes forgalmát jóváírja.
A hordozás estéjén volt kb. 2-3 óra, amikor még mindkét SIM élt, és mindkettőről lehetett (azonos hívószámmal) hívást kezdeményezni, de aztán a régi SIM-ek pár óra elteltével megdöglöttek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, elvileg van benne jó is, de mivel nekem kb óránként csörög a telefonom, nekem abszolúte semmi értelme egy ideiglenes számnak, nem véletlenül hordozom már annyi ideje...
Egy plussz pont nekik, hogy az ideiglene sforgalmával ezt csinálják, de én akkor sem akarok egy ideiglenes számmal szenvedni, mert nekem semmi értelme. Majdnem lemaradtam két fontos telefonról e miatt a marhulás miatt, pedig csak éjféltől kb kilencig volt az ideiglenes yettel sim a telefonomban, közvetlenül az eredeti időablak végén. Én most már addig nem nyúlok a simhez amíg a régi az nem mondja no carrier.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Számhordozáshoz ezek szerint dual sim-es készülék használata javasolt?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni