- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 7002 megtekintés
Hozzászólások
esetleg le lehet írni, hogy mi az az egyéb; hogy miért az, amelyik; hogy azt milyen beállításokkal (bitráta, profil, stb.) használjátok; hogy melyik implementációval/verzióval/builddel/akármivel kódoljátok (pl. mp3@192kbps, lame 3.98.2 icc windows build).
ezek már nagyon részletek, de a szavazás lényege természetesen a formátum maga :) lossless-szel ellentétben itt nincs átjárás (épeszű ember számára legalábbis). a kérdés tehát nem arra vonatkozik, hogy miben "szerzed" meg a zenéket, mert akkor (lehet fújolni) csak az mp3-ra lehetne szavazni.
a kérdés arra vonatkozik, hogy te mibe kódolod a zenéid, ha veszteséges tömörítést használsz.
úgy is fogalmazhatnék, hogy szíved szerint melyik formátumban szeretnéd a gépeden tudni a veszteségesen kódolt zenéid. félreértés elkerülése végett "zenéid" alatt nyilván nem csak a saját szerzeményeket értem :)
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lame 3.98.2: switchek: --vbr-new -V 2
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"a kérdés arra vonatkozik, hogy te mibe kódolod a zenéid, ha veszteséges tömörítést használsz."
sejtes: az emberek nagy resze nem igy ertette. ;)
(de, en igen)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én megtettem minden tőlem telhetőt :)
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ATRAC.
---------------
mpu.buzz.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Másnéven az AC3, igaz?
--
http://www.open-st.eu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Sony-féle?
KAMI | 神
--
Támogatás | OxygenOffice | Fordításaim és SeaMonkey
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jep. negyed méretű az eredeti folyamhoz képest, minőségre kb kifogástalan.
--
A gyémántot csak a gyémánt vágja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem, az atrac az sony, az ac3 dolby, riválisok.
egészen pontosan atrac3plus, nyilván nem az első változat. de jó, hogy emlékeztet a szavazás, hogy van még jópár CD.
---------------
mpu.buzz.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyugodjék békében.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát igen, de amíg van működő md-m meg szoftverem hozzá, addig miért ne. a profi mp3 mára beérte talán, de nem nagyon van olyan hordozható audiolejátszó, amelyik hozza a hi-md dsp-k szintjét, azt meg atracra álmodták meg.
---------------
mpu.buzz.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Preferált az OGG Vorbis, de mivel rendszerint MP3-ban jutok hozzá, és átkódolni meg nyilván nem fogom, legtöbb zeném az utóbbiban van. Ugyancsak MP3 a preferált, ha előreláthatólag máshova is áttöltöm, mivel azt minden lejátszó ismeri.
Viszont a Youtube-ról letöltött zenéim AAC-ben vannak érthető okokból :)
—-—-—
int getRandomNumber() {
return 4;//szabályos kockadobással választva.
} //garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kb +1. Ha csak nekem kell ogg, mert az én lejátszóm viszi, de sok esetben konvertálni kell.
------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Én direkt olyan lejátszót vettem, ami viszi az Ogg Vorbist és a FLAC formátumot is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hasonlo, de nemileg elter:
-ha mas konvertalja, akkor marad, amit o hasznalt (ezert van mp3-ban a legtobb)
-ha valamit en konvertalok, akkor Vorbis
-ha en konvertalom, es PDA-ra is attoltom, akkor is Vorbis, mert le tudja jatszani, de ha ismeros szamara keszul, akkor mp3
-Youtube eseten mp3, mert ott legtobbszor ugyis olyan minosegu a hang, aminek mar mindegy..
--
"You will have to look a long way before you find a bunch of scum-suckers more greedy, humourless and deserving of death than the suits in the music business." - Terry Pratchett
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akkor a szavazás -> vorbis ;)
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vorbis exvizitorra szavaztam, csak gondoltam bovebben kifejtem.
--
"Vorbis changed people. Sometimes he changed them into dead people. But he always changed them. That was his triumph." - Terry Pratchett
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
(Miert nincs OGG valasztasi lehetoseg?)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neeeeeee...
Az ogg az egy container, amit te keresel az szerintem a vorbis. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ja, hogy ezen volt a kiakadás? :D a kérdésre a választ lásd bat :)
magyarul: amit hallgatsz, az vorbis, az ogg csak a csomagolás :D ahogy az aac-nél az mp4 is pl. mellesleg ogg lehet videó vagy flac (meg bármi) is, szóval nem sok köze van a mi esetünkhöz :)
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Containereket ismerem, csak a zene tema ennyire sosem erdekelt (mkv-val sokat szoptam anno). Az aac/mp4 -et is ismertem, OGG-nal nem hallottam meg errol. Mindegy, koszonom a felhomalyositast. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
<filó> Lehetséges OGG MP3? Volt már olyan elborult, aki csinált? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- (bocs felre olvastam)
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ogg kodekek
* Audiokodekek
o veszteséges
+ Speex: beszédet tömörít, alacsony bitrátával (~8-32 kbit/mp/csatorna)
+ Vorbis: általános célú hangtömörítő közepes és magas bitrátákon (~32-256 kbit/mp/csatorna)
o veszteségmentes
+ Squish: archív minőségű hangtárolásra; a legelső Ogg kodek
+ FLAC: archív minőségű hangtárolásra
* Videokodekek
o Theora: Az On2 cég VP3 kodekének adaptációja az Ogg keretrendszerbe, Vorbis tömörítésű hanggal multiplexálható
o Tarkin: kísérleti kodek, 3D wavelet-transzformációkat használ
(wikipédia)
Keresés a tudás anyja :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 annyival, hogy az én lejátszóm megeszi a flac-ot és az oggot is, tehát amihez ogg-ban jutok, az marad ogg, ha meg CD-t rippelek, akkor az a zenétől függően flac vagy ogg lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nalam MP3, mert a kezdetektol azt hasznalom, illetve soha nem volt szempont a minosegi zenehallgatas (nincs meg hozza a megfelelo berendezesem/lakasom, altalaban munka vagy utazas kozben hallgatok zenet). Ha valoban 'audiofil' elmenyre vagyom, elmegyek egy koncertre - egyben ezzel tamogatom az eloadokat is. A jelenlegi lejatszom nem is tamogat lossless formatumokat. Ismeroseim kozt lossless formatumot csak vajtfuluek ertekelnek, a tobbieknek meg csak macera a lejatszas.
Sajat celra CD rippeleskor altalaban 192~256kb/s vagy valtozo bitratat hasznalok.
