Feltörték a PlayStation 3 védelmét

George Hotz ismét hallat magáról. A 2007-ben az iPhone-t feltörő fiatalember ezúttal egy jóval szívósabb "ellenfelet" gyűrt maga alá, nevezetesen a Sony Playstation 3-at. A jelenlegi konzol generációból már csak a PS3 védelmét nem sikerült feltörni, egészen mostanáig.

Hotz a BBC-nek adott interjújában közölte, hogy rövidesen nyilvánosságra hozza azt a "root key-t", amely segítségével lehetővé válik a rendszer biztonságának további hackelése.

"Állítólag feltörhetetlen - de semmi nem az" - mondta Hotz, aki a feltöréshez hardver módosítást is végzett a saját gépén. A hacker szerint nehéz dolga lesz a Sony-nak, ha meg akarja akadályozni a másolt játékok futtatását, ugyanis a módszer nem teszi lehetővé egyszerűen a kihasznált "biztonsági rés" javítását.

A törés után a gép alkalmassá válik másolt PS3 játékok, PS2 játékok és más operációs rendszerek futtatására.

A Sony egyelőre csak annyit nyilatkozott, hogy kivizsgálják az esetet és csak ezután adnak bővebb felvilágosítást.

További részletek itt.

Hozzászólások

szép :)
____________________________
sucks: Öregebb vagyok mint a Microsoft...

Hat lassacskan ideje volt...
---
Hey! Where'd my terminal go?

Mondjuk azert sztem messzevagyunk meg attol hogy holnap mar Jatek-PS3-BD.iso-kat toltogessunk a netrol. Egyreszt kinek van BluRay iroja? Masreszt ki vesz 1500-er irhato lemezt?
3000 penzer mar uj jatekot lehet venni, akkor minek szorakozzunk itt ilyen komolytalansagokkal?

Azt megint nem ertem, hogyha valakinek van penze egy luxuscikkre (+ a HDTV sem art), akkor mit jatsza a szanalmast irott jatekokkal.

Dublinban vettem 3in1-ben 19 euróért 3 játékot. Egy platinum is olcsó, vagy vannak akik cserélnek játékokat, vagy olcsón eladják ha kijátszották és nem olyan, hogy nincs mit újrajátszani. Bár a mostani trófea rendszerekkel nincs nagyon, amit ne lehetne újra és újra játszani.
De én momentán nem értem hogy ez a feltörés mire jó. Az ember havonta sem tud egy játékot kijátszani. Az meg belefér, hogy negyed évente vegyen egy játékot akár 17ezerért is. Hogy a francba tudja a warezolt 2000 játékát játszani? Vagy annyira gazdag, hogy nem kell dolgoznia, stb. ?

"Hogy a francba tudja a warezolt 2000 játékát játszani?"

Jellemzően a fiatal, önálló keresettel nem rendelkező korosztály az, aki minden szart összewarezol ("warezpistuka", rémlik valami?).

Későbbi korosztály meg szerintem fizetéstől függő. Ha valaki épp, hogy meg tud venni egy gépet, és örül, hogy jut kajára, az nem biztos, hogy rohan egyből megvenni valamit a boltba. Felnőtteknél meg mikor hogy. Idősebb korosztálynál inkább azt látom, hogy nem is értik, hogy igazából mi ez, mert nem egy kézzel megfogható valami.

Viszont, ami számomra meglepőbb az az, hogy azok, akik sw iparban dolgoznak, azok sem mindig értékelik más munkáját.

----------------
Lvl86 Troll

"Viszont, ami számomra meglepőbb az az, hogy azok, akik sw iparban dolgoznak, azok sem mindig értékelik más munkáját."

Ez egy szép megállapítás. Sajnos az sw ipar nem mindenki számára termelő, új értéket előállító tevékenység, ezért nem is tudják megbecsülni a mások által teremtett dolgokat...

ne mondjátok már, hogy egy itt született nem érti a warez szubkultúra okát és mozgatórugóit! itt valaha egyetemi szinten ment a crackelés. nem meglepő az sem, hogy a sw tudományág emberei a legérintettebbek, ők értenek hozzá. és ahogy írtad az csak sw "ipar". sok sw munkás gründol egy védelmet, azt pedig ő az elit tudós cracker egymaga feltöri.
lehet nem szeretni, vagy elítélni, de meglepőnek semmiképpen sem nevezném. legalábbis nem itt.

