[OT] Személyautóm jelenleg és a jövőben

Címkék

A futó topikban minden oldaltól mindenféle érv és ellenérv hangzott el, viszont jó lenne látni, hogy a HUP olvasói hogy gondolkodnak a személyautó kérdésről.

Itt tényleg flame nélkül lennék arra kíváncsi, hogy jelenleg milyen technológiájú autóval jár a kedves szavazó, és a jelenlegi elgondolása szerint mire cserélne. A konkrét csere igény az érdekes, mondjuk 1-3 éven belül, aki majd 20 év múlva venne, egy 20 éves Teslát, az nem akar cserélni. :)

A mild hibrides őrületet a belső égésűhöz veszem, mert a fogyasztási normák miatt új autóban lassan már ez a minimum az elektromosság frontján.

Aki hozzászólna ott az lenne az érdekes, hogy számára mi volt az adott technológia mellett szóló valami, és esetleg az, hogy ha céges autóként kapta, akkor pozitív vagy negatív csalódás volt-e számára. Ez jó lenne ha write only maradna, mert egy egyedi döntés, vagy ízlésbeli dolog volt, ami olyan, amilyen, ráadásul millióféle felhasználással mennek az autók.

Belsőégésű, benzin vagy dízel személyautóm van, maradok ennél (mild hibrid included)
50% (609 szavazat)
Belsőégésű, benzin vagy dízel személyautóm van, Plug-In hibird elektromosra tervezem a váltást
12% (148 szavazat)
Belsőégésű, benzin vagy dízel személyautóm van, Teljesen elektromosra tervezem a váltást
12% (141 szavazat)
Plug-In hibrid elekromos személyautóm van, maradok ennél
2% (30 szavazat)
Plug-In hibrid elekromos személyautóm van, Teljesen elektromosra tervezem a váltást
2% (20 szavazat)
Plug-In hibrid elekromos személyautóm van, Belsőégésűre tervezek visszaváltani
0% (3 szavazat)
Teljesen elekromos személyautóm van, maradok ennél
4% (49 szavazat)
Teljesen elekromos személyautóm van, Plug-In hibridre tervezem a váltást
0% (2 szavazat)
Teljesen elekromos személyautóm van, Belsőégésűre tervezem a váltást
1% (10 szavazat)
4 kerék és gurulás, a többi nem számít...
9% (106 szavazat)
Csak az eredmény érdekel...
9% (107 szavazat)
Összes szavazat: 1225

Hozzászólások

Ampera van, ha csere lesz akkor egészen biztosan full villanyosra, csak kérdés hogy lesz-e csere a közeljövőben, én nem tervezem. Sőt, most hogy közeledik a 200k km ezért lassan elgondolkodom hogy megcsináltatom e-service-ben a vezérléscserét és 400k-ig meg sem állok vele. Egyszerűen annyira tökéletesen illeszkedik a használati szokásaimba hogy netto baromság (és pénzégetés) lenne bármi másra váltani.

Benzinesem van és ha lesz csere a közel jövőben (esedékes lenne), akkor megint benzines lesz. Ezzel együtt érdekelne azok indoklása, akik ezt szavazták:

Teljesen elekromos személyautóm van, Belsőégésűre tervezem a váltást

(Azért pont az övék érdekel, mert ez teljesen szembe megy a trendekkel, ezért gondolom, komoly tapasztalat és megfontolás van a döntés mögött.)

Csaba

(Azért pont az övék érdekel, mert ez teljesen szembe megy a trendekkel, ezért gondolom, komoly tapasztalat és megfontolás van a döntés mögött.)

Úgy fest, nem nagyon merik elmondani. Mitől félnek? Hogy az EV-kommandó betámadja őket? :D

BTW: lehetnek az internetes fórumokon fizetett Tesla/EV-shillek? 🤔 Ja, hülye kérdés volt, majd pont erre NEM költenek :D

trey @ gépház

két éve adtam el. nem veszek többet.. semmilyet.

4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.

Ezen én is gondolkodom egy ideje. Annyi tart vissza, hogy nincs értelmes autóbérlés a környéken - papíron város, de falu, és elmenni Budapestre vagy Székesfehérvárra autót bérelni és visszavinni, az elég nagy macera. De amúgy anyagilag megérné, hogy mindig olyat bérelnék egy-két napra, ami épp kellene, mert annak nem látom értelmét, hogy hétköznap áll az udvaron, havonta 1-2 hétvégén meg megyünk valahova.

én már itthon kb semmire nem használtam. ha elutazunk, akkor úgy is ott bérlek/kapok (ha kell). de nekem tökéletes a tömegközlekedés, ritkább esetben a taxi

4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.

én már itthon kb semmire nem használtam. ha elutazunk, akkor úgy is ott bérlek/kapok (ha kell). de nekem tökéletes a tömegközlekedés, ritkább esetben a taxi

Rokonlátogatás autóval 1-2 óra, tömegközlekedve meg 2,5-6 óra. Ha el kell mennem autót bérelni és visszavinni, az meg az 1-2 órához képest plusz egy-másfél óra. Amíg lakhelyemen nem tudok autót bérelni, addig macera.

(x) Egyeb

{benzin, benzin} --> {EV, benzin}

Lehetett volna egy „saját nem kell, car-sharing megfelel” is.

(x) nem volt autóm és soha nem is lesz.

Dízel kisbusz van, szinte új, azt várom, hogy a 10+ év alatt, amíg használom, kiépül annyira az infrastruktúra, hogy simán jó lesz következőnek egy EV. Ezért tervezek elektromosra váltani, mert ennyi idő alatt kb. el fognak tűnni a hátrányok remélhetőleg.

4 kerék, gurulás, a többi nem számít...

...vagyis amire lesz anyagi lehetőség és passzol a napirendünkhöz is, mindamellett, hogy szimpatikus az elektromos autó, mint konstrukció, de nem szimpatikusak a 201x utáni autók úgy egészében, a lehetséges jövőbeli szervízköltségek és alkatrészárak miatt. A kedvencem a 2000 évek elején a dízel Clio Campus volt (céges autóként se üzemanyaggal. se szervízzel nem kellett bajlódni :D ) Nem vagyok kis termet, de valahogy nekem olyan volt a Campus mint egy jól passzoló póló, pont elfértem benne és éreztem a fizikai kiterjedését közlekedés során, meg ki is láttam belőle. Volt szerencsém vezetni egy újabb Clio-t is, az valami borzalom, tolatókamera nélkül nem lehet kilátni, és fel van fújva két oldalt, hogy nehezebb legyen parkolni (ezek valami design ficam részei voltak az összes gyártónál, aki kisautóval foglalkozott, vagy csak így tudták a töréstesztek eredményeit javítani)

Színes vászon, színes vászon, fúj!

Kérem a Fiátot..

Szerkesztve: 2023. 07. 31., h – 14:04

(x) Egyéb

Van benzines, dízel és elektromos is. A következő elektromos lesz és/vagy dízel. :) Ha a V-Classs-t cserélem majd le, akkor is dízelt veszek (max egy nap 1700 km), minden más esetén elektromosat, de őket jellemzően  napi max 150 km-t  használom.

Az elsődleges ok a környezetvédelemnek köszönhetően, az autók rövid távokra való használata nem igazán pénztárcabarát. Örök szopáshoz vezet. Mindig valami kis bisz-basz elkokszol, eltömődik. Sok autónál fenntarthatatlan nekem az, hogy más családtagok autóval is kell járnom, mivel én járok legmesszebbre és ez időnként jót tesz azoknak az autóknak. pl egy DPF regenerálás meg sem történik  20km ++ alatt. Van saját autóm, azzal szeretnék járni, nem mások választásaival. Szóval azt látom, hogy idővel mindenkinek elektromos lesz a családomban, nekem is a napi autóm.  A parkolás, a csend, a gyorsulás, és a kevesebb szerviz szívás engem megyőzött az elektromosról. 

Ha egyetlen egy autóm lenne, akkor  valamilyen mild/plugin hibridet vennék.

Világ életemben villannyal, elektronikával, informatikával foglalkoztam (akartam foglalkozni). Mikor anno bejelentették az első átlagembernek elérhető villanyautót, a Nissan LEAF-et, kb. azonnal eldőlt, hogy nekem ilyen KELL. Bár már akkor is rondának tartottam, de tudjuk, hogy néha hobby, az érdeklődés, a geek faktor felülírja a racionális döntéseket.

Szerencsére, mire az ára összeért az anyagi lehetőségeimmel, addigra megjelent a ráncfelvarrt V2, ami már legalább ki is néz valahogy. Tisztában vagyok a gyengeségeivel és a kompromisszumaival, amikkel kb. 5%-ban kell együtt élni, mellette 95%-ban kizárólag előnyét tapasztalom a korábbi benzinesekkel szemben.

Biztos, hogy már soha nem váltanék vissza, mert már ma látok (számomra) kompromisszummentes elektromosokat, mire ez cserére kerül (~3-4 év) addigra számomra bármelyik tökéletesen alkalmas lesz.

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Nem. 20 éve jártam utoljára Horvátországban :)

De, amúgy ennek tekintetében vicces, hogy én hosszabb úton, sz@r esetben 1 órát töltök, mert ez nem egy Tesla. Ellenben köszönöm, nekem jó bármelyik másik útszéli töltő, nem csak a SUC, így eddigi praxisom során talán 3x kellett várnom max. az előttem éppen töltő autóra, hogy max. 15 percen belül befejezze. (abba az 5%-ba bőven belefér)

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Nincs, nem volt, és nem is lesz. Egyik se. Biciklim van, hagyományos és elektromos (pedelec).

Nekem is későn lett jogsim, de azért az a gondolat, hogy nem lehet saját autóm és csak tömegközlekedésre támaszkodhatok nagyobb távokon engem jobban zavar, mintha beszántanák a készpénzt vagy kötelező lenne a Web Environment Integrity, csak hogy két éppen itt aktuális témát hozzak fel. Nem megyek nagy távokat naponta, de azért az hogy havi szinten ne hagyhassam el kényelmesen a lakhely-munkahely-szülőhely által bezárt területet és évente minimum két megyével, vagy akár egy országgal arrébb ne lehessen kényelmesen, nem menetrendet várva, nem cipekedve eljutni ahová akarok, az engem lelomboz.

Színes vászon, színes vászon, fúj!

Kérem a Fiátot..

Engem nem zavar, ha igazodni kell a menetrendhez, az sem, ha cipekedni kell. Természetesen az autó nélküliség rákényszerít arra, hogy végiggondoljam, hogy egy nagyobb útra mit akarok magammal vinni, ez viszont nem feltétlenül rossz dolog. Két megyényivel arrébmenetelhez meg elég a bicikli :)

Szerkesztve: 2023. 07. 31., h – 12:12

A családi kocsi dízel kisbusz. Ebben a méretben rákerestem hogy mi a hibrid vagy elektromos felhozatal és nem túl rózsás. Jelenleg a plug-in hibridet ésszerű kompromisszumnak tartom, de olyat nem is találtam. Teljesen elektromosak vannak újonnan sok pénzért nagyságrendileg 300km WLTP hatótávval. Egyelőre marad a dízel. 4-5 éven belül tervezem cserélni ami van, szerintem még akkor is dízelre.

Szerk.: újra ránéztem hahun a 9 személyes járgányokra. 19.5M a legolcsóbb elektromos, ennek a hatótávja 230km. Az elektromos+hibrid keresésre 15 db találat van, hibrid egyáltalán nincs. Nem ma fogok elektrolizálni.

a plug-in hibridet ésszerű kompromisszumnak tartom, de olyat nem is találtam

Ford Tourneo Custom 24MY. Az itteni kereskedés szerint szeptember-októberben lesz ára, autó meg valamikor jövőre. :)

Más kérdés, hogy hacsak nem tudsz nagyon messze parkolni a háztól, lehet, hogy csak a széria végét érdemes megvenni, addigra valószínűleg kigyógyítják a legveszélyesebb hibákat.

Kozelre seta, kicsit messzebbre meg bringa vagy BKV. Pestre nekem teljesen felesleges lenne az auto. Ha videkre megyunk, tobben, (mondjuk munka miatt, rengeteg holmival), akkor meg mas vezeti a sajat autojat.

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

Ja, neked, Bp-en lehet nem kell. De ma autó nélkül vidéken, meg főleg nyugaton halott az ember, nem jut el sehova időben, se dolgozni, se semmit elintézni, meg van nyomorítva. A car sharing is komplett bullshit, azt csinálom évek óta, egyre problémásabb, állandóan másik kreténre támaszkodni, most nem jött, szabadságon van, beteg, pinaszőre fáj, kölke hányt be, utána meg az autó van szervizben 2 hétig, taxis nem jön, főleg visszafelé késő éjszaka. Nem érdekel milyen drága, folyamatban van a jogosítványszerzés és saját autó, ha ráfizetéssel, akkor azzal, de nem lehet már elkerülni. Ma már ha nincs jogosítványod vagy autód, úgy vesznek, hogy tolószékes vagy fogyatékos nyomi az ember. A fővárosban még lehet túlélsz nélküle, de már ott is egyre szarabb a BKV, évről-évre, évtizedről-évtizedre. Egyszerűen annyira alap lett, mint a írás-olvasás-számolás, meg az alap informatikai/internetes felhasználói készségek. Nagyon nem ajánlom, hogy valaki ezen spóroljon, mert hosszú távon meg fogja szívni, ezt garantálom. Hacsak nincs valami annyira speciális helyzetben, hogy valaki családtag tudja vinni-hozni, meg mondjuk otthonról dolgozik, nyugdíjas, stb., akkor egyszerűen ma már nem opció valami jármű nélkül ellenni.

Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”

Ezt már legalább húsz évvel ezelőtt is hallottam. Én biztos nem is létezem. (Ja, de igen, mert te 'jármű nélkül ellenni'-t írtál, és járművem van, még ha az nem is autó)

A car sharing nem teljesen az, amire gondolsz, hanem mondjuk a greengo és társai, de persze az is elsősorban városi játék. Amit írsz, az elsősorban kis településekre igaz, főleg, ha nem helyben van a munkahely.

(X) Egyéb: full hibrid -> elektromos

Sajnos a felsorolásból hiányzik a full hibrid opció. :( Nekem Toyota Corolla hibrid van. Felhasználási szokásaimnak leginkább megfelelő, kis kompromisszummal (122LE autópályán néha kevés). Ha majd cserére kerül a sor, akkor elektromos - feltéve, ha addigra javul az infrastruktúra.

Pedig a hibrid az  igazi köztes az elektromos, és a belsőégésű közt. A plugin hibrid csak zöld rendszám miatt érdekes. Valahol olvastam, hogy a legtöbb plugin hibridet egyáltalán nem töltik, így csak egy túlsúlyos hibrid. Jellemzően böszme nagy SUV két kályhacső méretű kipufogóval. 

"Valahol olvastam, hogy a legtöbb plugin hibridet egyáltalán nem töltik, így csak egy túlsúlyos hibrid."

Az elektromos autók eladásának nagyobb része nem magán, hanem céges flotta vásárlás. A céges kocsiknál meg tankolásra szokott üzemanyag kártya lenni, de az otthoni töltés ezzel szemben saját zsebből fizetős. Ez lehet az oka.

Nálunk azonnal telepítettünk a céghez 8 (12-re bővíthető) töltőfejet, hogy a PHEV céges autósok töltsenek. A megfigyelésem az, hogy szorgalmasan töltenek :)

Az otthontöltést nem tudjuk fizetni jelenleg (nincs rá jó jogszabályi környezet) és nem adunk nekik töltőflotta RFID-t sem (városi célállomás töltőket ne foglalják az EVk elől) de van tankolókártyájuk.

Városi futásukat hozzák elektromosan, minden másra ott a benzin.

Ez nálatok egy nagyon jó irány, és ha melóban álláskor tölthető a kocsi, az egyenértékű az otthoni töltéssel*. Ezzel szemben még az látszik, hogy a többség csak szőrmentén tesz így, mert ingyenparkolást látják, meg esetleg papíron kipipálható, hogy milyen zöldek.

*: Sőt, ha napközben töltenek az valójában jobb, mert a megújulók túltermelését felszippantják, illetve ha van saját napelem, akkor kevésbé tol vissza pluszt a hálózatba.

a legtöbb plugin hibridet egyáltalán nem töltik, így csak egy túlsúlyos hibrid

Nem feltétlenül. A kis akkumulátoros hibrideket párszáz méter lejtővel fel tudod tölteni, és onnantól kezdve hallgatod a motor bőgését, illetve koptatod a fékeket.

Egy plugin a nagyobb akkumulátorával egy hegyi utat is sokkal jobban ki tud "simítani", így külső töltés nélkül is jóval takarékosabb (üzemanyag és kopás is) lesz.

Ez mondjuk engem is meglepett. Valamelyik gyarto meg talan ugyanarra az alvazra/hajtaslancra epit, mint a Prius/Corolla. A tobbi ganyolas, hogy rapatkolunk a normal benzinesre valami kis villanyt, az valoban vicc.

Mondjuk a Priusba is el tudnek kepzelni meg egy bolygomuvet, vagy egy nagyobb attetelut, mert a mostani (Prius 3) sebessegatfogasa eleg limitalt. 150km/h kornyeken mar porog rendesen a motor. Persze Svedorszagban 110km/h a palya, de a nemeteknel mar nem annyira jo, ha epp szaguldoznek.

Szívó benzinesem van - megtartom, amíg a rozsda meg nem eszi.

Szerkesztve: 2023. 07. 31., h – 11:19

van dízel is, van full elektromos is... akkó most kérem, kaccsoljam ki? valamelyiket...

1-3 év múlva megismételjük, hogy meglássuk, aki 1-3-en belül váltást tervezett, az váltott-e.

trey @ gépház

Szerkesztve: 2023. 07. 31., h – 12:05

Ami nekem oke:

  • A nemhibrid belsoegesu uj autok gyartasanak leallitasa 2030-tol. Legalabb a legujabbakba a dugok hatekony kezelesere rakjanak be egy pici aksit es elektromotorocskat is. De ilyet lehessen gyartani 2050-ben is.

Ami nekem nem oke:

  • Megadoztatni / tiltani a regi autokat, mert belsoegesu. Pont azokat szivatva akiknek nincs penzuk uj autora.
  • A hibridet barmilyen szabalyozasban ugy kezelni, mintha rosszabb lenne egy BEV-nel.
  • 2035-tol hibridek gyartasat is tiltani akarjak: ennel nagyobb faszsagot elkepzelni is nehezen tudok.
  • Korlatozni / tiltani / kulonadoztatni belsoegesu hasznalt (mar eladott) autok eladasat.

Remelem a tarsadalmi konszenzus es annak tobbsege is efele fog tartani a kovetkezo 5-15 evben. A hidrogent meg majd ekozben megbeszeljuk, hogy hova tegyuk.

Az a helyzet, hogy ezt a belsőégésű » elektromos technológiai váltást réges-rég meg kellett volna lépni, csak a világháborúk okozta gazdasági visszaesések, meg főleg az olajlobbi profitéhsége miatt ezt sikerült jócskán túltolni. Ha nincs törvényi kényszerítő erő az emisszió csökkentésére, akkor még ma is a 30-as évek technikáját gyártaná az autóipar, és minden évben villogtatná az arcunkba a tanulmányautókat, hogy lám, ez lesz a fényes jövő, de addig csak szívjátok a benzingőzt, birkák.

Legalabb a legujabbakba a dugok hatekony kezelesere rakjanak be egy pici aksit es elektromotorocskat is. De ilyet lehessen gyartani 2050-ben is.

Az a baj, hogy ebből a koncepcióból született a zöld rendszámos X5 is. Ha egy Hummerbe teszel egy hajszárítómotort, az attól még nem lesz környezetbarát.

Én az egyre nagyobb tömegű autókat büntetném inkább (ellentétben a jelenlegi gyakorlattal, hogy nagyobb tömeg - nagyobb bünti nélküliCO2 kibocsájtás).

Ez egy monster truck.
Amit linkeltel G05 x5 45e 6,37 liter/100km atlaggal rendelkezik, ha a spritmonitor.de-n min 20e futasra szursz, ebben van akinek 1,33 liter az atlaga es van akinek 14,25 liter. forras: link
A sima benzinesek (40i-tol x5M-ig) 12,67l/100km link
bar ilyen autot nemnagyon vesznek benzinesben inkabb dizelt ahol 8,96 az atlag, link

Na ez az ertelme a plugin verzionak, aki eddig ilyennel maszkalt annak a prius nem alternativa max GLE/Q5-Q7 a nemet trio masik ket tagjatol.

Ja látom, aki 1,33l/100km, az 32kWh/100km :D

De biztos napelemről tölti, és akkor nem számít.

Aki meg nem tölti, 332 g/km a CO2, ez 2x annyi, mint a bontószökevény 23 éves benzinesem gyári adata.

Takarékos, zöld városi autó.

Őszintén nem értem, hogy városba minek valakinek ekkora batár (ahol kijönne a pluginség előnye pár 10km-ig, ami előrevetíti, hogy kb. munkába meg vissza elég), főleg hogy a csomagtartó mérete sem túl kiemelkedő. Egyszerűen egy értelmetlen autó. És kaphat zöld rendszámot, adókedvezményt, ingyen parkolást. Agyrém.

Valóban nem értem, hogy városban mászkálni pár 10km-t minek egy ekkora autó bárkinek is (szokásos kisebbségi érzés-kispöcs komplexust most nem hoznám fel). Mert ha még a dűlőutas tanyától a városközpontig ezzel ingázik naponta a környezettudatos gazdálkodó, azt még megérteném.

Mondjuk az biztos, hogy amikor a régen még közepesnek, ma már szerintem kisautónak sem számító kocsim mellé beáll egy ilyen, akkor valóban kisebbségben érzem magam :D

De egyébként komolyan, tényleg nem értem, hogy városba miért jó ekkora autó. Ez a méret vidéki utakra, tanyákra való, nem teremgarázstól-teremgarázsig (lidl parkolóig, belvárosig) közlekedésre. Anno a Jeepet meg a Land Rovert se városba szánták. És ez ráadásul nem is egy 7 üléses családi autó, óriási csomagtérrel. Ezt az veszi, akinek a Passat, Mondeo, 5-ös BMW sem elég figyelemfelkeltő.

Aggodjon ezert valamelyik petrol ceg aki par evente beborit x csillio kobmeter olajat valamelyik ocenba/tengerbe...

Miota nincs muanyag szivoszal viszem magammal a fem szivoszalamat mert ugye azt is el kellett baszcsikazni es minden ital olyan lett mintha egy A4-es lapot csocsalgatnal...

(x) nincs, jelenleg nincs tervben, hogy a belátható jövőben legyen.

Ha bérlünk, akkor benzinest szoktunk bérelni, mert amerre járunk vele (családlátogatás) nincs általában töltő. Ha lesz töltő, akkor kb tökmindegy. 

Szerkesztve: 2023. 07. 31., h – 13:10

Ezek a plugin-ek azok, hogy fognak egy, az autócsaládban létező benzines motor konfigot, rábasznak egy akkupakkot meg egy villanymotort és tulajdonképpen nehezebb lesz ugyanaz a benzines konfig? Vagy eleve egy donwsized motor van benne, esetleg valami 3 hengeres fos? Vagy változott már a világ?

trey @ gépház

Saját példát tudok neked hozni: Az enyémben egy 4 hengeres 1.4-es ecotec van, tök mezei, semmi extra, erre van rákötve a hibrid rendszer. Annyi hogy ez nem kereket hajt hanem generátorüzemben megy, szó szerint az utolsó fordulatnak is haszna van, ha üres az aksi akkor 6 literrel járok vegyesbe vele.

Haveromnak van 1.4-es astra classic-ja, pontosan ugyanez a motor mindenféle extra nélkül, az eszik olyan 7-8-9 liter környékén jobb láb súlyának függvényében.

Az astra 1120 kiló, az ampera forgalmi szerint 1732, az övé eszi az olajat, az enyémből nem fogy, ezzel szerintem rövidre is zártuk a feleslegesen cipelés kérdéskört.

Ezen felül alapvetően két iskola van:

1. Trükközős gyökér pluginek: Mezei autó megtolva egy jelképes méretű aksival hogy a kibocsátást/fogyasztást ne 100km-re kelljen megadni hanem le lehet csalni 20-30km-t villannyal és csak a maradékra kiírni a fogyasztást. A villany gyárilag gyengébb mint a sima hajtás, ha lepadlózod akkor jön a bőgés még akkor is ha csutkán van az aksi.

2. Ahol a motor generátorként működik, tölti az aksit és a kereket a villanymotor hajtja, ilyen az enyém is (meg a priusok), 170km/h a limit de amíg van delej azt addig tudja tisztán villanyból mindenféle benzines rásegítés nélkül.

(https://www.youtube.com/watch?v=AX5ZwzNwTc4)

Annak utána kell menni hogy a kiszemelt típus melyik iskolát követi és igényeidnek megfelelőt választani.

Ezt a generátor üzemet szerintem félreérted, és pont a videódban van benne, hogy elég trükkösen ideoda kuplungolnak üzemállapottól függően, de végső soron ha kell a kraft, akkor a motor is közvetlenül hajt. A Toyota hibrid rendszernél szintén ez a helyzet, de ha jól tudom, akkor a fenti voltosnál jóval előbb kezd el közvetlenül is hajtani.

Az ampera, hogyan +600 kilóval nehezebb? Az egy 30-40kWh-s akksihoz, és villanymotorhoz rengeteg.

2012-es konstrukció, valszeg még batár nehéz benne a relatíve kicsi aksi (fénykorában 13kwh környéke). Ezt írja a forgalmi, én hiszek neki.

Amúgy a hajtás úgy működik hogy amíg van villany addig végsebesség is megvan villannyal, zéró ICE működés, kipróbáltam és tényleg ;)

Ha nincs delej akkor néha felkapcsol a motor, pörög egy darabig, pl városban lámpáról lámpára haladáskor néha generál egy kicsit, utána több km is megvan ICE indítás nélkül. Pályán végig morog egy fordulaton a motor, hajtás kis grafikonján látszik hogy néha belenyúl a villanyba de a motor fordulata fix marad, pl autópálya kisebb emelkedőnél. Nagyobb emelkedőnél meg bele is harap az aksiba és a motor fordulatszáma is emelkedik.

Teljes mértékben gyártófüggő. Az új Toyota Priusban például 2 lityós szívóbenzinre tették a plugin csomagot. Valamivel biztosan nehezebb, de eleve az autók nehezebbek lettek. Egy 15kWh körüli akksi, és villanymotor az nem egy veszedelmes dolog, pláne akkor, ha sok rövidet mész és "végtelen" árammal tudod tölteni, vagy ha dugóba ragadsz. A VW-nek az 1.5 TSI-hez van illesztve.

A szupcsi új bármilyen motornál egyre nagyobb probléma, hogy ha sok rövidet mész vele, akkor nem indulnak el a tisztító ciklusok, illetve eleve nem melegszik fel rendesen, és jön koksz, meg a szétvágódás. Sajnos az A3-ad remek példa lesz, mert ha leadod 5 éves használat után, akkor neked/nálad még pöpec volt, a következő tulajnak se biztos, hogy lesz vele gondja az elején, aztán jönnek a meglepetések. De még spéci üzemállapot sem kell, az újabb benzinesekbe ugyanúgy belekerül a kettőstömegű lendkerék, mint egy dízelbe, jó esetben csak a szimpla egytömegű. Ja és ezért a sok rövidjárat miatt kiemelten fontos figyelni az olajcsere ciklust, mert ha fix ciklust mondanak, akkor a 30-40k km egy nonszensz a boltba/oviba járáshoz. Épp egy egészen balanszirozott autópiacos ember mondta egy beszélgetésben, hogy a csoda új technikák oda visznek, hogy GTK-s lesz egy autó elég könnyen, és közben még bőven 10 évet el kéne mennie.

Emitt: https://www.youtube.com/watch?v=1cDnQLvIr6c (első fél percben nemnagyon tudták hol vannak... :) )

Ez mondjuk sajnos tény (a kettő talán túlzás, de nagyon kevés a valóban jó plugin), ezért is írom hogy szerintem a GM rohadtul megelőzte a korát 2012-ben ezzel a géppel.

Nézz végig a youtube-on, mindenki szopkodja az új prius prime-ot hogy mekkora faszaság és hogy igen, ez a jó autó. Na az enyém pontosan ugyanazt tudja, csak nagyobb a csomagtartója és nem satufékez útszéli bringásokra :D

ha sok rövidet mész és "végtelen" árammal tudod tölteni,

A pluginesek feltalálták az örökmozgót (perpetuum mobile)!

A VW-nek az 1.5 TSI-hez van illesztve.

Jól hangzik, tehát az én autómról leveszik a BAS-t, cserébe rábasznak ugyanarra a motorra egy akkupakkot meg egy villanymotort. Mindezt a kb. semmiért.  

trey @ gépház

:) Aranyos vagy, hogy mindíg el kell mondani, hogy ha otthon napocskával tudod tölteni, az kvázi végtelen, illetve még ittott elérhetőek ingyenes töltők, vagy esetleg a munkahely biztosít ilyet.

A plugineknek minimum 50 km-t kell tudniuk (papíron) a zöld rendszámhoz, ami perpill a ingyenes parkolás (ahol még van), és a kedvezőbb adót jelenti.

Na, megnéztem:

200 kg-mal nehezebb a plugin (1413kg vs. 1644 kg)

100 ccm-mel kisebb motor a pluginben (1500 ccm vs. 1400 ccm)

7 fokozatú váltó vs. 6 fokozatú a pluginben

66 dB vs. 69 dB zajszint a pluginben (ne kérdezd miért hangosabb a plugin)

plusz 4 millió árdifferencia a plugin "javára"

A hülyének is megéri :D

trey @ gépház

A plugin valtozatok ebben a szegmensben (keresztmotor, elsokerek hajtas) az EA211-re (1.4 TSI, Euro6) lett anno megcsinalva ~2014 korul meg a passat (b8) es golf (mk7) GTE-hez, azota lett bar EA211 evo (1.5 TSI, Euro6d), de a plugin-t nem huztak meg erre fel, gondolom igy, hogy van mellette aksi ez is euro6d lett es nem dobtak ki mint a sima valtozatokat ~2018 korul.

Szoval innen a -100cm3.

Ettől még nem lesz jobb kedvem attól, hogy adjak valamiért 4 millió pluszt, hogy kapjak egy műszakilag bonyolultabb, nehezebb, hangosabb autót, 100 ccm-mel kisebb motorral :D

(gondolom arról hangosabb, hogy a kisebb motort jobban kell pörgetni, a váltóból is azért hiányzik egy fokozat, mert máshogy kellett a nyomatékot beosztani :D)

trey @ gépház

Azt írtad, hogy az A3-adra van négy vevőd látatlanban (majd számolj be a tapasztalatokról!).

Mikor éjfél után fél órával felraktam a kurva szűk piacra a hat évet használt hibridet, még nem gondoltam, hogy reggel fél nyolcig öt nem fogadott hívásom lesz, estig bezárólag meg ötven felett telefonáltak, köztük több olyan is, akit úgy kellett arról lebeszélnem, hogy pld. Miskolcról, megtekintés nélkül foglalózzon.

Végül az a csóka vette meg, akinek valamikor 8 után (talán 8:01-kor, utána folyamatosan ömlöttek) aznap először felvettem a telefont, és napközben még háromszor felhívott, hogy tud-e korábban jönni megnézni, majd elérte, hogy fél órával hamarabb jöhessen, mint terveztem.

Míg nézte, épp négyen tartottak felém azzal az eltökélt szándékkal, hogy megvegyék, és még ketten, akik biztosra mondták magukat, de nem győzködtek, hogy látatlanban foglalózhassanak. Mire ideértek, már el volt adva. A megjelentek nagy része amúgy "elsőhibrides" volt, így az új tulaj megmutatta nekik az autót, én pedig hasznos gyakorlati tanácsokkal láttam el őket. :)

Annyiért adtam el az autót, amennyiért hat évvel korábban (háromévesen) vettem.

Nem csak ár kérdése, hanem további gazdasági szempontoké is, pld, hogy egy modern nem hibrid szervizköltsége várhatóan magasabb lesz (pld. mert bonyolultabb, jobban kopik stb), és többet is tankolsz bele, azaz összességében véve drágább fenntartani.

És a kezdeti árkülönbséget használtan (főleg, hogy jellemzően ott kezdenek előjönni a problémák) már kevésbé érzed.

Ha szűkebb a piac, annak talán leginkább ezek az okai:

- az alsó szegmensben (tizen-, huszonéves autók) jellemzően nem játszik
- az átlagember olyan, mint te, és tapasztalat nélkül ítél el dolgokat :)
- a hibridekhez nem ért a szomszéd astrás bácsi, a márkaszerviz drága, az ezekkel foglalkozó kisebb műhelyek száma pedig még mindig alacsony, illetve a kereslet környékére (Bp) koncentrálódnak

Egyrészt nem (lásd Toyota és társai), másrészt nem szükségképpen (lásd: szigorú szabályozások, amiket egy normál benzinmotorral már csak mindenféle bonyolultsággal -extra súllyal- tudnak teljesíteni, míg a hibridnél egy egyszerűbb motorral is röhögve hozzák).

Az előző generációs Corollában a sima benzines automata nehezebb volt, mint a hibrid, pedig abban még turbó és egyéb vackok sincsenek.

 

 

 

 

Jelenleg belsőégésű, amint a kölykök nagyobbak lesznek, el lesz adva, és nem lesz helyette más.

Ha mégis lesz, akkor valami 9 személyes kisbusz.

Még nincs autóm, mert a jogsi sincs még meg, de ha lesz, akkor csakis benzinest veszek, vagyis lehetőleg erre megyek rá, nem a dízelre, meg a többi opcióra. Nincs ellenemre egyébként a többi szavazati pont sem, csak nem az én árszintem. Annyira nem vagyok eleresztve lével. Meg mivel első autó lesz, ezért eleve valami kicsit idősebb, alap járgány lesz, valami közepes motorral, amit nem sajnálok esetleg szétcseszni.

Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”

Szerkesztve: 2023. 07. 31., h – 19:02

Van egy 2009-es, D5-ös V70-em, amit ~200e km-rel vettem még 2019. végén, azóta tettem bele 54e km-t. Előtte egy S80-am volt, abba évi 25-30e km ment. Autópályázok/-tam, a munkahely 55km oda + 55km vissza, ebből kereken 5km, ami nem pálya. Jött a pandémia, aztán meg a lehetőség full HO-ra, így az autót az utóbbi 1-1.5 évben alig használtam (idén a leghosszabb táv egy Szeged-Szekszárd oda/vissza út volt). Még év elején és pár hete gondolkodtam, hogy overkill egy ilyen kocsi arra, hogy városban és/vagy max. pár 10km-es körzetben járjak vele. Gondoltam lecserélem valami inkább céleszközre és kicsit olcsóbb banánnal működő majomra. Most úgy néz ki, marad a családi tank, mert a munkahely bejelentette, hogy szeptembertől visszarendeződünk a 3+2 napos (3 HO + 2 nap telephelyi) munkavégzésre. A V70 előtt néztem volna (használt) V60 PHEV-eket, de lebeszéltek róla, mert egy új akkucsomag akkor is 6m Ft, ha újonnan vettem az autót... A következő mi lesz? Mindenképp belsőégésű és svéd. :P Én sz.v.sz. úgy vagyok vele, hogy mindaddig nem kell full elektromos, amíg meg nem lesznek adottak mindazon feltételek a "tankolással" kapcsolatban, mint a jelenlegi belsőégésű motorral szerelt autók esetén. Értem ezen a gyorstöltést, ugyanakkora hatótávra és idő alatt és/vagy battery-hot-swap. Van több villany-only tulaj az ismerősi körben és csak megerősítést nyer bennem mindig ez a gondolat. (1 számjegyű főúton 79-cel, mert úgy jön ki a matek, télen nem fűtünk, mert úgy jön ki a matek, hosszabb úton kényszermegállók, mert úgy jön ki a matek, stb... + itthon az infrastrukturális feltételek sem adottak egy full elektromos autó töltéséhez, de ez már csak a kisebbik rossz...)

A gyors gondolat többet ér, mint a gyors mozdulat.

Van több villany-only tulaj az ismerősi körben és csak megerősítést nyer bennem mindig ez a gondolat. (1 számjegyű főúton 79-cel, mert úgy jön ki a matek, télen nem fűtünk, mert úgy jön ki a matek, hosszabb úton kényszermegállók, mert úgy jön ki a matek, stb... + itthon az infrastrukturális feltételek sem adottak egy full elektromos autó töltéséhez, de ez már csak a kisebbik rossz...)

🙄 🤔 🙄

trey @ gépház

Egyelőre marad a belsőégésű, mert a negyedikről vicces lenne lelógatni a hosszabbítót. Sétatávon (10-15 perc) belül meg nem nagyon van töltő.

Nincs túl sok... és ez egy megyeszékhely.

Ami közel van:
- MOL 2 hely (43 kW AC, 50 kW DC)
- Penny 2 hely (22 kW AC)
- Lidl 4 hely (22 kW AC, ha jól tudom, akkor maximum félóra és csak az üzlet nyitvatartási idejében)

Ha kicsit megengedőbb vagyok a távolsággal, akkor:
- Tesco 4 hely (22 kW AC)

Kimaradt az e:HEV. Öntöltő hibrid kategória. Ez évtől váltottam ilyenre. Előtte dízel és benyás autóim voltak (saját, nem céges). Mindaddig maradok ennél a hajtásláncnál amíg nem lesz lehetőségem az otthoni töltésre. Full elektromosat akkor sem szeretnék. Plugin hybrid lesz, ha a fenti feltétel teljesül.

Nincs bajom a full elektromobilokkal, csak szimplán nem szimpatikus. Mondjuk nem is okádom a szart az EV használókra.

Tölt az sima motorfékkel is, amint leveszed a lábad a gázpedálról. Az enyémben nincs "B" opció, mint a Toyota modelljeiben. Sőt 20 és 80% között tölti, használja az akksit. Ezt teljesen automatikusan. Bármilyen sebességnél lehet full "EV" módban.

Nem keverném a rásegítős könnyű hibridekkel, azok nem tárolnak megtermelt energiát.

20 éve van Mazda MX-5-öm. Előbb egy NB, most egy NC, de szemezem már egy ideje az ND RF-fel. Soha nem volt más típusú autóm és egyelőre nem is tervezem. Ha menet közben kijön az NE és ugyanilyen élményt nyújtó autó lesz, akkor pont nem érdekel, hogy benzint, vagy elektromos áramot eszik majd.

Szerkesztve: 2023. 07. 31., h – 22:40

[x] Közlekedésre tisztán elektromos, mellé hobbiautónak tisztán benzines.

Nincs, mert Budapest. Amikor néha mégis kell kocsi, akár városon belül, akár vidékre, ott a MOL Limo és társai.

Marad a benzines v8. Se lakókocsit, se hajót, se utánfutót nem tudok semmilyen EV-vel sem elhúzni értelmesebb távolságokra. Ráadásul 7 személyes villanyos sincsen ezen a piacon, kivéve talán a méregdrága model X-et. Na de annak az árából majdnem 4 másik benzines v8-at tudok venni. (USA) Lehet hogy sokaknak ezek rétegigények, nekem viszont fontosak.

Másodiknak, hobbiautónak meg szintén nem igazán, mert nincs villanyos kabrió vagy terepjáró.

Rohangálós, helyi utakra lótifutinak meg mindig ott lesznek az olcsó Corollák, Yarisok, akármik, az életben nem térül meg semmilyen elektromos alternatíva mert mind 10x annyiba kerül újonnan. Használtan meg gazdasági totálkár ha bedöglik az akksija.

"Everything fails, all the time."

Plugin hibridem van, az is már 10 éves, az akkuja erősen leamortizált, de így is elmegy 30 km-t is elektromosan.

Ha a használt elektromos autók ára tényleg alacsonyabb lesz, akkor arra váltok. Ha nem, de lesz jobb plugin hibrid, akkor arra, ha ez sem teljesül, akkor marad még ez.

A BYD plugin hibrid-ekre leszek kíváncsi, hogy mikor jelennek meg Európában. Annak látom jelenleg legnagyobb esélyét, hogy arra váltok.

{dízel} -> {EV}

céges autó, Ausztria. Adózás céges kocsi után: a bruttó fizudra rácsapják a kocsi vételárának a 2, 1,5 vagy 0%-át, attól függöen, hogy az üzembe helyezési évben mennyi volt a mindekori károsanyagkibocsájtási határ (jelenleg 132g/km WLPT szerint). 50k €-os kocsinál ez 750€ (amit maximáltak 720€-ban, amíg a kocsi értéke nem lépi át a talán 90k €-t) amit hozzá csapnak a bruttódhoz, kiszámolják az adót és a tb-t, ezeket az összegeket levonják a sima bruttódból és megvagy.

Ezért megnéztem mit kapok a mostani dízel helyett hibridben:

2L motor helyett 3L mert benzines, és a németeknek a 2L sovány volt. Cserébe a benzin tankot levették 40(!!!)L-re, és beraktak egy akku pakkot laposan a csomagtartóba, ezért a csomagtartó kb 80L térfogatott vesztett. így megy 30-40km-t elektromos módban, plusz a fogyasztás is felmegy 3L térfogatnál 7-8L-re 100km-en, akkor mehetek 600km-ként tankolni (az már majdnem ugyanaz mint egy EV). Erre még elvették a céges kedvezmény egy részét és drágábbá tették a kocsikat alapból (covid meg chip hiány). szóval most kevesebb autót kaptam volna mint 4 éve.

megnéztem a V70/V90 hibridet is, tetszett is volna meg nem is: sajnos a kereskedö udvarában még lerohadt, családban is volt egy vadiúj XC40 amit el kellett trélerezni elektronikai hiba miatt. Cegnél több emberrel is elöfordult. Szóval az se játszott.

Mivel több ügyfelem is van aki elektromos töltöt és gyorstöltöt fejleszt és gyárt, mindig is vonzott az elektromos hajtás és már jó ideje gondolkotam a váltáson. Ezért tényleg elektromos lett az új és nem bántam meg. Persze, hogy a +300€ nettó fizu emelés a 0%-os adó miatt 10%-os infláció mellett egy nyomós ok, de NEM ez az igazi motiváció mögötte, szóval nem kell majd kiforgatni amit írok.

Február óta mentem vele 23.000km-t (privát és cég) és nem bántam meg. Asszony szkeptikus, de neki még egy kocsi se volt jó, amióta belénk jöttek országúton azóta extra parás.