Ujabban felfedeztem az AAC-t is, aminek nagyon meggyozo a minoseg/tomorites aranya, igy audio streameknel azt preferalom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én nézegettem az aac-t, de ahogy a teszteket néztem, nem olyan über a minősége, mint elsőre gondoltam, cserébe ugyanúgy szét van patent-olva, mint az mp3 (ok, egy különbség, hogy terjeszteni lehet ingyen). de cserébe van egy rakás profile (melyeknél mellesleg teljesen zsákbamacska, hogy melyiket mid fogja lejátszani), implementáció (nero, itunes, divx, ffmpeg, fraunhofer, stb.), quicktime-ban a tökölés a truevbr-rel, aztán döntsd el, hogy melyiket szeresd... :)
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
AAC, mégpedig eAAC+. 56kbit/s-os tömörítésben mondjatok nála jobbat. Telefonra kiváló és helykímélő. Hifin is jól szól. Fórumokon olvastam hogy sokan már 32kbit/s-ot is CD minőségűnek hallják.
Linux Mint Helena on P4HT
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
MP3 mert az megy a telón, asztali dvd-n, kocsiban, PC-n és még a GPS-en is :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A WavPack hybrid mód veszteségmentes. A lossy része ami veszteséges.
De vorbist használok, -q=6 paraméterrel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen, de két részből áll, és nem akartam leírni, hogy wavpack hybrid mode lossy darabja, simán lossy mode meg nincs hivatalosan ;) (ennek ellenére a default, hogy csak a lossy részt készíti el, külön kapcsoló kell, hogy legyen correction file is...)
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És tényleg. Na jó, csak kötekedtem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
anyagtól függően
lame --preset medium
lame --preset standard
lame --preset extreme
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-V-t használni nem lenne egyszerűbb? :)
http://wiki.hydrogenaudio.org/index.php?title=LAME#Detailed_explanation…
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerk:
hát az a fast nem tudom miért van ott, viszont rosszul emlékeztem (mert mindkettőhöz kellett a --vbr-new régen), most viszont tényleg a -V{0,2,4} elég
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3.98-ban lett default :)
(szintén a fenti linken: "The switch --vbr-new, which enabled a superior VBR mode in LAME 3.97 and some previous versions, is no longer needed with LAME 3.98 as it is now the default VBR mode.")
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En -q1 -V2 parameterezessel szoktam kodolni (ha nagyritkan szukseg van ra).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valahol olvastam, hogy a mai MP3 encoderek sokkal fejlettebbek mint 4-5 éve akár, és a formátum ellenére simán versenyképesek az AAC-vel vagy a Vorbissal. Persze egy vérbeli audiofil széttép egy ilyen kijelentéstől, de a lényeg, hogy állítólag a mostani encoderek 160kbps-e már elég jó. Innentől kezdve, mivel az MP3-at mindenki játssza, nincs sok értelme más formátummal játszani...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont az mp3-al licencelési problémák lehetnek, ami egy otthoni felhasználót nem érint, de egy fejlesztőt már igen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem hiszem, hogy széttépne, tényleg jó a lame. abx-elni meg már 128kbps-t is nagyon nehéz (jó füllel is), ezért is volt vicces a lossless topikban, hogy hát ő bizony megkülönbözteti a 320-at is a lossless-től. na mindegy :)
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Onnantól kezdve, hogy veszteséges, onnantól kezdve nem is foglalkoznak vele audiofil körökben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:DD
a listening test-eket szerinted kik csinálják? :)
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ami persze paradoxon, mert miért vesz a fülére egy 44(96)kHz-es 24 bites torzítást az audiofil és nem csak hangversenyteremben valódi hangszereket hajlandó hallgatni :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hangversenyteremben a valódi hangszerek nem szólnak elég jól, mert nincs bennük elég hiperaudió szuperkábel :) Meg trióda meg mittomén.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg az aluljáróban ha hegedül valaki... Az is high-end.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bezzeg ha szintetizátorozik, az mennyivel jobb! :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó rendszerrel könnyen megkülönbözteted.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
végzel egy abx tesztet, közlöd az eredményeket (melyek alátámasztják ezt az állítást), és elhiszem. addig sajnos kénytelen vagyok placebo-nak vélni ;)
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Természetesen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
afrancba, placebo hatás akart lenni, de túl gyors vagy :D
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A placebo hatásból egész jól megélnek a shakti-kő árusok és egyéb vajákosok. Van aki CD-demagnetizáló és antisztatizáló készülékkel bűvöli a CD-ket grabbelés előtt...
De valami tesztet összeütök hamarosan, hátha jó alapanyagokkal hallható lesz a különbség... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
és ez most hogy is jön ide? :)
a teszteléshez: http://hup.hu/szavazasok/20100106/melyik_veszteseges_audio_formatumot_p…
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyors válasz volt arra, hogy placebo hatásnak véled a különbség észlelését. Már túl vagyok azon hogy befolyásoljanak a külsőségek, és inkább nevetségesnek találom azokat a dolgokat amik mögött nincs valós tartalom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"nevetségesnek találom azokat a dolgokat amik mögött nincs valós tartalom."
mégis pont te szoltálgatsz egy ilyennel ("hát de bizony én hallom a különbséget, higgyétek el!")
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hülyeségeket beszélsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
még hogy én? az emberi fül biológialiag nem alkalmas kb. 192k fölött érzékelni a különbséget (mp3-nál, máshol általában még lejjebb van a határ). erre te jössz, és halál komolyan előadod, hogy a 320k nem transparens, te hallod a különbséget. alátámasztani persze nem tudod semmivel.
a másik, hogy ilyenhez nem jó rendszer kell, hanem egy jó fejhallgató.
aztán még ki vagy akadva, hogy nem veszlek komolyan. hát ez jó :)
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudtam, hogy az emberi fül egyik paramétere a bitsűrűség. Ne nagyon hangoztasd, elég ha én röhöglek körbe. Jóhogy kiakadok egy dilettánson, aki keveri a szezont a fazonnal, közben ki akar oktatni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha nem tudod értelmezni a szöveget, az már a te problémád. én sehol nem állítottam ilyet, de azért jó röhögést.
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mint ahogy én sem állítottam semmi olyasmit, hogy neked el kéne hinned bármit is amit állítottam. Igazából csak fintorgok rajtad. (Vagyis csak próbáltalak bosszantani.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ugyan, hagyd – szerintem 192kHz-re gondolt, és akkor igaza van :P
És egyébként meg mivel az idegrendszer információtovábbítási és -feldolgozási sebessége nyilván véges, szerintem értelmezhető a bitsűrűség.
