Megérkeztek az első hírek az első nem Valve-s Steam Machine prototípusról

Címkék

Gordon? Vagy Freeman?
Gordon? Vagy Freeman?

Ugyan a Valve csak jövő év elejére ígérte, hogy partnerei elkezdik bejelenteni saját Steam Machine készülékeiket, az iBuyPower nem várta meg a 2014-et, elkezdte csepegtetni az infókat saját gépéről.

A hírek szerint a prototípus a Linux-alapú Steam OS egy korai verzióját futtatja. Az iBuyPower két típuson dolgozik. Az egyiknek Gordon, a másiknak Freeman a kódneve (utalva a Half-Life főszereplőjére).

A The Verge úgy tudja, hogy a gépben - ami nagyobb mint a PS4, de kisebb mint az XBox One - multicore AMD CPU, discrete AMD Radeon R9 270 grafikus vezérlő, WiFi, Bluetooth, 500GB-os HDD található, az ára pedig 499 dollár lesz. Ezért az árért jár mellé Steam Controller is. A gépen a világító csík színe testreszabható lesz.

Hozzászólások

Véletlenül pont a PS4 és Xbox One árára van belőve :D

szer.:Elnézést 100 $-t tévedtem :)

GPU most 180, proci 100-120, alaplap még egy százas, az eddig 400, van még egy százas ramra, tápra, házra, meg a kontrollerre.
Ezek kiskereskedői árak, mindenből az első ami szembe jött. 1000-es megrendelés esetén nyilván olcsóbb.

Vagy nézheted úgy is, hogy a ps4 kijött 400-ból úgy, hogy rohadt drága ram-ot, és egyedi alaplapot, SoC-ot kapott. Ha ugyanannyiból kihozol egy PC-t, kerestél rajta egy 100-ast.

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

Minek tegyek Steam OS-t windows mellé, mikor az összes játék kész van win7-re is, miért bootoljak Steam OS-re ?
Miért legyen egy bivalyerős hardverem, hogy utána a játékokat egy másik gépről steameljem rá, amit valószínűleg ilyenkor nem használhat más családtagom?

Félre ne érts, használok Linuxot, Windowst és Steamet is, csak egyszerűen nem látom ennek a dolognak a piaci igényét, hisz csak egy előre összerakott PC.

A kontrollerüket viszont jó ötletnek tartom, de felteszem azt ugyanugy hozzá tudom majd dugni a windowsos géphez is...

Azért érdemes Steam Machinet venni, mert ennyiért nem kapsz egy ilyen pc konfigurációt. Ha csak egy 100 dolcsist spórolsz azért is megéri. De jó minőségű részegységeket és szép design házat használva egyszerű pcház rondaság helyett már nagyobb lesz az árkülönbség jóval mint 100 dollár.
Lehet csak Win7-tel is használni, de a Valve driver optimalizációi miatt szerintem érdemes megtartani a SteamOS-t is. Gyorsabbak és szebbek lehetnek a SteamOS-re optimalizált játékok.

A PC streaminget szerintem azoknak találta ki a Valve, akik nem akarnak ronda PC-t a nappaliba de Win7-et sem telepítenek Steam Machine-ra.

De egy valószínűleg sokkal jobban optimalizált Xbox-ot vagy Ps4-et igen, Azt meg hogy Steam OS-en gyorsabban fognak futni a játékok, hiszem ha látom. Történetesen AMD kártya van a linuxos gépemben, hát mit ne mondjak nemigazán hozza azt a teljesítményt a Left4Dead2 mint windows alá bootlolva(Sokat kell még optimalizálni hogy azt mondjam rá ott van).
Az hogy egy hasonló pc konfigurációhoz képest olcsóbb jó érv lehet, de nézzük meg azt is , miért vegyen a jónép ilyet PS4 , illetve Xbox One helyett ugyan ? Az hogy futnak rajta a meglévő PC játékaim 90 % ban nem igaz :) A streaminget én nem nevezem futtatásnak azt egy hosszabb HDMI kábellel is megoldom most 5000 forintból

Szerk.: Nem volt és nem is lesz konzolom soha, amikor TV-n játszok az asztali gépemből kivezetett 10 méteres HDMI kábellel és 1-2 wirelless kontrollerrel teszem Steamen:)

PC alkatrészekből van, állítólag nem melegszik, csendes és óccó'. Kis szerencsével a bubuntu meg a Windows is elmegy majd rajta. Mivel jelenleg egy 5,5 éves gépet használok, részemről amúgy is érik már a csere.
A 10%-ot azért tartom fenn, hogy megvárhassam, amíg néhányan vesznek belőle és megjelennek a fórumokon és informatikai oldalakon a tesztek, vélemények. Ha nagyon negatív kritikákat kap, akkor majd jól nem veszem meg :) Szerintem kevesebb mint egy éven belül elválik.

Akkor rakd össze ezt a gépet hozzá(500 dollárból):

Intel Core i7 3930k
NVIDIA GeForce GTX 680
32 GB RAM

és tök jó meg minden hogy egy db Steam által készített több éves játékot optimalizálnak rá....
Még frankón fog menni rajta a CS, meg a Dota2 és a Half Life , ezzel ki is fújtak a Valves gamék amik már 1000 évesek...
Majd amikor azt írják, hogy a legújabb (NEM VALVE) játékok jobban mennek rajta....

Mégis szerinted miről kellene blogolnia a Valvenak? Egy 4 hónap múlva megjelenő játék optimalizálásáról, aminek a részleteit szeretnék még titokban tartani, vagy már egy mindenki által ismert játék optimalizálásáról?
CS, Dota2, Half-Life önmagukban is erősebb nevek mint: Forza Motorsport 5, Dead Rising 3, Killer Instinct, Powerstar Golf, Ryse Son of Rome, amik az Xbox One nyitócímei.
Valószínűleg lesz még pár SreamOS optimalizált játék és nemcsak a Valve-tól. De már csak a felsoroltak miatt is érdemes szerintem megtartani a SteamOS partíciót. A Portalt pedig kifelejtetted.

Ha egy drága tesztkonfiguráción sikerül elérnie komoly sebességnövekedést a Valvenak, ami 315fps-t jelent, abból miért vonod le azt a következtetést, hogy gyengébb konfiguráción már el sem indul ez a játék?!

AZ hogy miről blogol lényegtelen, az a lényeg az emberek mit tapasztalnak, és a külső tesztelők véleménye(Én mint külső tesztelő mondom hogy szarabb) te is nézd meg telepítsd fel most a Left4Dead2 -őt a Half Life2-t a Portal-t meg a CS:SOurece-ot és nézd meg melyiken futtatod fájdalommentesebben .. És elhiszem h még X hónap múlva jön ki, de nem hiszem hogy addig csoda történik.

Ráadásul a karácsonyi rajtról is lemaradt idén, ami a legnagyobb hiba, ha konzolpiacra akarna betörni...

A Half Life 2 ami 9! éves játék pedig nem értem miért lenne erős nyitócím ? (Jóhogy jól fut egy mai felsőbb kategóriás általuk kiválasztott vason)
Konzolnak szánják szóval a Dota 2 - is kiesett, mert alapvetően MOBA-t nem tv-n játszik az ember
Aki pedig pc-ről váltana , nem hiszem hogy lemondana arról hogy egérrel CS-zen....

Még mindig nem látom, hogy azon PC használókon kívül (1%) akik szeretik a Linuxot, ki a célközönsége ennek ?
A nyitott formátum pedig csak a hátrányára fog válni

Hiába optimalizálnak akárhogy, sose lesz olyan gyors mintha csak pontosan EGY vasra kéne kitesztelniés fejleszteni...

Le kellet volna tenni a voksot egy darab konfigra és akkor lenne esélye rá hogy gyorsabb lehet

SZERK és mellesleg igaz hogy nem nyítócímek, de mikor lesznek hasonló játékok bejelentve Steam BOX-ra ? :

Need for Speed: Rivals
Tomb Raider sequel
Tom Clancy's Rainbow 6: Patriots
The Witcher 3: Wild Hunt
FIFA 14
Diablo 3
Battlefield 4
Call of Duty: Ghosts

forrás : http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_One_game

Ha jól értettem egyetlen gépen teszteltél ráadásul Radeon kártyával, amiknek a driver támogatottsága problémás linuxon. A Valve is ezen tesztelt és AMD grafikás optimalizációról szól a linkelt blogbejegyzésük. De az optimalizáció nem terjedt ki az összes létező Radeon gpu-ra.

A karácsonyi rajt azért fontos a PS4-nek és Xbox One-nak mert a játékeladás az üzlet és ennek sikerességéhez sok eladott konzol kell. Nem indulnak el a PS4 játékok PS3-mon vagy bármilyen más konzolon csak PS4-en. Ha karácsonykor kevés PS4 kel el akkor a következő negyedévben nem lehet sok játékot sem eladni hozzá. Egyébként a Wii U már az előző karácsonykor kapható volt, sokra ment vele a Nintendo.
A Valvenak nincs ilyen problémája, nincsen kompatibilitási törés mint a konzolgenerációk között. Náluk a törés Windows és SteamOS között van, de az átmenet is fokozatos. Xbox 360-ra nem tudsz venni úgy VGA-t vagy ramot bővíteni sem lehet rajta, hogy aztán feltedd az Xbox One os-t. Steam-nél ezek a fokozatok megvannak. Tulajdonképpen a Valvenak az is jó ha Windows PC marad egy játékosnál csak az a fontos nekik, hogy ne cserélje egy konzolra. Ehhez kellett egy vonzó alternatíva ami árban és képességekben hasonló a most versenyző konzolokhoz. Ez a Steam Machine ilyen. Ár és belső is versenyképes a konkurenciával. Nem kell megjelennie karácsonyra, elég ha nem dobják ki a mostani PC-jüket a Steamesek karácsonykor, ami azért elérhető cél.

Nyitócím inkább Half-Life 3 lesz, nem a 2.

"Konzolnak szánják szóval a Dota 2 - is kiesett, mert alapvetően MOBA-t nem tv-n játszik az ember
Aki pedig pc-ről váltana , nem hiszem hogy lemondana arról hogy egérrel CS-zen...."
A problémát érzékelték a Valvenál is. Erre fejlesztették a Steam Controllert

A célközönség elsősorban a meglevő Steam közösség. Itt van némi előnye a Valve-nak mert "házon belül van" csak meg kell tartani őket, nem kell újra és újra megszerezni a vásárlóit mint a konzolplatformoknak. Mellettük a konzoljátékosok egy részét is átcsábíthatja. Sok játékosnak eleve több konzolja van, ha ugyanaz a játék több platformra is megjelenik akkor az ár sokat számít és árban elég jó volt eddig is a Steam bolt.

"Hiába optimalizálnak akárhogy, sose lesz olyan gyors mintha csak pontosan EGY vasra kéne kitesztelniés fejleszteni..."
A mantle api óta már ezt sem lehet teljes biztonsággal kijelenteni. Az Inteles, Nvidiás Steam Machinekbe erősebb belső kell, hogy behozzák az AMD ügyesen megszerzett előnyét. De vannak AMD-s Steam Machinek is mint ez itt. Egy pc-s Steam Machine hardvere megújulhat évről-évre még a konzol ugyanaz marad. Ma már sehol sincs egy Xbox 360 egy gamer PC-hez, sőt már 2010-ben sem volt a közelében.

"Le kellet volna tenni a voksot egy darab konfigra és akkor lenne esélye rá hogy gyorsabb lehet"
Ebben van valami, de azzal egyben ki is szolgáltatná magát annak a konfignak chipjeit gyártó cégeknek. Most egy darabig valószínűleg úgyis AMD-re fog épülni a Steam Machinek többsége, ezzel éri meg. Jól járt az új konzolokkal az AMD.

A meglévő Steam közönséggel csak egy baj van (Én is meglévő Steam közönség vagyok)

-A játékaim 80% a nem megy rajta, és a Streamelésnek semmi értelmét nem látom(2 nagy tudású vasat kapcsoljak be egy játékért minek ? + a PC-t addig nem is lehet nagy valoszínűségel használni...) szóval igen újra meg kell szerezniük...

-Az updatelhetőség nekem káros elemnek számít, ha vettél egy XBox-ot akkor tudtad hogy az életciklusa végéig minden játék ugyanúgy fut rajta(megvetted és elfelejtetted), steamboxon meg majd szaggat , jaj ez jó vagy venni kell még bele ramot stb...

-A mantle API nem lesz kihasználva, pont amiatt hogy Nvidiás gépek is lesznek(Ami mellesleg a Steam referencia hardvere is)

-Értem én hogy mint "hup"-os embereknek ez miért csábító, de ezeket a gépeket nem nekünk hanem olyanoknak kell eladni, akik leszarják az opensourcet, a linuxot, megy ugy minden, csak meg akarják venni és játszani vele egy jót... Ők a 95% és nem látom be ők miért vennének Steam boxot PS4, vagy Xbox One helyett

-És a PC-s vas csak ott van előnyben(Előző generációhoz képest) ha ráköltesz háromszor annyit az évek alatt mint amennyibe egy konzol kerül, most egy X360 ~ 50 ropi, milyen játék gépet kapunk ezért ?

-És különböző vasakra akkor sem lehet úgy optimalizállni, a Ps4-et és XBox One-t sokkal alacsonyabb szinten lehet programozni, és ahogy halad az idő egyre forrnak ki a módszerek rá és egyre jobb lesz, amit a Steamboxra nem lehet elmondani, mert csak egy mezei összeválogatott PC akkor is....

"-Az updatelhetőség nekem káros elemnek számít, ha vettél egy XBox-ot akkor tudtad hogy az életciklusa végéig minden játék ugyanúgy fut rajta(megvetted és elfelejtetted), steamboxon meg majd szaggat , jaj ez jó vagy venni kell még bele ramot stb..."

Mert regi PC-n nem lehet az ujabb jatekokat futtatni? Miert is nem?
Mert a grafika egyre jobb lesz, es igy erosebb hardware-t igyenyel? Ha beallitod mediumra/low-ra a 2013-as jatekot egy 2007-es gepen, az kb.(!) megfog felelni a 2007-es jatek ultra grafikajanak.
Egyetlen hatrany igy csak az lesz, hogy tudod hogy lehetne ennel is szebb (a konzolosoknak nem kell emiatt aggodniuk, mert egyforman sz*r a grafika az evek haladtaval szerintem).

a konzolosoknak nem kell emiatt aggodniuk, mert egyforman sz*r a grafika az evek haladtaval szerintem
Azért egy COD 2 mégsem ugyanúgy mutat, mint egy Crysis 3. Pedig mindkettő megjelent Xbox 360-ra.
Ha akarja a Valve is meg tudja oldani ezt a problémát. A Steam gépek száma - mármint a hibatalosan támogatottaké - azért valószínűleg nem lez végtelen, kell mindegyikhez egy profil, amit az adott gépen indulva automatikusan beállít magának a játék, és máris nem fog szaggatni.

Szerintem a vita értelmetlen, mert úgyse fogunk egyetérteni :)

Majd öt év múlva beírjuk ide a fórumba , hogy kinek lett igaza, mert a Steamnek is valószínű hosszútávú tervei vannak, ha akkor egy értelmes piaci pozíciót ér el a konzolok terén(Nem olyat mint ahogy pl a Nokia áll most okostelefonoknál) akkor jó, én csak sok sikert kívánhatok nekik, mert ezer éves Steames vagyok. Egyszerűen csak nem hiszem hogy ez összejön nekik....

"-A játékaim 80% a nem megy rajta, és a Streamelésnek semmi értelmét nem látom(2 nagy tudású vasat kapcsoljak be egy játékért minek ? + a PC-t addig nem is lehet nagy valoszínűségel használni...) szóval igen újra meg kell szerezniük..."

A streamlelés nekem is körülményesen hangzik, én biztosan nem fogom használni. Szerintem a lusta embereknek találta ki a Valve.
Csak annyit mondtam, hogy ez a gép egy jó vétel lesz és lehet rá Windowst is rakni dual-bootba amivel minden Steam játékot vinni fog. A másik pedig, hogy én megtartanám a SteamOS-t is. 500GB-on elfér, és lehet olyan játék amihez az lesz a jobb.

"-Az updatelhetőség nekem káros elemnek számít, ha vettél egy XBox-ot akkor tudtad hogy az életciklusa végéig minden játék ugyanúgy fut rajta(megvetted és elfelejtetted), steamboxon meg majd szaggat , jaj ez jó vagy venni kell még bele ramot stb..."
Elméletben ez szépen hangzik. A gyakorlatban ha az első években vettél Xbox 360-at nagyon jó esélye volt annak, hogy legalább egyszer tönkre megy az Xboxod. Ha szerencséd volt még garanciaidőben kaptál Red Ring of Death-et, egyébként vehettél egy új Xboxot.
Ha a Steam Machine 8 éves ciklus helyett 4 évessel számol az még mindig bőven megéri, és félidőtől sokkal szebb grafikát kapsz a frissített Steam Machinetól mint a változatlan PS4-től vagy Xbox One-tól.

"-A mantle API nem lesz kihasználva, pont amiatt hogy Nvidiás gépek is lesznek(Ami mellesleg a Steam referencia hardvere is)"
Ezt a kérdést nem a Valve, de még nem is a játékfejlesztők, hanem game engine fejlesztők fogják eldönteni. DICE már támogatja. Ha a fő game enginek támogatni fogják a Mantle api-t akkor a játékok is támogatni fogják. Fallback-nak meg ott lesz a DX vagy OGL. Mivel konzol portolások miatt a legkevesebb munkát a Mantle jelenti arra tippelnél, hogy fogják támogatni.

"-Értem én hogy mint "hup"-os embereknek ez miért csábító, de ezeket a gépeket nem nekünk hanem olyanoknak kell eladni, akik leszarják az opensourcet, a linuxot, megy ugy minden, csak meg akarják venni és játszani vele egy jót... Ők a 95% és nem látom be ők miért vennének Steam boxot PS4, vagy Xbox One helyett"

Az Android sem linux guruknak készült, az átlag Android user azt sem tudja, hogy linux kernel ketyeg a mobilján. Ha könnyen lehet majd kezelni a SteamOS-t, jó áron lesznek a Steam Machine gépek akkor hasonló szituáció lesz itt is.

"-És a PC-s vas csak ott van előnyben(Előző generációhoz képest) ha ráköltesz háromszor annyit az évek alatt mint amennyibe egy konzol kerül, most egy X360 ~ 50 ropi, milyen játék gépet kapunk ezért ?"

Ma már nem kell évente PC vasat cserélni játékhoz, de eddig összességében valóban többe került a PC. Most a Steam Machine-nel ez megváltozik, a cikkbeli Steames gép konzol áron kapható. Közben talán a válság miatt is a konzolok ára feljebb ment. Az Xbox 360 még 300 dollárral indított, most meg ugyanannyi az ára mint ennek a Steam Machine-nak.

"-És különböző vasakra akkor sem lehet úgy optimalizállni, a Ps4-et és XBox One-t sokkal alacsonyabb szinten lehet programozni, és ahogy halad az idő egyre forrnak ki a módszerek rá és egyre jobb lesz, amit a Steamboxra nem lehet elmondani, mert csak egy mezei összeválogatott PC akkor is...."

Ma már a PS4 és Xbox One is egy PC. A Mantle miatt PC-t is hasonlóan alacsonyabb szinten lehet programozni mint a konzolokat. A Valve ugyan üzletpolitikai okokból nem kötötte magát az AMD-hez de nem is tette kötelezővé Intel és Nvidia használatát. A Steam Machine gyártók pedig azt fogják használni ami megéri nekik. A vásárló elvárja, hogy olcsón szép grafikát kapjon és ezt az igényt jelenleg az AMD elégíti ki legjobban. Egyébként nyílt a Mantle api, pár év múlva az Intel és Nvidia is megcsinálhatja a támogatását, inkább kényszerből mint jókedvében de attól még működni fog.

Még mindig tudnék mit írni de..

"Szerintem a vita értelmetlen, mert úgyse fogunk egyetérteni :)

Majd öt év múlva beírjuk ide a fórumba , hogy kinek lett igaza, mert a Steamnek is valószínű hosszútávú tervei vannak, ha akkor egy értelmes piaci pozíciót ér el a konzolok terén(Nem olyat mint ahogy pl a Nokia áll most okostelefonoknál) akkor jó, én csak sok sikert kívánhatok nekik, mert ezer éves Steames vagyok. Egyszerűen csak nem hiszem hogy ez összejön nekik...."

Hmm. Azert az vicces, hogy a Valve meg ki se adta az AMD-s specifikaciot... Most persze ez lehetne uzletpolitika is, de akkor az Intel+Nvidia konfigot miert lehet ismerni?

Milyen inspiráló két cipősdoboz fedél egymásra fordítva, benne egy kisebb piros doboz egy izzóval a belsejében.

Örülök, de meglep, hogy az első gép így is AMD-s lesz. Ahhoz képest, hogy eleinte még beszélni se beszélt arról a Valve, hogy Intelen és nVidia-n kívül mást is terveznek támogatni.

Mindenesetre az árazásban felteszem most kivételesen az AMD keze van. Vagy is hát nem lepne meg, ha most játékgépekbe egy darabig megérné nekik olcsóbban adni a hardvereket.

Szeretek vitatkozni. Kezdjünk el arról, hogy mennyire volt az "eleje"?

Nyilvánvaló volt, hogy támogatni fogják az AMD hardvereket. Marhaság lett volna a részükről a PS4 és XO fényében másképp tenni. Ettől még a megerősíteni nem erősítették meg, míg nem volt kötelező.

Amikor kihirdették az nvidia-intel prototípus konfigurációkat mindenki felhördült, hogy mi van az AMD-vel, és erre ők rögtön kiadtak egy nyilatkozatot, hogy persze lesz AMD. Egy hét nem telt el a kettő között.

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o