Láttál már számodra kényelmesen kezelhető calendar alkalmazást/szolgáltatást?

 ( carlcolt | 2018. április 16., hétfő - 7:10 )
Igen
65% (174 szavazat)
Nem, és van is elképzelésem, hogy hogy lehetne jobbat csinálni
9% (24 szavazat)
Nem, és fogalmam sincs, hogy hogy lehetne jobbat kitalálni
20% (54 szavazat)
Olyannira nem, hogy egy papíralapú naptárba/lapokra írok golyóstollal
6% (17 szavazat)
Összes szavazat: 269

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Szemely szerint eljutottam oda, hogy a Notes-ot (iOS, MacOS) hasznalom Calendar helyett es oda vannak beirva plain textben a datumaim.

Nem kerdez locationt, nem kerdezi hogy mennyivel figyelmeztessen elotte, nem menti el rossz idozonaval ha par orszaggal arrebb veszem fel a taskot, de lusta vagyok locationt kivalasztani, nem kerdezi meg meddig tart meg egesz napos-e, nem kerdezi meg, hogy ismetlodik-e, nem kerdezi meg hogy busy-kent/do not disturbkent kezeljen-e addig, mikor amugy is reflebol pockolom at a nema uzemmodot a zsebemben, stb.

Es megis sync-el device-ok kozt

+1
Nem szeretem amikor az életembe túlságosan bele akar mászni a cloudos világ. Egyszerűség rokz.

--
debian,libreelec,openmediavault,ubuntu,windows,arch,lineageOS
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

Nem gondolnám, hogy ennek 2018-ban problémának kellene lennie. Az én naptár alkalmazásom működik minden eszközömről, összefésüli a magán és céges naptáraimat, ha úgy állítom be.

Miért lenne ez kihívás?

--
trey @ gépház

A kerdes nem a mukodo hanem a kenyelmesen kezelheto. En Thunderbird Lightningot hasznalok (tobbek kozott) 10+ eve, ami szerintem tok kenyelmes, viszont technikailag kihivasokkal kuzd...

Nem értem, hogy mit jelent a kényelmesen kezelhető. Bele tudok írni a telefonomon, bele tudok írni webes felületen. Bele tudok írni közvetetten OWA-n, Exchange Outlookban stb.

Mit kéne még tudnia?

--
trey @ gépház

Te feature-okrol beszelsz, a kerdes (az en ertelmezesemben) viszont inkabb az ergonomia, ami reszben szubjektiv is.

Az első komment utolsó sora: "Es megis sync-el device-ok kozt"

Ez nem ergonómia. Erre reagáltam. A többit meg figyelembe se vettem, mert pl. a Google Calendar-ban létrehozni egy event-et ennyi:

Belekattint, nevet ad, Enter.

Ennél egyszerűbben nem lehet.

De nem kell nagyon magyaráznom, a szavazás állása egyértelmű: az emberek jó része megtalálta az alkalmazását.

Ez 2/3-ados.

--
trey @ gépház

Van, akinek a tv taviranyitoja is problema. :)

Probalgattam par calendart:
- legyen hostolva valaki altal, ne csak lokalis
- legyen elerheto webcal, online (barhonnan) androidon
- megoszthato legyen tobb accountrol
- legyen benne penge ismetlodo esemeny kezeles
- ingyenes
- esemenyhez lehessen navigalhato helyet kapcsolni
- legyen benne valamifele ertesites

Nekem a google calendar jott be legjobban, de az outlook (microsoft) is hasznalhatonak tunt. A tobbinek volt ilyen-olyan ostoba nyugje, amikkel azert lehet egyutt elni.

Én most cseréltem telefont, egy Xiaomi Redmi 3S Prime-ot váltott egy OnePlus 5T. Naptár alkalmazás tekintetében nekem a Xiaomi gyári applikációja volt a csúcs, ahhoz képest az, amit az új telefonon használok (Google Calendar) felhasználói felületben szerintem visszalépés. Funkcióiban ránézésre megegyeznek, mindkettő tudja kezelni a céges Exchange-es naptáramat és a privát Google-ös naptáramat is. A különbség csak a felületben van, a Xiaomi-féle jobban tetszett:
- Azokon a napokon, amikor volt valamilyen esemény, a Xiaomi alkalmazása egy pöttyös jelenít meg az adott nap fölött (hónap nézetben), és egy alatta lévő panelen jelennek meg az aznapi események
- A google calendar ezzel szemben teljes képernyőn mutatja az egész hónapot, és a napi kis kockákba zsúfolja bele az aznapi eseményeket, ami szerintem követhetetlen.

Ha a UI szempontokat nem vesszük figyelembe, akkor nagyjából ekvivalens a kettő.

Igen, Lotus Notes.
Látom benne hogy a többiek (cégen belül) mikor elfoglaltak/szabadok, tudok termet és eszközöket foglalni.

Ez az abszolút minimum, amit tudnia kellene; olyasmikben gondolkodj, mint az első hsz-ben felsoroltak.

A kérdés az volt, hogy "Láttál már számodra kényelmesen kezelhető calendar alkalmazást/szolgáltatást?" Melyre válaszoltam, és hogy miért az.
Illetve ha jól olvastam, mindegyiket tudja, ámbátor számomra csak a hozzászólásomban kiemelt funkciók szükségesek a kényelemhez :-)

uh.

És mást is láttál ezen kívül?
mondjuk bármilyen 21. században készült megoldást? :)

--
zrubi.hu

Tudnál példát mondani, illetve hogy mivel szebb vagy jobb mint a Domino / Notes által nyújtott szolgáltatáscsomag? Kíváncsiságból kérdezem, mert amit kiemeltem ( pl. eszközök, szobák, szolgáltatások foglalása) nem igazán láttam máshol.

Exchange-ben van, nekem az jobban bejön. Lotus csak rémálmokban... :)
--
https://naszta.hu

Exchange magasan veri a Notes-t minden tekintetben.

De mivel nem használok/használunk windows környezetet, így ez nem játszik.
Cégen belül Notes a "kötelező", de szerencsére a webes "felülete" (Verse, iNotes) is használható, ami egy fokkal jobb. De még így is gaygi az egész egy exchange-hez képest.

Otthon google calendar-t használok jelenleg, ami meg elég primitív, nagyon egyszerű és fapados fícsörökkel.

Az itteni hozzászólások között láttam a Business Calendar-t, ami a fícsörei alapján tetszik, ki fogom próbálni (mobilon)

--
zrubi.hu

Szerintem az összes céges naptár tud szobákat és satöbbit foglalni.

Outlook + Exchange naptárat használtam sok helyen, jól megy. Cégtől függ, hogy mit lehet foglalni. A legtöbb helyen szobát, volt olyan is, ahol pl. projektort is.
A mostani helyen egy plugin van Outlookban, ami teljesen lecseréli a funkciót, és szobát, hotdesket, eszközöket, akármit lehet foglalni.

Google Calendar céges változatát használtam egy helyen, ott is lehetett szobát foglalni (mást annál a cégnél nem kellett)

> Szerintem az összes céges naptár tud szobákat és satöbbit foglalni.

Persze. Amikor kényelmi feature-ökről van szó, akkor például olyanra gondolnék, hogy a résztvevők száma alapján választ és foglal egy tárgyalót, ne nekem kelljen keresni. Pláne, ha mondjuk egy 3-4 fős meetingre befoglalják a 16 fős szobát, én meg a 10 emberrel nem tudok beülni sehova. Lehetne olyan, hogy minden nap reggel beosztja a tárgyalókat, és befrissíti az invite-okat, a későn foglalóknak meg marad a manuális megoldás.

..és rendezhetné akár utólag is. Nem kell napokkal előre tudni, ha épületen belül van az esemény, hogy melyik tárgyaló.

Igen, ez mondjuk ugyes lenne.

Jol ertem, hogy most csak almodozunk, es nincs jelenleg olyan rendszer, ami ezt igy tudja. Ugye?

Napokkal előre nem, de a minden reggel nyolc azért már lehet valid. Vagy legalábbis 1-2 órával előtte, hogy ne legyen belőle keveredés. De amúgy igen, én örülnék egy ilyennek.

Az Event formátumok, ha platformonként különböznek, a valamire való alkalmazások és szolgáltatók kezelik a legfontosabbakat. Így egy kis pepecseléssel jó naptár sync-et lehet összehozni, de a platformok jegyzetelő alkalmazásainak összeműködését még 2018-ban sem sikerült megoldani.

Láttam, csak megvette őket a Microsoft és lelőtték (RIP Sunrise)

Lattam. Sajnos csak filmekben, ugyhogy tuti sci-fi...
Mindig egy kedves holgy jatszotta. Magatol utasitja vissza a kellemetlen meetingeket; emlekeztet a fontos esemenyekre; atszervezi a napodat stb.

Altalaban onvezeto auto is volt ezekben a filmekben. Az AI-t egy jololtozott uriember alakitotta.

Igen.

Calendar.google.com

Telefonom elso kepernyojen van egy widget, ami listaban mutatja a kovetkezo dolgokat, szoval pillantasra latom, hogy mit tartsak eszben a mai napon.

Altalaban kezzel veszem fel, amit kell, az automatizmusok kozul nagyon keveset hasznalok. Pl. ha elkezdek beirni egy helyet, es felajanlja, akkor kivalasztom. Ha valami olyan, amirol az asszonynak is jo tudni, akkor elkezdem beirni a nevet, feljon az email cimje, kivalasztom.

Ennyi. Kezreall, mukodik.

Igen, tudna diktalas utan is felvenni esemenyeket, ezt egyaltalan nem hasznalom.

Én a Business Calendar 2-t használom Android alatt, plusz a Google Calendarral is együtt tud működni. Nekem bejött, de biztos tudnék rajta változtatni, hogy nekem jobban kézre essen, jobban a kezem alá dolgozzon. De próbáltam már párat és ez messze veri őket.


"I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not."

+1

Kíváncsi lennék, hogy aki igen-t nyomott az milyen alkalmazást használ, és abban milyen fícsöröket...

--
zrubi.hu

Kíváncsi lennék, hogy aki nem-et nyomott az milyen alkalmazást használt, és abban milyen fícsöröket...

Bocs, de szerintem ez a fontosabb kérdés :)

Gúgli naptár. Nincs vele bajom.

+1

Telefonálás közben bepötyögöm a megbeszélt időpontokat, majd leülök a vállalati céges kompjúter elé, és letisztázom, nekem teljesen jó, bármikor elérem, amikor kell, tudok jegyzeteket rakni mellé, mi kell még?
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

A BlackBerry naptárát használom, időpontok, emlékeztetők nyilvántartására, két Gmail fiókot kezelek vele párhuzamosan, remekül szinkronizál a google naptarjaval. Kézreáll, szeretem.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

(x) igen

Nextcloud naptár caldav sync-el mac-re, ios-re és android-ra :)
(mindenhol a natív naptár appot használva)

+1 és Task-ra is jó

.nemide.

na ezt nem ismerem, androidra van?


"I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not."

Szoftvert simán, az Exchange, a Google Calendar és az Office365 naptára is igen jó. (Ami személyesen fáj, hogy nem érem el egyetlen alkalmazásból a céges (Exchange) és a privát (Google Calendar) naptáramat, de ez nem szoftveres hiányosság, hanem információbiztonsági khm... megfontolás.)

Már az is csoda hogy egy telefonon megfér a kettő :)

Nekem a céges telefonomon, miután beállítottam a céges exchange-et meg a magán google calendar-t, egy naptárban vagy egy listában jelentek meg a dolgok (különböző színnel).
Szoval volt egy jól áttekinthető listám.

A gond az volt, hogy ha valaki a céges naptárban nézte, hogy mikor vagyok szabad, akkor persze nála már nem látszottak a google calendar bejegyzések.

