- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
nahát, érdekes, köszi. Ilyenkor megint egy kicsit elmegy a kedvem az összes szoftvercégtől :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bocs a kérdésért, de elolvastad a végét is?
Mert szerintem ez nem a cégekre nézve szégyen, inkább az egyetemre, hogy ilyen "munkát" közzé akarnak tenni!
Olvasd el az IBM megjegyzését. Teljesen igazuk van!
Egy ilyen "munkáért" ma nem ki akarnák rúgatni, hanem súlyos pénzeket követelnének rajta és teljes joggal!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akademiai korokben teljesen normalis, hogy egy-egy kiserletet megismetelnek (foleg, hogy ebben a szakmaban az a par evtized rengeteg, es felbukkant par uj versenyzo). Kijott volna, hogy a kutato a hulye, es korberohogi az osszes kollegaja, ehelyett megoldottak, hogy senki se publikalhassa a cafolatat. Mar ha tenyleg hasznalhato a rendszeruk.
--
Worrying about killer AI and the superintelligent robots is like worrying about overcrowding on Mars. - Garry Kasparov
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Gyanus hogy egy sima cafolat helyett inkabb titkolozas ment. :D
Most vagy tenyleg szar volt(?) az oracle es ezt titkolni akartak, vagy fogalmuk sem volt rola milyen a termekuk (az Oracle-nel ez sem lenne fura) es ezert inkabb titkolnanak barmit, es/vagy nem volt ember aki ertett volna ahhoz, hogy megcafolja (he az Oracle-rol beszelunk, ahol 10+ eve keptelenek egy install.sh-t osszerakni!!!), illetve ha volt is igazan hozzaerto, akkor nem engedtek oda megcafolni hanem rogton ugyvedekkel jottek.
Ahogy a Vodafone egy marketing ceg es nem telco, ugy az Oracle sem technologiai, hanem jogasz ceg. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem értem én ezt az Oracle utálatot. Ez nem tegnap volt, hanem 1983-ban.
Miért hiszi mindenki, hogy az Oracle már a kezdetektől gonosz volt és az egyetemi kutatók pedig a becsület mintaképe?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az lehet, hogy az egyetemi kutatók nem feltétlenül a becsület mintaképei, de az elég sokat elmond egy mammutcégről, hogy ha készül egy a terméküket nem túl jó színben feltüntető tanulmány, akkor nem a terméküket javítják meg, hanem megtiltják az érintetteknek, hogy rosszat mondjanak róla. Nem javítanak, tussolnak. Vö.: "Hány microsoftos programozó kell egy villanykörte kicseréléséhez? Egy sem, a következő szabványba beveszik a sötétet." Ez a vicc sem mai, hanem negyed évszázados. Viszont ez a gusztustalan profithajhász corporate antikúltúra nem változik. És kiemelten gusztustalan ez a magatartás, ha egy olyan drága termékről van szó, mint az Oracle adatbázisa.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem akarlak elkeseríteni, de 1982-ben az Oraclenek 24 alkalmazottja volt.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy egy tudományos cikkre jogilag reagálsz vagy tudományosan, az nem függ attól, hányan dolgoznak a cégnél.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván, de most a "de az elég sokat elmond egy mammutcégről" részre kívántam reagálni.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akarod mondani 23 alkalmazottja és egy seggfej tulajdonosa? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkoriban meg biztos csak OACLE volt, R nelkul.
--
Worrying about killer AI and the superintelligent robots is like worrying about overcrowding on Mars. - Garry Kasparov
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg ugye az Oracle a V2-rol indult, mert ki venne egy v1.0-as termeket negy kaliforniaitol :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez talan azt jelenti, hogy mindig is olyan ceg volt, amilyen.
Mar 1983-tol. Nem ertem akkor mit nem lehet ezen erteni. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A jelek szerint 1983-ban már gonosz volt. Vitatni csak azt lehet, hogy azóta esetleg megjavult-e.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha egy kísérlettel módszertani gond van, akkor a módszertani hibákat kell megmutatni, minden kutató tanul ebből. És nem, nem perelni. A tudományt nem bíróságon vívják.
Magyarország alaptörvénye ki is mondja, hogy tudományos igazságban a jog nem jogosult dönteni. (Alaptörvény X. cikk).
Te összetéveszted a módszertani hibát a szándékos hitelrontással.
Ha az Oracle nem lett volna gonosz, akkor korrekt, a tudományos igényességnek megfelelő ellentanulmányt publikál, amelynek eredményei reprodukálhatók.
De nem, ő nem törődik ilyen dologgal, hogy hogyan korrekt megoldani egy problémát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én alkalmazásfejlesztőként használom szinte folyamatosan az Ora SQL -t ~5-6 éve, és sokszor érzem úgy, hogy fos. (szar hibaüzenetek, hiányzó funkciók, furcsa, nem logikus viselkedés és korlátok).
--
debian,libreelec,openmediavault,ubuntu,windows,arch,lineageOS
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézd, ha 1983-ban is legalább két lehetősége volt:
a, megpróbálja kirúgatni a tanulmány íróját és jogi úton megakadályozza, hogy nevesített benchmark készülhessen a jövőben
b, megmagyarázza, hogy a tanulmányban hol és hogyan tévedtek és/vagy mi okozza az adott esetben a gyengeséget és hogy lehet azt javítani, esetleg javítják is, ha tényleg gyengeség.
Szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"On the other hand, there is less written documentation on the development of the IDM 500 and ORACLE
systems as each is a relatively recent system that from the start, was intended to be a commercial product.
Thus, we have tried to present a complete enough description of these two systems to provide the reader with
enough background for comparing these systems with the other three."
"The hardware configurations that we have used to run our benchmarks have been made as fair as possible."
Ez nekem miért kellene elhinnem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem elhinned kell, hanem megcáfolnod, ha nem hiszed el. Pont az a szép a tudományban, hogy megcáfolható kijelentéseket tesz.
Eleve, ha egy eredmény nem tudományos igényességű, akkor pontosan annyira kell figyelembe venni, mint amennyit ér: semennyire.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Segíts már ki, mit kéne látni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elolvastad a rendszerek leírásait?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nincs kedvem barchobázni, még azt se tudom, konkrétan miről beszélsz? A linkről, magáról a tanulmányról, a wiki szócikkről?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt hittem egy egyetem, egy szabad orszagban azt csinal amit akar. Akar hulyesegeket is nyilvanossagra hoz. Szegyen ide, vagy oda.
Nem tudtam, hogy az egyetemeknek a cegek/kormanyok szamara kellene dicsoito tartalmat eloallitaniuk. (Bar itthon ez mar nem olyan hihetetlen, de ne politizaljunk :D )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem egészen. Itt nem arról van szó, hogy dicső tartalmat kell előállítani, hanem tényekkel alátámasztott hiteles dokumentumot, főleg akkor, ha ennek súlyos anyagi következményei is lehetnek!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudományos igazság kérdésében a jognak nincs semmi keresnivalója. Ha az Oracle megtámadja egy tudományos kísérlet eredményét, azt nem teheti bíróságon. De ezt neked mint a SZTAKI volt dolgozójának, tudnod kéne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
masodszorra is :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kérdés, mi köze van ehhez annak, hogy hol dolgoztam?
Ez jogi kérdés. Itt senki nem mondta, hogy az Oracle bíróságon akarna megtámadni egy tudományos igazságot. Ezt sem értem, hogy mi itt a tudományos igazság? Ha kutató állít az már igazság?
Nem, az csak egy tudományos állítás, ami vagy igaz, vagy nem.
Másik, meg kellene értenie a kutatóknak, hogy nem ők a világ közepe és nem mondhatnak azt, amit akarnak. Az igaz, hogy tudományos állítást bíróságon nem lehet megtámadni(még jó), de magát a kutatót(kat) és/vagy az egyetemet igen. Nem azzal, hogy a tudományos tényállás hibás, hanem azt próbálják meg bebizonyítani, hogy minimum nem kellő gondossággal jártak el és hogy emiatt milyen hátrányt érte a cég! Fontos a kettő kitétel egyidejűsége.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a Larry fiú semmit se akart bizonyítani, főleg nem bíróságon, csak a tanszékvezetővel akarta kirúgatni DeWitt-et. Vagy te tudsz valami perről is az egyetem ellen, amiről nem írnak ezekben a cikkekben?
--
♙♘♗♖♕♔
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, ez nem jogi kérdés. Egy tudományos publikáció tartalma sosem jogi kérdés.
"Ezt sem értem, hogy mi itt a tudományos igazság? Ha kutató állít az már igazság?"
Tudományos igazság kérdése nem "itt" kérdése.
"Nem, az csak egy tudományos állítás, ami vagy igaz, vagy nem."
