A PIXO Aspire egy nagyjából 35 dolláros vape. Majdnem képes maga futtatni a Doom-ot, a legnagyobb akadálya ennek a 64 kB SRAM. Ez kevés a natív Doom futtatásához. Aaron Christophel ezért USB-s screenshare firmware-t írt: a vape másodlagos kijelzőként működik, a DOOM a PC-n fut, az input is onnan jön. Cool hack a "DOOM mindenre is" trendben. Ugyan ez még nem natív Doom futtatás, de látszik, hogy ezek a kütyük képesek lennének kicsit erősebb hardverrel komolyabb játékok futtatására is. Kérdés, hogy mikor jönnek tömegével a játékokat is kínáló vape eszközök ...
A kérdés az hogy te hogyan érzed, alapvetően szerintem ha rendszeresen játszol valamennyit akkor annak minősülsz, de rád van bízva a döntés. A platform teljesen mindegy.
Ezen felül egy kis csavar: Szerintem sok játékos másképp is kocka, pl szeret valamit otthon mókolni, van bármiféle homelab setupja legyen az egy rpi vagy egy teljes rack a pincében.
Szivárogtatóra hivatkozva az Engadget arról írt, hogy a Half-Life 3 már elejétől végéig játszható állapotban van, a Valve a nyár folyamán bejelentheti és a karácsonyi szezonra már az üzletek polcaira is kerülhet. Természetesen, érdemes egészséges kételkedéssel fogadni a hírt, mert egyrészt a Half-Life 3 már két évtizedes mém és vágyálom, másrészt pedig Tyler McVicker korábban is szivárogtatott már Valve-hoz köthető információkat, de azok nem mindig voltak pontosak vagy időben helytállóak.
Bár a UNIX-hoz csak annyiban kapcsolódik, hogy Linuxon fejlesztettem a saját magam által írt tool-ok (és a SwayOS) segítségével, de technikailag talán van annyira érdekes, hogy érdemes lehet megemlíteni a HUP közönségének.
Nagyfelbontású/realisztikus voxeles játékmotort még nem nagyon mert senki írni, mert megrettentek a GPU- és memóriaigényétől, de 2024-ben úgy tűnt, hogy ott vagyunk már, hogy meg lehet egy ilyet valósítani. Gondoltam, belekezdek én is egy ilyen projektbe, kíváncsi voltam, hogy tényleg ott vagyunk-e már. Úgy tűnik, hogy tényleg. Egy 32 GB-os GPU-ra már játszható méretű területet fel lehet tölteni és egyéb sugárkövetéses trükkökre is képes lehet amit az én integrált GPU-m már nem bír el.
Demó videó itt. Online játszható verzió itt. Forráskód itt.
OK, so this is literally a replacement for the software renderer DLL that gives you the visuals that the original game could normally only give you in hardware rendered mode? Do I have that right? And it's inclusive of the colored light that Permedia cards couldn't do back then?
Annak idején, ha értelmezhető minőségben akartunk Quake 2-t játszani, alap volt, hogy rendelkezünk valami 3D-gyorsító kártyával. Mert a játék ugyan elindult szoftveresen renderelt módban is, de abban sok köszönet nem volt. Victor Luchitz írt egy, az eredeti szoftver renderelést biztosító DLL helyettesítőt, ami szoftveresen állítja elő ugyanazt a képet, mint amit annak idején kizárólag hardveres gyorsítókkal kaphattunk.
I’m very happy to see more classic game source code released! I was always a little disappointed that the example of Id Software wasn’t followed by more companies — clearly, it was a Good Thing for us.
The culture of game dev is a bit disjoint from broader open source dev in… https://t.co/ZM6OFuUHHk
Ho, ho, ho, Santa is in town. And he's brought a gift with him.
The first beta version of the coming OpenTTD 15 release comes faster, with road waypoints, fewer passwords, better scenario editor, and hopefully with a lot less bugs.https://t.co/Pbjj5gtIJ7
A Xeonjia egy fagyos világban játszódó, nyílt forráskódú kalandjáték. A hasonló stílusú RPG-khez képest a Xeonjia mentes az erőszaktól és a csúnya beszédtől, ezért óvodás gyerekekkel együtt való játékhoz is ajánlott. Egy felnőtt felolvassa a játékban megjelenő párbeszédeket, a gyerek pedig a képernyőn lévő virtuális gombokkal irányítja a hőst. A játék a hangulata miatt kitűnő választás a téli szünetre, és napi 30 perc játékkal a téli szünet végére be is fejezhető.