"itt valaha egyetemi szinten ment a crackelés. "

Emlékszünk mindannyian a Proszolg Bt.-re, de ettől még a probléma az USA-ban is létezik. Ott nem nagyon lehet a múltra és a gazdasági helyzetre mutogatni. Főleg nem a mostani csökkenő szoftverárak esetén.

"sok sw munkás gründol egy védelmet"

A legtöbb ismert, "elismert" szoftvervédelmi technológia nem itthon készül, hanem tőlünk nyugatabbra. De az igaz, hogy nagyon sok cracker van Kelet-Európában.

Ne keverjük már bele a Value Pack-eket a dologba, amikor az új PS3 játékok $60-ba kerülnek!
Akik meg warezolnak, azok nem is nagyon szokták végigjátszani a játékokat a mennyiség miatt. Ezért nem értettem soha, hogy miért nem elég a demó verzió. Én is ezeket szoktam átfutni, hogy képben legyek.

"Egyreszt kinek van BluRay iroja? Masreszt ki vesz 1500-er irhato lemezt?"

Senki. Szépen fut majd a warez a gépben lévő winchesterről.

"3000 penzer mar uj jatekot lehet venni, akkor minek szorakozzunk itt ilyen komolytalansagokkal?"

Hol kerül ennyibe egy új PS3 játék? :)

"Azt megint nem ertem, hogyha valakinek van penze egy luxuscikkre (+ a HDTV sem art), akkor mit jatsza a szanalmast irott jatekokkal."

Na ez már egy érdekesebb történet. Ezt boncolgattuk az iPhone-os híremnél is:
http://hup.hu/cikkek/20100125/reklamokkal_a_kalozok_ellen#comment-940996
Ott még durvább a dolog. Egy iPhone majdnem annyiba kerül, mint egy PS3, csak éppen a 60 USD helyett 1-2 USD-be kerülnek a játékok, mégis 90% környékén van a warezolók aránya. De mint már mondtam, ez inkább pszichológiai, mint gazdasági kérdés, imho.

"Raadasul sem az iphonet sem a ps3-at nem _kizarolag_ tort jatekok miatt 'jailbreakelik'"

Valóban nem. Azonban a statisztikák szerint az iPhone-on futó alkalmazások több, mint 80%-a játék (jailbreakelt telefonokat is beleszámítva), míg ez az arány PS3 esetében 99% körül van.

"ha az ember a legalisan megvett ps2 jatekaval szeretne jatszani ps3-on.. ez is szanalmas?"

Nyilván üzleti érdekből vette ki a Sony a PS3 új verzióiból a PS2 programok futtathatóságát, így ezt a részét meg tudom érteni. Ettől még nem kellene a netnek tele lenni godofwariii-ps3brd-rip.iso fájlokkal.

nem hirdették annak, de a korábbi gyakorlat miatt egyébként is elvárás volt.
rendes kompatibilitás csak a USA és Japán változatokban volt, ott is csak az első kiadásban. újabb PS3nál egy PSP kell a PS2 kompatibilitáshoz, de jó lenne gyakorlati tapasztalat erre valakitől. hivatalosan a letöltött és így újra megvásárolt régi PS2 játékoknál működik.

Én ezt már kérdezni akartam tőled: milyen PS2 kompatibilitásról beszélsz a PSP kapcsán?

1. generációs PS3 esetén hardveres PS2 kompatibilitás van
2. generációs PS3 esetén szoftveres PS2 kompatibilitás van
3. generációs PS3 esetén nincs PS2 kompatibilitás
4. generációs PS3 esetén nincs PS2 kompatibilitás

Kinek van BlueRay írója? A warezolóknak lesz. Mint ahogy volt 2000 körül, amikor a CD-író került 100+ eFt-be. 1000 Ft volt az írható lemez. Mégis jópár embernek megérte. Aztán lement az író és a nyersanyag ára. Ez lesz most is.

