Elkészült a Windows Phone 7

Terry Myerson bejelentette a Windows Phone blogon, hogy egy fontos fejlesztői mérföldkőhöz érkezett a Windows Phone 7: eljutott a RTM - azaz a Release To Manufacturing - állomáshoz. Ez azt jelenti, hogy a termék megérett arra, hogy az ügyfelek elé kerülhessen, így mehet gyártásba. Myerson szerint a Windows Phone 7 a Microsoft minden eddigi közül a legalaposabban tesztelt mobil platformja. A széles körű tesztek alapján Myerson kijelentette: készen vannak vele. A bejelentés itt olvasható.

Hozzászólások

Látom lelki szemeimmel, amint ünnepélyesen átadják a kínai gyárban az első példányt, aztán beindul a gyártósor, és futószalagon jön ki a végén a sok Windows Phone 7 termék.

suckIT szopás minden nap! kqueue Javához!

Komolyan ezt látom minden alkalommal, mikor szoftverrel (főleg dobozos formában meg sem jelenő) kapcsolatban azt olvasom, hogy RTM, meg megy gyártásba...

A szoftvert akkor gyártják, amikor írják, tesztelik. Azaz akkor volt RTM, amikor valamelyik fejes kiadta az utasítást, hogy legyen Windows Phone 7.

suckIT szopás minden nap! kqueue Javához!

De imho azt nem az MS csinalja, hanem akik hasznalni akarjak, tehat az, hogy az MS "gyartasba nyomja" az kicsit fura :) Eleve ugyanezt mondjak barmelyik software-nel (nem csak egy mobile OS-nel) ami nagyon vicces szerintem, osszeszerelni/gyartani mondjuk egy autot inkabb azzal analogia, hogy leforditjak/linkelik (build) a cuccost maximum, a software fejlesztese az meg hatareset, mert ahhoz a tervezes, teszteles, miegymas is hozzatartozik, az nem feltetlen jo analogia az autogyartassal, ott ezt mondjuk tervezesnek hivnak, gondolom.

Én arra tudok gondolni, hogy a többi szoftver (OEM op.rendszer, OEM Office stb.) az OEM-ekhez megy. Nálunk van egy olyan osztály, amelynek az a hivatalos neve, hogy "gyártás". Ők gyártják a saját gépeinket. Ebbe a gyártásba érkeznek be az OEM Microsoft szoftverek miután RTM-elte a vállalat, amelyek aztán a gyártási folyamat részeként a gépekre kerülnek. Más jobb nem jut eszembe.

--
trey @ gépház

"The term "release to manufacturing" or "release to marketing" (both abbreviated RTM)—also known as "going gold"—is a term used to indicate that the software has reached a point that it is ready to or has been delivered or provided to the customer. [...]
The term does not define the delivery mechanism or volume; it only states that the quality is sufficient for mass distribution. "
forrás

Üdv,
mrceeka

Most egy kicsit megint haza beszélek. Kíváncsian várom a WP7 és XBLA integrációjának mértékét. Érdekes lesz, ha valóban lehet mondjuk multiplayerben nyomni az Xbox360 ellen... :)
A másik nagy kérdés, hogy az XNA mennyire versenyképes mondjuk az olyan integrált fejlesztőeszközökkel szemben, mint iOS-en a Unity3D vagy a Unreal 3 SDK (UDK).
Nagyon érdekes időszak következik a mobil játékfejlesztésen belül.

Az a baj, hogy manapság már nagyon kevés a játékfejlesztéshez az "ittegyVSmegegyDirectX" hozzáállás. Integrált toolok kellenek, amilyen az UDK, Unity3D, ShiVa és társaik. Persze itt most nem a garázsprojektekre gondolok, hanem a nagyobb költségvetésű dolgokra. Bár az utóbbi időben már az indie fejlesztők is ezeket használják. Egy UDK kaliberű engine-t is megkapsz $99-ért és 25% royalty-ért, ami nagyon jó deal. Ha van bevételed a fejlesztésből, akkor a jut is marad is elv érvényesül, míg ha bukta van, akkor legalább az engine árát nem kellett kiperkálni és egy profi toollal dolgozol, a fejlesztési időd és költséged pedig töredéke, mintha saját engine-t fejlesztesz.
Ettől nagyon messze van a VS, XNA, stb., de az is járható út, csak sokkal döcögősebb. :)

Látom lelki szemeim előtt, ahogy mellettem az öcsém xbox360-al CoD-ozik, én meg mellőle egy HTC-vel csatlakozom... De ez még jó pár év sztem ezt nem tudják megoldani. Ha meg mégis megoldották, akkor valamelyiknek hátrányba kell kerülnie, mert nem tudom elképzelni h a két irányító rendszer pont egyforma tulajdonságokkal rendelkezik.

en nezegetem mar par hete az SDK-t
anno elkezdtem tanulni iOS programozast is de WP7-re sokkal egyszerubb programozni....
keves dolgot tudunk a hw-rol, egyebkent, csak par altalanossagot, pl 800x480-as kijelzo... Xbox360-nak 1920x108
valamint a telo dx9 kompatibilis
(emulaciohoz minimum 10.1-kell)

szoval elvileg a telonak kisebb kepet kell eloallitani, es tuti van benne valami 3d gyorsitas.
szoval nem elkepzelhetetlen.

de nyilvan a puding probaja az eves, szoval majd meglatjuk...

mindenesetre en pont nemreg mondtam le iPhone-rol, es inkabb ilyet fogok venni...
meg igaz elegge szubjektiv, nekem sokkal jobban tetszik design szempontjabol WP7
konyebb programozni (legalabbis szamomomra)

Rob Miles (c# es XNA developer, meg Andy * (nem emlexem a nevere) van egy jupstart videosorozatuk WP7-re itt kezdodik : http://channel9.msdn.com/posts/egibson/Windows-Phone-7-Jump-Start-Sessi…

ott Rob elmondja, hogy irto konnyu XNA cuccot portolni WP7-re
kb fel ora, annyi, hogy az input dolgokat kulon kell szedni, mert mas a controler, xbox-on pc-n es windows phone 7-en
(nyilvan neki fel ora, nekem egyenlore egy elet is keves lenne :) )

ez igy ebben a formaban nemigaz

Unreal kijohet meg WP7-re is, meg a tobbi engine is, mivel nem az Apple-tol fugg
a dx9-es telefonon szerintem azokbol is durva dolgot ki lehet hozni.

Unreal egine egyebkent lekorlatozza, hogy kb milyen progit irhatsz (legalabbis mit erdemes rajta)

XNA meg elegge jo, egyenlore azt hiszem csak beepitett shaderek lesznek hasznalhatoak (mondjuk azert azok is elegge jok)
de kesobbre igerik a sajat shaderek tamogatasat.

(egyebkent pl Apple-el elentetben sokkal jobban nyitottak a fejlesztok, eddig minden hianyosagra azt mondtak, hogy majd kesobb az is lesz, nem pedig mereven elzarkoznak egyes dolgok elott, es nem probaljak bizonygatni, hogy nem, mi vagyunk a hulyek, az igy jo, hanem eddig elismertek a hibakat, es igertek a javitasukat)

"Unreal kijohet meg WP7-re is, meg a tobbi engine is, mivel nem az Apple-tol fugg a dx9-es telefonon szerintem azokbol is durva dolgot ki lehet hozni."

Gondolom nem olvastad az interjút az Epic egyik fejesével. Úgy tűnik, hogy elég jól összemelegedtek az Apple-lel, mert baromira hárított, amikor azt kérdezték tőle az Apple keynote után, hogy Androidra mikor jön az UDK. Ettől persze még jöhet...
Az, hogy melyik engine-t milyen platformra portolnak csak egy dologtól függ, az pedig a pénz. Ha megéri, akkor meg fogják csinálni.

"Unreal egine egyebkent lekorlatozza, hogy kb milyen progit irhatsz (legalabbis mit erdemes rajta)"

Ez valóban így van, de hasonló kaliberű a Unity3D 3.0, ami viszont általános engine. Ettől az XNA nagyon mesze van.

Gondolom a munkádért szeretnél pénzt is kapni, így nem elhanyagolható, hogy jelenleg 120m iOS device-t adtak el és a vásárlók hajlandóak pénz adni a programokért, míg WP7-ből eddig egy darabot sem. Persze ott a lehetőég, hogy "early adopter-ként" kaszálhatsz. Szóval jól át kell ezt gondolni!

az elsovel, egyetertek, ha majd megeri Epic-nek akkor majd megirja erre is :)
a hw mindenkeppen megvan WP7-hez.
Unity3D-t nem nezegetttem meg, de ugy gondolom, hogy az a dx9 azert elegge lehet elony

az hogy meg nem adtak el 1 db-ot se, az igy ebben a formaban nem igaz, mert mar developerek vehettek, a megfogalmazasod ugy igaz, hogy atlagembernek meg nem adtak el, majd oktoberben...

igazabol az osszes velemeny akik kiprobaltak megegyeztek abban, hogy WP7 user experince-ben magasan ver mindent (nyilvan gondolom atlag user-re gondoltak)

nekem is szimpibb egy nyilt forrasu OS a telora mint egy zart windows, vagy apple.

viszont ha azt vesszuk, hogy sokkal konyebb rajta programozni, ugy mar elgondolkodtato a dolog, most itt nem profizmusrol beszelek, attol en meg messze allok programozasban, en megragadtam ansi C-nel meg MEL script-nel, es most kezdtem el nezegetni ezeket a "modern" nyelveket, es azt kell mondjam, az amit tudtam a programozasrol, a "PiciPuha"-nal elegge jo, konnyen tanulhato, (eddig irtam egy alap szamologepet, megy egy twitter olvasot, szoval elegge az elejen vagyok XNA-t meg nem neztem)
viszont azt is lassuk be, hogy ma jelen pillanatban MS elegge jol all mint jatekplatform (Xbox, Windows, es most ugy nez ki, hogy WP7 sem lesz rossz)
itt az XNA-val az egyszeru portolgathatosag miatt, lehet letjogosultsaga, egyebkent most XNA-n is csiszoltak valamit, de majd kiderul minden, egyenlore meg ez talalgatosdi.

vannak nagy kerdesek meg, pl mennyire egyszeruen megy a Marketba valo felvetel (a doksi mar kint van hozza, csak kerdes, ez mennyire lesz gordolukeny), meg hogy a fizetos app-bol mennyi szazalekot szednek le, ha itt alaiger az MS az Apple-nek, akkor az is lehet egy vonzero a fejlesztoknek...
szoval meg sokismeretlenes az egyenleg, de ugy nezem, egy probat meger majd reszemrol.

Nem nagyon akarok "szakmázni", de pár gondolat ahhoz, amit írtál.

"Unity3D-t nem nezegetttem meg, de ugy gondolom, hogy az a dx9 azert elegge lehet elony"

Ha saját engine-t kezdenék fejleszteni, akkor biztos, hogy OpenGL (és OpenGL ES) alapban gondolkodnék. Ezzel "csak" az Xbox 360-at (és a WP7-et) zárnám ki a platformok közül, míg az OpenGL-lel az összes nagyobb platformot (Windows, MacOSX, Linux, Playstation 3, iOS, Android, Bada, PSP, Nintendo DS, stb.) le lehet fedni. Ez sokkal fontosabb szempont, mint az, hogy a MS mit szeretne elhitetni a potenciális fejlesztőkkel. :)

"viszont ha azt vesszuk, hogy sokkal konyebb rajta programozni, ugy mar elgondolkodtato a dolog, most itt nem "

Na itt jön be a képbe a Unity3D szerű WYSIWYG engine-ek előnye. Sokkal könnyebb és gyorsabb velük fejleszteni, mint a hagyományos módon, akár XNA-val is, ami tudjuk, hogy C# alapú. Javaslom, hogy próbáld ki ezt vagy a ShiVa-t. Mindkettő elérhető árú, "indie barát" és nem nagyon lesz visszaút. :)

"most kezdtem el nezegetni ezeket a "modern" nyelveket"

Unity3D-ben szabadon választhatsz a JavaScript, C# és a Boo (Python variáns) között, míg ShiVa-ban a LUA a scripting nyelv. Mindegyik OOP szerű fejlesztési modellt követ.

"viszont azt is lassuk be, hogy ma jelen pillanatban MS elegge jol all mint jatekplatform"

Desktopon valóban, de mobil/handheld vonalon csapnivalóan le vannak maradva és kicsi esélyt látok rá, hogy a WP7 ezen gyökeresn tud majd változtatni, de majd meglátjuk.

"meg hogy a fizetos app-bol mennyi szazalekot szednek le, ha itt alaiger az MS az Apple-nek, akkor az is lehet egy vonzero a fejlesztoknek..."

Nem az a fontos, hogy az MS kevesebbet vegyen le 30%-nál, hanem az, hogy nagy mennyiségű készüléket értékesítsen és olyan marketet alakítson ki, ahol az emberek hajlandóak vásárolni (lásd Android, ahol a készülékszám megvan, de a Market problémái miatt nincs még meg az ehhez a számhoz párosuló forgalom). Hiába von le a $2-os app-odból csak 10% az MS, ha csak 1.000 darabot tudsz eladnia WP7 verzióból, szemben mondjuk az iOS 100.000 darabjával és 30%-val.

"egy probat meger majd reszemrol"

Nekem egyelőre úgy tűnik, hogy pár másik platformmal együtt a WP7 is a kis költségvetésű ($0-hoz közelítő) fejlesztések színtere lesz egy darabig. Amint eléri a kritikus tömeget, akkor nyilván jönnek majd a nagy fejlesztők is.

"Az Unreal-el meg a fantáziád (és pénztárcád) szab határt."

Hát, nagyon nehéz kiköhögni azt a $99-t, mielőtt bevételed lenne.
Egyébként az iOS verziója az UDK-nak teljesen ingyenes lesz (nem kell a $99-t kifizetni), "csak" az $5.000 feletti royalty-ra tart igényt az Epic Games.

"Bármilyen mobil platform még nagyon messze van attól, hogy olyan szofisztikált játékokat (megfelelő felbontásban) futasson mint egy PC."

Ezeknek a tükrében már egyre kevésbé igaz, amit írsz:
http://www.youtube.com/watch?v=YKPclHd-7d0
http://www.youtube.com/watch?v=ImdjgUip0Nc

Egészen mulatságos látni a nagy igyekezetet, hogy a kisebb mint tenyérnyi kijelzőkön akarnak játékélményt nyújtani. Ez a fejvesztőnek jó, mert nagyobb bevételt könyvel el a sok mulya felhasználótól, aki letölti (megveszi) és előadások közben játszik vele. Minimum egy projektor kell, hogy lásd rendesen, nem beszélve az ujjaidról, amik a fél képernyőt eltakarják, nem beszélve az irányítás durvaságáról.
Persze nincs ezzel semmi baj, nem baj nekem, hogy jól néz ki, nem baj nekem, ha a fejlesztő dolgozik és jól keres, az sem, hogy a sok-sok láma user-gamer pénzt ad érte, örülök, hogy ilyenek vannak, de közelében nincs egy pcs játék élményének. És amíg ekkora a képernyő nem is lesz. Mondjuk elég furán fog kinézni egy telefon 22 collos képernyővel, nagy zseb kell majd hozzá. Persze jöhetnek más technológiák, de az nem ebben az évtizedben, 15 évben.
Az ms meg elmehet... az xbox játékosokkal lehet multiban játszani a wp7-en, azonkívül, hogy "aha, érdekes, hogy működik", az ég világon semmi értelme nincs, hacsak nem veszíteni akarsz folyamatosan.
Erre b..ták el megint az időt msnél.

Gratulálok a tévedhetetlen statisztikához, hogy mennyi wp7 telefon van már.
3 hónap múlva kérlek megint csinálj statisztikát a wp7 és az ios 5.0ás telefonokról.

Egy tenyérnyi képernyőnek hiába lesz 1920x1080as felbontása, és hiába vetítik ki 5x3 méteres vászonra a telefont, a user akkor is csakpárcentiszerpárcentiben látja.
Továbbra is azt mondom: játszogató platform. 4. generációs pacman. Ami persze lehet élvezetes és szép, de egy cod mobilon nevetséges próbálkozás.

Tigris : nem érdemes vele vitatkozni, úgyis a magét hajtogatja. Én sem fogok :)

"Egészen mulatságos látni a nagy igyekezetet"

Nem baj, legfeljebb - mint ahogyan írtad - nem te vagy a célközönség.

"de közelében nincs egy pcs játék élményének."

Nem is kell! Én pl. a napokban játszottam a PC-s Alien Breed-del és Mirror's Edge-dzsel. Majd az iPhone-os Mirror's Edge-dszel és ugyanannyira élvezetes volt. Nem mondom, hogy "PC-s érzés", de nem is azt kerestem benne és legalább olyan jól eltöltöttem vele az időt, mint a nagy testvérrel. Ugyanez igaz a Hero of Sparta 2-re, a Assassin Creed 2-re, meg egy rakás más handheld játékra.

[Update]
Az meg megint egy érdekes történet, hogy van pár játék, ami nagyon élvezetes, de PC-n "kivitelezhetetlen".
Pl: http://www.youtube.com/watch?v=bv1obDpzcXc
[/Update]

"az ég világon semmi értelme nincs, hacsak nem veszíteni akarsz folyamatosan."

Ez is játékmenetfüggő. Pl. a PopCap-es srácok a Bejeweled Blitz-ben azért nem engedték egymásnak multiban a Facebook és iPhone/Android usereket, mert a belső tesztjeik szerint a multi-touch érintőképernyőn játszók agyonverték volna az egérrel matatókat. Ugyanez igaz az Xbox360 vs. WP7-re is. Persze számtalan játéktípus van, ahol fordított a helyzet. A fejlesztők dolga lesz ezeket a dolgokat kiegyenlíteni.

"Gratulálok a tévedhetetlen statisztikához, hogy mennyi wp7 telefon van már."

FYI: "fontos fejlesztői mérföldkőhöz érkezett a Windows Phone 7: eljutott a RTM - azaz a Release To Manufacturing - állomáshoz."
Két napos (szept. 1.) idézet a fejlesztői blogról: "While the final integration of Windows Phone 7 with our partners’ hardware, software, and networks is underway, the work of our internal engineering team is largely complete."

Tehát akkor mennyi WP7 telefon van az end-usereknél?! Segítek: 0, semennyi, nada. Mekkora bevételt lehet akkor generálni egy WP7 fejlesztéssel 2010. szeptember 3-án? Segítek: $0
Mi is akkor a problémád azzal, amit írtam?! :)

"hiába vetítik ki 5x3 méteres vászonra a telefont, a user akkor is csakpárcentiszerpárcentiben látja."

Lehet, hogy félreértelek, de ennek így nincs értelme. Nem mellesleg a mai telefonok képét már ki tudod nyomni TV-re, még ha nem is ez az elsődleges felhasználási területük.
Ha arra céloztál, hogy a keynote-okon vetíti ki vászonra, akkor az megint egy más kérdés.

"Tigris : nem érdemes vele vitatkozni, úgyis a magét hajtogatja. Én sem fogok :)"

Óriási kérés lenne részemről, hogy egy kicsit visszavegyél a szokásos stílusból és normális hangnemben beszéljük meg a dolgokat?!

Hát igen, amit lehet azért félreviszel... magam is azt mondom, hogy 0 a wp7 felhasználók száma jelenleg. Az irónia annak szólt, már ha utólag észreveszed, hogy félrevezető gondolatokat akarsz sugallni annak a nyilvánvaló ténynek a közlésével, hogy nincs wp7 felhasználó. Hogy a ?ba lenne? Mellesleg az androidot is ugyanígy temetted a múltkor előre. Gondolom az ios5-ös gondolatot sem értetted meg.
Gondolom azt sem értetted meg, hogy mi a gondom a kis kijelzővel, és azt sem hitted volna, hogy tudatában vagyok a mobil képének tvn vagy kivetítőn való megjeleníthetőségéről. Mégis, elég bizarr lenne, ha a a villamoson a userek mobil+tvn próbálkoznának.

És igazad van, de én nem elsősorban a képernyőn felszálló lufik kipukkasztását tartanám egy multiplayer játék xbox vs wp7 értelmességének a mércéjéhez. Muszáj leírnom, mert biztos ami biztos: igen a wp7 felhasználó előnyben lenne.

A belinkelt videót meg sem éri nézni.
Ha jó példát akartál volna mondani, ahol a pc nyilvánvalóan alig behozható vagy behozhatatlan hátrányban van egy mobillal szemben, akkor (nem tudom mi a neve) a mozgatható lyukas labirintusban kell golyót eljuttatni a célba típusúak verhetetlenek élményben mobilon, bár pcn is vannak ilyenek. És még ki lehet találni hasonlóakat. De ezek egyáltalán nem ehhez a témához kapcsolódnak, nevezetesen a wp7 mobillal is lehet xbox multi játékokhoz csatlakozni (de minek?).

"Hát igen, amit lehet azért félreviszel"

Ez kettőnk közül inkább rád jellemző. Sokkal egyszerűbb lett volna azt írnod, hogy bocs, de tévedtél. Hidd el, nem leszel tőle kevesebb! :)
De ezen már meg sem lepődöm...

"magam is azt mondom, hogy 0 a wp7 felhasználók száma jelenleg."

Idézd be kérlek, hogy hol is írtad konkrétan azt, hogy nulla WP7 végfelhasználó van?! Én csak azt látom, hogy gúnyosan kritizálod azt a kijelentésemet, hogy egy sincs

"félrevezető gondolatokat akarsz sugallni annak a nyilvánvaló ténynek a közlésével, hogy nincs wp7 felhasználó"

Értem. Tehát ha egy tényt közlök, akkor azzal félrevezetek. "Érdekes" gondolatmenet. xD

"Mellesleg az androidot is ugyanígy temetted a múltkor előre."

Az Androidot?! Előre?! Jó lenne, ha nem állítanál valótlanságokat! Az Androidra történő játékfejlesztés rentábilis voltát vitattam a iOS-sel szemben, amit mai napig fenntartok. Akkor is burkoltan/kevésbé burkoltan "lehülyéztél", ahogyan most is. Mondjuk nem érdekel, ha ettől neked jó, csináld csak! Mindenki úgy jártja le magát, ahogyan akarja... :)
Mindenesetre figyelmedbe ajánlanám az alábbi cikket, amiben Trip Hawkins mondja el a véleményét az Androidról, mint játékplatformról:

http://www.pocketgamer.biz/r/PG.Biz/Digital+Chocolate+news/news.asp?c=2…

"Gondolom azt sem értetted meg, hogy mi a gondom a kis kijelzővel..."

Nem, nem! Itt mindenki gyengeelméjű, csak te vagy atomfizikus... :D

"És igazad van, de én nem elsősorban a képernyőn felszálló lufik kipukkasztását tartanám egy multiplayer játék xbox vs wp7 értelmességének a mércéjéhez"

Ízlések és pofonok. Van aki meg ezeket a játékokat szereti és mondjuk az FPS-eket nem.

"A belinkelt videót meg sem éri nézni."

Nem, nem, mert akkor esetleg abból kiderül, hogy még sincs igazad! :)

"Ha jó példát akartál volna mondani, ahol a pc nyilvánvalóan alig behozható vagy behozhatatlan hátrányban van egy mobillal szemben, akkor (nem tudom mi a neve) a mozgatható lyukas labirintusban kell golyót eljuttatni a célba típusúak verhetetlenek élményben mobilon, bár pcn is vannak ilyenek."

Olany nincs, hogy te nem tudsz valamit! :)
Viccet félretéve. FYI a videóban látható pár olyan játék, amivel két ember játszik, ugyanazon a touch felületen. Ezt PC-n meg tudod csinálni érintés érzékeny képernyő nélkül? Nem. Ezzel állítod szembe a Labyrinth című játékot, ami meg az accelerometert használja?! Gratulálok!

"nevezetesen a wp7 mobillal is lehet xbox multi játékokhoz csatlakozni (de minek?)."

Esetleg azért, hogy egy jót szórakozzon az ember? :O

"Azt javasolnám, hogy ne vitatkozzatok amandával... tök felesleges.."
"Tigris : nem érdemes vele vitatkozni, úgyis a magét hajtogatja."

Óhhh, most látom csak, hogy neked valami küldetéstudatod van, ami abban merül ki, hogy meg akarod mondani a HUP-ot olvasó embereknek, hogy kivel érdemes szóba állniuk és kivel nem. :)
Én itt befejezem veled a diskurzust, mert elfecsérelt idő egy percnél többet áldozni rá. További jó szórakozást!

"Én sem fogok"

Kár, hogy nem tartottad be! :)

Persze, hogy kár, mert sótlan, nagyképű, humortalan, elvakult és fantáziátlan emberekkel, mint te (mert neked mindent le kell írni, hogy te is megértsd), nem érdemes vitatkozni.
Én nem tévedtem, te viszont buta vagy. De lehet, hogy a szövegértéseddel van baj, akkor viszont elnézést kérek.

Parancsolj az idézet:
"Gratulálok a tévedhetetlen statisztikához, hogy mennyi wp7 telefon van már. 3 hónap múlva kérlek megint csinálj statisztikát a wp7 és az ios 5.0ás telefonokról."
Játszhatod a debilt még tovább, de előtte tanácsolom, hogy olvasd el még... valamennyiszer, nem tudok számot mondani, mert nem tudom hányszor kell neked elolvasni 2 mondatot, hogy megértsd. Ha villanyoltásig nem sikerül, hagyd a fenébe.

200.000 androidos készüléket aktiválnak naponta... volt 1 hónapja.
300.000-en töltötték le a wp7 fejlesztőcsomagját
http://index.hu/tech/cellanaplo/2010/08/25/beindultak_a_programozok_a_w…

Még mielőtt vitatkozol, engem nem érdekelnek ezek a számok, de múltkor a 200.000-es unity fejlesztő számmal példálóztál. Ami szintén érdektelen.

És de igen, megnéztem a belinkelt videót és ezért írtam, hogy nem éri meg megnézni. A béna játék akkor is is béna marad, ha 10en maszatolják össze a képernyőt és "soha nem látott ötletek" vannak benne.

Trip Hawkins-nak meg volt jópár félresikerült véleménye, vagy nevezzük inkább döntésnek, amellett, hogy a kezdetekben elég szoros szálak fűzték az apple-hez, tehát ez csak egy vélemény, mint bárki másé, legalábbis jelentőségét tekintve. Egyébként az until 2012 az mit jelent magyarul? Mert az már kevesebb, mint 1.5 év.

Accelerometer vs érintőképernyő... röhej... Miről beszélsz? Azért mert a golyós (mert nem csak iphone-ra van ilyen) az accelerometert használja én nem mondhatom, hogy az jó? Vagy hogy az élvezhetőbb sokkal mint pcn? Pont amiatt az. A másik, amelyik érintőképernyővel használható az meg soha nem lesz pcn? Érintőképernyős pc?

Az első bekezdésedre nem reagálok, mert az téged minősít. Majd mindenki eldönti, hogy mit gondol erről...

"Még mielőtt vitatkozol, engem nem érdekelnek ezek a számok"

Akkor miért írod le őket? De az annyira érdekes, hogy neked a számok statisztikák mindig érdektelenek, csak a te "fantazmagóriáid" a mérvadóak. Ha a számok nem számítanak, akkor mire alapozod őket? Mi alapján alakítod ki a véleményed?

"A béna játék akkor is is béna marad, ha 10en maszatolják össze a képernyőt"

Az ami neked béna játék, az másnak nem az, de ezt már leírtam. Megint az ízlésről akarsz vitatkozni.

"Trip Hawkins-nak meg volt jópár félresikerült véleménye, vagy nevezzük inkább döntésnek"

Mint mindenkinek, neki is voltak rossz döntései, de alapvetően ennek az iparágnak az egyik meghatározó alakja. Az Electronic Arts és a Digital Chocolate alapítója. Azért kicsit jobban elhiszem neki, ha állít valamit, mint neked, már megbocsásd!

"ez csak egy vélemény, mint bárki másé, legalábbis jelentőségét tekintve."

Ez igaz. Ez az ember viszont a számok, statisztikák és a látható trendek alapján írja le a véleményét, szemben veled.
De ha tudsz nekem mutatni egy olyan Androidos játékot, amiből legalább 1-2 millió darabot eladtak, akkor megkövetlek. Ha nincs ilyen, akkor az eddigi mondandód megint csak a hozá nem értésed bizonyítja.

Egyébként az until 2012 az mit jelent magyarul? Mert az már kevesebb, mint 1.5 év.

Magyarul azt jelenti, hogy másfél évig nem várható, hogy az Androidra megérné exkluzív játékokat fejleszteni. Akik cross-platform fejlesztéseket végeznek, azok át fogják írni a játékaikat elsősorban iPhone-ról (lásd Gameloft és EA Mobile), a többiek meg egyelőre kivárnak és nem fejlesztenek Androidra. De ugyanez igaz a WP7-re, Badára, webOS-re, stb.
Erről a témáról bővebben itt:
http://hup.hu/cikkek/20100907/angry_birds_az_androidon

"Azért mert a golyós ... az accelerometert használja én nem mondhatom, hogy az jó?"

...és te mondod nekem, hogy buta vagyok, meg nem tudok szöveget értelmezni? Muhaha! :)

"(mert nem csak iphone-ra van ilyen)"

Nem mondod! :D

"Érintőképernyős pc?"

Jó lenne, ha átkapcsolnál a write-only üzemmódból...
"Ezt PC-n meg tudod csinálni érintés érzékeny képernyő nélkül? Nem."
Az meg gondolom számodra lényegtelen, - hiszen a számok téged nem érdekelnek - hogy a háztartások hány százalékában van érintésérzékeny monitor. Valószínűleg óriási sikere lenne egy ilyen PC-s játéknak. :)