Rengeteg szoftvernél van elképzelésem, hogy hogyan lehetne jobbat csinálni, de az általam használt naptár alkalmazásokkal (outlook.com / google calendar) pont nincs semmi bajom...

--

Szerények az igényeim, ezt használom.


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Nemrég kipróbáltam pár naptár alkalmazást Androidon.
Ma már egész sok jó megoldás van, elégedett vagyok a naptár és az esemény részükkel. Az asztali/webes verziók szerintem már évek óta jók.
Ami hiányzik Androidon az az O365 feladatok (a naptár részeként biztosított feladatok kezelésére gondolok) hatékony kezelése. Erre esetleg tud valaki jó alkalmazást mobilra?
Trellóval próbálom kiváltani, de számomra felesleges a sok plusz funkció, és nem szeretnék feleslegesen új szolgáltatást igénybe venni, mert akkor meg asztali gépen is kell még egy program...

Nem értem pontosan, hogy mit szeretnél.

Outlookban használok appointmentet és meetinget, és néha taskokat. Ezek egymástól függetlenek. Erre gondolsz? Mert erre Google Calendar + Google Tasks és ugyanez megvan.

Androidon használok google naptárat, amibe tehetek appointmentet, meetinget, és emlékeztetőt (ami olyan, mint egy taszk, de a naptár része. Ilyesmit tud esetleg az O365?)
Tud célokat is, sosem használtam, nem tudom, az mire jó :-)

De emellett a google taszkokat is használom (ehhez nem találtam saját google alkalmazást, több 3rd party eszközt kipróbálva lett egy, amivel elégedett voltam és azóta azt használom).

A Google taskhoz nagyon hasonló van O365-ben. Ehhez nem találtam még mobilra kényelmes klienst.
Van saját alkalmazásuk, de nem kényelmes.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.todos&hl=hu
De már elbizonytalanodtam az elnevezésekben, mert a ToDo külön szolgáltatásként is elérhető. Én az ezer éve meglevő taskokat használom Outlookban, asztali környezetben meg vagyok elégedve vele.

Idézet:
A Google taskhoz nagyon hasonló van O365-ben. Ehhez nem találtam még mobilra kényelmes klienst.

Én használtam egy appot egy darabig, aztán valamit elkúrt a fejlesztője és miután kb. egy éven át a beállított nyelvet ignorálva csak franciául beszélt, váltottam. Kipróbáltam 5-10 appot, végül egy Taskary nevű app maradt.

Lehet kényelmes klienst találni*, de tényleg elég gáz, hogy nincs a Google-nek egy saját, jól működő appja.

*: Nem feltétlenül azt, ami nekem bejött, de van igen sok alternaíva, csodálkoznék, ha nem találnál olyant, ami jó neked.
Én a jelenleginél többet szerettem volna, de ez a Taskary jó annyira, hogy a hiányzó pár dolog miatt nem fogok nekiállni készíteni egy saját appot.

Igen, külön alkalmazásból szép választék van. Kicsit azt a vonalat erőltettem, hogy egy naptár alkalmazás tudjon "mindent". Már majdnem megvettem a Business Calendar Pro-t, amikor olvastam, hogy csak a Google Taskokat tudja szinkronizálni.
Most úgy tűnik, hogy az asztali Outlook főbb funkcióit mobilon 3 különböző alkalmazással tudom igénybe venni. Ráadásul több órát elcsesztem már vele, hogy keresgéltem/próbálgattam az alkalmazásokat.

post-it a tesztgép monitorára, vagy új sor a kezdőlapnak beállított ~/.startpage.html-ben.


"all submitted complaints will be forwarded to /dev/null for further investigation"
expectations versus reality

DigiCal nekem ok.

Igen, de egy frissítéssel szétbarmolták és most egy nagy kupleráj az egész.

--
openSUSE 42.2 x86_64

Írtam magamnak egyet 15 éve. Ma már az akkori sok "ficsőr" megtalálható más appokban. Időközben beleraktam egy gCalendar sync-et is.