Friczy blogja

Vodafone mediabox

Na, engem is utolért a Vodafone újítása, a régi felvevős mediaboxomat cserélték (volna) le az új holmira. Felhívtak előtte annak rendje és módja szerint, egyeztettünk időpontot, a szerelő be is jelentkezett. Hozta a boxot, csatlakoztatás hálőzati feszültség OK, ethernet Ok, HDMI OK. Na itt jöttek a problémák.

Denon X2400H videoerősítőm van, és egy Panasonic fullHD TV. Ha a mediabox csatlakozik a Denonhoz, az továbbadja a jelet a TV felé, akkor jön a TV képernyőjén egy üzenet, hogy az ön TV-je nem támogatja a HDCP 2.2 szabványt, emiatt ez nem fog működni. Ha a mediabox közvetlenül a TV-re csatlakozik, akkor minden szép és jó. A mediaboxon elvben be lehet állítani, hogy mit adjon ki magából, de még ha 720-ra van állítva a felbontás, akkor is ugyanez a helyzet, más hasonló állítási lehetőséget nem találtunk.. A Denon erősítőn és a TV-n szintén nem. A szerelő jött, hogy ez már 4k-s rendszer, és ehhez kéne az eszközöknek is 'idomulni' (minek, ha az adás legfeljebb fullHD?), mire mondtam, hogy a Denon másik bemenetére egy AppleTV 4K van kötve, és gond nélkül megy, erre sokat nem tudott mondani. Mindegy, mondtam neki, hogy akkor csók, mivel a Vodafone keresett meg, hogy eszközt cserélne, és az új eszköz nem tudja, amit a régi, vigye vissza.

Rendben, visszaálltunk a régi konfigra, minden megy rendben. Aztán felhívott egy ürge a Vodafone-tól kicsit később, hogy mi volt a probléma, és miben állapodtunk meg a szerelővel. Elmeséltem neki a történetet, majd mondta, hogy jó, akkor átkapcsol valakihez. Némi további zenélés után jött egy telejsen alapfokú ügyintéző, és megkérdezte, hogy miben segíthet (!). Közöltem, hogy igazából ha ők hívtak, akkor talán ne nekem kelljen elmondani, hogy mi a probléma, de ahogy a beszélgetés során kiderült, ő egyáltalán nem volt képben, hogy miről is szól ez az egész. Nem igazán jutottunk dűlőre, én azt mondtam, hogy azt várom tőlük, hogy ha berendezést akarnak cserélni, akkor az legalább azt tudja, amit a régi (vagyis működjön a meglévő rendszeren), ő meg nagyjából annyit mondott, hogy ha a rendszerük nem tud valamit, akkor így jártam, még őszig tud működni a rendszer, aztán majd meglátjuk.

Fórumokban utánaolvastam, a probléma alapvetően ismert, a Denon és a mediabox megegyezik abban, hogy ők tudnak 4K-t, és így a mediabox kiadja a 4K-s jelet a HDCP 2.2. protokollal (ez valami DRM-es anyámkínja), aztán a Denon az egészet továbbdobja a TV-re, és ott derül ki, hogy bizony itt nincs HDCP 2.2. Ha meg az egészet kiiktatom, akkor a külső hangrendszer nem működik, na meg nem kicsit bonyolultabb lesz a rendszer.

Kérdésem: futott valaki más is bele ebbe a problémába? Ha igen, lett-e megoldás, és mi?

Digi nincs errefelé, a Telekom IPTV-je meg nem kell, tehát sajnos szolgáltatóváltás nem nagyon látszik lehetőségnek.