Igen, átállás, más szokásokat kell kialakítani. Viszont nem vagyok már 20 éves, és ha 900km-t kell levezetni, jól esik néha megállni - vagy mozogni, vagy aludni kicsit. Vagy elintézni a legfontosabb emaileket, amik eddig a rohanásban másnapra vagy késöbbre maradtak. Asszonyak viszont tetszik, hogy néha olyan helyeken állunk meg, ahol különben nem, voltunk nézelödni bevásárló központban vagy a természetben. Aztán a 20-30perc gyorsabban elmegy, mint ahogy hinnéd. ja és mivel asszony extra rosszulléttel küzd szerpentinen, a sokkal nagyobb nyomaték (+ 4 kerék hajtás) miatt most az elektromossal nem volt rosszul a hegyekben mert egyenletesebben megy.

Mellette jelenleg átlag 171Wh/km a fogyasztás (17,1kWh/100km) ami 1,74L dízelnek felel meg 100km-ként. Tudom, hogy nem ezzel fogjuk elérni a párizsi klíma célokat, de akkor is jobb érzés hogy abszolút kevesebbet fogyaszt a jármü, mindegy honnan jön az áram.

mindenkinek az, ami bejön neki...de unalmas már ez a hiszti az EV ellen.

mindenkinek az, ami bejön neki...de unalmas már ez a hiszti az EV ellen.

Én hisztit nem láttam a beszélgetésben, mindenki leírja a maga véleményét, ami nagyon helyes. Nálam pont esedékes az autóváltás, és gondolkodom, hogy valid alternatíva e nekem a bármilyen elektromos. Az eddig beérkezett infók alapján nem. Marad a benzines.

Csaba

ha valaki más véleményen van, azzal nincs gondom. Engem az zavar, ahogy állandóan (=gyakori cikkek arról, hogy szar az EV és senkinek nem kell, stb) elö van adva. Miért zavar téged, ha valaki EV mellett teszi le a voksát? A radikálisakat és keresztes lovagokat hagyjuk, azok minden témánál zavaróak.

Ha ennyire nem hiszel benne, miért nem shortolod a Tesla részvényeket az egész megtakarított pénzeddel?

> Asszony szkeptikus, de neki még egy kocsi se volt jó, amióta belénk jöttek országúton azóta extra parás.

valamit félre olvastál, pont nem az asszonnyal copingolok.

Valamit te gecimód benézel itt. Ha zavarna, akkor nem flamelnék veletek itt róla, hanem tiltanám a róla való diskurzust.

Engem szórakoztat a véleményetek, küzdötök mint malac a jégen ... 🤣

Azt nem értem, hogy titeket mért zavar az enyém?

Ráadásul nem én vagyok itt az egyetlen, aki szerint fel lehet dugni 2023-ban az EV-zést, mégis nekem ugat mindenki? Oka? Jó, nyilván tudom, nem ma kezdtem az ipart.

Ja, a szavazás is kb. mutatja egy tech. központú portálon, hogy mi a helyzet.

Siralmasabb mint a TC szavazása 😭

trey @ gépház

nem a véleményed zavar, hanem ahogy tálalod a "tényeket". erösen gyúr a FUD irányba, csak azt emelve ki ami éppen alátámasztja az álláspontod. Persze ha ezen szórakozol, akkor nyilván még rá teszel egy két lapáttal, hadd akadjon ki az is, aki nem tesla huszár vagy bármi, általad más kategóriába sorolt ember. Ezzel persze szítod a flame-et és a kultúrált eszmecserének annyi. Ennek figyelembevételével ennyivel kevesebbszer fogok hozzá szólni - tudom, tudom, nem fog emiatt senki sírni. Egyszerüen nekem mást jelent a szórakozás illetve a normális mederben folyó eszmecsere. Én senkit nem akarok meggyözni, hogy vegyen EV-t, leírtam miért döntöttem mellette, hátha valaki nyer ki belöle valami (hasznos) infót.

PS: ha az EV kigyullad, akkor a hibrid ugyan olyan valószínüséggel fog lángolni, ugyanaz a technológia - és lassan hibrid lesz az alap, mert a CO2 tanúsítványok miatt a gyártóknak muszáj úgy csinálni, mintha tényleg kevesebb károsanyagot bocsátanának ki. apropo: Németországban és idéntöl Ausztriában is el lehet adni az úgynevezett THG-kvótát egy EV után, ami akár évi 400€-t is hozhat. Ez a már említett CO2 tanúsítvány amit pl az olajipari cégeknek kell megvenniük kompenzációként. Magánemberként ez sem rossz bevétel...

Ettől egy kicsit fosok én is, amolyan egészséges szinten. Bár az enyémben csak egy 1,05-ös kis akksi pakk van. Na de ha az kigyullad, az ugyan olyan égést eredményez, mint egy nagyobb akkupakk. Mondjuk ettől még ugyanúgy megy a levesbe az egész autó, úgy hogy jogos a félelem. Viszont nem szítom a tüzet az EV userekkel. :-) 

En azert vettem 4 eve benzines, turbos, kezivaltos autot mert most meg van, lehet. Mire a kovetkezo automat megveszem (10-15-20 ev mulva, meglatjuk ez meddig birja), valoszinuleg ez mar nem lesz opcio, igy most kielvezem :)

belsőégésű van, alig négy éves, és hidrogénesre tervezem a váltást..

(kb. kiforrottá válik a hidrogén logisztika, mire a mostani benzinest kukaérettre hajtom)

Épp a múlt héten robbant fel egy hidrogént "tankoló" busz és égett le az egész hidrogén kút.

Felrobbant egy hidrogénbusz Kaliforniában

Szóval még elég messzi van a kiforrás. ;-)

Arról nem is beszélve, hogy nagyon drága az autó, kevés van belőle, egyre kevesebbet gyártanak, drága a hidrogén is és nagyon kevés töltőállomás van. A trenden nem nagyon látszik, hogy rövid távon változás lenne.

Még mindig lángol az autószállító teherhajó Hollandia partjainál

A hajón szállított 25 elektromos autó egyike kaphatott lángra.

[...]

A hajó 23 tagú indiai legénységét csak részben sikerült sértetlenül kimenteni, miután a mentés során többen megsérültek, egy további ember pedig egy mentőhajón meghalt.

Már megint lángol egy EV szállító. Állitlag rohadt sok méreganyagot pöfögve a légkörbe.

Ez MOST történik!

trey @ gépház

Ez ilyen mazsolázgatás és selection bias... évente 100-200 nagyobb hajó gyullad ki, teherhajó 30-50 között és ebből 10-15 süllyed el, de ez bele se kerül a hírekbe. Ahogy az se, ha egy benzin/dízel hajtású autó ég ki, pedig eladott darabszámra kb. 20x több eset jut ilyen tüzekből. Ha elektromos hajtás az éintett a tűzben, az meg a hírekbe kerül.

https://www.vezess.hu/hirek/2022/03/01/elsullyedt-a-sportautokkal-kigyu…

Az autók között rengeteg elektromos modell volt, ezért az oltás napokig tartott, hiszen az akkumulátorok nagyon nehezen olthatók.

Hát, nem is sikerült, el is süllyedt a gecibe. 😭

a fedélzeten lévő autók között jó néhány elektromos volt, ami igencsak megnehezítette a munkát a tűzoltók számára, hiszen egy elektromos autó máshogy ég, mint egy benzines vagy dízel. A villanyautók nagyfeszültségű akkumulátorok égéshez ugyanis nem kell külső oxigén, mert maga az égés szabadít fel oxigént az akkumulátorból, önmagát táplálva.

A tűzet napokig tartott eloltani, így a hajó szinte teljes rakománya megsemmisült. Miért tartott napokig az oltás? Nemrég hazai tűzoltókkal beszéltünk arról, mi történik akkor, ha kigyullad egy elektromos autó:

https://www.vezess.hu/hirek/2022/02/22/kiderult-miert-langolt-napokig-a…

trey @ gépház

😭🤣

Végülis, napi szinten süllyed el 4000 darab luxusautó elolthatatlan EV-tűz miatt, ez köztudott. Nem is értem minek hozom elő. Hát persze _Franko_ naponta több ilyen megy le az óceán mélyére 🤣

Ezt a hollandot meg megvárjuk, mi lesz vele, hova könyveljük majd.

trey @ gépház

Persze, persze. Akkumulátor, akkumulátor. Neked egyre megy, mi? 😭 Hülepék, itt nem a starter akkukról van szó ... nekem is van benne, ilyen is, meg olyan is .. de nem abból épült az alváz .... 😆

Méret összefüggése azzal, hogy meddig ég, hogyan oltható?

trey @ gépház

Jaja menekulj es terelj!! :D

Előre röhögök, amikor kiderül, hogy váltottál a WC-ülőkéről (gy.k.: Tesla szemből)

De ne aggodj, majd megkerdezem a ceged milyen autot kellene venni kovetkezonek, hiszen olyan jol tudnak valasztani ott a "szakertok".

Nyugodtan, ha be akarsz szállni a flottamenedzser iparba, be tudlak ajánlani, van itt néhány szakértő ... veled párban igazi dream team lennétek :D

Szerintem kb. ide a virtue signalling (magyarul: jóemberkedés) miatt vettek csak EV-t, annak meg megfelel ez is. Zöldek vagyunk, pipa.

trey @ gépház

Ha EV marad, akkor egyelore nem valtok, mert alig van Teslan kivul szabad tolto. Pedig ugy voltam vele, hogy megnezem a tobbit, de legutobbi ut alapjan elegge tulterheltek ionity/shell kutak nappal szombaton es vasarnap meg nyugaton is.

Flottamanagereteket pedig megkernem, hogy vigye vissza daciakat es toltooszlopot ahonnan hozta. :D Vagy rakjon oda rendes toltot es autot vagy egyelore hagyja faszba az egeszet :D

Újabb infók jöttek:

Pokol a tengeren: nem 25, hanem közel 500 elektromos autót szállít a lángoló hajó

A Fremantle Highway autószállítón kedd este óta tombol a tűz Hollandia partjainál. A Panama lobogója alatt hajózó és a japán K Line cég által bérelt hajón 3783 személygépkocsi található, köztük a korábbi híradásokkal szemben nem 25, hanem 497 nehezen oltható elektromos jármű.

Brutális: 3000 autó ég egy teherhajón a holland partoknál

trey @ gépház

az Allianz biztosító éves tanulmányában rámutatott az elektromos autók szállításának magas tűzveszélyére. Ebben az áll, hogy

2022-ben a tűz volt az összes kár fő oka: nyolc hajóveszteségért és több mint kétszáz balesetért ez volt felelős. A cég szerint a hajótüzek fő oka az elektromos járművek és más akkumulátoros meghajtású áruk szállítása. Az Allianz már korábban is figyelmeztetett egy olyan katasztrófára, mint ami most megtörtént a hollandiai partok közelében.

trey @ gépház

egyebkent hol nem szarom le, hogy kiegett egy tengeri szallitohajo, amin elektromos autok _is_ voltak? Sajnos azt is csak leszarni tudom, amikor tankerek sullyednek el, elotte kieresztve a tengerbe a levuket. Nincs rahatasom, es nem is erint. Van meg kerdesed, cikked a temaban? szivesen kommentelek ra.

eddig is megvoltam nélküle, ezután is megleszek.

Nem akarok ujabb érv lenni a metró mellett :D

HUP te Zsiga !

Valószínűleg nem 1-3 éven belül, de a dízelt elektromosra tervezem cserélni.

Jelenlegi autóm 18 éves és hála égnek túl sokat nem kellett még költeni kopó, tönkremenő alkatrészekre. 
Legdurvább egy hátsó híd felújítás volt, amin átment. 
Ez az autó marad is még a rozsda meg nem eszi, vagy már olcsóbb lenne egy újat venni, mint ezt kikalapálni. Alkatrész van hozzá dögivel, bármi ami kellhet.

Én tökre szívesen vennék majd elektromost, de!
Vajon ha most vennék egy elektromost, akkor az kiszolgálna 15-20 éven át? Ha valami elromlik, akár az akksi, akkor 20 év múlva kapni fogok hozzá bármit? 
Nekem nem a hatótáv, meg a töltési idő számít, hanem, hogy kiszolgáljon legalább 15 éven át. De az sem baj ha több. 

Vajon ha most vennék egy elektromost, akkor az kiszolgálna 15-20 éven át? Ha valami elromlik, akár az akksi, akkor 20 év múlva kapni fogok hozzá bármit? 
Nekem nem a hatótáv, meg a töltési idő számít, hanem, hogy kiszolgáljon legalább 15 éven át. De az sem baj ha több. 

Persze! Meg a rákot is gyógyítsa! Meg a bébifókákat is megmenti!

trey @ gépház

Egyik cikknél behugyozol, másiknál beszarsz, háklisan ragaszkodsz a dolgaidhoz miközben nulla (najó, céges marutinyi springnyi) tapasztalattal osztod az észt és állítod hogy neked van igazad és fikázod azokat akik meg minden nap használják és elégedettek vele.

Öregszel papa :)

Hogyan hívod elektromos autónak azt, aminek a hatótávja így áll össze: tud menni egy irányba egy töltéssel és tankolással mondjuk 1000 km-et, abból 

45 km villanyhajtás, 955 meg benzin

?

:D

Hogyan lesz ebből "Plug-In hibrid elekromos személyautóm van"? :D

Ez olyan, mintha  1 kg steak-et megennék egy darab salátalevéllel és azt mondanám, hogy vegetáriánus vagyok :D

trey @ gépház

Van olyan elektromos jármű (szándékosan nem autót írok), amelyikben az elektronokat egy generátor (dízel, benzin, hidrogén, földgáz, pakura, whatever) is elő tudja állítani. A hajtás teljesen elektromos.

Elektromos járművek ezek, és ha nem, miért? Ha a Tesla akkumulátorát dízelgenerátorral töltöm, az dízel lesz? Ha szénerőművel, szénautó?

A hibrid azt jelenti, hogy az energia előállítása legalább kétféle erőforrással történhet. Ha a hibrid benzines autó kifejezés rendben van (benzint töltesz bele, amiből egy motor áramot/mozgási energiát állít elő), akkor a hibrid elektromos miért nincs? (áramot töltesz bele, amiből egy motor mozgási energiát gyárt)

A pontosan ugyanúgy felépülő BMW i3 REx (ahol az elektromos hatótáv magasabb, mint a benzines) akkor plugin hibrid elektromosnak számít? Szóval végső soron az számít, hogy mi az akkumulátor/benzintartály arány (sőt, még nem is, hanem hogy te épp mennyit tudsz kiautózni akkumulátorból, és mennyit benzinből?), nem pedig a műszaki felépítés?

Sőt, ez alapján a töltési szokások is befolyásolják. De az én pluginem úgy villanyautó mint májkeldzsekszon, az ilyen alacsony fogyasztás nem azzal érhető el hogy a beépített aksiból villanymotor hajt hozzá se nyúlva a benzinmotorhoz csak ha lemerül az akku, hanem azzal hogy... nem tudom, ez nem lett kifejtve. treylogika.

Van itt minden, mint a búcsúban ... De még egyszer megkérdezem:

Hogyan hívod elektromos autónak azt, aminek a hatótávja így áll össze: tud menni egy irányba egy töltéssel és tankolással mondjuk 1000 km-et, abból 

45 km villanyhajtás, 955 meg benzin

 Villanyautó lenne, ha kidobnád belőle a 955 kilométeres hatótávot adó belsőégésű motort, csak akkor meg mi maradna? Egy életképtelen villanyautó, ami a kutyának sem kéne. Ez egy öszvér valami, ami azért vonzó, mert egyrészt lehet vele jóemberkedni (zöld rendszám -> megmentem a bébifókákat), meg lehet vele állítólag pénzt is spórolni, ha 1. nem te vagy az első tulaj, 2. nem öt évente cserélsz autót ... stb.

trey @ gépház

Jó. A BMW i3 REx elektromos plugin hibrid? Többet tud menni akkumulátorról, mint benzinről.

Ha ezt elfogadod annak, a műszakilag ugyanúgy kinéző Ford Tourneo Custom (23 előtti modellév) PHEV nem elektromos plugin hibrid? Ha belerakok a rakterébe 200 kg akksit padlónak, az lesz?

Ha jól láttam nem azt írta, hogy villanyautó, hanem hogy plugin hibrid elektromos. Lehetne gázolaj-hidrogén is adott esetben.

BTW, a PHEV azt jelenti, hogy Plug-in Hybrid Electric Vehicle. Talán már találkoztál a kifelejzéssel. :)

Ez egy öszvér valami

Egyébként némileg zavaros az álláspontod, hiszen kifejtetted, hogy a villanyautók szarok, mert ez a Horváth András nevű YT-celeb beragadt valami töltőn, és te egy tankkal hazajössz Horvátországból, és még marad is benne egy hétnyi autózásra. Pont ezt tudja a PHEV, sőt.
Ha egy ilyen öszvért hajtanál, és tudnád otthon tölteni, amiatt kellene aggódnod, hogy a benne maradt benzin megromlik, mert az év 99%-ában nem kellene tankolnod, a benzinmotorba pedig alig tennél km-t.

Gondolom tisztában vagy azzal, hogy az öszvér eredetileg azt jelenti, hogy két, eltérő tulajdonságú egyedet úgy kereszteznek, hogy abból egy jobb tulajdonságokkal bíró egyed jön létre? Sok embernek a PHEV pont ezt jelenti.
Tényleg komolyan gondolod, hogy csak tökkelütött idióták vesznek ilyet, hogy Grétát kielégítsék?

Itt van ez a kisbusz. Hosszú távra jól elketyeg benne a dízel (bár egyébként konkrétan ennél szerintem egy benzin-hibrid is hatékonyabb tudna lenni, ez a hatsebességes váltó iszonyat kevés, és rossz áttételezésű is), de rövid távra egyrészt gazdaságtalan, másrészt önmagát nyírja ki. Télen a rövid táv minimum 50 km, de volt, hogy még 80 km után sem moccant a hőmérő 60 fokról... (rakattam bele állófűtést)

Mi a "tisztavérű" megoldás? Egy elektromos változat? Papíron elmegy maximum 200-300 km-t, a valóságban (megrakva, klímával/fűtéssel, autópályatempóval) valószínűleg ennél jóval kevesebbet. A szottyos dízel kisbuszban múltkor majdnem 600 km-en keresztül be volt lőve a tempomat 140-re, hozzá sem nyúltam egy pedálhoz sem, néha volt csak egy-egy radaros lassítás, amikor a forgalom úgy adta ki.

Ilyet jelenleg nem lehet elektromos autóval csinálni, és ha valaki utazott már éjszaka 8 utassal, köztük több gyerekkel, az tudja, hogy nem (csak) azért vezet apuci ebben az időben, hogy kisebb legyen a forgalom, hanem azért is, mert egy megállónál potenciálisan felébred az egyik süvöltőgép, és akkor vége az egésznek, nem csak egy embernek van elbszva a napja, hanem az összesnek.

Na tessék, itt az öszvér: tökéletes rövid utakra is, a hétköznapokat letudod "ingyen" (otthon feltöltöd), nem nyírod ki a motort, de hosszú utakon is faszán elketyeg (mint a fenti dízel, tempomattal, majdnem öt órán át), és -10+ évig volt hibridem, szóval kérlek csak tapasztalattal vitatkozz- ha okosan használod, illetve a terep is olyan, az sem igaz, hogy minden esetben holt súly. Nem te mondod, hogy venni tudni kell?
Hát a hibrid/PHEV nagyon sok embernek ideális megoldás, főleg, ha tudja és akarja is tölteni, de anélkül is lehet jó adott esetben.

És állítom, az előző, most 10 éves hibridemnek még öt év múlva is kevesebb baja lesz, mint ennek a koszlott dízelnek az első évében, amibe múltkor belekötött a "pisi", mert nem tudom, csak, emiatt három hétig "csökkentett üzemmódban" tudtam csak használni, mert ki kellett cserélni az adblue tartályt, meg valami vezetéket is. Persze mikor máskor történjen ilyen, mint nyáron, amikor messze megyünk vele.

Jó, megmondtad, dízelt csak a hülye vesz (én sem vágytam rá), de goto 1, sorold már kérlek az opciókat. Nem mindenki egyszemélyes, négykerekű esernyőnek használja az autóját a két km-re lévő munkahelyéig.

Ha egy ilyen öszvért hajtanál, és tudnád otthon tölteni, amiatt kellene aggódnod, hogy a benne maradt benzin megromlik, mert az év 99%-ában nem kellene tankolnod, a benzinmotorba pedig alig tennél km-t.

Nem, amiatt aggódnék, hogy mikor fog a soha be nem indított benzinmotorban a főtengely szimmering kiszáradni az olajozás hiányától, majd elkezdeni leakelni az olajat. És, hogy minek kellett nekem egy ilyen öszvér megoldást venni.

trey @ gépház

Nem, amiatt aggódnék, hogy mikor fog a soha be nem indított benzinmotorban a főtengely szimmering kiszáradni az olajozás hiányától, majd elkezdeni leakelni az olajat.

Itt az újabb mintapélda arra hogy megint nulla tapasztalattal hordasz össze hülyeségeket.

1. Ha nem használod a benzinmotort akkor feldobja egy idő után hogy ő most csinál egy motorkarbantartást ami kb 5 perc járást jelent, lehet egy helyben, lehet menet közben, ahogy neked szimpi.

2. Ha több mint egy évig nem üríted le a tankot akkor szól hogy megromolhat benne a benzin és használd el. Ezt minden indításkor az arcodba fogja vágni.

Legalábbis 2012-ben gyártott autóban ez így működik, azt nem tudom más gyártó hogy oldja meg de gyanítom hasonló módon.

1. Ha nem használod a benzinmotort akkor feldobja egy idő után hogy ő most csinál egy motorkarbantartást ami kb 5 perc járást jelent, lehet egy helyben, lehet menet közben, ahogy neked szimpi.

 Szuper kis megoldás! Egyre inkább kezdek kedvet kapni hozzá :D :D :D

Ugye, érzed, hogy ez mind az öszvérségének az "előnye"? :D

trey @ gépház

Én azt látom előnynek hogy eladtam az előző sima benzinest, most van ez, napelemről töltöm itthon és covid időszak alatt is vastagon visszahozta az árát, azóta pedig spórol nekem, nem mellesleg kényelmesebb, fiatalabb mint az eladott autó volt, csendesebb, szervizigénytelenebb, erősebb, jobb vezetési élményt ad.

Ha annyira szar lenne a dolog akkor már rég kibukott volna a hibája (lévén 11 éves), de ugye ezt a motorkarbantartás dolgot sem én találtam ki hanem a mérnökök akik tervezték (tudod, ducati szál ahol bízunk bennük), valószínűleg jobban értenek hozzá mint te aki elkedvtelenedik egy ilyen láttán.

Továbbra is értem hogy nem szereted, nem tetszik, nem hiszel benne, de attól még működik. Mondom én aki használja évek óta és ez áll szemben azzal hogy te pedig mondod hogy hülyeség aki max az utcán látott belőle néhányat messziről.

Azt gondolom, hogy a PHEV-nél annak, hogy sokáig áll a benzin a tartályban (lassabban fogy) még mindig nagyobb realitása van, mint annak, hogy abból lesz problémád, hogy sokat áll a motor (amely egyébként egy egyszerű, programozható paraméter. A gyártó nyilván ismeri a szükségleteket, és ha úgy adódik, elindítja a motort, még ha amúgy nem is lenne rá szükség).

De ez persze már nagyon a konkrét autótól, annak beállításaitól, illetve a használat módjától függ.

Elég sok PHEV fut a világban, sok ilyen panaszt találtál?

Hogyan hívod elektromos autónak azt,

Milyen autónak hívod azt, ahol kizárólag elektromos hajtással tudsz csak haladni?

Milyen autónak hívod azt, aminél tudsz csak elektromos hajtással közlekedni?

Milyen autónak hívod azt, amelyikben több kereket hajtanak az elektromos motorok, mint a benzinmotorok? ;-)

Nem, én röhögök rajtad, tíz napja ezen a témán pattogsz (ha a másikat is hozzávesszük, akkor elég nagy frekvenciával), és csak tíz nap után vetted észre, hogy 'jé, a nyitóba is bele lehet kötni', ezek után úgy jössz, hogy beszartál rajta. Legfeljebb azon, hogy eddig nem vetted észre.

Már miért lenne ez kényszeres? Jól behatárolható idősávban és okkal történik. :D

hogy egyre nagyobb hülyeségeket írsz

Véleményed messze nem mindenki osztja. Látsz itt néhány nagyhangút, amelyik csordában jár utánam és ha írok valamit azonnal ugrik az ellenkezőjét írni (ez is szórakoztató, tesztelni is szoktam) és ebből vonsz le messzemenő következtetéseket.  Zavar, hogy másnak is van véleménye? 

trey @ gépház

Benzines van, mert ebből a típusból, amikor vettem, nem volt hibrid és dízelt nem akartam a környezet szennyezés miatt. Vicces módon, az azóta eltelt pár évben úgy változott meg a világ, hogy már kizárólag hibrid verzióban árulják.

Második autónak volt két hibrid. Városban annyira jó volt az elektromos módban járni, hogy a jelenlegi benzines második autót (Mini) amint lehet full elektromosra (újra Mini) fogom cserélni.

Előbb-utóbb az elsődleges autót is elektromosra cserélem, csak mivel a Tesla megszüntette a Model X árusítását a jobb kormányos országokban, még ki kellene találnom, hogy ha nem az, akkor mi más legyen.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Szerkesztve: 2023. 08. 12., szo – 15:55

>OT Személyautóm jelenleg és a jövőben...

Jelenleg youngtimerem van, de a jövőben szeretném OT-síteni.