Igen, és az a tudományos állítás (már amennyiben tudományos), amit nem cáfoltak meg, az igaz. Pont ez a tudomány lényege: cáfolható állításokat tesz. Az, hogy az Oracle jogi úton akar támadni egy tudományos állítást, az nem tudományos dolog. Viszont tudományos állítások cáfolata nem bíróság dolga, sehol. Az a tudomány dolga.
"Másik, meg kellene értenie a kutatóknak, hogy nem ők a világ közepe és nem mondhatnak azt, amit akarnak. "
De, azt mondhatnak, amit akarnak, amíg azt tudományos keretek között teszik. Ez a tudomány lényege. A tudományos szabadságot, az igazság megismerését nem szabad korlátozni. És neked, aki kutatóintézetben dolgoztál, ezt pontosan tudnod kéne.
"de magát a kutatót(kat) és/vagy az egyetemet igen. Nem azzal, hogy a tudományos tényállás hibás, hanem azt próbálják meg bebizonyítani, hogy minimum nem kellő gondossággal jártak el és hogy emiatt milyen hátrányt érte a cég! "
Az, hogy valaki egy tudományos állítás felállításában módszertani hibát követett el (azaz állítása nem tudományos és nem igaz), annak megállapítására bíróság nem jogosult. Ugyanis ez ekvivalens a a tudományos állítás cáfolatával, de erre bíróság nem jogosult, ilyenben nem dönthet. Arra csak a tudományos közösség jogosult.
Hogy alaptörvényünket idézzem: "tudományos kutatások értékelésére kizárólag a tudomány művelői jogosultak."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Igen, és az a tudományos állítás (már amennyiben tudományos), amit nem cáfoltak meg, az igaz.
Wow.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tudomanyos allitas volt, hogy a fold lapos. Mindenki azt fogadta el igazsagnak. Aztan megcafoltak. Szoval ezzel a mondattal semmi gond nincs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, nem volt tudományos állítás, mert nem a tudományos módszerrel állítoták. A tudományos módszer az, ami a lényeg. És maga ez a módszertan még igaázn a XIX. század elején sem volt teljesen kiforrott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagyis nem TeX-ben készült a cikk? Vagy miből lehet tudni, hogy tudományos-e?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jelen esetben mondjuk abból amit épp itt lentebb említett a kolléga. Más is elvégezheti ugyanazokat a méréseket ugyanolyan körülmények között.
--
♙♘♗♖♕♔
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En nagyon is egyetertek veled, de szerintem akkor is tudomanyos allitas volt, hogy a fold lapos a kereszteny kulturkorben.
Azt hagyjuk hogy tobb szaz evvel azelott mar bebizonyitottak mindenfele kulturak, hogy nem az. :D
A kereszteny kulturkorben az egyhaz vegezte a "tudomanyos" munkat is. Hogy ok elhallgattak, amit a gorogoktol tudtak, majd elterjesztettek, hogy a fold lapos egy mas kerdes. Mivel tudomanyosan hosszu ideig seni sem tudta ezt tamadni ez volt az IGAZ. Vagy elegettek a picsaba es kesz. :D
Na itt az analogia az Oracle-el. Csak ok maglya helyett ugyvedhadakkal tepetnek szet, ha az o igazsagukat nem fogadod el. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Off: igazából senki 'tudós' sem gondolta, hogy a Föld lapos lenne, ez csak amolyan vándoranekdóta az 'ej de buták is voltak a régiek' motívumra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is azt mondom, hogy tenyleg el is hittek, amit mondtak. :D
De ez is egy jo modszer volt, hogy alatamasszak a sajat kis hulyesegeiket a mesebeli lenyekkel es igy hatalmuk legyen az atlagember felett. :D
Azert par ember megegettek az anekdota szerint mert kepes volt azt mondani, hogy nem a Fold van a kozeppontban. De lehet ez is csak egyhaz ellenes propaganda, mint a szazaval elegetett nok. Ki tudja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Adsz forrást?
Szerintem a "tudósok" erősen túlnyomó többsége úgy gondolta hogy a Föld lapos.
Kinézett az ablakon, és látta hogy az.
(beleértve a térképészeket és a csillagászokat is, de minden egyéb tudományág művelőit)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már a görögök is tudták, hogy nem lapos...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aham.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még az átmérőjét is megmérték... :)
Ajánlott olvasmány: https://en.wikipedia.org/wiki/Eratosthenes
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erathostenes = görögök = minden tudós = wow.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eléggé közismert dolog volt akkoriban, de mondjuk mutathatnál Erathostenes utáni korszakból görög tudóst, aki cáfolta ezeket méréseket és a lapos Föld mellett talált bizonyítékokat... de persze könnyű elütni egy érvelési hibával a vita élét, minthogy beismerd a tévedésed vagy bizonyítékokat hozz a témában a magad igaza mellett. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát jól van. Beismerem hogy hibáztam, forrást kértem egy állításra.
Fasság volt.
További jó szórakozást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kaptál forrást az állításra, a saját véleményedre viszont nincs forrásod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aham.
Szerintem maradhatunk is ennyiben. Az erre járók majd eldöntik hogy
> Off: igazából senki 'tudós' sem gondolta, hogy a Föld lapos lenne, ez csak amolyan vándoranekdóta az 'ej de buták is voltak a régiek' motívumra.
Mennyire igaz. Engem nem érdekel túlságosan, az néha zavar viszont ha fságokat terjesztenek. Jobb azt elfojtani.
Mindenesetre nekem nincs forrásom arra hogy mit nem gondolt minden tudós. Ha ez számít bármit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Engem nem érdekel túlságosan, az néha zavar viszont ha fságokat terjesztenek. Jobb azt elfojtani."
Oké. Egyszerűen hagyd abba a faszságok terjesztését, ennyire egyszerű.
"Mindenesetre nekem nincs forrásom arra hogy mit nem gondolt minden tudós. Ha ez számít bármit."
Nézd, teljesen nyilvánvaló volt mindenki számára a görögök óta, hogy a Föld nem lapos, hanem gömb; ezt többféle módon is bizonyították, és hozzávetőleges pontossággal ismerték az átmérőjét is... ezt az állítást nem cáfolja meg az, ha hozol az eltelt kétezer évből pár hülyét, aki tudósnak vallotta magát miközben a lapos Föld mellett érvelt. De egy ilyen nevet se hoztál, tehát pláne nem értem, hogy mit akarsz ebből az egészből kihozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aham.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meghajlok érveid és tényeid komoly súlya alatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.. kértem egy forrást, majd válasznak megkaptam ötször hogy hát így van. Azzal én mit kezdjek, most komolyan?
Viszont jó hogy kiderült, hogy érvnek szántad. Ebben az esetben csak azt tudom javasolni hogy keress valaki mást akivel győzködheted egymást, mert nekem ehhez nincs kedvem. (Az ahamot csak olyasminak szántam hogy oké, elolvastam, tudomásul vettem, nem akarok semmit mondani rá. Nem érvnek vagy győzködésnek.)
--
xkcd://386
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Baszki, kaptál forrást, hogy mióta tudják, hogy a Föld gömb. Arról is kaptál forrást, hogy mikor és hogyan mérték meg. Arról is kaptál forrást, hogy ez mennyire közismert volt és ezen túl egy sornyi forrást sem írtál, ami szerint a korabeli tudósok szerint lapos volt. Továbbra is nálad pattog a labda, de inkább a sértődöttet játszod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Továbbra sem az volt a kérdés hogy volt-e 1 valaki aki tudta, hanem az hogy általánosan ismert volt-e, az egyház engedte-e a hirdetését és tanítását, satöbbi.
Mindenesetre kiszálltam. (Ha nem jönne Aham arra amit írsz, akkor vedd Aham-nak.)
--
xkcd://386
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy újkori dolog, hogy a "sötét középkor" meg a "egyház elnyomta a tudományt" dolgokat tolják, pedig pl a katolikus egyház soha SEM állította, hogy a Föld lapos.
Minden népség mindenfele (indiaiak, kínaiak, görögök, ...), amikor eljutott a tudományos fázisba, rájött, hogy muszáj a Földnek gömbölyűnek lennie, különben egy rakás jelenséget nem tudnak logikusan megmagyarázni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a vicces, hogy ezt a Wikipedia linket ő maga is bedobta, mint hivatkozási alap, de nem olvasta el... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Észt nem adhatok, nekem is kevés van :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy olyat nem mondtak, hogy lapos, de azt igen hogy a Nap kering körülötte és aki az ellenkezőjét merte állítani, az az inkvizíció elé került, rosszabb esetben pedig máglyára. Úgyhogy eléggé elnyomta a tudományt bizonyos területeken.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja. És? Amikor sokan kezdték mondogatni és másképp már tényleg nem lehetett magyarázni, akkor megszűntek ezek a dolgok. Most keverjük össze a tudományos konszenzust pár ember hatalmi visszaéléseivel?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az állítás az volt, hogy tévhit, miszerint az egyház elnyomta volna a tudományt. Én ezt cáfoltam. Irreleváns, hogy hány ember felelős érte.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ha már kitérünk mindenfelé: az említett két eset sem a sötét középkorban történt, ugyanis a népvándorlás korát nevezzük 'sötét középkornak'. (Azért, mert nagyon kevés írásos forrás maradt abból a korból. Tehát nem azt jelenti, hogy akkoriban 'sötét' emberek éltek volna.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem rossz helyre írtál, én sehol nem használtam a "sötét középkor" szóösszetételt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Direkt írtam is, hogy 'ha már kitérünk mindenfelé'. Ugyanis nagyon messziről indultunk, és tényleg mindenfelé elkalandoztunk azóta.
A napló kedvéért beidézem a kiindulási állítást:
tudomanyos allitas volt, hogy a fold lapos. Mindenki azt fogadta el igazsagnak.
Az egyház, a középkor meg a többi később keveredett ide.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oké, de miért nekem írtad?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ja, a heliocentrikus világképet kicsit bonyolultabb befogadni :)
El, el, bár a nevezett személyek tudományos hevületükben a pápát is szidták, ami hát sokat nyomott az ítéleten.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézd, általánosan ismert volt, nem egyvalaki tudta, nem véletlenül tették például a hajókon az árbóc tetejére az őrszemeket, mert tudták, hogy onnan messzebb el lehet látni a tengeren, mert a tenger felülete görbül.
De még mindig nálad pattog a labda, hogy ezt megcáfold. Az, hogy egy gittegylet szerint nem úgy van, mert csak, az nem igazán érv, de még ezt se tudtad tényadatokkal alátámasztani. Mondtál valamit, ami faszság volt, ha mondasz rá "aham"-ot, ha nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sot meg a hajosok is tudtak. Sot minden nemzet a foldkozi-tenger korul. Az, hogy a kereszteny kulturkorben cel volt, hogy az embereket sotetsegben tartsak, hiszen a birkakat konnyebb levagni az meg egy masik dolog. De ugyanigy van keleten most. Az arab orvosoknal es matematikusoknal nem nagyon votak jobbak. Sot, a gorogok is toluk vettek at azt amit tudtak. Illetve itt azert volt rendesen atjaras. Aztan jott az o mesebeli lenyuk sajat habzo szaju profetaja is, ami kore epitettek egy hierarchikus eroszakszervet. Minden egyhaz celja, hogy a hivei birkakent kovessek. Ehhez az kell, hogy nehogy gondolkodjanak.
"Es igy jottek ra uram, hogy a fold banan alaku!"
Az hogy a tudosok tisztaban voltak a fold gombolyusegevel nem jelenti azt, hogy nagyon hangoztattak is. Kiveve, ha talalkozni akartak egy kedves papbacsival, aki izzo tuket dugott a kormuk ala. :D
Amen!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aham.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A "mesebeli lényük prófétáját" ne keverd azért össze avval, amit a próféta nevében elkövettek!
Ez máig egy problémás kör: hogy ha csak beleolvasol abba a könyvbe, amit a próféta követőinek írásaiból szerkesztve összeraktak és "kanonizáltak" a manipulálás céljából. Meg, hogy mi a meséből a még éppen hihető rész... így is tartalmaz egy csomó, remélhetően nem (vagy nem annyira) megmásított idézetet a prófétától. Meg egy csomó hasonló szellemben elkövetett írást a követőktől. Akár csak legyen az pár levél Korinthoszba vagy Rómába címezve...
Na ezeknek az írásoknak a szellemiségét hasonlítsd össze avval, amiket tettben elkövettek a próféta nevében. Kb. két tök nagy és erősen ellentétes irányba mutató vektor!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Total egyetertunk. Nem a profetakat bantom. Ok is abban hittek amiben akartak. De hogy az intezmenyesites utan mi maradt ezekbol a dolgokbol az mas kerdes.
Az pedig, hogy en nem osztozom a mesebeli lenyek tiszteleteben, nem jelenti, hogy nem tisztelnem azokat akik igen.
Viszont az intezmenyuk biztosan nem tiszteli oket. Kulonben egyik intezmeny/ceg (mindenfele kereszteny es arab egyhaz) sem kovetett volna el akkora undorito dolgokat amiket elkovettek.
Bocsi ha elobb nem voltam tiszta, hogy az egyhazakkal van bajom. :D
(meg barmilyen intezmenyesult eszmevel, ami megoli az eredeti eszmet, hogy haszonleso latrok martaleka legyen)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"cel volt, hogy az embereket sotetsegben tartsak"
Persze, sőt, nagyon sokáig tiltották a biblia latinból való lefordítását, hogy teljesen kisajátítsák a bibliaértelmezést (mert ugye akkor csak a papság tudja elolvasni egyáltalán).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudni most sem tudjuk, de valóban, a 'tudományos' álláspont az volt, hogy a mozdulatlan gömb alakú Föld körül kering az égbolt, vagyis egy gömbhéj, amire rá van szerelve a Nap, a Hold és a csillagok. Ezt aztán pontosítani kellett, több egymásba ágyazott gömbhéjra, hogy a planéták (Nap, Hold, bolygók) állócsillagoktól eltérő mozgását megmagyarázhassák.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"tudomanyos allitas volt, hogy a fold lapos."
Miért, nem az?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nem, ez nem jogi kérdés. Egy tudományos publikáció tartalma sosem jogi kérdés."
Ne legyél ennyire biztos ebben.
"Igen, és az a tudományos állítás (már amennyiben tudományos), amit nem cáfoltak meg, az igaz."
Tényleg? Attól, hogy valamit nem cáfoltak _még_ meg, attól az még nem lesz feltétlen igaz. Csak úgy gondoljuk, hogy igaz lehet! Nagy különbség!
"De, azt mondhatnak, amit akarnak, amíg azt tudományos keretek között teszik. Ez a tudomány lényege. A tudományos szabadságot, az igazság megismerését nem szabad korlátozni. És neked, aki kutatóintézetben dolgoztál, ezt pontosan tudnod kéne."
Ez nem igaz minden esetben! Általános esetben igaz, de ha nevesítések is szerepelnek benne, akkor már nem!
Megkérdezhetem, hogy te ki vagy? Már másodszor kezdesz személyeskedni! Mi közöd hozzá, hogy hol dolgoztam? Még is mit tudsz rólam?
"Az, hogy valaki egy tudományos állítás felállításában módszertani hibát követett el (azaz állítása nem tudományos és nem igaz), annak megállapítására bíróság nem jogosult. Ugyanis ez ekvivalens a a tudományos állítás cáfolatával, de erre bíróság nem jogosult, ilyenben nem dönthet. Arra csak a tudományos közösség jogosult."
Látom, hogy nem érted, vagy csak nem akarod megérteni, amit írtam.
Jó kifogás módszertani hibának nevezni minden hibát/tévedés. Pont itt a lényeg. A bíróságnak joga van vizsgálni, hogy az adott "hibát" miként, esetleg milyen szándékkal követték el!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha W úr azt publikálja, hogy elvégzett egy X mérést, aminek az eredménye Y lett, akkor sem az Oracle, sem az akadémia, sem a bíróság nem jogosult azon pörögni, hogy 'rosszul mért', mert más méréssel más eredmény jött volna ki, ami kedvezőbb lett volna az Oracle-nek.
Ha bele akarnak kötni W úrba, akkor csak abba köthetnek bele, hogy szerintük nem azt a mérést végezte el, amit leírt (vagy az egészet kitalálta), esetleg a leírás hiányos, mert a levegő páratartalmát nem tartalmazza a jegyzőkönyv.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Attól, hogy valamit nem cáfoltak _még_ meg, attól az még nem lesz feltétlen igaz. Csak úgy gondoljuk, hogy igaz lehet! Nagy különbség!"
Kihagytad a lényegi kulcsszót: a tudományost. Ha valamit tudományos alapossággal állítasz, és nem cáfolták meg, akkor azt tudományos igazságnak fogadjuk el. A homeopátiát sem cáfolták meg, mégsem tartjuk tudományosan igaznak, hiszen nem tudományos állításokat tesz. Viszont rengeteg tudományos eredményt elfogadunk igaznak, mert még nem cáfolták meg. Annak ellenére, hogy tudjuk, nem az az igazság. Ilyen az általános relativitáselmélet és a kvantummechanika is. Tudjuk, hogy a kettő együtt nem lehet igaz, mégis mindkettőt elfogadjuk igaznak, mert nincs olyan kísérlet, amely bármelyiket cáfolná. Ilyen a tudomány.
"Általános esetben igaz, de ha nevesítések is szerepelnek benne, akkor már nem! "
Mitől lenne más egy nevesített, meg egy nem nevesített mérés lényege? Semmitől.
"Még is mit tudsz rólam?"
Csak annyit, amennyi elérhető a HUP-on is közzétett LinkedIn profilodon.
"A bíróságnak joga van vizsgálni, hogy az adott "hibát" miként, esetleg milyen szándékkal követték el!"
A bíróságnak nincs semmilyen joga vizsgálni tudományos kutatások tartalmát. Ezt az alaptörvényünk tiltja.
Azaz, HA hibás egy tudományos kutatás (módszertani hiba van benne, vagy tökmindegy milyne hiba), azt bíróság nem vizsgálhatja. Például ha szándékosan hamisítasz meg kísérleti eredményeket, akkor sem fog bíróság elítélni, csak a tudomány művelői.
Plágiumot például vizsgálhat bíróság, mert ott nem magát a tudományos eredményt, hanem annak megegyezőségét valaki máséval vizsgálja. Magát az eredmény minőségét (hibás vagy nem) nem is vizsgálja.
Lásd például az Andrew Wakefield ügyét az autizmust okozó vakcinákkal. Lett belőle bírósági tárgyalás: becsületsértés miatt, több kutató egymást perelte.
Magát a tudományos kutatást bíróság nem vizsgálta, nem is vizsgálhatta. Nofene, még a kutatás eredményét (amiről tudjuk ma már, hogy baromság, de jó pár évig elhittük, hogy igaz) is csak kutatók cáfolták meg, nem bíróságok mondták ki, hogy nem igaz. Ilyenre nem jogosultak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az illető végzett méréseket bizonyos körülmények között, és jutott egy eredményre. Innen kezdve 2 lehetőség van:
1. más is elvégzi ugyanazokat a méréseket ugyanolyan körülmények között és más, az ora számára jobb eredményre jut -> kutató úr fasz, borult a bili
2. más is elvégzi ugyanazokat a méréseket ugyanolyan körülmények között és ugyanarra jut, tehát az adott eredmény rendben van.
Aztán még a 2. esetben is lehet a körülményeket vitatni, hogy pl. 2017-ben mennyire reális egy RDBMS-t 1 magon és 2G RAM-mal vizsgálni, vagy hogy a baromállat nem tett indexet a kapcsolómezőre, stb.
Illetve van még az a lehetőség, hogy jogilag tiltjuk az ilyen mérések publikálását, kávzi elismerve a ránk nézve kellemetlen eredményt...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hülyeségeket addig lehet írogatni amíg az másnak kárt nem okoz. Ez nem egyetemi specialitás.
--
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OK, az egyetem ir egy oltari baromsagot. A ceg meg tetelesen megcafolja, hogy "uristen ez mekkora baromsag". Ekozben enyhe lenezo mosoly jatszik az ajkukon. Majd felajanljak, hogy inygenes kepzest inditanak, hogy ez tobbe ne forduljon elo. Ebbol a ceg nagyon jol kijohetett volna. Ha akar, van hozzaertes, stb, stb. Nem lett volna belole kara senkinek, sot.
Ehelyett: titkolozas.
Ha ez neked igy rendben van, akkor nekem rendben, hogy Te ezt elfogadod. En mashogy szocializalodtam. Ennyi.
(nekunk pl. a SUN ingyen adta a laborunk osszes gepet a kilencvenes evek elejen, hogy tanulmanyozzuk, hasznaljuk. Az osszes doksival egyutt, ami volt vagy harom raklap :D. Segitettek megerteni a mukodest es tok konstruktivak voltak, ha hibat talaltunk, vagy akarmi nem mukodott. Nem irattak ala velunk titoktartasi szerzodeseket, hanem segitettek, stb, stb. Nem is vittek annyira mint a nagy es dicso Oracle es ugyvedei :D )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az USA miota szabad orszag?
A masik meg az, hogy a cikk usa-ra vonatkozik. Helyi torvenyek felulirjak az EULA-t. Ha EU-ban van olyan fogyasztovedelmi szabaly, ami szerint felhasznaloknak teszteredmenyt kozzetenni szabad, akkor kitorolhetik egy EU birosagon az EULA-jukkal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt hagyjuk, hogy neked mi a velemenyed es mi a politikai meggyozodesed arrol, hogy az USA szabad orszag e vagy sem. Vagy hogy melyik elnok alatt milyen volt.
En altalanossagban mondtam, hogy egy szabad orszagban az egyetem is szabad igy nem a kormany vagy cegek szamara gyart igazsagokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Several commercial database vendors include an end-user license agreement provision, known as the DeWitt Clause, that prohibits researchers and scientists from explicitly using the names of their systems in academic papers.[4][5]
In essence, a DeWitt Clause forbids the publication of database benchmarks that the database vendor has not sanctioned."
Ez nem szégyen a cégekre nézve? Csinálok egy adatbázis szervert, és majd eldöntöm, hogy milyen benchmarkokat lehet róla publikálni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De. Ezert nem kell hasznalni a termekuket.
Ki venne teszem azt Opel-t, ha az Opel kozolne, hogy mindenfele teszteredmeny tilos (beleertve, de nem kizarolag, a toresteszt, fogyasztasi teszt es barmi egyeb ujsagiroi teszt).
Rohej. Ilyet EU-ban nem lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az autós hasonlat(tm) némileg ott sántít, hogy míg az autókra egy jó nagy adag környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági szabályzat vonatkozik a világon lényegében mindenhol, amelyet az államok és vagy nagyobb tömbösülések (pl. EU) figyelemmel is szoktak kísérni (azon okból kifolyólag, hogy nem szeretnék, ha az adófizetők száma csökkenne), addig a szoftverek nincsenek ilyen szigorúan szabályozva.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ezzel mit szeretnél mondani? Hogy szerinted rendben lévő, ha egy cég ilyen DeWitt-záradékkal akarja leplezni, hogy szar amit árul, vagy hogy nincs tökéletes autós hasonlat?
--
♙♘♗♖♕♔
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmit nem mondtam, arról, hogy rendben van-e vagy sem, csak azt, hogy egyik esetben elméleti lehetősége van arra, hogy megtiltsa, másik esetben kötelezve van arra, hogy mérések legyenek.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát nincs tökéletes autós hasonlat. Fantasztikus!
--
♙♘♗♖♕♔
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Autós hasonlattal élve ez olyan, mintha megtiltanák a nevesített független emisszió-méréseket és el kellene hinned, amit a gyár adatot ad. Minősített esetben az autó felismeri a tesztelést és akkor már vezérléssel kedvezőbb eredményeket ad.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert lényegében nem ezt csinálták?
Ha tiltásról nem is volt szó, de a teszteket úgy csinálták és úgy csináltatták, hogy mindenben megfeleljenek a gyártó által ígért hazudott értékeknek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Thank you Mr. Obvious...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szívesen, Mérnök Úr. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Autós hasonlattal élve olyan, mint amikor túl hülyék az emberek, hogy felfogják végre, hogy nem kell mindent a egy péniszpótlékhoz hasonlítani.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Próbálj meg túllépni ezen a fóbiádon! Képzeld el a hasonlatot korpásodás elleni samponnal :)
--
♙♘♗♖♕♔
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lehet benchmarkokat készíteni? Na erre kellett volna a versenyfelügyeletnek közbelépni és mindkét céget (Oracle, Microsoft) feloszlatni a redvába. Büdös vadkapitalista multik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ma se lehet, szerintem menj es bereld be a VMwaret/Microsoftot/... te szabadsagharcosok gyongye! majd nagy magyar HARCOS poloban nyomjad valami jo kis szabadsagharcos nyomattal az egyik oldalan
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi van akkor, ha a benchmarkban bennemaradnak az adatbázisnevek, csak éppen a publikáló neve nem lesz benne? ;)
(Természetesen a publikáció tartalmazná a környezetek paramétereit, illetve a futtatandó benchmark scripte(ke)t is, hogy a mérést meg lehhessen ismételni avagy cáfolni.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mi lenne?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oké, de csak ha eljössz egy BIRKA feliratú pólóban, kifejezve, hogy te bizony feltétlenül beállsz a sorba, ahogy a "nagyok" diktálják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
na, kezdődik megint... várjatok hozom a popcornt
"all submitted complaints will be forwarded to /dev/null for further investigation"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez sajnos teljesen általános hozzáállás, hogy a technikai hiányosságokat jogi szarságokkal pótolják...
Én is egy nagy cégnél dolgozom, de a "termékeiről" nem írhatok még magánvéleményt sem, nem hogy tesztet, összehasonlítást vagy netalán kritikát :|
God Bless America.
--
zrubi.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lassú az, csak átmenti az NSA-hoz az adatokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja és említsük meg Charles Simonyi úr apukáját, Simonyi Károlyt, aki az 'A fizika kultúrtörténete' című könyv szerzője. Na abból pl. lehet tájékozódni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Abból a kis zsebkönyvből? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni