VR headsetem ...

Címkék

Minap felmerült, hogy vajon a HUP felhasználók hogy állnak a VR-al? Lássuk hát! :)

van és rendszeressen használom.
2% (26 szavazat)
van, de ritkán használom.
6% (62 szavazat)
volt, de továbbadtam rajta.
2% (22 szavazat)
nincs, de szeretnék.
17% (191 szavazat)
nincs, és nem is szeretnék.
24% (261 szavazat)
sosem volt, jelenleg sincs és nem is szeretnék.
49% (536 szavazat)
Összes szavazat: 1098

Hozzászólások

Nincs

Nem is volt

Nem is lesz

Ez lesz az a technologia, amihez en mar a huszas eveimben is tul boomer voltam, hogy egyaltalan erdekeljen

Egyszeruen tenykent kezelem, hogy soha semmi nem fog ra kijonni, ami szorakoztatobb, mint a 90-es evek jatekai

Nincs, nem is volt, de egyszer próbáltam valami hasonlót.
Nagyon valószínű, hogy sohasem lesz.

Én a Star Trek Voyager holofedélzetére vágyom, nem ilyen viselhető kiegészítőkre! :)

Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Voltam pár éve ilyen VRCafé-ban, belerohadt az arcom.

Emiatt nem tervezem a közeljövőben újrapróbálni, ha csak nem jön valami érdekes.

Egy időben filóztam rajta hogy lesz, aztán munkatársaknak hála sikerült kipróbálni a PS-VR-t (még ps4 pro-val) illetve egy combosabb PC-vel valamelyik VR headsetet is egy kis half life alyx-al. Nem rossz, jópofa, de ha lehet választani a VR élmény és a kanapéról lefolyva nyomni a konzolt akkor inkább az utóbbit tartom pihentetőbbnek és összességében jobb élménynek.

Jó cucc de nem nekem való, talán majd a jövőben ha fejlődik a technika akkor engem is beszippant.

Akkor már inkább FPV forgó és/vagy merevszárnyú modellekkel. 'Kicsit' jobb a fizikája .)

szeressen a rend :(

"Normális ember már nem kommentel sehol." (c) Poli

Még jó, hogy kibővítettem az opciókat a "sosem volt, jelenleg sincs és nem is szeretnék"-kel.

trey @ gépház

Az én magánvéleményem, (kipróbálva pár ilyet, meg vault51-ben beatsaber  versenyezve 20 percig, + újabban IOT eszközökkel magamnak mókából/hobbiból fejlesztek okos szemüvegeket tehát éppen benne vagyok az ilyesmikben amatőr szinten) hogy jelenleg a technológia úgy, hogy értelme is legyen, marha drága és angyon sokszor felesleges. A jelenlegi megoldásokkal és (ne legyek off) a meta eszközével az a baj, hogy K. nagy!

A vr sisakok teljesen életképtelenek napi szinten, mert nehéz, nagy, és teljeséggel életszerűtlen, hogy ezzel utazz, ülj a budira, bármit csinálj. Ezek arra valók, hogy feltedd a fejedre akkor és és azért, hogy az adott tevékenységet célzottan műveld. Hazamész és most tudod, hogy a metaverzumba akarsz menni, és bekapcsolod mintha játszani akarnál mondjuk a konzolodon.  Ez egy darabig marha jó, de a user bent tartókzodási idejét is borzasztóan lerövidíti, ha tömegek akarnának is ilyet üzletileg nem jó ötlet az a technológia ami max napi 1-2 ürát fogod használni. Nyilván lesz egy olyan elszánt réteg is aki a villamoson is ezt akarja majd viselni, de ez sem lesz komoly vásárlóerő mennyiség. Ez az egész lokalizált/eseti felhasználsú cucc. Ráadásul céleszköz! Ez erre való és csoki.

Namost a tapasztalás az, hogy üzletileg sikeres az a technológia ami elfér a zsebedben, értelmes áron van, és sok funkciós. Én az eredeti elképzeléshez leginkább közelííő eszköz megoldást egy sima vastagabb napszemüveg méretben látom, ami gyakorlatilag egy full android, mehetnek rajta az appjaid (face is), látod a telefon értesítéseket, stb.... ezzel már lehet jönni menni, lehet mindent is csinálni, és ha még annyira elvetmült is vagy, hogy a budira is ezzel akarsz menni, megoldható. (szemüvegesek is ülnek be rá ugyanis :D ) 

Tehát:

- Minél kisebb

- minél könyebb

- minél olcsóbb

- minél több funkciósabb (gyakorlatilag egy okosteló szintű funkcionalitás)

Eleve halálra ítélt dolog egy böhöm nehéz monstrumot gyártani jó drágán, céleszközként egy dologra, szar grafikával, és azt várni tőle, hogy tömegtermék lesz. Sosem lesz az, és akiknek bejönne azok is este 18-20 óra között egy hónapban párszor mert amúgy a napirendjében nem fér bele.

-42-

Amit írsz, a mostanra igaz. De nézzük úgy, hogy ez az első lépcsőfok. 
A mobiltelefonok sem ekkorák voltak hajdanán, hanem akkorák mint egy féltégla. Akkor is biztos sokan mondták azt, hogy nekik majd akkor kell ha elfér a farmerzsebükben. És mára már el is fér. De hát azt is el kellet kezdeni valahol. Szerintem néhány év és a VR fejesek is fele akkorák lesznek mint most. Később pedig még kisebbek. De hát valahol el kell kezdeni fejleszteni a technológiát.

Szerintem meg már tegnap sem volt igaz, mert ha rákeresel a smartglass -ra, láthatod  milyen napszemüveg méretű termékek is vannak már, sőt legújabban a lenovo is kijött egy ilyennel ami a géped képernyőjét hivatott így megjeleníteni. Maga a hw része létező dolog olyan méretben amilyenben írom, sőt a világ naposabb felén fiatal srácok szórakoznak pi zero+2db flcos (magyar tárcának elég drága) képernyőkkel diy cuccokat összehozni fele akkora méretben mint a metás sisak. Nyilván az homemade, úgy is néz ki, de még az is  kisebb mint a metás. Én őszintén nem tudom elképzelni mire baxták el ezt a tengernyi zsét :D 

-42-

Azért a 20 évvel ezelőtti VR-tól az emberek nagy része minimum behányt volna. Azzal a minőséggel, FPS számmal garantált volt a motion sickness.
Egy jó VR élményhez, ami még jól is néz ki, ahhoz kell legalább egy RTX 20xx kártya.
De ha csak a standalone fejeseket nézzük, azokban is csak néhány éve létezik az a chip (Quest 2-ben a Snapdragon XR2), ami kellően erős ahhoz, hogy jól fussanak a rá optimalizált tartalmak. De még mindig kevesek hozzá, ezért a standalone játékok minősége lejjebb van húzva.

Szóval mondhatjuk, hogy most vagyunk hardveresen azon a szinten, hogy lehet használható headseteket gyártani tömegcélra. 
Illetve a Meta (leánykori nevén Facebook) volt az első, aki előrukkolt megfizethető árú fejesekkel, még 20 éve max. egy nagyon szűk réteg engedhette volna meg magának. De még nem is kell annyi évet visszamenni... 
Arról nem is beszélve, hogy azokhoz komplett bázisállomást kellet kiépíteni a szobában, körbe kábelezni azt.
Ahhoz képet, ma csak felpattintod és go. 

Tekintsük inkább úgy, hogy a 20 éves állapot volt a földszint, és most ráléptünk az első lépcsőfokra, amire már sokan ráléphetnek. De persze, nyilván magas még az emelet :)

Pont ezek miatt ódzkodok tőle. Egyrészt elég drágák a VR setek, másrészt erős videókártya is kell a kihajtására, plusz az se biztos, hogy nem hánynék be tőle. Kipróbálni még nem tudtam sehol, lehet hogy tényleg jó pedig, de így a látatlanban nem vernék rá el csak kedvtelésből meg kipróbálásból sok pénzt. Itt a UK-ben még ilyen boltokat, bemutatós helyeket sem láttam, ahol ki lehetne próbálni. Látatlanban, online rendelésnél lenne ott az elállás, de az is rohadt szopó, kiszállítás vagy visszaküldés alatt megsérül a cucc, bizonygatni, stb.. Nem vállalnám így be.

Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”

Értem én, értem én, csak már a 20 évvel ezelőtti VR élményről is az volt a mondás, hogy most már mindjárt ez lesz mindenhol. Értem én, hogy néhány dolog ki lett csiszolva, meg most már elérhetőbb köznépnek, de őszintén szólva én azt látom, hogy alapvetően még mindig ugyanott vagyunk, csak mostmár nagyon elvágólag áll a szar a sarokban, nem csak úgy odabaszva középre :) Lehet, hogy ez az első lépcsőfok már, csak felmászni az eiffel toronyra kell. Az kurvasok lépcső, és rengetegen megvannak anélkül, hogy fel akarnának menni a tetejére :)

Meg tényleg szerintem kevésbé érdekel ez valójában széles rétegeket, mint téged. Én is rendes kiskocka voltam, most egész konrétan az van, hogy kaptam kölcsön unokabátyámtól quest2-t (aki lelkes volt, kurvajó, próbáld ki). Kipróbáltam, jó, jó. Szerintem vagy 3 hónapja van a szekrénybe téve, a gazdájának is nagyon hiányzik.

A dolog nyitja abban rejlik, hogy kinek hol húzódik az a határ ami már neki belefér, kényelmes, kompromisszummentes. Neked pl. teljesen máshol, de ez nem jelenti azt hogy a 20 éve létezett VR minősége, kényelme, élménye megegyezik a mostanival, egyszerűen csak a te szemszögedből nézve ugyanúgy nem megfelelő.

Saját példa: a 20 évvel ezelőtti nem felelt meg, a 7 évvel ezelőtti nem felelt meg (Oculus Rift - megvettem, kipróbáltam, eladtam, szóval nem a levegőbe beszélek). A mostani már megfelel. Látom miben lehetne jobb, de ez már az a szint, ami tökéletesen használható, számomra.

Ettől még persze maximálisan igaz az az állítás, hogy nem túl nagy az a réteg akit érdekel, de azért itt sokan ezt nullának, vagy valami egészen nevetségesen kicsinek, elhanyagolhatónak veszik, és ledegradálják. Egy 25 milliárd USD-s piac esetén én azért nem lennék ennyire szigorú. Vélhetően a VR mindig is meg fog maradni rétegterméknek, de rengeteg ilyen van a világban, kezdve a high-end zenerajongóktól a RC modellekig, vagy nem is tudom mit sorolhatnék még ide, de lenne pár ezer hasonló példa még biztosan. Ezek a piacok tök jól elvannak, sokan megélnek belőle, sokan jól szórakoznak vele, mégsem elvárás hogy minden háztartásban jelen legyenek, a VR-nál meg valahogy az, és amikor nem sikerül neki, akkor a kívülállók eldöntik, hogy ez egy nulla, meghalt, kész, vége (főleg ha nekik semmi szükségük rá, és teljesen érdektelen a számukra).

Persze (hogy a példánál maradjunk) egy távirányítós autót sose fognak egy kalap alá venni egy PS5-el, vagy egy Xbox-al, a VR-t meg igen, mert ugyanazt a gaming igényt szolgálja ki (közben meg a fenét ugyanazt...), így egy ilyen vitában eleve örök vesztes lesz.

Nyilván értem én, csak úgy látom, hogy a "fanboyok" azóta mondják, hogy ez most már mindenhova be fog törni mindjárt, és nem látom, hogy ez történne. Leginkább azért, mert lényegét tekintve nem változott, csak most már kitaláltuk, hogy hogy nem "rúgod fel közbe a macskát" (értsd jól), szóval alapvetően ugyanarra jó még mint anno.

Ettől még nem haszontalan, szerintem ez teljesen jó lesz egy csomó réteg dologra (pl mindenféle tervezésnél, belsőépítészetnél, ilyeneknél csomó potenciál van benne), de nem, ezzel az iránnyal sose fogja kiváltani a ... hát, kb a semmitse. Plusz egy szereplő.

Mint ahogy a konzolok sem váltják ki a PC-t, azok is egy réteg cucc, de van akinek pont annyi kell amennyit azok adnak. Nem kell hogy bármit kiváltson, inkább egy pluszt kell adjon. 
Ha a föld lakosságát nézzük, akkor a konzol felhasználók száma csak egy csepp a tengerben, de mégis óriási szám ha számszerűsítjük őket. Valahol itt lesz majd a VR is valószínűleg. 

A VR egyre kiforrottabb lesz, egyre kisebb lesz, és remélhetőleg egyre olcsóbb lesz. És már jelen van a használt piacon is, ami még inkább segíti az elterjedését. 

Ugyan nincsenek számaim, de érzésre a PCs és konzolos gamer piac összevethető méretű. Nem hiszem, hogy középtávon ez a VR technika  megközelítené mondjuk a konzolok elterjedtségét.

(Egyébként meg ha a vr nem ugyanaz mint a konzol, akkor a konzol se ugyanaz, mint a PC)

Nem tudom, én még egy ilyen fanboyal se találkoztam. Sem itt, se VR-os topicokban. Miért érdekelne bárkit is, hogy másnak van e, vagy lesz e? Az a lényeg, hogy nálam működjön, legyen rá tartalom, felhasználó vagyok, nem sales vagy marketinges a Metanal. Tudom, a kettő összefügg, de akkor se végzek ilyen elemzéseket, és nem onnét közelítem meg, hogy ha a szomszéd bácsinak is lesz végre, akkor talán kijön a HL Alyx 2.

Abban biztos vagyok, hogy a Metanak vagy a Valvenak vannak ilyen PR emberei, elemzői, akik ilyesmiket írnak cikkekben, interjúkban, de hát ezek a tökömet sem érdeklik (mint ahogy más VR usert sem), nem olvasok ilyeneket. Engem az érdekel hogy a jelenlegi termékek mit tudnak, és milyen tartalom van rájuk. Ebben nagy fejlődést látok, ha csak 5 évet nézek vissza, már akkor is.

Ja, nem akarom én tőled elvenni, élvezd nyugodtan, semmi baj nincs ezzel, virágozzék 100 virág, alkalomadtán én se szaladok el ilyesmi elől, nyilván elhiszem, hogy a nagy többséget hidegen hagyja, csak innen kintről ez szokott látszani madártávlatból. Ja, nyilván a mindenféle iparági szakértő szájából elsősorban (bár azért láttam én már hittérítőt is eleget, mint általában a kisebbségi csoportoknál itt is látszik a bias, nézd meg itt is azért Blint az elődtopicban előadta, hogy hát ő már ezzel is edz. Aztán kiderült, hogy... hát nem :) )

Szerintem minden tekinthető edzésnek amivel az ember rendszeres testmozgást végez és azzal még alakot is formál, vagy izmot erősít. 
Próbáltad a Beat Sabert expert fokozaton? Kezdetben 10 perc játék után is olyan izomlázad lesz, hogy másnap a kévésbögrét sem bírod felemelni!
Nekem kb. 1 hónap volt, mire jól is ment és nem akartam meghalni fél óra után. 
Ma már akár 1 órát is tudok BS-ezni, de még mindig akad olyan map totál lefáraszt 5 perc alatt.
Sőt, olyannyira edzés, hogy ajánlott bemelegíteni előtte mint akár egy súlyemelés előtt, vagy  karod bánja. 

De ha nagyon zavar az edzés kifejezés, akkor nevezzük fitnesznek! :)

+1 tulképpen magamnak vettem, de már ott tartunk, hogy az asszony többet használja mint én. A teljes kardió edzését áthelyezte Beatsaber alapokra. Heti 3-5 alkalommal lenyom 30-60 percet, bemelegít előtte, edzőcuccot vesz fel, expert és hard mode a minimum. Nem azért mert VR fan, sőt... teljesen analfabéta az ilyesmihez. Csak megmutattam neki, és beszippantotta, hogy zenére tud kardozni, és közben ugyanannyi kalóriát (vagy többet) éget el, mint egy unalmasabb edzéssel :)

Hívd ahogy akarod :) Fölös még egy kört lefutni vele, csak arra a jelenségre akartam felhívni a figyelmet (bár sikerült megint elég ostobán fogalmaznom), hogy bár nem szeretnéd azt mondani, hogy ez mindenre is jó, de azért az is neked, mint "fanboynak" a szájából úgy kezdődött, hog napi szinten használom edzésre. Amibe én -- és lehet, hogy ez csak az én fülem -- erősen belehallja hát ez már edzésre is jó. Miközben pusztán arról van szó, hogy van egy ritmusjáték, amiben meg lehet izzadni.

Nagyon sok apró aspektus akadályozza a VR terjedését:

* a CPU gyorsulás nem volt olyan mértékű, mint számítani lehetett, kicsit megtorpant. A VR-hoz sokkal kisebb latency kell ahhoz, hogy élvezhető legyen (állítólag), amit technikailag valóban nehéz elérni. A mai napig komolyabb gép kellene hozzá mint sima játékokhoz.

*a legtöbb embernek nincsen felszabadítható 25 négyzetmétere, illetve vakon beleugrani ekkora befektetésbe nem esik jól.

* PC vagy konzol játékot simán láthatod a szomszédnál és megkívánhatod. A VR-ba viszont be kell öltözni, meg nincsen osztott képernyős mód sem. A vége az, hogy nem lehet együtt játszani a szomszédnál, vagy csak nézni ahogy játszik. Tehát a kapu drogot sem kapja meg a legtöbb ember, hogy aztán már vágyjon rá.

Erős GPU kell hozzá, mert itt mindkét szem számára két eltérő szemszögből kell lerenderelni a grafikát. És az FPS szám is nagyon fontos. Még minoron a szemnek elég a 30 FPS, itt legalább 72 kell, hogy ne legyén rosszul tőle. Fejestől függően legalább fullHD felbontásban, 72FPS-el kell renderelni két képet. 
Na ez az amit a technológia már lehetővé tesz standalon VR fejeseken is. Persze szolidabb grafikával mint PCVR-nál. 

25 négyzetméter azért nem kell hozzá! :) Én is kb 5-ön használom és teljesen kényelmes így is. 
De a legtöbb játék felvan készítve arra, hogy egyhelyben ülsz, vagy állsz és úgy is használhatod. 

Igen, ezért kellenének olyan üzletek ahol ki van állítva, ki lehet próbálni, mint egy telefont bármelyik mobil üzletben. 

"vagy csak nézni ahogy játszik."

ha jonnek hozzam kiprobalni, ugy allitom be, hogy bekapcsolom az android tv-t, arra tudja streamelni a kepet es megjelenitem a tv-n (telora is tudja streamelni, csak ott kicsi a kepernyo)

igy aki nem jatszik, meg latja mit csinal a masik.

neked aztan fura humorod van...

Nincs ilyenem. Venni se tervezek. Bár ki tudja, ha valahol ki tudnám próbálni és meggyőzne, hogy milyen fainos, akkor nem zárkóznék el attól, hogy később vegyek egyet.

Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”

Rossz tartalmakat néztek. Játszani én sem mindig szeretem/bírom, de például egzotikus külföldi múzeum bejárásra tök jó. 360 fokos videó nézésre is. Meglepő módon kapás lövés gyakorlásra is. 

Van, Quest2, jó. Sokat dob rajta, hogy önmagában is működik, nem kell hozzá semmi más.

Önállótlan VR headsetet nem vennék - bár szoktam néha PC-n is játszani vele.

Amire jó: apró ügyességi játékok, szimulátorok, ahol egy helyben ülsz.
Amire nem jó: csaknem minden más, amivel a VR-t még el akarják adni :)

“Any book worth banning is a book worth reading.”

Kaptam kölcsön, nem volt rossz, de az első időben 1-2 perc alatt kikészültem tőle. A végén már 10 percet bírtam, de visszaadtam.

Még jó, hogy a metaverse a jövő pinája.

Szerkesztve: 2022. 11. 11., p – 12:00

Ha beleáll a földbe az egész, és csak a Half Life: Alyx (legnagyobb játékélményem az életben, pedig nem most kezdtem) marad meg belőle mint emlék, akkor én már megvagyok. Quest2 egyébként, és igen, ez már kényelmes, vezeték nélküli, akkus/wifis. Pörögtem, ugráltam, vetődtem, kúsztam, gránátot dobáltam, fostam a headcrabektől. Mindezt a nappaliban, miközben a PC a másik szobában volt. Szerintem ez már közel tökéletes élmény így, csak kár, hogy a többi játék amit felsorolnék még, azok az Alyx közelében sincsenek. Ha több ilyen minőségű tartalom lenne rá, gyakrabban kerülne elő.

Szerkesztve: 2022. 11. 11., p – 12:12

Rendes nincs, pedig egy Half Life Alyx-et végigjátszanék szívesen.

Volt a korábbi telefonomhoz VR headset adapter, amit ajándékba adtak a telefonhoz. Kipróbáltam. Maga a kép meg a nézelődés jó volt, viszont semmi értelmes tartalom nem volt elérhető hozzá (volt egy Cirque du Soleil előadás részlet, 1-2 perc, amit meg lehetett nézni, a maradékra nem is emlékszem, annyira érdektelen trágya volt), a telefon meg melegedett és zabálta az akkut. Használtam talán 2-3 alkalommal, aztán elraktam és 4 évig elő se vettem. Miután a telefon összetört, a VR adaptert eladtam.

Tanulság? Tartalom nélkül semmit se ér. Ha lett volna értelmes tartalom, pl. autó vagy repülő szimulátor játékok, amik támogatják, valószínű használtam volna.

Szerk: Illetve amit még értékelnék tartalom, az olyan történelmi helyek bejárása, amik elpusztultak / megváltoztak / nem elérhetőek halandóknak. Pl. Róma a római korban, vagy bármi vár, város, templom, stb. sok évvel ezelőtti állapotában. A nemzetközi űrállomás belseje. Star-Trek v. Star Wars űrhajók, űrállomások belseje vagy városok / épületek. Esetleg megnéznék érdekes helyeken felvett rendes hosszúságú 360 fokos videókat. Egy szafarin végigvezető autó utasaként. Őserdőben hajókázni az Amazonas egyik mellékfolyóján. Stb.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

A VR sisakosok száma egybeesik az egykori Kinect tulajok számával. :D

trey @ gépház

A VR amúgy tudja ugyanazt hozni mint egy Kinect. Sőt, még jobban is. Akár minden újperced mozgását letudja képezni a virtuális térbe. És lehet olyan VR setet venni, amit plusz szenzorokkal az egész ember mozgását leképezi VR-ba. 
Na de a VR sokkal több lehetőséget kínál mint a Kinect. Ott egy statikus helyen mozogtál (szoba), itt pedig végtelen mennyiségű helyen lehetsz és rengeteg mindent csinálhatsz. Mindent mait az életbe és még annál is többet és határok, megkötések (fizikai, környezeti, ...) nélkül.

Ez zárt pályán valóban poén, a forgalomban viszont szerencsére nem engedik ilyen módon az augmented realityt. Sőt, ha jól tudom van néhány gyártónak szélvédőre kivetített információja, de az eléggé szabályozott ahhoz, hogy ne zavarja a vezetőt és ne takarjon ki semmit maga elől.

Én használok kocsiban kis "hud" -ot, és kb egy mobil képernyő méretű kivetítésről van szó, amikor raktam be a kocsiba fél órát szórakoztam azzal, hogy hol nem fogja elvonni a figyelmemet, mert amúgy még ebben a méretben is életveszélyes tud lenni szerintem. Konkrétan rávonzza a szemet. Végül nekem a két ülés közötti középkonzol feletti szélvédő rész jött be, ahol még fél szemmel látom ha kell, de az útról nem rántja le a szememet. (szélvédő közepe, alul)

-42-

Nekem Lada Vesta-m van, és ilyesmit rendeltem hozzá aliról. (nem pont ugyanez) https://www.aliexpress.com/item/1005001890201884.html?spm=a2g0o.product… 

Egyszerű mint a faék, odb2 csati, és annyi. Azt érdemes tudni, hogy az enyémen kikapcsolhatatlanul csipog sebesség túllépéskor, így autópályán már 131-nél is zenélt, ezért meg kellett műtenem, és megölni benne a csipogóját :D  Remekül teszi a dolgát, szélvédő közepén, alul (közel rakva a szélvédőhöz) baromi hasznos jószág. Egyszer beállítod, hogy mit mutasson (sok adatot képes megjeleníteni) és kész :) Nekem bejött

-42-

Szerkesztve: 2022. 11. 11., p – 12:58

Egyszer-kétszer mindent ki kell próbálni (pl néptánc és VR játékok) de túl drágának és emberi természethez túl mesterséges és invaziv élménynek tartom a rendszeres használathoz. Inkább kanapé + TV én is.

Egy időben többször eszembejutott hogy kéne egy sisak és azzal elveszni a Skyrimben (első alkalom lett voln a játék) de aztán mindig elmaradt. A videók és beszámolók sem nyűgöztek le annyira, amit viseltem VR sisak próbából az sem. Személy szerint a VR-ben nem is látok nagy jövőt eltekintve néhány speciális felhasználástól (hullámvasúton vr sisakkal, vagy repülőgépszimulátorok). Ami inkább szerintem érdekes lehetne az az AR továbbgondolása, lövöldözős, stratégiai vagy akár kaland/szerepjátékokkal is. Érdekes lenne ha ez hozná vissza a játéktermihez hasonló világot, nagy épületben játszani lövöldözőset úgy, hogy a belső poziciónáló rendszer segítségével a sisak képes pontosan ráfesteni a képet ahova kell (nem úgy ugrálva mint a mai mobilos játékok, hogy néha nagyjából sem tudja hova kéne tenni az objektumokat).

A VR headsetek koze soroljuk a telefontartos headseteket is? Azokra gondolok, amikbe bele lehet rakni a telefont, van benne 2 lencse es ilyen fake VR-t csinal. Ha igen, akkor nekem van de ritkan hasznalom :)

Jelenleg nincs. Valami szimulátorjátékhoz amúgy tök jó lenne, de nem használnám ki, ezért még egy kormányra sem szívesen költenék, nem hogy egy VR headsetre.

Nekem a VR -röl mindig a 3D tv jut eszembe. Az is jó volt, de ha az emberek nem voltak hajlandóak szemüvegben tévézni akkor miért játszanának VR-ben ?

Kinek miért... Én azét, mert:
- sokkal intenzívebb élmény mint monitor előtt. 
- mert amit látok valóságosnak tűnik. Itt bármit megtehetek következmények nélkül.
- szeretem a horrort és egy horror játék sokkal félelmetesebb igy.
- nem mozgok eleget, de ez rendszeres mozgásra ösztönöz. 
- imádom a sci-fi-t és az én gyerekkoromban ilyen még csak a filmekben volt, ma már valóság. 
 

A 3D TV-t szerintem a szabvanytalansag nyirta ki.

Egyszer a Youtube tesztkent bekapcsolta a 3D YouTube-ot. Rakattintottal a 3D ikonra, es megkerdezte, hogy 8+ 3D szemuvegtipusbol melyik van neked. Akkor jottem ra, hogy itt jobb lett volna eloszor szabvanyra gondolni, es utana kiadni termekeket.

Moziban meg mukodik a 3D (mar 4D-nek van pofajuk hivni), csak a home cinema kategoriaban bukott meg.

Nagyjabol ilyesmi ertelme lenne a VR-nak is: jatektermi meg vidamparkos kornyezetben. Csak a regi jatektermeknek olcsobb real estate berlest/tulajdonlast eleg volt kifizetni.

Az otthon VR szerintem ugyanugy halalra van itelve, mint a 3D TV.

Aztan ehhez jon hozza, hogy a gamerek lustabbak, mint a jatektermek fenykoraban voltak. A jatekipar meg mar amugy is fejostehenkent tekint a gamerekre, nem felfuto agkent, igy sokszor az egyetlen cel a mikrotranzakcios profitmaximalizalas.

Nekem a mai napig is van 3D TV-m, és évente kb. 1-szer, néha kétszer nézek rajta valamit szemüvegben, 3D-ben. Jelenleg már nem TV-ként, hanem laptop-monitorként funkcionál, és ezt a megjegyzést is ezen a monitoron írom.

A leg érdekesebb, hogy tökéletesen működik, szép a képe, van is 3D tartalmam (még 3D fényképezőm is), mégis alig van, hogy használnám a 3D funkcionalitását. Pedig ha bárki megkérdezné, hogy milyen a képe; elégedett vagyok-e vele, nem panaszkodhatnék rá.

Nagy Péter

van guest, guest2, es ha annyira jobb lesz akkor lesz 3 es 4 is vagy barmi legyen majd a gyartoja/neve, es hasznalom ha olyan jatekkal van kedvem jatszani, ami vr.

teny, hogy ha tobb hl alyx minosegu jatek lenne, akkor tobbet hasznalnam, de nem vr-es jatekbol sem jatszom valami sokkal es nagyon gyakran, miota megvan kb. 1:2-1:3 arany lehet vr:nem vr kozott.

alyx-et pl. tobbszor vegigjatszottam mar, igy mar kitapasztaltam, hogy nekem melyik a leghatekonyabb fegyver es fejlesztes. vagy mar elkezdtem modokat is kiprobalni. vicces mikor valahol ki lehet menni a palyarol de azert kitettek oda egy tablat az odatevedoknek.

nalam ez kb. olyan, mint amikor Amigan megjelentek a 3D-s jatekok.

neked aztan fura humorod van...

Felemásan vagyok vele. Egyszer egy kiállításon kipróbáltam, és egész jó. De zavar a gondolat, hogy a virtuális valóságban legyek "teljesen". Fedezékbe ugrálós lövöldözőst lehet, hogy jó lenne kipróbálni vele.

Lehet, hogy egyszer kipróbálom, de azért bejelöltem, hogy soha nem is lesz :-)

Ha a Cardboard VR es hasonlok nem szamitanak (amibe telefont lehet tenni) akkor nincs/sosem volt, ilyesmik vannak de ritkan hasznalom oket. Az olyan VR jatekokat szeretem amiket egy teremben lehet jatszani, VR headset + fegyver a kezbe + PC a hatizsakban es lehet tenylegesen mozogni/setalni. Otthonra nem vennek, mivel ezeket a felteteleket nem tudom biztositani.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Meta Quest 2 kell akkor neked. 
Nem kell hozzá kábel, WiFi-n keresztül kommunikál a PC-vel. Sétálhatsz benne olyan távol amennyi helyed van , vagy elér a WiFi jel :)
De ha szolidabb grafikájú játékokkal  is megelégszel, akkor még PC sem kell hozzá, mert standalone is használható fejes. Így még offline, akár egy mező közepén is VR-ozhatsz :)

Sétálhatsz benne olyan távol amennyi helyed van

Gondolom semmi nem akadalyoz meg abban, hogy leessek a lepcson, lefejeljem a szekrenyt, ralepjek a macskara, stb.

A VR arenaban ahol jatszottam a jatek a helyiseghez van igazitva. Ahol a valosagban fal vagy oszlop van, ott a jatekban is van. Ha tul kozel mesz egy valosagban is letezo akadalyhoz (pl. oszlop) arra villogo jelzes figyelmeztet, a jatekostarsaid is latszanak a jatekban igy nekik sem tudsz (veletlenul) utkozni. Egyetlen lehetoseg van nekimenni valaminek ha hatralsz es valakinek akkor ha mindket szemely hatrafele megy es ugy utkozik egymasnak.

Ilyeneket tud ez a headset vagy valami kiparnazott szobat kell hozza keszitenem? :)

akár egy mező közepén is VR-ozhatsz :)

Talan egy teremfoci palyan hasznalhato, de idovel ott is bele lehet futni a lelatoba, lehet eleg hozza 5-10 perc jatek is :)

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

VR-ban ki tudsz jelölni egy játékteret, ami közben a környezeted valós képét látod a kamerákon keresztül. Kvázi körbe rajzolod a szobát ahol mozogni fogsz, akár cikkcakkban is ahol bútorok vannak. Ezután ha VR-ozás közben a közelébe lépsz ennek a határvonalnak, akkor megjelenik egy virtuális fal, ebből tudod, hogy ne menj tovább. Ha mégis átlépnéd, akkor egyből átvált kamera képre és látod mi van elöted. 
Ha ember, vagy állat megy be a játékteredbe, akkor a körvonalai kirajzolódnak elöted.

Szóval nem kell félni, nagyon is vigyáz rád a rendszer! :)

Egy rövid videó róla, kb a felétől érdemes nézni: https://www.youtube.com/watch?v=jxxqi7AdoeQ

Ugyanezt használja a hely is ahol voltál, nem fejlesztenek maguknak a bérelt terem formájához játékot. Évek óta adott már a VR megoldásoknál ez a technológia, és játékfüggetlen. Azaz körberajzolod, beállítod a teret és az akadályokat, ahogy helyiség adja, és szólni fog amikor rossz helyre tévedsz + bekapcsolja a külső kamerát (az appot/játékot pedig pause-olja).

Évek óta adott már a VR megoldásoknál ez a technológia, és játékfüggetlen.

Ahol jatszottam ott a VR headsetnek nem volt kameraja (tudtommal) es nem mondtak, hogy barmikor is atkapcsolna ilyen modba. Szerintem a jatekot a teremhez fejlesztettek, ha olyan egyszeru lenne, hogy korberajzoljak akkor nem csak 4 jatek lenne elerheto valoszinuleg (egyik sem altalam ismert jatek amit csak adaptaltak, de ez sokat nem jelent, nem ismerem az uj FPS-eket).

[szerk.] Ez az a hely

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

És ez még mind semmi! - Ahogy Horst Fuch is mondta! :)

Quest 2 jelenleg kézfej figyelést tud. Minden újperced mozgását figyeli és megjeleníti a VR avatarodon. 

De az új Meta Quest Pro-ban már a kontrollereken is van kamera és bent a fejesben is.
A kontrollereken lévő kamerák segítenek a trackingben, hogy ha a hátad mögött, fejed felett van a kezed, akkor is tudja követni annak mozgását.
A fejesben lévők pedig a szemmozgást figyelik. Ezzel lehet követni, hogy VR-ban merre nézel, vagy hogy az avatarod szeme is oda nézzen ahova te. Illetve van már benne ajakmozgás, arckifejezés figyelés is. Ezek így szintén átvihetők a VR-os avatarodra. 

 

Nekem még az tetszett, ami a Walking Dead - Saints and Sinnersben volt, ott a mikrofont használta a játék, és ha túl zajos voltál, akkor meghallottak a zombik. Egyszerű de nagyszerű ötlet. Az új Quest Pro-nál attól félek, hogy nem igazán a consumer piacra van célozva, e miatt tartalom se lesz rá még. Gondolom ez egy köztes lépcső, és inkább fejlesztőknek szánják.

Van egy quest 2-m és nagyon szeretem. Mivel antiszoc vagyok, a metaverzumos közösségi idétlenkedésektől kiráz a hideg, de egy haverommal nagyon sokat játszottunk ketten. Minigolf (Walkabout Minigolf), zombiölés (Arizona Sunshine), íjászkodás (Elven Assassin), csak hogy párat említsek.

Nagyon szeretem a puzzle game-ket: Red Matter, The RoomVR, Moss, A Fisherman's Tale, hogy egy pár címet említsek. Sokan dícsérik az I Expect To Die-t is, azt még nem próbáltam.

A "mozgós" játékokat, mint autózás vagy hullámvasút rühellem, mert nagyon durván motion sickness-t kapok tőlük.

Úgy érzem, nagyon sokaknak téves elképzelése van arról, hogy hol tart a VR és mennyiért lehet hozzájutni. Nagyon szeretek játszani vele, immerzív videókat és animációkat nézni. Mint egységsugarú user, más hasznát nem is nagyon látom egyelőre.

A problémáim velem kezdődtek és utánam megmaradnak. Ez az én hozzájárulásom az Emberiség Nagy Művéhez.

Nekem Quest 2 van, én is nagyon szeretem. 

Motion sickness ellen van pár trükk, ha még nem próbáltad, vesd be ezeket, hátha neked is segít:
Autós játékoknál egy kis ventilátor tolja a levegőt elöted. Segít az agynak jobban elhitetni, hogy valójában is mozogsz. 
Rágóz. Mivel mozognak az arcizmok, álkapocs, ez a mozgás átterjed a fülben lévő mozgásszervekre így az agy valóban mozgási infót kap.
Nekem már az egyszerű sétálós játékoktól is motion sickness tüneteim vannak, de ha rágózom közben, akkor órák után sincs semmi gondom. 

Szerintem is a legnagyobb erénye az a szórakoztatás. Ha soha nem lenne másra jó, már akkor is megérné fejleszteni. 
Hogy sokan nem akarnak belevágni az valóban az ismeret hiány, illetve a téves, vagy elavult ismeretek miatt is van. 
Már gondoltam rá, hogy készítek egy átfogó videó sorozatot VR témában, mert magyar nyelven kevés ilyen van, vagy ha van is már elévült. 

Heh, a rágózós workaroundról nem hallottam még, mindenképp ki fogom próbálni, köszi! Ha a rollercoastert viszi, akkor bármit :D, attól még másnap is émelyegtem.

Nemrég volt Magyarósi Csabának VR/Metaverse témában egy videója, engem megdöbbentett, mennyire rácsodálkozott az egészre, mintha valami vuduvarázslat lenne, amire csak a kiválasztott kevesek érdemesek. Pedig ő sokszor kifejezetten tech témákkal foglalkozik, aztán mégis kimaradt neki az utóbbi pár év ebből.

A problémáim velem kezdődtek és utánam megmaradnak. Ez az én hozzájárulásom az Emberiség Nagy Művéhez.

  • van, de ritkán használom.

Bővebben: egy Quest 2-m van (korábban Quest 1 is volt)

Az elmúlt néhány évben csak játékfejlesztésre (alkalmi meló) használtam. Már lassan több mint fél éve be sem kapcsoltam, nem szoktam játszani rajta más játékokkal.

Szerkesztve: 2022. 11. 14., h – 13:24

Inkább az AR, de persze nem bukósisak méretűben. Bár valsz európában sosem engedik meg az eltúlzott, de legalább nem mindig értelmes szabályok miatt, mert jaj kamera látja ki megy közterületen.