- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1054 megtekintés
Hozzászólások
A gyártó saját RAW fájlformátumát használom (NEF, CR2, PEF, ORF stb.).
Szerintem itt 10-bol 8-an az Apple-os HEIC-re gondoltak. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert az Apple az gyart professzionalis fenykepezogepet. Hja nem...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt a szavazoink is tudjak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
már az meglepő - szinte hihetetlen - hogy:
- ennyien használnak fényképezőgépet (nem, a telefon az nem az)
- ezen belül RAW-ba fotóznak,
- ÉS LInuxos képfeldolgozás??!
Én meg aszittem egyedül vagyok. :D
Nikon D7100, NEF -> Darktable (korábban AfterShot, előtte Bible PRO)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, nem vagy egyedül :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, én is csk indokolt esetben lövök RAW-ba, sokszor a JPEG is tökéletesen megfelel a célra.
Sőt, úgy általában a TG4-emet viszem mindenhová, mert az bírja a nyúzást... meg a vizet, port. Azzal szinte csak JPEG-et készítek.
de van amikor csak a telefon van kéznél... ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem nincs ilyen gépem, nincs rá szükségem, de ha lenne, akkor én is ezeket használnám, RAW + Darktable.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(nem, a telefon nem az)... hát, meg fogsz lepődni, hogy mennyire de. Én is meglepődtem. Nyilván egy APS-C-s vagy full frame géppel nem versenyképes. Viszont a 12MP-es Panasonic bridge-emet simán megveri képminőségben - feltéve persze hogy a fix "alap" 25mm-körüli fókusztávolságú objektívet használom a telefonon, amögött van a "jó" szenzor. Zoom-olásban a bridge nyilván megveri a telefont.
Amikor csak tehetem, a telefonon RAW-ba fotózok. Mikor először Rawtherapee-ba betöltöttem a DNG-t (ez az egyetlen elérhető formátum RAW-ra), nem akartam hinni a szememnek. Konkrétan egy kategóriát ugrott felfele a kamera tőle.
Engem elsősorban az motivált, hogy nem tetszett a kép, túlságosan sok "fake HDR-ezést" tesz rá, ez részben dinamika-kompresszióból és elképesztően túltolt lokális kontrasztból jön össze (amikor pl egy sötét fának a világos égbolt előtt világító "aurája van"). A színek túlszaturáltak. Az sem tetszett, hogy a kép nagyon sharpeneltnek tűnt, de ezzel úgy voltam, hogy biztos a lencse diffrakcióját próbálják vele kompenzálni Mint kiderült, nem. Ez is csak egy felesleges gimmick hogy a kép "ütősebbnek" tűnjön.
Aztán Rawtherapee-ban a beépített demozaikoló algoritmusokkal hirtelen kiderült, hogy a kép valójában lényegesen nagyobb felbontású, mint aminek gondoltam. A 12MP persze 12MP marad, de a kamera app valahogy béna demozaikolást használ - gondolom a gyors sorozatfelvétel érdekében, egyszerűen nem hoz ki annyit amit a rawthearepee ki tud belőle hozni. Továbbá az app túltolja a zajszűrést, ami rengeteg részletet teljesen eltűntet a képről. Én ráálltam, hogy szinte semmilyen zajszűrést vagy sharpent nem teszek rá, és a képek egészen olyan hatást keltenek, mintha filmre fényképeztem volna.
Én azt hiszem, hogy telefonon a RAW sokkal többet dob a képminőségen, mint egy rendes fényképezőgépen. Az egyetlen gond vele, hogy munkaigényes utólag az expozíciót belőni, ezért viszonylag kevés képre csinálom meg.
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Wow, kedvet hoztál hozzá. Azt ikszeltem, hogy nincs szükség rá. Szükség tulajdonképpen tényleg nincsen, de érdekesnek érdekes kipróbálni ezeket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szükség akkor van, ha többre vágyik az ember fia/lánya :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, nem vagy egyedül. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, ez kivételesen olyan dolog, ami nekem "mindig" viszonylag fejfájás nélkül ment. Már nem a dcraw-val, hanem a Bibble volt, amivel érdemben elkezdtem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
D750 igaz en nem Linuxon utomunkazok (Creative Clouds)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gyártó saját RAW fájlformátumát használom (NEF), de 99 %-ban megfelelő a jpg is.
A maradék 1 %-ra pedig darktable+gimp (tipikusan az éjszakai képek). Nikon D3200 + Nikon Z50.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[x] Felesleges időtöltés a konverzió, csak JPG-t használok.
