UPC netkapcsolat küzdelem

Sziasztok,

Zuglóban van az irodánk, és évek óta a UPC a szolgáltató. Business csomag van, fix IP címmel.

A modem "után" van egy Linuxot futtató gép, egy 2 magos celeronnal, 4G RAM-mal, és 3 hálókártyával: WAN, LAN, GUEST LAN. Ez a gép évek óta teljesen jól működött, és szerintem működik most is.

Kb 3-4 hete van egy olyan jelenség, hogy a külfőldi oldalak, és bizonyos hazai szerverek is belassulnak, nem érhetőek el, a VPN lebont, az SSH session megszakad.... Akkor épp karbantartás volt a UPC-nél, ez ki is volt írva.

A két hét letelt, azóta eltelt ismét két hét, és semmit nem változott a helyzet. Az ügyfélszolgálatot naponta háromszor hívjuk, teljesen reménytelenül, a válasz mindig ugyanaz: már le van adva a vállalkozónak a hiba.

A múlt héten nétvégén feltettem a hálózaton belül egy másik Linuxot futtató gépre egy SmokePing-et, és beállítottam a Linuxos router/tűzfal belső és külső lábát, a UPC routerét (ami nekünk a default GW), és néhány magyar, valamint külföldi oldalt.

Naptól és napszaktól függetlenül a tűzfal belső és külső lába, valamint a UPC router szinte egy konstans sávban mozog, mindegy hányan használják, a válaszidő 1-2 us, a csomagvesztés 0%.

Beállítottam a www.upc.hu-t is, érdekesmód ott is 0% a lost, és elég stabil a válaszidő is (1-2ms körül van).

Ezeket a hosztokat kivéve minden más napközben nagyon, azon kívül kevésbé, de változik. Minimális csomagvesztés pl külföld felé mindig van, hétvégén is.

A UPC nem mondja, hogy nem nála van a hiba, de ez a töketlenkedés részükről, és a tehetetlenség részünkről már kicsit sok. (Szolgáltatót nem tudunk váltani, nincs más.)

Van-e bárkinek bármilyen ötlete, mit lenne érdemes megnéznem, ellenőríznem, hogy kizárjam, tényleg nem nálunk van a gond? A syslogban semmi HW hibára utaló bejegyzés. A hálókártyákon a hibás csomagok száma 0. A használt sávszélesség a ténylegesnek max a 20%-a (100Mbps van, néha eléri a 20Mbps-t). A conntrack táblában a bejegyzések száma 3000 körül van, a Munin szerint ez az elmúlt évben alig emelkedett.

Pl. valami hülye kliens floodolja a Google-t, ami miatt az tilt... (de akkor a Facebook-nál vagy a Github-nál miért van lost? De ott jóval kisebb...)

Szóval eni ájdí welkám.

a.

Hozzászólások

1: kérdezd meg Digit, mikor terveznek arrafelé bővíteni, az elmúlt évben pár utcában már behúzták a gerincet.
2: mobilnet?
3: ászf, vagy valahogy próbálj meg tech supportig eljutni, és elküldeni nekik a logokat.

Azt hogy nalad van-e problema kb ugy lehet legbiztosabban tesztelni hogy direktbe modemre kotod laptopod vagy egyeb gepet hogy azzal is latszik-e a gond, nyilvan ha kozben hasznalnak a ceges halot akkor ez nehezen kivitelezheto, esetleg ha munkaido utan nem hasznaljak es akkor is reprodukalhato a hiba akkor megprobaltani.

Kovetkezo lepcsofok hogy modem vagy koax halozat lehet a gond.
Nem tudom uzleti modem webfeluletere be lehet-e lepni (ha bridge modban is van a modem akkor is a 192.168.100.1 vagy hasonlo cimen el lehet erni a lakosssagit ugyfel oldalrol), de ha igen akkor ott lehet lathatsz jelszintekre es hasonlokra vonatkozo adatokat, netan logokat amikben talan latszodhat modem (es koax halozati) hiba, gondolom modemtipus fuggo is, ezt csak lakossagi alapjan mondom ami nalam van hogy ott lehet ilyeneket latni. Ha ott talalsz ilyen adatokat es latszik hiba akkor azzal talan konnyebben tudod jo iranyba kuldeni az ugyfelszolgalatosokat hogy mit nezzenek meg.

Ha ettol fentebbi problema akkor mtr-t es hasonlokat probalhatsz futtatni a problemas es a hibat nem generalo szerverekre hogy hatha latszik belole routing kulonbseg vagy fennakadas, illetve dns-t erdemes ellenorizni (masik dns szervert megprobalni) elso korben.

Nekem is volt ilyen problémám, egyszer sikerült kiverni az UPC-ből egy plusz modemet, egészen pontosan a szerelő jóembertől kértem egy plusz eszközt, így kihagyva az ügyfélszolgálatos droidokat.
Lassacskán rájöttem, hogy a tápegységgel van gond, remélem, hogy nem a híres EPC3925 modemhez van szerencséd, mert azzal én is csomót küszködtem.
Kérjél modemet, varázslatos eredményeket képes elérni a szerelő jóember felé nyújtott 5-10e forint :)
Legutolsó esetben kérjél a telekomtól ADSL-t, amolyan backup vonalnak, nem tudom elképzelni, hogy Zuglóban ne lenne olyan hely, ahol nincsen adsl szolgálatás!

Szóval kedden bekötötte a Telekom a saját vonalát, a válaszidők a legtöbb helyen leesetek a korábbi érték 20%-ra (jó, koaxról optikára), de azóta gyak. 0.0% a csomagvesztés bármelyik mért irányban.

Ma jön a UPC technikus megnézni a kapcsolatot, nagyon várom... :P

Szia!

Ilyesmit általában helytelen MTU beállítás okoz. Úgy lehet verifikálni, hogy küldesz egy pinget 1500, 1492, majd 1400-as csomagmérettel egy távoli szerverre. Utána leveszed a kliens gépeken az MTU-t arra az értékre, ami még átmegy.

Üdv

Én biztosan azt csinálnám, hogy befáradnék a legközelebbi UPC ügyfélszolgálatra, előadnám a problémámat, jelezném, hogy mikor jelentettem a hibát és kérném, hogy akkor legyenek kedvesek részletezni, hogy milyen intézkedéseket tettek, és persze hogy milyen kötbért számolnak ők, mert szerinted (és az ÁSZF szerint is) ennyi és ennyi lenne a kötbérigényed.

részletek: ÁSZF 6.1.1 és 6.2.1

Gyors becslés: ha mondjuk március 15-én bejelentettétek a hibát, akkor a 72 óra 18-án lejárt, azóta pedig nagyjából 53/30 * havidíj * 4 a kötbér, ami kb. 7 havi előfizetési díj. Persze FIXME, ha hülyeséget írok.