Játék

Talán nincs messze az idő, amikor a beépített játékokkal jöhetnek a vape-ek

Címkék

A PIXO Aspire egy nagyjából 35 dolláros vape. Majdnem képes maga futtatni a Doom-ot, a legnagyobb akadálya ennek a 64 kB SRAM. Ez kevés a natív Doom futtatásához. Aaron Christophel ezért USB-s screenshare firmware-t írt: a vape másodlagos kijelzőként működik, a DOOM a PC-n fut, az input is onnan jön. Cool hack a "DOOM mindenre is" trendben. Ugyan ez még nem natív Doom futtatás, de látszik, hogy ezek a kütyük képesek lennének kicsit erősebb hardverrel komolyabb játékok futtatására is. Kérdés, hogy mikor jönnek tömegével a játékokat is kínáló vape eszközök ...

Gamernek tartod magad?

Címkék

A kérdés az hogy te hogyan érzed, alapvetően szerintem ha rendszeresen játszol valamennyit akkor annak minősülsz, de rád van bízva a döntés. A platform teljesen mindegy.

Ezen felül egy kis csavar: Szerintem sok játékos másképp is kocka, pl szeret valamit otthon mókolni, van bármiféle homelab setupja legyen az egy rpi vagy egy teljes rack a pincében.

Te hova tartozol?

Nem vagyok gamer és nincs homelabom.
31% (271 szavazat)
Gamer vagyok és nincs homelabom.
10% (85 szavazat)
Nem vagyok gamer és van homelabom.
27% (238 szavazat)
Gamer vagyok és van homelabom.
19% (171 szavazat)
Gamer voltam, van homelabom.
6% (57 szavazat)
Gamer voltam, nincs homelabom.
6% (56 szavazat)
Összes szavazat: 878

Engadget: A Half-Life 3 már elejétől végéig játszható, még idén megérkezhet

Címkék

Szivárogtatóra hivatkozva az Engadget arról írt, hogy a Half-Life 3 már elejétől végéig játszható állapotban van, a Valve a nyár folyamán bejelentheti és a karácsonyi szezonra már az üzletek polcaira is kerülhet. Természetesen, érdemes egészséges kételkedéssel fogadni a hírt, mert egyrészt a Half-Life 3 már két évtizedes mém és vágyálom, másrészt pedig Tyler McVicker korábban is szivárogtatott már Valve-hoz köthető információkat, de azok nem mindig voltak pontosak vagy időben helytállóak.

Részletek itt.

Qubatron - Fotórealisztikus sugárkövetéses microvoxel FPS

Címkék

Bár a UNIX-hoz csak annyiban kapcsolódik, hogy Linuxon fejlesztettem a saját magam által írt tool-ok (és a SwayOS) segítségével, de technikailag talán van annyira érdekes, hogy érdemes lehet megemlíteni a HUP közönségének.

Nagyfelbontású/realisztikus voxeles játékmotort még nem nagyon mert senki írni, mert megrettentek a GPU- és memóriaigényétől, de 2024-ben úgy tűnt, hogy ott vagyunk már, hogy meg lehet egy ilyet valósítani. Gondoltam, belekezdek én is egy ilyen projektbe, kíváncsi voltam, hogy tényleg ott vagyunk-e már. Úgy tűnik, hogy tényleg. Egy 32 GB-os GPU-ra már játszható méretű területet fel lehet tölteni és egyéb sugárkövetéses trükkökre is képes lehet amit az én integrált GPU-m már nem bír el.

Demó videó itt. Online játszható verzió itt. Forráskód itt.

32 bites szoftveres renderer a Quake 2-höz

Címkék

Annak idején, ha értelmezhető minőségben akartunk Quake 2-t játszani, alap volt, hogy rendelkezünk valami 3D-gyorsító kártyával. Mert a játék ugyan elindult szoftveresen renderelt módban is, de abban sok köszönet nem volt. Victor Luchitz írt egy, az eredeti szoftver renderelést biztosító DLL helyettesítőt, ami szoftveresen állítja elő ugyanazt a képet, mint amit annak idején kizárólag hardveres gyorsítókkal kaphattunk.

[Játék] Találd meg a bug-ot!

Címkék
  1. Próbáld megfejteni a feladványt, most mutasd meg mit tudsz!
  2. Szándékosan van képként
  3. Próbálj meg tisztán játszani (Google Image Search stb. lúzerek pls.)!
  4. A feladvány a Google P0 egyik csapattagjától származik
  5. Pár nap múlva publikálásra kerül a forrás (URL)

🍿

Update: megfejtés itt.

GPL alá került egy rakás EA játék, köztük a legendás Command and Conquer és Red Alert forráskódja

Címkék
  • Command & Conquer (Tiberian Dawn)
  • Red Alert
  • C&C Renegade
  • C&C Generals and Zero Hour

John Carmack - aki anno úttörő volt a játékaik motorjának GPL-esítésében - üdvözölte az EA lépését. GitHub tároló itt.

OpenTTD 15.0-beta1

Címkék

Karácsonyi ajándékként a Mikulás meghozta az OpenTTD 15 első bétáját tesztelésre! Benne:

Xeonjia: jeges kalandok

Címkék

A Xeonjia egy fagyos világban játszódó, nyílt forráskódú kalandjáték. A hasonló stílusú RPG-khez képest a Xeonjia mentes az erőszaktól és a csúnya beszédtől, ezért óvodás gyerekekkel együtt való játékhoz is ajánlott. Egy felnőtt felolvassa a játékban megjelenő párbeszédeket, a gyerek pedig a képernyőn lévő virtuális gombokkal irányítja a hőst. A játék a hangulata miatt kitűnő választás a téli szünetre, és napi 30 perc játékkal a téli szünet végére be is fejezhető.