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o

Jaja! Nekem az annó 3000 HUF-ért írták a warez játék CD-ket, ha eredeti játék volt rajta (tehát install), és 1800-ért, ha RIP játékokat tettek rá. Ha én vittem a CD-nyi anyagot, akkor megúsztam 1000 és 1500 között. Ez abban az időben ('93-'99) teljesen nyiltan működött. A terítő srác lakásán találkoztunk, hetente egyszer (eleinte bérelt terme volt az újpesti müvházba), és x pénzért telenyomta az ember vinyoját cuccal, havidíjat fizettünk (az elején még flopyztam, mert nem volt pénzem vinyora). Ha összegyült egy CD-nyi game, akkor egy kőbányai figurától kaukció ellenébe kaptam egy nagy kapacitású merevlemezt, arra rátoltam a cuccot, majd ő kiírta a lakásán. A kaukciót visszaadta, én kifizettem az írást, és mindenki örült. Később már törzsvendége voltam, úgyhogy nem ragaszkodott a kaukcióhoz. :-D

kaukció = kaució

Voltunk ezzel így páran. Én Amigán csináltam hasonló dolgokat, de akkor még nem lehetett hozzájutni máshogy a programokhoz, csak a terítő emberekhez dat-on érkező cuccból. Aztán jöttek a BBS-ek, a "barátságtalan" sysop-okkal, aztán pár év múlva az internet.

Hát, igen! Az új dolgok mindig jó beruházások. :)

Most éppen a Panasonic adja az új 3D-s, HD felbontású kameráját $21.000-ért. Kíváncsi leszek, hogy mennyibe fog kerülni öt év múlva, amikor már mindenki 3D-s tévén fogja bámulni "anyut" a 3D-s kamerával felvett házi pornón. xD

Mióta is van PS3? Ha nagy játékos valaki, akkor a PC-jét, ami alaból sokkal drágább egy PS3-nál, évente cserélgeti, hogy a játékai fussanak. A PS3 pedig stabil platform n évig, nem kell benne semmit cserélgetni. Ha összehasonlítod egy PC + warez szoftver és PS3 + legális szoftverrel, akkor nem feltétlenül drágább a PS3. És ott nem kell szívni Linu^WWindowszal. ;)

"évente cserélgeti"

Csak az cserélgeti évente, aki
1) szarja a pénzt
2) nem ért hozzá és megvesz minden szart

2007-ban vettem a mostani gépem alapját. Azóta disket vettem bele (nem függ össze a játékokkal) és nyáron egy normális VGA-t játékhoz. Mégis futnak rajta az új játékok jól, fullhd-ben, pedig a proci már 3 éve se számított gamer procinak. ("Hardvert vásárolni tudni kell")

Amellett a tény mellett meg ne menjünk el, hogy míg a konzol egy célhardver, addig a PC egy általános célú eszköz.

"És ott nem kell szívni Linu^WWindowszal."

"Oprendszert használni tudni kell."

----------------
Lvl86 Troll

"Mégis futnak rajta az új játékok jól, fullhd-ben, pedig a proci már 3 éve se számított gamer procinak. ("Hardvert vásárolni tudni kell")"

Aki ma komolyabban szeretne játszani, annak konzolt kell vennie, mert a jobb játékok már meg sem jelennek PC-n. De erről már beszéltünk itt is eleget. Mondom ezt úgy, hogy éppen most kezdtünk mi is egy Windows/MacOSX/Linux játék fejlesztéséhez.

Egyre kevesebb kiadó és fejlesztő támogatja komolyan a PC-t. Pár kisebb - amilyenek mi is vagyunk -, még igen, de minden kezd a konzolok és handheldek irányába tolódni. Valószínűleg nekünk is az utolsó PC-s játékaink egyike lesz a Road Rage 3D. Aztán átírjuk a 3D engine-ünket Wii-re, Xbox360 és PS3-ra és vissza sem nézünk. :)

a csúcs látványra hajtó nagyon nagy nevek, mindig meg fognak jelenni PCn is. jellemzően egy játék legjobban kinéző változata mindig PCs. ez érthető is, egy konzol hw öt, nyolc évig változatlan, még a PC folyamatosan fejlődik. egy újonnan megjelent konzol általában a legjobb hwt nyújtja, de pár év múlva már nem versenyezhet a PCvel. bár nem minden a grafika lásd Wii, de ma még egyáltalán nem mellékes kérdés a mainstreamnél.

Most vitatkoznék veled. Pontosan az a trend, hogy a nagy nevek már nem jelennek meg PC-n, vagy csak késve. Ott van pl. a Gears of War. Eredetileg Xbox360 game volt, ami majd egy éves késéssel és összedobva jelent meg PC-n. A második rész 2008-as Xbox360 megjelenése óta semmi hír a PC verzióról. Pedig ez egy Microsoft Games által kiadott játék, tehát nekik érdekükben állna kiadni Windowsra. De hol vannak olyan nevek, mint a Silent Hill, God of War, Final Fantasy, Gran Turismo, Heavenly Sword, Killzone, Metal Gear Solid, MotorStorm, Ninja Gaiden, Ratchet & Clank, Ridge Racer, hogy csak a Playstation 3-as címeket említsem, és még folytathatnám a nagy nevek sorolását a végtelenségig, amit soha nem fogsz PC-n viszontlátni. Persze PC-n is van egy két nagyon jó nevű exkluzív cím (WOW, stb.), de a trend pont az, hogy egyre kevesebben fejlesztenek PC-re.
De cáfolj meg nyugodtan és sorold azokat a AAA játékokat, amik megjelennek PC-re, de mondjuk Xbox360-ra vagy PS3-ra nem, mert grafikailag kevés hozzá a vas!

nem azt írtam, hogy csak PCn fognak megjelenni, hanem PCn mindenképp meg fognak jelenni és ott néznek ki legjobban legrészletesebb grafikával. nem vagyok egy nagy gamer, de pár példa,
# Fallout3 messze PCn a legszebb a grafikája, ráadásul alternatív HD kiegészítőkkel ez még tovább növelhető. magyarul eleve csak PCn jelent meg. igen, angolul az igazi, de pl az unokaöcsém nem játszotta volna végig ha nincs magyar változat. vagy fordíthattam volna neki egy hónapon át, mert persze be kellett mennie minden romos ház eldugott pincéjébe is, amitől nekem lett volna heroltom:)
# Rage, még nem jelent meg, id soft játék, így várhatóan mind grafikában, mint játékmenetben csúcs lesz. plusz még linux változata is lesz. id soft az egyetlen név számomra, ami garanciát jelent az előrendelésre is.
# Unreal sorozat, mindig is PC volt a legjobb platform hozzá. moddolni igazán PCn lehet.
# Half life/CS sorozat, az erős modding vonzat miatt szintén PC a nyerő
# Crysis sorozat, nekem inkább techdemo mint játék. a fent említett okok miatt nem is meglepő, hogy csak PCre jelenik meg és általában izmos konfigurációra van szüksége.
# a már általad is említett Wow és hasonló MMORPG játékok.
vagy, hogy egy rétegjátékot is említsek
#Eve online ma imho a legjobb űrkalandozós játék, legalábbis amíg nem hozzák legalább beta szintre az örökkévalóságig fejlesztett Vega Strikeot:)

különösen a nagy nevek között szoktak kialakulni népes és produktív mod közösségek, rengeteg színvonalas kiegészítőt hoznak létre. ez konzolon nem tud működni.
magyar helyi viszonyokat figyelembe véve még ma is a játékok kisebbik része jelenik meg magyarul. és ha megjelenik hivatalosan, gyakran csak a PC változat magyar. a magyarító oldalak elsősorban PCre magyarítanak. konzolon egyébként is csak warez iso formában működik a nem hivatalos magyarítás. és sok olyan hely van még a világon, mint Magyarország, azaz mainstream elvárás, hogy az adott ország nyelvén legyen elérhető változat egy játékból, de csak hobbifordító műhelyekre számíthatnak.

Az igaz, hogy megjelennek PC-re még ma is nagy nevek, de már csak egy töredéke a teljes játékkínálatnak. Amiket felsoroltál játékok, azoknak jó része meglehetősen régi. Amit a mod-okról és a hobbi lokalizációról írtál, abban egyetértünk.
Tudtommal a Rage Linux-os portját az id felvásárlása után leállították, de fixme, ha valamit jobban tudsz!
A Crysis 2 készül PS3-ra és Xbox360-ra is.

lesz Rage linuxra. a Bethesda, azaz pontosabban ZeniMax felvásárlás inkább egyesülés. az id soft megtartja a függetlenségét, csak ahol lehet kihasználják egymás IPjét. pont ezért választotta az id őket, nem a ZeniMax vásárolta fel izomból az id softot.
a Crysis 2 legalább 3 év késéssel fog akkor megjelenni konzolra.
ha lenne billentyűzet+egér vezérlés konzolra semmi bajom nem lenne velük, de így vonzóbb a PC, és ezzel szerintem nem vagyok egyedül. az egyedüli konzolom a Wii, de azt pont a teljesen eltérő stílusa miatt kedvelem.
nem könnyű a jövőbe látni, de imho az egyik konzolgyártó a Microsoft mára belátta, nem érdeke kinyiffantani a PC gaming piacot. nem is jelent sok plusz erőforrást egy Xbox 360 játék Games for Windows platformra való "portolása".
hardware oldalon az Intel és az AMD is érdekelt a PC, mint játékplatform fenntartásában. a Larrabee fejlesztését sem azért tolja teljes erővel az Intel, hogy mire elkészül ne legyenek már játékok, amik eladják a piacon.
a Gnu/linuxnak viszont jól jön a konzolok előretörése. kiesik a "linuxon nincsenek játékok" érv, mert úgyis ott van a konzol. minden egyéb hétköznapi feladatra pedig ma már megfelel egy linux desktop is.

Régebben volt róla szó, hogy PS2-re simán lehet USB-s patkányt és billentyüt dugni. Régebben PS1-hez volt átalakító (más gyártó csinálta nem a sony), és eredeti egér ami a kontrollercsatlakozóba ment (ilyenem van is).
XBOX vezérlője egy sima USB-s kontroller, legalábbis meg lehet etetni PC-vel is az XBOX vezérlőt. Ebből kiindulva azt mondanám hogy lehet rá dugni más USB-HID-et is. Esetleg kell közzé egy kábel, vagy valami ami behazudja hogy Ms device van rádugva. XBOX360-nál nem tudom hogy van. PS3-nál PS1 és PS2-ből kiindulva simán elképzelhető az is hogy bluetooth-os egeret párosíthatsz rá.

rákötni ugyan rá lehet egy konzolra is billentyűzetet és egeret, de a játékok 90%a nem támogatja, ezért úgysem lehetne használni.
Fallout3ban pl a PIPboy térképet egérrel lehet húzni vonni, mint a Google mapset. konzolon gondolom ezt joygombokkal oldották meg, számomra sokkal nehézkesebben. a gond az, hiába kötnénk egy egeret a konzolra a játék konzolos változata nem tudna mit kezdeni az egér inputtal.
egy Amiga emulátorhoz jól használható a konzolra kötött bill és egér, vagy PS3 linuxnál is kötelező darab. de konzol játékoknál sajnos nem lehet használni őket.

PS2-n HL-t játszottam igy. Mivel gépen játszottam sokat, ezért nekem sem állt kézre az eredeti kontroller.
Mellesleg van még nagyon sokféle kontroller ps-hez is, pisztoly, táncszőnyeg, gitár, dob, dj-pult(szerü valami), horgászbot, kamera, meg még ki tudja mi. Ezeknek töredéke sem található meg egy PC-s játékban. Ugyanugy nincs PC-s játékban Wii-hez hasonló irányítás, és nincs PS3-hoz hasonló sem, ebben is van már gyorsulásérzékelő és egyebek.
PC-s játékok sokkal jobban korlátozódnak az egér és billentyüzet használatához mint a konzolok az eredeti csomagban kapott kontrollerhez.

Van átalakító PS-ről RGB HDSUB-15-re, tehát rádugod a monitorod másik bemenetére a konzolt és nyomhatod is az asztalnál a játékot. Bár nekem sokkal jobban bejön ágyban fekve, kényelmes fotelban tv elött min 4x akkora képernyőn.

Bármely számtech boltban, nekem logitech usb-s ASUS feliratu patkány volt rádugva és, és Logitech USB-s billentyü.
Vagy az egyéb kiegészítőkre gondoltál? Pisztoly és egyebek? (pisztoly csak 50hz-es CRT tv-vel megy, tudtommal). Nézz szét vaterán, neten, erre arra, sokszor érdemes külföldről rendelni egy 10e-s pakkot és olcsóbban kijössz szállítással mintha itthon vennéd meg.

Nem azt mondom h nincs. Azt, hogy szerintem nem praktikus ra, mert az iranyitas joval esetlenebb, mint PCn. Termeszetesen ez szubjektiv :)

szerk.: egy Guild Warst mondjuk nehezen tudok elkepzelni konzolon, de pl masik kedvencem a Team Fortress, bar letezik XBoxon, de -szvsz- iranyitasban es feelingben is mas, mint PC-n.

Ez így szerintem nem jó megközelítés. Inkább azt a véleményt osztom, hogy bizonyos játékkategóriák PC-re, mások meg konzolra jobbak.
Lehet RTS-t és FPS-t konzolon is játszani, de alapvetően PC-re van kihegyezve. Autós játékot kormány nélkül csak konzolon. Verekedős és hack'n'slash játék szintén csak konzol, mert billentyűzettel, egérrel játszani ezeket a vicc kategóriába tartozik.

Jobb játék? Hát aki FPS-t képes játszani a konzolokhoz adott irányítókkal annak gratulálok (tudom, hogy jelennek meg fps-ek, sőt jelennek meg csak oda). Ugyanez vonatkozik az RTS műfajra is. Sosem fogsz profi ligában Starcraftozni látni konzolról senkit. Kinek mi a jobb játék ugye.
----
Hülye pelikán

Felsoroltál három ma menő játékot, ami valóban van PC-n (is, meg konzolon is). Azonban én fel tudnék sorolni másik harmincat, ami legalább annyira menő és nincs PC-n. Ez az, ami nem mindegy!
Mindig fog megjelenni PC-n jó játék, de van egy pár, amivel ha szívesen játszanék, akkor konzolt kell vennem. Fordítva jóval nehezebb ilyet találni (persze egy-kettő van).

Az a baj, hogy ebből a 30-ból 13 csak PS3-as, másik 13 meg csak XBox360-as.
Ezeket nem érdemes számolni.

Azok az érdekesek, melyek bár multiplatformra készültek (Xbox360 és PS3), mégsem jelennek meg PC-n. Ilyen azért nincs sok. (Én pl egy olyat tudok, amit sajnálok, hogy nem tudok vele játszani. Egy játékért meg nem veszek konzolt.)

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o

Ez most úgy hangzik, mintha a PS3 az idővel egyre erősebb lenne, míg a PC-t csak fejlesztéssel tudod szinten tartani. Nem, a PS3 sem lesz erősebb, hanem évek múlva is gyengébb játékokat adnak ki, mint amit a mostani hardverekkel futtatni lehetne, mivel nem az van benne, hanem a régi. Ergo a PC-t sem muszáj cserélgetni, a legújabb játékok általában ki tudják használni a hardvert, viszont le is lehet húzni őket, és akkor ugyanott vagyunk, ahol a PS3: régi hardveren futtatjuk a játékot. Éveken át.
----
Hülye pelikán

Ez az érvelés ott sántít, hogy míg PC-n elvárják a fejlesztők/kiadók a játékosoktól, hogy bővítsenek, ha futtatni akarják a legújabb játékokat, addig konzolokon szénné optimalizálják a játékokat, pont azért, hogy ugyanúgy nézzen ki, mint a több százezres PC-n. Arról nem beszélve, hogy a fejlesztőknek is "be kell érnie" az adott konzolon. Láttad, hogy milyen játékokat csináltak PS2-re még 2008 környékén is?! Eszméletlen!

Ezért mondtam, hogy a PC-re eleve úgy csinálják a játékot, hogy le lehet húzni. Tehát ugyanazt a színvonalat megkaphatod 2010-ben egy friss játéktól (valamiért 20010-nek akarom írni mindig, lehet vegyes számrendszerre kéne váltani, 200A) amit mondjuk 2008-ban az akkori menőtől.

Az megint egy másik kérdés, hogy mivel "szénné van optimalizálva" a konzolos, ezért 2010-ben friss konzolra friss játék szebb lesz, mint a 2010-ben friss hardverre friss játék. Ez viszont nem érinti a fenti gondolatsort.
----
Hülye pelikán

"2010-ben friss konzolra friss játék"

2010-ben nincs friss konzol. Öt éves hardverről beszélgetünk.

"Ez viszont nem érinti a fenti gondolatsort."

Azt valóban nem, de a valós helyzetet annál inkább. :)

Az megint egy más kérdés, hogy mennyire kell ez a grafika mánia. Jó példa rá a hack'n'slash játékkategória. Én jó el tudok szórakozni vele egy-egy órát, de PC-n nem nagyon van ilyen játék. Viszont PS2-n a God of War 2 még mai szemmel nézve is frenetikus, pedig egy tíz éves hardveren futó 2007-es játék.

http://www.youtube.com/watch?v=o_q1Vsj3BBU

Aztán persze jön a folytatás PS3-ra:

http://www.youtube.com/watch?v=9jIriYhKsFI

De én közel ugyanezt a játékélményt kaptam - gyengébb grafikával - a Hero of Sparta-tól iPhone-on:

http://www.youtube.com/watch?v=V8_0Oz7KOso

Szóval nehéz dolog ez... :)

Most ez a 2010 csak hasraütés volt, remélem azért átment a lényeg: friss konzolösszeállításra írt friss játék, ha így jobban tetszik.

Lehet, hogy szerinted a valós helyzetet ez érinti, de akkor hogy jönnek ide a RÉGI nevek, amikor a grafikai teljesítményről beszélünk? De ha már. Blizzard. Diablo. Az egyik legnevesebb fejlesztő és a világ egyik legnevesebb hack'n'slash játéka tudtommal. Multiplayerben még ma is frenetikus.

De az igencsak eltérő kezelőfelület miatt nehéz igazi rivalizálást találni, mivel másban erősek a platformok, és a grafika ennek igen kis része. Mondjuk amúgy is tolódik a gaming area az online felé, szóval, de persze ez is kamu :)
----
Hülye pelikán

"addig konzolokon szénné optimalizálják a játékokat, pont azért, hogy ugyanúgy nézzen ki, mint a több százezres PC-n."

Probléma az, hogy nem néz ki ugyanúgy.

Néztem nemrég egy videót az új CryENGINE-ről, ahol az új sandboxot demózták. 4 monitor volt, felül kettő a PC-hez: egyiken a 3D-s nézet, másikon az eszköztárak, alul egy PS3 és egy Xbox360. Értem én, hogy szinkronizálni kell a dolgokat, de míg az xbox közel azonnal, addog a PS3 néha jelentős késéssel reagált a szerkesztőben elkövetett változtatásokra.

Arról nem is beszélve, hogy jól láthatóan közelebbre volt véve az alagútban a köd (xboxon is közelebbre volt véve, mint PC-n a szerkesztőben) és picivel kevésbé részletesebb is volt.

Konzol ide, konzol oda, a PC-ből jóval többet lehet kihozni jelenleg.

----------------
Lvl86 Troll

"Konzol ide, konzol oda, a PC-ből jóval többet lehet kihozni jelenleg."

Én nem ezzel vitatkozom.
Csak éppen nem hoznak ki belőle többet, mert nem éri meg a beleölt pénzt. Ugyanis a béka segge alatt vannak az eladások a tizenöt évvel ezelőtti PC-s eladásokhoz képest és a kiadók 99%-a a "futottak még" kategóriaként kezeli a PC-t.

Nem, egy konzol nem lesz erősebb, csak ahogy telik az idő megtanulják programozni és kiaknázni a benne rejlő potenciált.

Ott van példának a PS2. Csak pár cím, ami igazán odavág:
- Okami
- God of War2 (sokak szerint ez a max, amit PS2-ből ki lehet hozni)
- Shadow of the Colossus

... ezek a címek még mai szemml nézve is döbbenet jól néznek ki, igaz nem is olyan túl régiek.

... és akkor még az igazi retro cuccokról nem is beszéltem... ajánlott megnézni egy 2003-2004-es Dreamcast gamét (ugye, akkor már hivatalosan a platform nem is létezett :D) és lehet csodálkozni.

Linuxot eddig is lehetett futtatni a PS3-on, maga a Sony commitolta be a szukseges kodokat a kernelbe. Ellenben a hypervisor letiltotta a vendeg oprendszerek hozzaferest a 3d gyorsitohoz, szoval nem volt egy nagy desktop elmeny. Tovabba meg ha ez a problema elharul, akkor sem megyunk semmire, mert csak 256 mega ram van a ps3-ban.

A toressel kapcsolatban erdekelne egy dolog. A PS3 korabbi verzioi eleve kepesek voltak PS2 futtatasara, ami a kesobbi vasakban mar nem lehetseges (hianyzott belole a megfelelo hardver???). Ezzel a toressel vajon barmelyik PS3 kepes lesz PS2 jatekok futtatasara?

"Linuxot eddig is lehetett futtatni a PS3-on, maga a Sony commitolta be a szukseges kodokat a kernelbe."

Az újabb fimware-ekkel már nem lehet tudtommal. De fixme!

"mert csak 256 mega ram van a ps3-ban"

Azért ez éppen elég lesz pár érdekes dologhoz, mégha desktopra nem is. Én azért megnéznék egy Yafray render farm-ot PS3-asokból. :)

"hianyzott belole a megfelelo hardver???"

Szerintem a hardver elemek nem változtak, csak a gyártási technológia és a firmware (értsd: a Sony hozzáállása).

"Ezzel a toressel vajon barmelyik PS3 kepes lesz PS2 jatekok futtatasara?"

Szerintem igen.

nem, az első USA és gondolom Japán PS3 változatban hw ps2 támogatás volt. a PS3nál először a Playstation sorozatban hw platformváltás volt. a korábbi MIPSről CELL/Powerre. ezért jóval problémásabb a kompatibilitás megtartása, mint korábban. az új trend az, hogy a PS3 a PSP hardvert használja korábbi Playstation játékok futtatásához. a PSP ugyanis maradt MIPS platformon.
így PS3 vásárlása után kell egy PSPt is venni a korábbi játékokkal való kompatibilitáshoz. bár akkor már egyszerűbb megtartani a régi PS2t:) illetve a PCSX2 izmos PC hw mellett már igen jól használható emulátor.

Így van, csak a Slimekre nem lehet Other OS-t telepíteni. Mondjuk a Sony legegyszerűbben ezt tényleg úgy javíthatná ki, ha a régi gépeken is letiltaná a Linux telepítést...

Bár a hack jelenlegi formájában csak elég szűk körben reprodukálható - küldj 40 ns széles alacsony impulzust erre a pontra az alaplapon amikor a kernelmodul azt mondja, ettől még nem fog kitörni a warez.

Ez az egész ügy totálisan túl van értékelve. Amit a csávó elért, az az, hogy saját, alacsony szintű kódot tud futtatni a fat PS3-on, megkerülve a hypervisor korlátozását. Nem tudni, hogy a hack egyáltalán működik-e a slimen.

Mindez azonban közel sem jelenti azt, hogy a PS3 rávehető arra, hogy kalóz játékokat futtasson. A gép többszintű titkosítással rendelkezik, amelyek egy része a Cell processzoron belül található, és sosem kerül ki a RAM-ba, más része pedig a Blu-ray korongokon ÉS az adatokban. A publikum jelenleg még a Blu-ray dumpokat sem tudta visszafejteni, nem hogy rávenni a processzort arra, hogy végre is hajtsa.

A csávó le is szögezte, hogy ez a terület nem érdekli, csak a PS3 hardver biztonsági kihívása, és hogy saját kódot tudjon futtatni. A védett szoftverek megzúzásával nem foglalkozik.

Mivel a PS3-on látszik, hogy a Sony és az IBM láthatóan nagyon tudatosan készültek a kalózkodás ellen, nem lepődnék meg, ha a jövőben érkező firmware-ek a most publikált hacket is használhatatlanná tennék a hypervisor memóriakezelési mechanizmusainak módosításával, vagy a gép jobb fizikai védelmével (kritikus vezetékek, memóriafoglalatok "letrutyizása").

Azon sem lepődnék meg, ha a jelenlegi fejlemények
kiértékelésével, ha szükséges, némi hardveres módosítást is végeznének a jövőbeni hardverrevíziókon. Ezzel valószínűleg újabb egy évet nyernének legalább, vagyis nagyjából biztosítottnak látszik, hogy 2011-ig nem lesz kalózkodás PS3-on, akkor már 5 éves lesz a gép.

---------------
mpu.buzz.hu

A másolt játékoktól nem nagyon tartok, mert használt játékok 3000-4000 ft körül beszerezhetőek és - mivel eredetiek - évekig tartják árukat, eladhatóak vagy cserélhetőek másikra. Ha az ember nem mohó és nem akar mindent megtartani magának, akkor csereberével egészen olcsón kapja a játékokat. Annak viszont fizetnie kell az új árat, aki azonnal az újat akarja megjelenéskor.

Engem viszont a PS3 teljes kihasználása izgat. Ugye a (régi) PS3-akon lehet Linuxot futtatni, viszont a teljes 3D gyorsításhoz nem lehet hozzáférni. Pedig jó dolgokat tud az!

--
Kinek nem inge, ne vegye gatyára

A másolt játékokról valami: Nintendo Wii-t már lehet úgy szoftveresen módosítani, hogy másolt DVD-ket futtasson, de terjed egy alternatíva, miszerint USB-re dugott háttértárolón tárolt image-ekből lehet játékokat indítani. Ennek már több értelmét látom, mint a másolt korongoknak.

--
Kinek nem inge, ne vegye gatyára