Nem erzem feleslegesnek, azert RAW eseten szelesebb lehetoseg van az utomunkanal - de ettol fuggetlenul altalaban megelegszem a JPG-vel (Canon 100D).
/sza2
Digital? Every idiot can count to one - Bob Widlar
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én azt az opciót hiányolom, hogy a "A DNG a gyártó által támogatott RAW formátum" :)
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha már IT oldal, akkor nem RAW, hanem raw, hiszen nem konkrét fájlformátum, de szabad azt is írni, hogy nyers :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Utazó workflow telefonon:
Sony ARW -> raw2dng -> Snapseed
Normál workflow:
Sony ARW -> Darktable vagy Lightroom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még egy dolog az OP-nak: “Adobe DNG formátum, ami a Photoshopban szinte közvetlenül feldolgozható.” - a többi nyers is. Ritka, hogy egy hétnél többet kell várni egy vadonatúj gép nyersének megnyithatóságára. Meg mi az, hogy szinte?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Éjszakai képeknél (csillagkép, tejút vagy teleszkópon) relatív alacsony ISO mellett (igyekszem amennyire lehet alacsonyan tartani) elengedhetetlen a raw, de mivel rendszeresen elfelejtettem ki/be kapcsolgatni így már pár éve mindig raw-ba is. Igyekszem helyesen exponálni, hogy a jpg is elég legyen, ez néha nem mégse olyan, mint amit szerettem volna és olyankor jól jön a nappali képeknél is a raw. (A7M3)
Ahh, majd el felejtettem! RT a rendszeres, de néha kipróbálok másokat is, pl. Digikam is leginkább rendszerezni. Az AfterShot-ot még nem sikerült, de évek óta tervben van, hogy megkukkantom.
„Niemand ist unnütz! Man kann immer noch als schlechtes Beispiel dienen!”
dzsolt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
elengedhetetlen a raw, de mivel rendszeresen elfelejtettem ki/be kapcsolgatni így már pár éve mindig raw-ba is
erre azt találtam ki, hogy alapértelmezetten csak JPG-be mentek, de az éjszakai képekhez tartozó beállításaimat az U1 és U2 vezérlőtárcsára beállítottam a RAW+JPG mentést (a fotók alapján a sony is tud ilyet)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valószínűleg tudja (sokkal többet is, mint amit valaha használni fogok), de már megszoktam, hogy ment mindent. A másolás után nyitok egy almappát a rawnak és áthelyezem. Ha kell akkor ott van, ha nem akkor nem zavar. Még a Pana-G70 idején kezdtem a rawból valamit kinyerni, aztán egy időben csak a raw volt és mindent a gépen konvertáltam (kötegelve is) jpg-be, mára már elég jó képeket sikerül készíteni direkt jpg-ben is. Ehhez mondjuk sokat dobott a sony és a jó obik. Az mft szenzor előnye kizárólag a méret volt, kevesebbet kellett cipelnem. Amit sajnálok, hogy a sigma 1.8/20 (A bajonett) tökrement és nem javítják már :( Most kereshetek valami más nagylátót ami azt a szintet tudja (a sony nem tudja! A sarkokban szétken mindent, míg a sigma pici híján saroktól sarokig éles, már amennyire egy 20-as obi éles).
„Niemand ist unnütz! Man kann immer noch als schlechtes Beispiel dienen!”
dzsolt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Raw-ba is fotozok, de nagyon ritkán nyúlok bele a képbe, mert nincs rá időm. Ezt majd meghagyom nyugdíjas koromra. ;) Amúgy 5D Mark IV.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen képszámokról és képtípusról beszélünk, hogy nincs rá idő? :) A megfelelő rutinnal elég gyorsan lehet haladni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Passz. Már fotózni sincs időm. Mindig veszek új kártyát bele, és automatán megy fel lokál ftp-re minden kép.
Évi 1500 kép lehet kb. 70% emlék, mert minősíthetetlen. Szeretek nagy blendével (kis f) fotózni, így a fókuszt nem mindig találom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így már értem. Én a saját célra készült képeim 1-5 %-át tartom meg, a melós picivel magasabb arányú, utóbbi igényel jóval több időt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én csak raw-ban fotózok (Sony A7III) és válogatás után mindig utómunkázok is. A Linux-os lehetőségekkel közepesen sok kínlódás után ismét előfizettem az LR+PS kombóra és virtuális Windows-on használom. Produktivitásban nem jön egyik Linux-on elérhető megoldás sem a közelébe ennek a párosnak. Hobbizni jó akár a Darktable, akár egyszerűbb esetekre a RawThreapee önmagában, de nekem sokkal körülményesebbek és "butábbak" a számomra elfogadhatónál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott a pont. És ha netán emellé videóvágásra adod a fejed, akkor előbb utóbb eljutsz oda, hogy veszel egy mac-et. Voltak linuxos éveim, de tényleg egy kínlódás LR+PS, Final cuthoz képest.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Videóra nekem a Davinci Resolve vált be, de azt is inkább Windows-on használom. Bár ennek tökéletes és egyenértékű a Linux verziója, az alap verzió valami licenc okokból nem tud Linux-on MP4-gyel dolgozni, így mindig oda-vissza konvertálni kellett valami egyéb támogatott formátumba/ból. Emiatt ott is visszatértem a Windows-on való futtatásra (a Studio verzióban nincs ilyen korlát, de annyi videót nem szerkesztek, hogy szükségem lenne a megvásárlására).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fujifilm FinePix S5600-zal kezdtem a digitális fotózást, aztán Nikon D5000 (a Nikont már megbántam). Először csak jpg formátum, aztán vegyesen. Egy alkalommal rossz fényviszonyok mellett kellett fényképeznem és sehogy sem tudtam az elvárt minőséget kihozni a jpg fájlból és akkor a raw (jelen esetben NEF) kihúzott abból a bizonyosból. Onnantól kezdve, szinte csak raw (NEF). A feldolgozáshoz Darktable, Rawtherapee programokat használom vegyesen, aztán utómunka a GIMP-pel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem titok, miért bántad meg a Nikont?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem titok, az autófókusz rendszere miatt. Ameddig a kit objektíveket használtam nem volt semmi gond, mert f3,5 volt a legszűkebb rekesz. Aztán vettem egy 35mm/f1,8G és 50mm/f1,8G objektívet és vége volt az örömnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miben volt vége? Pontatlan és/vagy lassú volt? Mondjuk a D5000-rel pont rászaladtál, mert nincs benne AF fine tune opció, hogy kalibráld az objektívhez...statikus témánál ilyenkor marad a Live view és a CDAF élességállítás, ami lassú, de baromi pontos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontatlan volt, a tárgy előtt, vagy mögött volt a fókusz. A kontraszt alapú élességállítás valóban pontos, de egyrészt idő kivárni, másrészt nem azért vettem tükrös gépet, hogy a hátsó - amúgy nem nagy felbontású - képernyőjét nézegessem. Ez van. Amúgy DSLR esetén nem vázat vesz az ember, hanem rendszert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy DSLR esetén nem vázat vesz az ember, hanem rendszert.
Ez csak akkor igaz, ha van (vagy tervezel) több, drága objektíved.
A D5000 eleve egy eröltetett (occósított) kategória, azokat kb megveszed kit-ben, aztán 3-4 év múlva (ha még mindig érdekel a fotózás) lecseréled az egészet egy újabb modellre. :)
A 7000-es sorozat már sokkal jobb választás - amatőr fotósként.
csak úgy 'fotózgatni' egy DSLR - ma már - egyátalán nem jön szóba szerintem..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont most jöhet szóba igazán, hiszen eléggé lementek a jó DSLR-ek árai, lásd D750, 5DIII, D500, stb., jó objektív meg van dögivel hozzájuk, szintén jó áron. Ha a "csak úgy fotózgatók" alatt azt érted, akik azért vettek DSLR-t, mert az a fényképezőgép a köztudomás szerint, de semmi közük a fotózáshoz és áttértek mobilra inkább, akkor igazad van :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor igazad van :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még, jó, hogy lementek, hiszen kifuttatják a DSLR meg F mount vonalat. 2 éve próbálok megszabadulni a hosszú évek alatt gyűjtögetett objektívektől, elég nehezen mennek el, már csak ezek maradtak: Nikkor AF-S 70-200mm f/4G ED VR és Sigma 10-20mm f/3.5 EX DC HSM
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor bizony nem jó áron adod őket, mert pörög a piac továbbra is. Azt a korai, 10 éves Sigmát én sem venném meg szívesen… A prémium F objektívek viszont sokáig fognak még menni az olyanok miatt, mint én :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vevői oldalról lehet úgy érzed, hogy pörög a piac mert mindenki szabadulni akar a kifutó cuccoktól
ha a piaci ár feléért adnám, akkor elmenne 1 nap alatt, de akkor inkább odaadom ingyen a fotószakkörnek
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kizárólag vásárló vagyok ;) Nem csak eladó eszközök vannak, hanem eladott eszközök is, utóbbi alapján mondtam véleményt. Meglepetésre nem egyedül a “kifutó” cuccok pörögnek, hanem az erősen “temetett” más rendszerek is.
Egy hétnél tovább kevés dolgot árulok/árultam, mégsem érzem úgy, hogy aprópénzre váltottam. 50-60 % körül megy a használt, jó állapotú, nem garanciális, dobozos, hacsak nem abszolút hiánycikk és van rá igény (egyik portékád sem az). Szóval ez alapján (és ha nem találsz valami verebet) már adhatod is a szakkörnek :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bármely gépváz és/vagy objektív (ha nem adaptált vintage, bár szigorúan véve akkor is) esetén rendszert is vásárolsz, így-vagy úgy :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdemesebb szervizben kalibráltatni, ha kell. Ez a fine tune egy elég ideiglenes megoldás. Befolyásolja a fénymérést is. Ezt az opciót a nem saját márkás objektívekre "fejlesztették". Sigma, Tamron, Tokina...stb
Karesz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gyári szervizben csupán annyit csinálnak, hogy gyári szóráson belüliséget ellenőriznek, megpróbálják egy golden standardhoz igazítani. A finomhangolás rendkívül hatékony és fontos MINDEN objektívnél és váznál. Elenyésző esetben nem kellett finomhangolni a kezem között járt vázakat és objektíveket, egyszerűen a DSLR rendszer magában hordozza ezt a kényszert. Nem csak 3rd party cuccok miatt került bele egyes vázakba, ez tévedés. Nem befolyásolja a fénymérést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit késve, de nem felejtve a témát. A gyári szervízben az adott objektívvel és gépvázzal precízebben állítják be az AF pontosságát ez a lehető legjobb megoldás.
Mivel a Nikon ismereteim szerint az élesség síkjában mér fényt ezért arra is hatással van a nem pontos fókusz.
Karesz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nikonnál kérdeztem rá élőben, hogy hogy csinálják: nincs igazi összehangolás, mindkettő eszközt gyári alapértékre állítják, onnantól pedig AFFT. Az ok szerintem egyszerű: ha nagyon eltekerik bármelyiket is, a következő objektívvel/vázzal full szopó lesz, lehet, hogy kiesik az AFFT -20-+20 sávjából, nem tudod otthon kalibrálni, mint mondjuk a Sigmát vagy Tamron dokkolóval.
Minden gépváz a beeső fény alapján mér fényt, akkor is megteszi, ha nincs fókusz, ergo nem az élesség síkja a lényeg, de akár AF ponthoz is köthető a fénymérés igény szerint. Egy front- vagy backfocus esetében, gyújtó- és tárgytávolságtól függően centiméter-milliméter skálán mozgunk, elhanyagolható a fénymérés különbsége. Ha végtelenre állított objektívvel közelpontot fotózol, na akkor lesz különbség, de az más kávéház.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nikonnál kérdeztem rá élőben...
Akkor egy helyről tudunk mást-mást ? :)
Valóban az alapesetben a fénymérés beeső féynmérés.
Erről beszélek én:
- Mátrix mérés: A fényképezőgép a kép széles területén végez fénymérést, és a tónuseloszlásnak, a színnek, a kompozíciónak, valamint – G, E vagy D típusú objektív esetében – a távolság információnak megfelelően állítja be az expozíciót (3D színes mátrixmérés III; egyéb CPU objektívekkel a fényképezőgép színes mátrixmérés III-at használ, mely nem tartalmaz 3D távolság információt).
- És szerintem erről te:
Középre súlyozott mérés: A fényképezőgép az egész képen elvégzi a fénymérést, de a középső területre helyezi a legnagyobb súlyt (a keresős fényképezés során alkalmazott terület méretét megadhatja a Egyéni beállításban
(Középre súlyoz. mérőmező),. Klasszikus fénymérés portrékhoz; használata akkor ajánlott, ha 1-szeresnél nagyobb expozíciós tényezőjű (szűrőtényezőjű) szűrőket használ.
Karesz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alapulvéve, hogy kit és mikor kérdez az ember, lehet eltérés a tapasztalatokban. :)
Nem arról beszéltem, hanem általánosan a fénymérésről és arról, hogy néhány centiméter vagy milliméter eltérés az esetek túlnyomó részében (értsd: esetlegesen néhány extrém helyzetet leszámítva) szignifikáns fénymérési különbséget nem okoz, nyugodtan lehet otthon kalibrálni (szakszerűen).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(RAF, Windows) Rawtherapee, Gimp
Mindig elégedetlen voltam (zajszűrés, élesítés, white balance) a gyári jpg (Fujifilm) kidolgozással.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy kíváncsi lennék, milyen Fuji? Egy ideje szemezek az X-T szériával, és a legtöbb helyen (dpreview, imaging-resource, stb.) dicsérik az "off-camera JPEG" minőségét. Ugyanakkor mindig vannak akik morognak a nem-bayer mintás szenzor miatt (ami mások szerint inkább előny kéne legyen).
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ex-T20 tulaj vagyok. Kib*szott jó kis gép (D750-ek és egy GX80 mellett volt játszós), ezer személyreszabható gombbal és tekerőgombbal. Saját fekete-fehér JPEG beállítással fotóztam (keresőkép miatt, komponáláskor látod az eredményt), de egyébként általánosan marha jók a Fujifilm JPEG-ek. Jópárszor volt olyan, hogy egy-az-egyben a gyári JPEG-et vagy annak enyhén módosított változatát adtam át a megrendelőnek vagy barátoknak. DR Auto mellett gyönyörűen balanszírozza a dinamikát, a szimulációk pedig rengeteg lehetőséget tartogatnak. Nikon Z 6-ra cseréltem, amin szintúgy a Fujifilmhez nagyon hasonló ff JPEG beállításokat használok.
Az a morgás inkább nyafogás, főleg Lr alatt :D Amúgy semmi gond a mintával, csak néha máshogy kell bánni vele, mást és máshogyan tolerál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
X-T30-am van és a leggyakrabban 16-80 f4 van fent és csatlakozni tudok azokhoz akik szerint a gépből kiesett jpg is durván jó. Rengeteg filmszimulációs recept elérhető a neten és gyakorlatilag olyan színvilágot keversz ki amilyet csak akarsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na ha már off, akkor legyen kövér. A 16-80-asnak mennyire vagy elégedett az élességével? Különösen a kép szélei és sarkok környékén. Az egyik dolog ami visszatartott a Fuji-tól az pont az X-bayonetes nagyobb átfogású zoom objektívek szűkös választéka, és nem túl kedvező review-k a 18-135 és a 16-80 képminőségéről. Képeket megnézve tényleg az az érzésem, hogy ezt a szintet a jobb bridge gépek is hozzák (most szigorúan az objektívről beszélek, nyilván minden egyéb szempontból egy APS-C gép köröket fut egy bridge körül). Szerencsére úgy látom változóban van a helyzet, kezdenek végre 3rd party obik megjönni X-re. Pl a Tamron 17-70 látszólag egész jó előrelépés a Fuji 16-80-hoz képest, bár ennek is megvannak a maga bajai (pl az a brutális blue fringing, de ilyen jellegű hibát a rawtherapee elég simán el szokta tűntetni).
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vásárlás előtt pont a 18-135 és a 16-80 között gondolkodtam, és én is sokat olvastam arról h a 18-135 az kb 90mm felett elég tré minőségű. Aztán az alul nagyobb látószög miatt lett a 16-80. Amire/amennyit használom nekem elég, minimálisan utómunkázni elvétve 1-2x szoktam csak. Meg az időhiány miatt sajnos én vagyok ebben a rendszerben a szűk keresztmetszet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
X30 és XT-20 van nekem.
Az X30 egy kis ékszer - amíg van jó fény, addig az is tök jó, bár a mai jobb telók kamerájának a (erősen feldolgozott) kimenete már veri. Mondjuk az igazi zoomoptika által "készített" háttérmosoda azért még mindig sokkal kellemesebb és természetesebb ezzel.
Az XT-20-nak nagyszerű a képminősége, már elfogadható az autófókusza - na egészen azért nem olyan, mint a kor- és kategóriatárs dslr gépeké, és a színekkel bizonyos szituációkban eléggé mellé lő.
A filmszimulációkkal kapcsolatban én lehetek az egyetlen helikopter a világon, de én azokat össze-vissza színekkel, túlzott kontraszttal - természetellenesnek látom. A fekete-fehéreket se találom megfelelőnek. Ez van. :)
Egyébként letölthető egy filmsim pack rawtherapee-hoz, amivel lehet hasonlót gyártani azzal is, de soha nem tudtam még 100% erősséggel ráereszteni a képeimre ezeket.
Azért kezdtem el a rawtherapee-val foglalkozni, mert az az xtrans raw formátumot már a kezdetektől jól nyitja, ellenben a LR évekig gyengébb (szar élesség) volt (?) - most nem tudom milyen, nem is érdekel. Örülök, hogy van jó ingyenes alternatíva. Az élesség, zajszűrés tekintetében inkább csak megmosolyogtató amit a váz bír csinálni. A rawtherapee-ban ezekre elég durva képességű eszközök vannak (főleg mióta vannak waveletek), amelyekkel én számomra sokkal jobban tetsző eredményt tudok elérni. A legtöbb kép amúgy néhány gombnyomás csak a bejáratott profiljaim mellett.
Ha nagyon kell valami spec plussz (részletekbe menő, precízebb színkorrekció, dodge&burn, stb) akkor Gimp. Ehhez kellett mondjuk egy Udemy tanfolyam 10 dolcsiért, de megérte. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem vagy helikopter, azt kell eldönteni, hogy kifejezőeszköz vagy archiváló eszköz számodra a fényképezőgép. Másrészt a te biológiai jelfogó és jelfeldolgozó rendszered teljesen egyedi, mint ahogyan mindenki másé is, a te valóságodnak nem megfelelőek azok a színek, amiket a hardveres feldolgozás végén észlelsz :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
No igen, pont nemrég volt a dpreview-n amikor összehasonlították a filmszimulációs módot azzal a tényleges filmmel, amit szimulálni hivatott. Nem sok köze volt hozzá.
Az X30-at meg elsőnek X-T30-nak gondoltam, és csodálkoztam milyen telefon lehet, ami azt képes megverni. :) Aztán megnéztem, ez egy kisszenzoros gép 2014-ből, így végülis sokmindenben van ráció amit írsz.
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
NR -4, Sh -1, Auto és meg is vagy X-Trans III-on a fentiekkel, a többi változót is szuperül lehet finomhangolni :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem pontosabb lett volna a " Nincs ilyen fényképezőgépem." helyett egy kibővített "(vagy nem tudok róla)" beállítás. Pl. az én gépem (Fuji Finepix S9400W) a gyári doksik szerint nem tud RAW módot, oszt közben mégis. Ezzel együtt én csak teszt kedvéért játszottam a RAW módjával, se tudásom se időm a kézi utómunkákhoz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha már itt összegyűltek hozzáértők, egy projektben Nikon Z7 és Z7II gépeket használunk.
Az egyik Nikon Z7-es ezt mondja (RAW-ra akarom állítani):
./gphoto2 --set-config=/main/capturesettings/imagequality=7
*** Error ***
The property 'Image Quality' / 0x5004 was not set (0x200f: PTP Access Denied)
+ képkészítésnél is hibát dob (amit egyébként a gphoto2 ignorál, a mi kódunkba is bele kellett tenni ugyanezt).
Az összes többi ugyanilyen gép simán működik. Firmware update, factory reset megvolt. Van esetleg ötlet? Lehet, hogy HW hiba?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sziasztok!
D7500 + 24mm-35mm f2.0 Sigma Art + 35mm fix f1.4 Sigma Art. + Nikorr 18-300mm + Nikorr 50mm f1.8 fix. Max sport események alkalmával használok jpg-t. (Sokkal gyorsabb kártyára írni.)
Sajnálom... 20 éve használok linuxot, Mindenre !!! Az elmúlt pár éveben, fotóztam assisztensként pár esküvőt is.. Rá kellett jönnöm, hogy a linuxos szoftverek (nehéz ezt kimondanom.) alkalmatlanok a gyors, minőségi retusra.
Lightroom, Photoshop mindent visz.
Fotó rendezésre, taggalésre, keresésre 10 éve Digikam.
És lehet, hogy egy darktable-el hasonló eredményeket lehet elérni. Bár az új 2023-as lightroom-ot látva erősen kétlem. Sokkal több, soha meg nem térülő idő.
És bocsi!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nikkor lesz az :) A probléma az OS nyershívókkal (darktable, RT, stb.), hogy minden egyes módosítás vagy épp mozdítás után újra és újra legenerálják a képet és ez így bitang lassú.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
CHDK általi RAW-ba mentek, majd RawTherapee
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni