Sziasztok!
1 éve folyamatos küzdelem az életem az UPC-vel. Folyamatos a csomagveszteség 10%-tól egész a 30% sem ritka, de nem mérem folyamatossan. Az ügyfélszolgálaton nem jutok túl konkrétan nem tudom mennyi kötbért fizetett már vissza de az biztos hogy több évnyi előfizetési díjjat kaptunk már vissza. De nem erre van szükségem,hanem arra hogy jól működjön a szolgáltatás. 1 éve folyamatos a hitegetés.
Próbáltam már optikára is ajánlatot kérni tőlük,, elvileg fel is mérték de nem kaptam meg az ajánlatot. Ötlet? Sajnos nincs más szolgáltató, pedig a Digi 300m belül van, de nem kötnek be hozzánk. A Telekom most is van működik is de csak 15M tudnak.
Pereskedni azért nem akarok mert nagyon sok ügyfélhez ki kéne menni, ha esetleg azt mondják nem szolgáltatnak tovább, mivel IP-cimet kellene állítani, sajnos nem tipikus informatikai eszköz, távolról nem érhető el, és domain sem állítható benne. De így felmondani sem tudom igaz csak mikros szolgáltató lenne onnantól kezdve, ami valószínűleg nem lenne jobb.
Nem dolgozik valaki UPC-nél? :D
De akár a DIGI-nél aki elintézi? Mert akkor végig megyünk az ügyfeleken.
De viccet félre téve ötlet mit tehetek?
Hozzászólások
Nalunk 3 honapig volt ez, aztan lecsereltek egy erositot, minden jo lett...
Ceges ez vagy magan?
Nem biztos, hogy az a gond, hogy rossz az eősítő, inkább spórolnak a darabszámmal.
Ordítatják az erősítőket, hogy ne kelljen annyi. Ezért ha túl közel vagy hozzá, akkor túl erős, ha messze, akkor túl gyenge a jel. Mindkettő csomagvesztést okoz.
Persze lehet zajbetörés is.
Szar lift a lépcsőházban, meghibásodott mikro/hűtő, házinyúl aki megrágta a koax szigetelést... stb.
---
"A megoldásra kell koncentrálni nem a problémára."
Persze volt is egy zavar egy frekvenciába, azt le is kapcsolták és 1 hónapig jó volt.
De azóta megint szar. Elvileg a szerelők szerint nincs a városba még egy ilyen szakasz amit ennyire precízen szereltek meg.
Már cseréltek vezetket is.
Céges előfizetés
Az jo, mi is kb. 20 bejeletest tettunk :) Ceges szerzodesi feltetelek masok, igy nincs mit tenni meg kell csinaljak. Kitartoan kell ba**tatni oket, amig kijon egy olyan szerelo aki valojaban ert hozza.
Lassan az összes szerelő volt és egyszerű a válasz. Öreg a hallózat és nem tudnak vele mit tenni. Talán egy jobb modem segítene de nincs más mint ami most van.
Nem tom, nalunk az volt a gon, hogy mikorara kiertek mar pont mukodott...
A vegen mar komolyabb muszerrel jottek, nem tom pontosan mi volt az, docsis-hez nem ertek :(
De hat akkor add fel, ennyit mar nem er az egesz. Hasznalj mobilnetet backupnak, de gondolom ott a cimmel van a gond...
Mobil 4G rúter?
--
Inkább oldja meg a szolgáltató a problémát. Tartaléknak jó egy 4G router, de nem egy hajóban evezik egy rendes kábeles kapcsolattal semmilyen téren. Főleg cég esetén.
--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene
Hasonló cipőben járunk, de itt "csak" kb 5-6 hete szopódunk:
https://hup.hu/node/163919
Én még mindig próbálom kideríteni, hogy tényleg a UPC a hibás, vagy nálunk van valami gebasz, de egyelőre házon belül nem találok semmit. Egy Smokeping-et tettem fel egy belső gépre, az percenként mér 10+ külső hosztot. A külső hosztok tipikusan reggel 8 és délután 4 között néha 10% fölötti lost-ot produkálnak, de van, hogy csak a Google, és a .hu irányok jók. De van, amikor a .hu-n belül egy-egy irány hibátlan, más hosztok meg percekig elérhetetetlenek, még ugyanazon szolgáltatón belül is. Ez az állapot nem függ sem a tűzfalon átmenő csomagszámtól, sem a forgalom méretétől (van egy Munin is), semmi kapcsolatot nem találok semmi mással... Érdekes, hogy a UPC routere, ill a www.upc.hu napközben IS teljesen hibátlan, "csak" a UPC hálózatán kívül vannak gondok. Cseréltünk már eszközt, kábelt... semmi.
Megoldás egyelőre nincs. Jövő héten jön a T véglegesíteni az optikai végpontot, remélem, hogy az megoldja.
Ez amúgy melyik település/kerület?
Sajnos nálunk elismerik hogy náluk van a hiba, de várakozunk a háttércsoportra.
Amúgy Székesfehérvár és sajna az említett okok miatt egyenlőre UPC-hez vagyunk lancolva.
Sajna a UPC soha nem lesz jó.
Több ügyfelünknél szopás van vele évek óta. Az újabb modemek csak rosszabbak és instabilabbak, mint a régiek. A régi Cisco-k jók voltak, betonstabilak, de már rég nem adják őket. Hetente-kéthetente újra kell indítani, mert olyan válaszidők lesznek, hogy megőrülsz, vagy egyszerűen lerohad az egész kapcsolat. Nem ritkán tapasztalunk mi is packet losst, sípol a nagios, és egyszerűen connection resetet, ami főleg a hosszú interaktív kapcsolatoknál (pl. ssh) jelentkezik. Ritkán telik el úgy hét, hogy valamelyik ügyfélnél a városba ne lenne fél- vagy egynapos netkimaradás, mert épp valami DOCSIS doboz elpukkant.
Volt ezen felül olyan, hogy 3 hétig ordibáltam (a végén már tényleg) az ügyfélszolgálattal, mert az amúgy bridge módba pakolt szarjuk a 80 és 443 portokat filterezte, és egyszerűen nem akarták elismerni, állították hogy nálam van a hiba, majd végre valami hozzáértőhöz került, aki megállapította, hogy a fos a firmware (milyen meglepő... mind az), lefrissítette, és jó lett. Így már csak a szokásos 2 hetente indítsd újra hiba van.
Szóval a UPC az egyetlen, akiről semmi jót nem tudok mondani.
--
"Sose a gép a hülye."
Ez vicces, engem is leba**ott az ugyfelszolgalatos:
- Ajaj, ennek a modemnek mar 2 honapos az uptime-ja ... azert illett volna ujrainditani...
- Ezek szerint nem enterspajz eszkozoket hasznalnak, ceges elofizeteseknel?
- Ja ize, hat mindent ujra kell inditani neha... :S
Kertem, hogy csinaljak ok tavolrol, de azt nem tudjak idoziteni :D
UPC-nél semmi különbség nincs az üzleti és magán előfizetések között. Ugyanaz a gerinc, ugyanazok az eszközök, ugyanazok a paraméterek. Hívhatsz külön számot "üzleti ügyfélszolgálat" címszóval, ami egyébként nem sokban különbözik a simától. Valamint ugyanúgy 24-48 óra, amíg egy hibát kijavítanak. Ha valahol elmegy a net reggel vagy délelőtt, biztosak vagyunk benne, hogy aznap már nem lesz, vagy maximum késő délutánra.
--
"Sose a gép a hülye."
Hali!
Ez azért nem teljesen igaz... Hitron modemet gsm adapterrel még csak business előfizetőnél láttam pl... valamint a business netek mintha más kommunikációs frekvenciákat használtak volna emlékeim szerint, de már nem ezen a vonalon dolgozom.
Üdv:
Feri
A Hitronban pontosan ugyanaz a Puma 6 SoC van, mint a fehér, lakossági előfizetőknek adott Connect Boxban, semmi érdemleges különbség nincsen a két eszköz között, mindkét eszköz szenved a Puma 6 évek óta dokumentált hardverhibáitól.
Hali!
Ezzel nem tudok/szeretnék vitatkozni... a hozzászólásom csak arra vonatkozott, hogy nem totál egyforma a lakossági és a business előfizetés kezelése a szolgáltató részéről. Ez csak a hw vonal és akkor még nem esett szó pl az elkülönített kommunikációs frekiről, vagy pl a technikus tabletjén a "gizinénik" elé besorolt business hibajegyekről... nem, nem, nem vagyok és soha nem is voltam UPC alkalmazott (Én is küldtem már "valahova" a hotline alkalmazottat rögzített felvételen)!
Üdv:
Feri
Lehet hogy más a vicő frekvencia, de ettől még ha a gerinc lerohad bármi miatt, ugyanúgy megállsz.
A Hitron is hitvány szar.
--
"Sose a gép a hülye."
Mi az üzletihez kaptunk egy backup SIM kártyás kütyüt, ha nem megy a dróton, akkor elvileg arra át tud állni.
Persze amióta ezt kaptuk azóta a drótos csak szarabb lett :-). Eleinte egyébként évekig jól működött, de egyre jobban elkurvul a rendszerük. A topiknyitóval egy cipőben vagyunk: nincs más.
Mikrós szolgáltatóknak érdemes körbekérdezni. Mi is javasoltuk sok helyre alternatívának, jópár helyen működik komolyabb gond nélkül.
--
"Sose a gép a hülye."
Nekünk egyelőre csak nyaldossa az ingerküszöbünket a bénázás. Mivel főleg programozunk, azt igazából tudunk offline is, úgyhogy nem állunk le amikor nincs net. De köszi a tippet, ha legközelebb nekidurálódunk, akkor ránézünk erre a lehetőségre is.
Gyakorlatilag soha nem indítom újra a hitront, ellenben kapott egy ventit kötözővel, ami miatt nem szórakozik. Nálunk szimplán csak melegedett.
Az milyen kemény már hogy egy modemet hűteni kell. Az enyém a cipős komód alá van bedobva évek óta, lehet hogy 10 centi tömény por takarja, nyáron meg 26-29 fokos a lakás önmagában :)
--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene
Nekem a UPC-vel cirka 5 év alatt egy fél órás és egy fél napos leállásom volt. Az utóbbi is csak azért, mert a szerencsétlen jómunkásember kihúzott a társasházi dobozban, pedig nem kellett volna, és meg kellett várnom hogy küldeni tudjanak egy szakit aki visszadugja. A kapcsolat hibátlan, belföldre bőven 10ms alatt van a ping, nem lassú, nincs packet loss.
Igaz, viszonylag régi dobozom van tőlük (Technicolor TC7200 https://openwrt.org/docs/techref/hardware/soc/soc.broadcom.bcm33xx ), és bridge módban van, de kábelmodemnek kiváló :) Várhatóan költözés miatt nem is lesz szerencsém másik UPC-s csodához.
--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene
az UPC netje helyszínfüggő, ahogy tapasztaltam. Pl. Budapesten, egy XI. kerületi irodaházban olyan gányul építették ki a koax osztókat meg csillapítókat, hogy vért izzadtam, mire egy értelmes jómunkásembert kaptam, aki rendberakta a ház minden előfizetőjét, azóta nem volt gond.
Máshol meg láttam 1 éves uptimet, loss nélkül... szóval az én tapasztalatom szerint marad a keménykedés a szolgáltatóval, vagy am-mikro, ha tényleg jó a rálátás vmelyik szolgáltató antennájára.