Informatikus-barát repülőtér

Természetesen, vannak, akik nem tudnak olvasni ...

Hozzászólások

Ez jó hír. Baromi idegesítő volt a laptopot/tabletet kipakolni, majd visszapakolni a táskába.

ez mar reg igy van imho, talan 2 vagy 3 eve sem kellett kivennem :) [hacsak nem masik repuloterrel keverem, de akkor meg nem lehet az elso :P]

Akkor ez 2001 óta csak ilyen utas-szopató látszatbiztonság illúziónövelő baszakodás volt az átlagemberrel. Jó hogy beismerték ennyi idő után.

Kb mint a mobilt kapcsold ki az út alatt.

Ezt a hülyeséget kérlek ne terjeszd. Ugyan arra vonatkozóan statisztikát nem találtam, hogy a repülés különböző fázisaiban a balesetek milyen gyakran halálosak, úgyhogy csak néhány példa:

  • United Airlines 232 (1989), landolásnál darabokra szakadt és kigyulladt (videó), az utasok közel 2/3-a túlélte.
  • Air France 358 (2005), landolásnál túlfutott a futópályán és darabokra tört, nem volt halálos áldozata.
  • British Airways 38 (2008), landolásnál a futópálya előtt a földhöz csapódott és darabokra tört, nem volt halálos áldozata.
  • Asiana 214 (2013), landolásnál a futópálya előtt töltéshez csapódott, darabokra szakadt és kigyulladt (videó), 3 halálos áldozata volt (az utasok ~1%-a).

Még sorolhatnám hosszasan, de ebből talán már látszik, hogy elég súlyos balesetek is túlélhetőek.

Mégiscsak találtam statisztikát, landolás során átlagosan legalább 60% esélyed van, hogy túléld (ebben a nem halálos balesetek nincsenek benne).

Az utasszállító gépeket úgy tanúsítják, hogy a vészkijáratok felét használva 90s alatt evakuálhatónak kell lenniük. Nem véletlenül, egy tűz néhány perc alatt halálos lehet, pl. China Airlines 120. Egy rakás esetben lehet, hogy észre sem veszed magadtól, hogy vészhelyzet van (pl. kigyullad valami a gép másik végében). Ha 11-es hangerőn hallgatsz zenét, meg fogod hallani, amikor felszólítanak az evakuációra? Szerinted ha még azzal vacakolna az utasok fele, hogy ezután elpakolássza a dolgait, teljesíthető az evakuáció 90s alatt? Vagy rosszabb esetben te az ablaknál ülsz és már mennél, de a melletted ülő idióta még tollászkodik, ahelyett, hogy menne.

nem, annyit fejlődtek az átvizsgáló berendezések, hogy  most már  elkülöníthetőek a táskában lévő tárgyak.

 

nem baszakodás, hanem azért  történt, hogy ne idő előtt érjen földet a repülőgép, és megköszönhesse a turbulenciában zötykölődést a kapitány az utasoknak.

2001 szeptember után nagyon sok biztonsági  mechanizmust építettek a repülésbe, kezdve a feladott és kézi poggyász átvizsgálással, majd a pilótafülke zárhatóságával, golyóállóvá tételével és még lehet(ne) sorolni, ez mind utasbiztonsági tényező.

 

a mobilt meg azért kell airplane módba tenni, egy hogy fel és leszállás közben szokott a legtöbb baleset előfordulni, ha nyomkodod a telefonod akkor  értékes másodperceket veszthetsz ami  egyenlő lehet azzal, hogy életben maradsz, vagy sem, másrészt, a repülőgépeken egyszer kitalálták, hogy érzékenyek a műszerek, és befolyásolhatják/interferenciát okozhat(nak) a 2-3-4-5g meg a wifi,  de  még ettől egy gép se pottyant le.  bevezették megszokták így marad, majd ha   másképp látják akkor  majd lehet mobilozni, bár csak wifizni, mert 3-4kmig van  értékelhető cellalefedettség, bár ebben nem vagyo k100%-ig bizonyos.

 

nagy vonalakban ennyi.

 

mindenkinek további jó repülést, nyarat!

Trey te meg nyaralni menj, ne máshol számítógépezni :))

Nincs a világon se jó, se rossz. A gondolkodás teszi azzá... (W. Shakespeare)

2001 szeptember után nagyon sok biztonsági  mechanizmust építettek a repülésbe, kezdve a feladott és kézi poggyász átvizsgálással, majd a pilótafülke zárhatóságával, golyóállóvá tételével és még lehet(ne) sorolni, ez mind utasbiztonsági tényező.

parasztvakitas, es felesleges.

a mobilt meg azért kell airplane módba tenni, egy hogy fel és leszállás közben szokott a legtöbb baleset előfordulni, ha nyomkodod a telefonod akkor  értékes másodperceket veszthetsz ami  egyenlő lehet azzal, hogy életben maradsz, vagy sem, másrészt, a repülőgépeken egyszer kitalálták, hogy érzékenyek a műszerek, és befolyásolhatják/interferenciát okozhat(nak) a 2-3-4-5g meg a wifi,  de  még ettől egy gép se pottyant le.  bevezették megszokták így marad, majd ha   másképp látják akkor  majd lehet mobilozni, bár csak wifizni, mert 3-4kmig van  értékelhető cellalefedettség, bár ebben nem vagyo k100%-ig bizonyos.

ha gaz van ugysem setalsz ki. nem a mobil szamit.

nem ertem miert veded oket, teljesen elbaszott lett a repules a 70es evekhez kepest amikor be lehetett setalni a gepbe kvazi az utcarol :)

ha gaz van ugysem setalsz ki. nem a mobil szamit.

nem ertem miert veded oket, teljesen elbaszott lett a repules a 70es evekhez kepest amikor be lehetett setalni a gepbe kvazi az utcarol :)

Azert ezt a hozaallast nem ertem. Azt mondja a kapitany/sztyuvi, hogy kapcsold ki a mobilt, de te nem mert te jobban tudod. Gondolom ha autoban utas vagy akkor is figyelmen kivul hagyod amit a sofor ker toled ugyanezert. Hozzaallas kerdese csak, engem nem zavar ha ki kell kapcsolni arra az idore.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

hozzallas kerdese, ha en faszsagot latok, akkor bizony nem megyek, mint a birka. de te menj nyugodtan!

Ertem, hogy ezeket a repulogepeket te tervezted, ertesz hozzajuk, igy minden jogod megvan felulbiralni a biztonsagi intezkedeseket. En sem latom sok ertelmet ennek, de ha azt mondjak, hogy kapcsoljam repulogepes modba fel es leszallas kozben akkor nem erzem magam birkanak. Repules kozben meg amugy sem hasznalhato a GSM funkcio.

Nem tudom szeretnel-e azon a gepen utazni amelyik lezuhanasa utan megallapitjak, hogy egy 0.0000001% esellyel bekovetkezett mobiltelefon interferencia zavarta meg valamelyik muszert.

ha a sofor faszsagot csinal mikozben utas vagyok akkor persze, megmondom neki.

Mondjuk ha megker, hogy ne b*sztasd a telefonod, mert zavarja a fenye az esti vezetesben?

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

kamu az egesz, amit irsz, es nincs ra tudomanyos bizonyitekod.

Termeszetesen nincs ra bizonyitekom, repulogepre ulni nem kotelezo, ha megis megteszem akkor elfogadom az adott legitarsasag szabalyait es nem en fogom nekik megmondani, hogy mit szabad es mit nem. Egyebkent neked van barmi bizonyitekod az ellenkezojere? Vegulis cigarettazni is lehetne a repulogepeken, regebben szabad volt es a repules biztonsagat nem veszelyezteti ha eleg tuzolto keszuleket tartanak a gepen :)

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

nekem nincs, de en nem is kezdtelek el oktatni, hogy "jajajjaaj hat le van irva akkor kovetni kell!!!!!!", hanem te jottel ide hoborogni (raadasul egy kurvaregi kommentre, akkora faziskesessel, amit egyes scifi filmek is megirigyelnenek)

a cigi mashol is faszsag, nem csak repulon, otthon a negy fal kozott mindenki szivja ha akarja, de barhol mashol irto faszsag.

te jottel ide hoborogni

Bocs, ne vedd magadra, csak azon akadtam ki kicsit, hogy sokan olyan jol tudjak, hogy mit szabad es mit nem, mintha ok terveztek volna a gep elektronikajat vagy fektettek volna le a legikozlekedes szabalyait. Mint amikor elmondod a usernek, hogy az USB eszkozoket eloszor le kell csatlakoztatni, de ok jobban tudjak, mert mar 100x mukodott ugy is, hogy csak kihuztak. Olyan szempontbol hasonlo lehet a helyzet, hogy csak bizonyos korulmenyek kozott tortenik adatvesztes :)

Biztos vagyok benne ha nem lenne ennek semmi ertelme akkor nem csinalnak. Lehet olyan cellal, teszik hogy az utasok figyeljenek a biztonsagi demonstraciora (mondjuk akkor leszallaskor miert kell?) vagy olyan cellal, hogy tenyleg megakadalyozzanak egy potencialis veszelyforrast fel es leszallaskor. Lehet egyszerubb a szabalyt addig alkalmazni amig az utolso erintett gepet le nem selejtezik? Ki tudja?

a cigi mashol is faszsag, nem csak repulon

Akkor lehet nem engedned meg az utasodnak az autoban, hogy ragyujtson? :)

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Azt mondja a kapitany/sztyuvi, hogy kapcsold ki a mobilt, de te nem mert te jobban tudod.

Nem akarok itt is egy olyan vitát elkezdeni, mint a lufthansás threadben, de gyorsan megjegyezném, hogy ezt is meghaladtuk már. :)

https://www.easa.europa.eu/en/newsroom-and-events/news/easa-allows-elec… 

2019-es a hir: https://www.bud.hu/budapest_airport/media/hirek/aktualis_sajtokozlemeny…

de amugy mintha ev elejetol mar igy lenne (marciusban repultem, es mintha mar akkor se kellett volna kivenni).

ugy tudom, a modernebb eszkozok miatt van: most mar nem csak felul/oldal nezetben latja a vizsgalo a cuccod es jelzi mindenfele szinnel az anyagcsoportokat (fem, mua, fa, stb), hanem terben latjak, igy pontosan meg latjak hogy azottegylaptop. illetve konkret majdnempontos osszetetelt is tud. mintha ez valami EU-s rendelet lenne, igy elobb-utobb mindenhol ez lesz.

illetve van meg mit tanulni: montenegero pl rajott hogy a 100ml-es szivatas nem annyira jo (X-en ugyanugy fel tudnak vinni nagyobb mennyisegu folyadekot ha akarnak), viszont a turista megfogja venni az uveg bort/olivaolajat, ha tudja hogy a repulore felvihet kezben 5 uveggel. :)

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

igen, valszeg a sampont, kremet, dezodort, stb nem engedik be, mert az nem helyi termek. de a farmon vasarolt bor+olajnal mutatta hogy a tobbitol kulon dobozkaba kell raknunk. majd szo nelkul atment a scanneren.

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Nem tudom, mikor vezették be, pár hete voltam Belgiumban, Ferihegyen is, Brüsszelben is ki kellett venni. Laptop, tablet, ebook-olvasó.

Mit jelent a régióban? Mert elég rég nem szólnak érte sok helyen. 

Eindhovenben sem kell kipakolni, legalábbis nekem nem kellett idén.

1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @

Biztonsag nem letezik. Mar jo ideje folosleges es hulyeseg a gepre barmit felvinni, amikor 8-10k $ kornyeken a piacon hozzaferheto a hulyek altal is kezelheto fold levego raketu. Kenyelmesen kilometerekrol indithatod es vegzi a dolgat.

Minden matats meg hulyeskedes semmi mas csak CC ,  engem mar tobb helyen is meginterjuzott a repter police is. Bp, Munchen, London. Jofejek voltak mindenhol a vegen.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.