Nem tudom definiálni, de létezik. Én
—-—-—
int getRandomNumber() {
return 4;//szabályos kockadobással választva.
} //garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tévedett, ezért igaza van? Dehogy hagyom.
Az idegrendszer meg nehezen hozható közös nevezőre bináris, digitális rendszerekkel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert tenyleg, ami a hangfalbol kijon, az digitalis jel. Nyilvan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván azt is szoktuk bitsűrűséggel jellemezni. Tényleg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
első mondat irónia volt. Feltehetőleg valóban nem frekvenciára, hanem bitrátára gondolt.
Másrészről viszont mivel jellemeznéd az idegrendszer adatátvivő sebességét?
—-—-—
int getRandomNumber() {
return 4;//szabályos kockadobással választva.
} //garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom. Át kell gondolnom. Az a baj, hogy az érzékelés nem annyira egzakt, első pillantásra meghatározhatnánk egy ember hallásának jellemzői összességét, valamelyik konkrét tömörítés adott bitrátájával is a fentebb említett transzparencia esetén mérhető bitrátával. De ez nem nevezhető adatátviteli sebességnek, az analóg rendszerekben más mérőszámok vannak/lesznek. Nem akarok több hülyeséget összehordani. Hasonlat, egy többmagos processzorban sem annyira az órajel számít. Elég gyenge hasonlat...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
off.
Az agy érzékelése mindenképp bezavar, de az idegpályák által továbbított adat mérhető – más kérdés, hogy mivel analóg, a kbit/sec nem a megfelelő mérőszám.
Sose tanultam ilyet, de ha nekem kellene ilyet csinálnom, valószínűleg meghatároznám, hogy adott pontosság (%) eléréséhez adott digitalizálási módszerrel mekkora adatmennyiség kódol egy adott méretű mintát az átvitt adatból. Más kérdés, hogy ezzel még nem jutottunk el odáig, hogy egzaktul mérhessük az érzékelés sávszélességét.
Onnan talán még megfogható valahogyan a dolog, hogy az érzékelhető hangmagasságok és -hosszúságok száma véges, és nem adatátviteli sebességet, hanem minőséget mérünk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valahogy így. Mintha abból következtetnénk egy futó sebességére, hogy mekkora stadionban képes kifutni magát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát az idegrendszer eleve nem digitális rendszer, és eleve tök máshogy működik, mint egy számítógép, szerintem ez a kérdés eleve hülyeség, és értelmetlen.
de beszéljétek meg: http://fns.hu/blog/files/human_infoSpeed.html
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
figyelj, te hallgass akkor mp3-at a fos fülhallgatódon, a kínai piacos lejátszódon, mi akár közepes szintű készülékekkel, belépő szintű hangfalakkal/fülhallgatókkal is inkább hallgatunk losslesst, mert szebben szól az apró részletek miatt, amik az mp3-ból hiányoznak.
(joint-stereo mp3-ról meg ne is beszéljünk.)
kár ezen vitázni, mi vagyunk hülyék, nem a te füled rossz/érzéketlenebb az átlagnál, stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit bővebben, szerintem logikus, hogy egy veszteséges tömörítés veszteségei füllel jól észlelhetőek. Az, hogy hol van az a határ ahol transzparensnek tekinthető a tömörítés, módszerenként változó.
Tapasztalataim szerint zavaró egy 128kbps-es tömörítésű mp3 vesztesége, nem nagyon kell odafigyelni, hogy ez most az eredeti vagy a tömörített verzió. Amikor konkrétan hallok egy ilyen torzulást, hibát, eszembe sem jut, hogy győzködjek bárkit is a tényről. Ha nehezen lehetne észrevenni a különbséget, akkor lehetne szó arról amit a fentiekben úgy próbálsz leírni, mintha én mondtam volna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerinted logikus, de szerintem meg inkább olvass a pszichoakusztikáról. szerinted a veszteséges tömörítés a hang melyik részét igyekszik eldobni?
nyilván azt a részt, amit az ember amúgy se hallana.
a kutyasíp szerinted hogy működik? jaj, ne, várj, kitalálom! te nyilván azt is hallod! :D
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az audifileknek spéci fülzsírja van ami lelassítja a hangot és így van idejük a kutyasípot is hallani; a mély hangokat pedig valójában tapintással hallják
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ja értem :D
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oly szellemes vagy. Folytasd, hátha kisül még valami a fülzsírodból.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Furfangos dolog az elfedés, de nem kell mindent elhinni, amit az alkalmazott tudomány szószólói állítanak. Még mindig a tapasztalatom áll szemben a vakhiteddel. Elég egyszerű bizonyítani, természetesen pillanatnyilag nem áll módomban olyan általad is hitelesnek elfogadható teszteredményeket produkálni, ami minden kétséget kizárna. De ezt igazából nem akarod, mert a te műfajod az öncélú vita, amiben az győz, aki személyeskedéssel letaglózza partnerét. Tudod, hup-style.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vakhit? egy tudomány és rengeteg eredmény áll szemben a te bizonyítatlan, megalapozatlan és a józan észnek ellentmondó állításoddal szemben.
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te ökör... Tanulj már meg olvasni te irdatlan vadbarom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
és különösen vicces, mert pont te vinnyogtál a személyeskedésért, holott szerintem részemről nem volt ilyen.
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, nem értesz. Ez nem személyeskedés. Te tényleg egy ökör vagy. Hihetetlen. Lenyűgöző.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:)
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hol mond ellent a tudománynak a tapasztalat? Mekkora gyökérnek kell lenni ahhoz, hogy a fenti okfejtést a tudományra hivatkozva leírd? Bele se gondolsz öregem, abba, mit írsz, csak vitatkozol. El se olvasod amit írok, csak azt írod a tekintélyelvűségeddel, hogy meg van cáfolva. Elképesztő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én már rég nem vitatkozom (feladtam), te hülyézel le kb. 3-adjára, de látom, nem tűnik fel.
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"egy tudomány és rengeteg eredmény áll szemben a te bizonyítatlan, megalapozatlan és a józan észnek ellentmondó állításoddal szemben."
Ez felért egy becsületsértéssel. A minimum hogy leökrözlek.
Sakkozhatunk, de ne kezdj el a lóval körbe sétálgatni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
még!
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem veszed komolyan. Így nem lehet vitázni. Nem tartod be a játékszabályokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt állítom, össze tudok állítani egy olyan tesztanyagot - most már csakazértis - amin Te is meghallod a tömörítésből fakadó veszteségeket, hibákat. Teljesen véletlenszerű sample-k, eredeti forrásból és tömörítve majd az eredetivel egyező veszteségmentes formátumba konvertálva. Nem fogod tudni melyik melyik, mégis meg fogod tudni állapítani melyik jobb, melyik rosszabb, és ez több mint 50%-os fedésben lesz az adott anyag tömörítettségének tényével.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ok.
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mehet?
Nevezd meg a fegyve... Izé... A kodeket és a paramétereket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ennyire azért nem, bonya vizsgára készülök :) január végén térjünk vissza rá inkább. bár, ha pénteken meglesz, akkor hamarabb. nem, nem terelés.
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne haragudj hogy elragadtattam magam. Természetesen nem vagy ökör, se hülye, vagy legalábbis nem jobban mint én. Mea culpa. Vita heve. Hümmögés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben az a gyönyörű, hogy zenészként jobban érdekel az első hegedűs lelki világa, mint, hogy min szól a felvétel. Olyan érdekes lehet, amikor valakinek a hangszórómágnes köti le a figyelmét zenehallgatás közben. Nekem szinte mindegy, min szól, hallom, hogy nem tökéletes, de nem zavar... Más persze, amikor én készítem a felvételt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A zenészek szerencsére el tudnak vonatkoztatni a hifi-mániától. Sokan nem is tudnak róla, meg vannak elégedve a kommersz hifitoronnyal, házimozival. Megint más füllel figyel egy hangszerkészítő. Nekem két fülem van...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szóval akkor remélhetőleg szombaton már lehet tesztelgetni, legalább nem lesz összecsapott tesztanyag. Félévente végigjátszom a főbb tömörítési eljárásokat, most legalább marad nyoma.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát ebből január vége lesz...
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az a baj, hogy ami hanghullám eljut a füledbe, az több hullám eredjöje. analóg dolgoról beszélünk, ne feledd.
ha az a magas hangot kivesszük belőle, ami szerinted felesleges, más lesz az eredő, mintha benne lenne.
azt a konrét magas hangot lehet, hogy nem fogod hallani, de a teljes hangképhez az is kell.
de amúgy akkor szerinted tök feleslegesen gyártanak olyan hangfalakat, amiknek a frekvenciaátvitele mondjuk 25hz-től 44-48khz-ig van?
meg tök fölöslegesen gyártanak olyan mélynyomókat, amiknek a frekiátvitele akár 18hz-től indul?
hisz se a 18hz-s hangot, se a 48khz-s hangot nem hallod, mégis teljesen máshogy szól (egy megfelelő inputanyag persze) az a hangfal, ami kiadja a 48khz-s hangokat is - más az az eredeő hullám, ami a füledet eléri
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerinted a hangfal hangzása csakis a frekiátvitelen múlik?
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem. hol mondtam ilyet?
azt mondtam, hogy ami hanghullám eléri a füledet, az egy eredő, ha valami hiányzik belőle (pl. egy 40khz-s hang), akkor más más lesz ez az eredő.
tényleg várom, hogy megmutasd, hol mondtam olyat, hogy a hangfal hangzása, minősége csakis a frekiátvitelen múlik!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
te mondtad, hogy a más átvitelű tökmáshogy szól. gyanítom, hogy nem (csak) azon múlik, hogy milyen átvitelű az illető hangfal.
de egyébként érdekelne, hogy hogyan befolyásolja a hangzást a sokat emlegetett eredő, hogy milyen kapcsolat van közte és a fül érzékelése között, ha már a fül frekvencia-érzékelését átugrottuk, erre van vmi infód?
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"a fül frekvencia-érzékelését átugrottuk, erre van vmi infód?"
Persze.
De a füled egyszerűsítve egy darab hanghullámot kap, egy eredő hullámot, ami sok más hullámnak az eredője.
Érted, ne külön-külön jut el a füledbe a cintányér, meg a 10khz-s hang, meg az 5khz-s, meg a dob, meg stb.stb., hanem ezek összegződnek, keletkezik egy eredő, és az jut el oda.
Nyílván, ha valamelyik komponens nincs benne, más lesz a hullám, ami eléri a füled. - Függetlenül attól, hogy külön-külön egy-egy komponensét esetleg nem hallod.
Mit nem értesz ezen? Vagy kicsit értetlenkedni, kötekedni van kedved?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem kötekedésnek szántam, hanem érdeklődésnek, de valami bővebbre gondoltam (pl. link), mert most ugyanazt mondtad el, mint eddig, csak más szavakkal.
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most milyen linket adjak neked?
Az gondolom egyértelmű, hogy ami hang eljut a füledhez, az több hangforrás által keltett hullámok eredője.
Gondolom az is világos, ha egy komponenst kiveszel, más lesz az eredmény.
Leegyszerűsítve, mint a matek: 2+5+4+1+3 = 15. 2+5+4+3=14. Az eltérés kics, mégis más a kettő, egy komponens ki lett véve.
(Ne kezdd el légyszi, hogy a hanghullámok nem így adódnak össze, tisztában vagyok vele, köszi.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
? egy szóval nem mondtam, hogy nem így adódnak össze a hanghullámok. csak te (továbbra is) arról beszélsz, hogy hogy jutnak el a hanghullámok a fülig, a pszichoakusztika meg azzal foglalkozik, hogy a fül mit fog fel ebből a masszából.
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ha eleve más jut el, akkor nincs is miről beszélni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szvsz nem más, csak kevesebb. te most azt állítod, hogy a hanghullámok szinergikus viselkedésűek. egymást úgyse fogjuk meggyőzni (ahogy kikkével se), és többet nem kívánok erről vitatkozni, mert nem látom értelmét.
de most ünnepélyesen megígérem, hogy majd kicsit beleásom magam a fül anatómiájába, az agy hangfelfogásába és a hanghullámok fizikájába is, amint lesz rá időm ;) most hirtelen ezt találtam:
http://www.newmusicbox.org/article.nmbx?id=4077
meg egy raklap pdf-et. akit érdekel, írjon mailt.
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A pdf-ek engem nem erdekelnek, inkbb a jo felvetelek meghallgatasat elvezem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha az a magas hangot kivesszük belőle, ami szerinted felesleges, más lesz az eredő, mintha benne lenne.
azt a konrét magas hangot lehet, hogy nem fogod hallani, de a teljes hangképhez az is kell.
Az altalam olvasott kulonbozo forrasok alapjan az nem igy van, azaz az eredo lenyegtelen, te csak bizonyos komponenseket hallasz.
A belso fulben ugyanis van egy csiga alaku folyadekkal toltott cso, a cso falan meg kis szorok. A cso elejen jon be a rezges a ful kulso reszeibol, es ez a rezges halad a folyadekban a csigaban. A kis szorok a folyadekban terjedo rezgestol mozogni kezdenek es ingereket kuldenek az idegeknek. Na most a folyadekban csak a nagyon alacsony frekvenciaju rezgesek jutnak el a csiga cso vegeig, es a kis szorok a csiga cso elejetol tavolodva egyre alacsonyabb frekvenciakra rezegnek meg es adnak jelet az idegnek. A szoroket csak egy nagyon kis frekvenciasavban lehet megrezgetni (bizonyos fokig hasonloan egy rugohoz), szoval egy kis szort az eredo nem erdekli, csak a szor szuk frekvenciasavjahoz tartozo komponensekre ad jelet (elvi sikon persze a Heisenberg hatarozatlansagi elv miatt minden frekvenciara picit megrezeg a szor, mert egyebkent idoben egyaltalan nem erzekelnenk mikor jott a jel). Szoval csak azokat a frekvencia komponenseket halljuk - azokhoz keletkezik idegi impulzus - amihez van hangolt szor, marpedig szorok csak a kb. 20KHz-10Hz-ig vannak hangolva a csiga cso elejetol vegeig haladva.
ami a 128 kbps-es mp3-akat illeti, sokan halljak a kulonseget az eredetihez kepest (en nem igazan), peldaul a legutobbi hydrogenaudio listening test eredmenyet nezve (ez tudtommal kettos vak teszt) atlagosan az alanyok harmada adott a 128 Kbps MP3 hangmintakra 4 pontot az 5-bol (hallhato, de nem zavaro kulonbseg). Viszont jo tomoritovel 300 Kbps es afolott mar nem hiszem, hogy a nagyon kulonleges fullel birokon kivul barki hallana kulonbseget, eltekinteve esetleg a ritka szivatos hangmintaktol es bugos tomoritoktol.
viszont a vesztesegmentes tomoritok archivalasra ennek ellenere ajanlottak, mivel a vesztesegmentesen tomritett hangot ujra lehet tomoriteni barmilyen veszteseges tomoritessel, mig egy vesztesegesen tomoritett hangmint tovabbi veszteseges tomoritese mar nagyon kihozhatja a zajt.
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alapjában véve igazad van, csak te is elfelejted azt, amit mindenki, a zenét nem CSAK a füleddel érzékeled, gondolj arra a süketre, aki háttal ül a zenekarnak, mert így a hátával érzi a zenét, és élvezni képes azt. Ezen kívül minden ember egyedi, tehát a belsőfülben lévő csiga, és az abban lévő folyadék, a szőrök hossza, és érzékenysége is más.
---------------------------------------------------------------------------------
A Linux nem ingyenes. Meg kell fizetni a tanulópénzt.
Az emberek 66 százaléka nem tud számolni! Gondoljatok bele, ez majdnem a fele!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azt hiszem a Heisenberg hatarozatlansagi elvet tevesen kevertem ide, de a lenyegen nem valtoztat (picit minden frekvenciara meg kell rezegni a szornek, mert amugy vegtelen lenne a kesleltetes vagy mittudomen)
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
<=128 kbps mp3-nal en is hallok neha veszteseget, pedig en nem vagyok csoda hallasu.
.mp3 -nem volt fullre tervezve, az a vorbis.
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy apróság: Egy időben nagy divat volt az a csengőhang a kölköknél, amit a reklám szerint: "a szüleid, és tanárod nem hallanak". Nos csak hogy örülj, ez elvileg egy magasfrekvenciájú hang, amit a felnőttek elvileg nem hallanak(Bizonyos hallóporcok felnőttkori elcsontosodása áll a háttérben, pontosabbat akarsz, nézz utána, nem szakmám az anatómia). Nos, nekem gyönyörően haza lehetett vágni vele az idegeimet, mert 30 évesen tökéletesen hallom, ahogy sípol. Ellenben a 21 éves hugom nem, anyám nem, apám nem, gyerekkori jóbarát(velem eggyidős) igen, másik nem.
Tehát, ha már egy rohadt csengőhang hallhatóság ennyire más embereknél, miért ne lehetne hallani az mp3/flac különbséget? Ne magadból indulj ki, nem vagy te etalon.
---------------------------------------------------------------------------------
A Linux nem ingyenes. Meg kell fizetni a tanulópénzt.
Az emberek 66 százaléka nem tud számolni! Gondoljatok bele, ez majdnem a fele!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
? ezt úgy mondod, mintha én fejlesztettem volna ezeket az encoder-eket a saját hallástesztjeim alapján. segítek: nem én fejlesztettem őket.
de tudom, a lame, vorbis, nero, stb. fejlesztők és segítőik is mind-mind dilettáns, halláskárosult emberek. naja.
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ezt mondta. Az emberi fül, illetve a hallás általános modellje alapján a gyakorlati szempontokat figyelembe véve trükköznek az eredeti digitális jelfolyammal úgy, hogy a fül számára fontosabb (amikre érzékenyebb) komponenseit a hangnak részletesebben, a kevésbé fontosabbakat (amire kevésbé érzékeny a fül) elnagyoltabban tárolják, azaz azokból eldobnak információkat. MIndezt úgy, hogy figyelembe veszik azt, hogy milyen eszközön fogják az adott felvételt visszahallgatni.
Objektíven mérve az eredeti jel, illetve adatfolyam nem nyerhető vissza ezután -- a szubjektív hangérzet viszont lehet azonos, ha a visszahallgatásnál a tervezésnél figyelembe vett eszközhöz hasonló paraméterű berendezést alkalmaznak. Egy VoIP vagy GSM rendszernél használt tömörítést eszébe nem jut gonmdolom senkinek zenék tömörítésére használni, hogy azt majd az otthoni hifin hallgassa meg...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valóban nem állítottad, hogy te fejleszted ezeket. Viszont azt igen, hogy az mp3<->flac különbséget nem lehet hallani. Segítek, hordozható lejátszón én is mp3-at hallgatok, mert ahol hallgatom, ott a környezet zajától úgysem hallani rendesen a zenét. De ha a lejátszón lévő mp3-at felmásolom egy pc-re, egyből hallom, hogy ez mp3, nem flac pedig 320-as bitrátával van kódolva.
---------------------------------------------------------------------------------
A Linux nem ingyenes. Meg kell fizetni a tanulópénzt.
Az emberek 66 százaléka nem tud számolni! Gondoljatok bele, ez majdnem a fele!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
gyere el, hallgasd meg. eddig csak par olyan ember volt akinek tokmindegy volt a ketto kozotti csere (mp3 vs original cd), a tobbiek meghallottak, pedig nem is olyan higheng rendszer van itthon (Denon erosito + Dali Concept 6).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
majd egyszer lehet szavadon foglak ;)
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az teljességgel nem igaz, neke ritka gagyi a hangrendszerem és a fülem is, mégis a 128-at simán megkülönböztetem abx-el :)
("kicsit" gyanús volt hogy a 160-at viszont miért tudom megkülönböztetni, mivel ebben már biztos voltam hogy képteleség az adott rdszel, meg is néztem, sikerült is rájönnöm mert a lejátszó (winamp) egyszerűen hibásan dekódolta, mono-ban talán még most is hibásan dekódol; de a 128-at tényleg fel lehet könnyen ismerni)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha te nem hallod az akárhány kbps mp3 és a lossless közötti különbséget, ha nem hallod, hogy a lossless szebben, tisztábban, dinamikusabban szól, ha nem hallodd, hogy tele van apró pici részletekkel, ami az mp3-ból hiányzik, akkor az csak azért lehet, mert 1.) még csak olcsó, fülbedugós fülhallgatón hallottál zenét, vagy 2.) valamikor felrobbant közvetlen melletted egy megtöltött tüzérségi ágyú, és 90%-os halláskárosodott lettél.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nyilván :)
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mp3, de nem tárolom benne, hanem flac-ból lekonvertálom futtában lejátszóra. Mert csak azt viszi, meg a wma-t.
---------------------------------------------------------------------------------
A Linux nem ingyenes. Meg kell fizetni a tanulópénzt.
Az emberek 66 százaléka nem tud számolni! Gondoljatok bele, ez majdnem a fele!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
aki úgy érzi, hogy lenne kedve tesztelni egy kicsit, az kövesse figyelemmel ezt a szálat:
Public Listening Test [2010], Discussion
most van a tervezési fázisban, várhatólag hamarosan realizálódik a dolog.
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a ki mit hall meg, és mit sem vita érdekes...
Kicsit off, de nem hogy egy alacsonyabb bitrátát, hanem egy tápkábel változást is meg lehet hallani egy jó rendszeren...
A kérdés az, hogy az adott körülményekre, illetve hardwarre mit fogadunk el. Egy hordozható lejátszónál nem érdekes, mivel úgysem tudja azt a minőséget produkálni, komoly rendszernél, meg szinte már minden számít.....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nyilván minden rendszer máshogy szól. a tesztnél az a lényeg, hogy minden más körülmény konstans, nem cserélünk közben tápkábelt, stb. :).
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Anno volt egy teszt, sok vájtfülűvel, meg kevésbé vájtfülűvel. A rendszer, a felvételek ugyanazok voltak, csak a hangfalkábelt cserélgették, az ócska (kukából kiszedett) 300 ohm-os TV-szalagkábel ugyanúgy benne volt a pakliban, mint a csilióforintos "űberjólszól" tulajdonságú speciális hangfalkábel. A pontozás alapján az egyáltalán nem erre a célra készült csengődrót picit kilógott lefelé, meg egy közepes árfekvésű izmosabb kábel felfelé, az egyéb, egyáltalán észlelhető és kimutatható eltérések a hibahatáron belül mozogtak, úgyhogy ezt a részt hagyjuk meg a városi legenda kategóriának.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hallottam már kifordult terű (ellenfázisra saccolt) mélyeket - egy csavarhúzóval kiékelt hangfal kiékeletlen állapotában... Sok minden számít. Sajnos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha valaha eljutok sajat audio-rendszer megvalositasahoz - valamelyik jovobeli lakasomban -, szeretnem kiprobalni, milyen, ha a hangfalak testmagassagban vannak, de fuggesztve.
Amikor regebben voltak hangbuzi barataim, ok eleg sok elvont dologgal kiserleteztek, es sok mindent maguk is epitettek, alakitottak at. A szomoru tapasztalat az volt, hogy a hangulat, a tarsasag es meg sok mas, nehezen merheto faktor is eleg kemenyen beleszol a vegso eszlelesi elmenybe, nem eleg az eszaki feltekenek megfelelo 'hanyattmechanikas' lejatszo.
Azt meg vegkepp nehez otthoni korulmenyek kozt feloldani, hogy a vizualis korulmenyeket (szinhomerseklet, fenyero...) is adaptalni kellene a mufajhoz, kiveve persze, ha valaki pl kizarolag ska-ban utazik... Erre a legjobb otletet egy kis amszterdami motelben lattam, ahol kb 8 kapcsolo volt a falon, mindegyik mas-mas lampat kapcsolt, igy munkahoz, alvashoz vagy bulihoz is lehetett fenyt valasztani. ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet városi legendázni..... tudod, amíg én nem tapasztaltam meg a SAJÁT!!! füllel, addig nekem is ez volt a véleményem.....
Sajnos, hangfalkábel, és hangfalkábel között igenis hatalmas különbség van. Természetesen ez a nagy különbség nem egy Technics erősítőn jön ki...
OFF.: High-endben szinte minden számít. Sok dolog van ami nem értem miért és hogyan, de működik... de ez már egy másik topic.....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudtad előre, hogy "jobb" cucc kerül a rendszerbe, vagy sem? Az általam említett teszt során igen jó reputációjú rendszerben cserélgették az erősítők és a hangfalak közötti kábeleket úgy, hogy a tesztalanyok nem tudták, mikor, melyik van bedugva. Ugyanazt a hanganyagot minden kábellel többször meghallgatták a teszt során. Minden sorozatban véletlenszerű volt a kábelek sorrendje. A legjobbnak kikiáltott kábelek nem igazán tűntek ki -- legfeljebb az árcédulájukkal, a gyakorlati eredmény az lett, hogy az elvadult baromságoktól eltekintve (sodrott érpár, csengőhuzal) a gzakorlat nem igazolta a "sokkal-sokkal jobb" várakozásokat. Sőt...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt vak teszt, és volt amikor tudtam, hogy mit rakunk be. Természetesen itt is előfordult, hogy a jóval drágább kábelek esetében nem jött ki a különbség. Egyszerűen másképp szólt.
Előfordult,- hidd el, nem egyszer,- hogy már a második ütemnél hallottad a különbséget. NEM kicsit, hanem bődület nagyot.
Szóval itt nincs szó placebo hatásról....
A tapasztalat az,- ha érdekel, tudok mondani konkrét példákat,- gondolok itt a gyártókra, és típusokra,- egy szint fölött, - itt gondolok a referenciára, illetve az ahhoz közeli szintekre,- már igen kis különbségekért igen nagy pénzt kell fizetni....
Természetesen elfogadom, mert ez is igaz, hogy bizonyos gyártók kábelei korántsem olyan jók mint amennyire "meg vannak marketingelve..."
Én is olvastam ilyen és ehhez hasonló teszteket, csak mondhatom,- hogy sajnos,- az élet nem ezt igazolta.
Azt, hogy milyen rendszeren végezték, az már megint egy másik kérdés.
Egyébként utána olvashatsz a megfelelő szaklapokban, pl.: stereophile, illetve a neten, rengeteg teszt van.
Az ökölszabályra mondják, hogy egy rendszer kábelezésére a rendszer árának kb 10%-át kell költeni... sajnos ez sem igaz teljesen...
Bocs, hogy nagyon belemerültem ebbe a témába, de jó pár rendszert,- erősítőt, kábelt, hangfalat, stb. hallottam,- szóval nem a levegőbe beszélve alkotok véleményt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az a stereophile, amelyik leírta, hogy a vakteszt egy fasság, ahogy van?
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, én azt nem olvastam.
Tudom én is, hogy a high-endben van egy csomó hülyeség, de pl.: erről a kábelkérdésről isten őrizz, hogy meg akarjak valakit győzni,- mindenkinek tiszteletben tartom a véleményét,- én csak a saját tapasztalataimról beszélek. :)
Mondtam, "sajnos", működik. Aki nem hiszi járjon utána.
Nem sértődöm meg,- bocsánat, akinek nem inge ne vegye magára,- de általában erről a dologról olyan emberek alkotnak véleményt, akik : olvastam hogy... ezt mondják, hogy... egy tesztben azt írják, hogy.... stb. de saját tapasztalattal nem rendelkezik....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Normálisan kivitelezett teszt esetén elég a teszt/mérés jegyzőkönyvét elolvasni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
biztos van rossz es jo hangszorokabel, de en azert ezen jot rohogtem:
$7250 Pear Anjou vs. $125 Monster cable hangszorokabel
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
off
Yamaha NS-777 front hangfalakról mi a vélemény ilyen audiofil körökben? Milyennek számít, mennyie elégedettek vele, abban az árkategóriában, vagy esetleg 10-15%-al drágábban esetleg mit érdemes helyette?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dali. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd meghallgatom.
Amúgy nincs semmi gond a hangfalakkal, nagyon szépen szólnak, én totál elégedett vagyok.
A problémám az, hogy a kocsiban a bose cucc mostanra bejáratódott, és elkezdett k.rva jól szólni, jobban, szebben szól, mint az itthoni cucc.
Eddig az volt, hogy itthon volt a legjobb a zenehallgatás, de most valahogy jobb a kocsiban.
És kicsit fejleszteni akarok itthon.
Lehet amúgy, hogy csak az erősítőt cserélem le egy olyanra, ami kicsit jobban kihajtja az NS-777 -eket.
(Egyébként olvasgattam kicsit a fórumokat, a Dali Concept 6 vs Yamaha NS-777 "vita" kb. olyan, minta linux-windows vita. :D )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mint ahogy a win-linux vitaban is egyertelmu a win a gyoztes desktopon (max az igenytelen, egesz nap a rendszert reszelni szereto tomegpistikek verik linuxra, akiknek tokmindegy, hogy fejreall vagy nem), igy itt is a Dali ;))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó, a win-linux vita kicsit santit, mert egyerletmu, legyen akkor win-osx. ;)
Amugy nekem ez a yamaha szett tetszik (NS-777, NS-444 surround, NS-333 center), eddig nem volt semmi bajom, de amiota a kocsiban az a bizonyos bose elkezdett k. jol szolni, azota szinte serti a fulemet az otthoni hifi. :)
Errol a Dali-rol jokat olvastam, majd elmegyek valahova meghallgatni. Nekem mondjuk az kevesse szamit, hogy miket irnak tesztekben, max. iranymutataskent veszem, ugyis azt veszem meg, aminek a hangja nekem tetszik, szamomra kedves. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igy van, en is azt vennem. hallgasd meg mindkettot, es ami kezre all :-)
vagy ott a Concept 8 ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ragodom kicsit a dolgokon, nem azonnal akarok cserelni, hanem ugy kb. fel eves projektkent van definialva a dolog. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt a tesztet le szerették volna közölni, azonban a reklámból élő magazinok kerek perec elzárkóztak tőle... Nem is értem, mi okból... Mindegy, aki akar, halgassa a rózsaszínű csíkkal (nem, a szürke nem olyan jó) megjelölt kábellel a kedvenc felvételét (aminek az elkészítésekor minden kábel legalább rózsaszín csíkos volt, de inkább jobb, hiszen ha nem, akkor a rögzített anyag már gyenguszabb), kortyoljon hozzá pi-vízet, és örüljön az életnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha logikusan belegondolsz, is kell hogy számítson a hangfalkábel - persze bizonyos határokon belül.
Analóg jel megy azon a kábelen, folyamatosan változó, akár folyamatosan szélsőséges értékek között ugráló feszültségszintekkel - gyakorlatilag ez az áram "rángatja" a hangfalban a mágnest.
Ha a kábel rossz minőségü, nayobb mondjuk az ellenállása, olyan anyagból van, ami miatt torzul, gyengül az áram, etc., akkor nyílván más jön ki a hangszóróból.
Vannak ugye olyan kábelek is többtíz-ezer, vagy akár százezer Ft/méter árban, amiknek az aalkjuk sem mindegy - első hallásra hülyeség, de egyszerűen lehet, hogy tényleg máshogy terjed bennük az áram (gondolok pl. skin-hatás, meg hasonlókra), ami ugye közvetlen kihat a membrán mozgására, ezáltal a keltett hangra.
Nekem közepes cuccom van, közel sem hi-end, de jól szól, meg minden, drága kábeleim nincsenek, viszont az 1.5 és a 2.5 -ös hangfalkábel között simán lehet hallani a különbséget. Az 1.5-ös hangfalkábellel egyszerűen nem elég dinamikus a zene, olyan, mintha a le lenne folytva az egész rendszer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az előttem szólónak említettem, hogy tudok konkrét példát mondani a kábelekre.
Egy bizonyos szintig nagyon nagy javulásokat lehet hallani, utána minden nüansz változásért b o r z a s z t ó árat kell fizetni.
Egyébként tudok mondani pár esetet, pl. tápkábelnél,- ahol az adott rendszerben,- nem volt vakteszt !!!,- mégis az olcsóbb volt a jobb.
Amit mondtam, a több százezres, illetve milliós kábeleket nem Technics erősítőhöz kell kötni-- Trabantba se rakok turbót.
Én csak azt próbáltam felvetni, hogy mindenki tapasztaljon saját fülével, és utána mondjon véleményt.
Nem egy ember mondta,- köztük én is,- hogy ez mekkora hülyeség, de amikor saját füllel tapasztaltam a különbséget, én magam is nehezen hittem el.
Egyébként a high-end nagyon nehéz és összetett dolog. Halottam már több milliós rendszert úgy szólni, -higyjétek el, nagyképüség nélkül mondom borzalom volt. A rendszer jó volt, csak az installáció volt rossz. Ez a disztibútort minősíti.
Igaz, hallottam olyan kisebb rendszert szólni, hogy nem hittem el, hogy az a hang onnan jön...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én értem, amiről beszélsz, nem engem kell meggyőznöd. :)
Tápkébelt is simán el tudom képzelni amúgy.
Meg az is érdekes, hogy éjjel is szebben szól a zene, mint nappal.
Ez mondjuk lehet, hogy csak azért van, mert azok az apró zajok nincsenek, mint amik napközben vagy este, de sokan magyarázzák azzal, hogy éjjel terheletlenebbek az elektromos hálózatok, és kevesebb az elektromos zavar, etc.etc.
Érdekes dolgok ezek, de mindenképp létező dolgok. Egyszerűen nem lehet tagadni, hogy különbség van az mp3 és a lossless között, nem lehet azt sem tagadni, hogy különbség van a kébelek között, etc.
Aki tagadja, annak vagy tényleg nem volt még alkalma meghallgatni több normális hifi rendszert, többféle kábelt, többféle inputtal, vagy egyszerűen hazudós, és az égről is váltig állítja, hogy piros, holott azt sem lehet tagadni, hogy az ég kék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi, akkor nem volt hiába ennyit írnom... :)
MP3 és losless....
Erre csak annyit mondok: SACD.
Nem én találtam ki, csak utána kell kérdezni több komoly hangmérnöknek.
Aki fanatikus? : az bakelit.
Egyszóval : minden formátumnak meg van a maga helye, és felhasználási területe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyira nem vagyok fanatikus, hogy bakelitezzek. :) Viszont tény, hogy semmi nem ér a nyomába.
SACD-t ismerem, igen, az megint más, szóba sem jön se a CD, se a lossless. :)
Én egyébként most a DTS zenékre vagyok ráállva, ezekből is van SACD minőség, de 5.1-es (jó, a legtöbb azért 44khz-s, de azok is jók az élmény miatt). Belebuzultam. :) Az 5.1 nem is mozira való, hanem zenére. :)
"minden formátumnak meg van a maga helye, és felhasználási területe."
+1
Én csak azt nem birom, amikor valaki meg akarja magyarázni, hogy hülye vagyok, és márpedig nincs különbség ez meg az között, hiába hallom, szerinte csak úgy hiszem, hogy hallom, de ő jobban tudja...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én például bakelitezek, pedig nem vagyok fanatikus :)
Igaz, elsősorban a szertartás és a hangulat miatt, elég ritkán.
A téma maradék részéről azt gondolom, hogy ha a zene szolgáltatásszerűen szól, üzletszerűen, akkor én mint ügyfél, vendég, vevő, elvárom hogy még a kábelt is igényesen válasszák ki a cucchoz.
Ugyanígy, egy profi fotós is nézze meg hogy mekkora zajt produkál a választott gép 400%-os nagyításban, mert kiállításon A2-ben nem mindegy. (egyébként ott is mindegy, de ez már szubjektív vélemény:)
_Viszont_, amikor a consumer kategóriában próbálják belemosni a szerencsétlenek agyába, hogy ezek a nüansznyi különbségek számítanak, és nem pedig a tartalom, hát azt nevetségesnek tartom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A preferál magyarul előnyben részesít. Kár, hogy a magyarok se beszélik már ezt a nyelvet. :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Esetleg valamit kénytelen vagy előnyben részesíteni, az elterjedtség miatt. A kérdés nem az volt, hogy mit használnék, ha ezek egyenrangúan elterjedt és mindenütt lejátszható formátumok lennének.
---
;-(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
... és már a teljesen egyértelmű mondanivalót sem értik meg. Szomorúúúú. :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez viszont úgy tűnik, tényleg így van.
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt pont te mondod?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bizony.
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a "preferál" is magyar szó. vagy szerinted milyen nyelven van?
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Idegen eredetű, amelynek van pontos magyar megfelelője. Pont annyira magyar, mint mondjuk a releváns, vagy az egyik kedvenc kifejezésem, a kognitív disszonancia redukció. :)
Mindegyiknek van magyar megfelelője, csak sokszor kényelmesebb az idegent használni. Nem azért mert rövidebb, vagy pontosabban kifejezi a mondandónkat, hanem azért, mert például angolul is nagyon hasonlóan mondanánk...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
és most mit is akarsz mondani? nem beszélek magyarul, amiért van egy idegen eredetű magyar szó a kérdésben?
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem hülye kérdés, mert nyilvánvaló a válasz, amit most meg is kaptál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
?
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Segítek: Valószínűleg az mp3 nyilvánvaló, óriási fölényére gondolt a kolléga. Ugyanis mp3-at már a pax tollam is le tud játszani, pl. a vorbis még mindig csak álom. A wma nálam sosem lesz nyerő, mert már bebeszéltem magamnak hogy rosszul szól.
---
;-(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
oké, ennyi erővel "hülye kérdés" a kedvenc http szerver, portál motor, fájlrendszer, böngésző, szerver os szavazás is.
nyilván az mp3 vezet toronymagasan, de egyrészt attól még érdekes lehet tudni a jelenlegi tendenciákat, még ha kicsit is a mozgások, másrészt ez egy bizonyos közösségnek szóló szavazás, és ennek megfelelően pl. a vorbis elég jól áll egy globális átlaghoz képest.
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az OGG-t ugye az összes kínai MP3 lejátszó lejátssza:
- de csak Windows alatt
- csak akkor, ha a Windows alá van OGG kodek telepítve
- mert ugye a programjuk kizárólag Windows alatt megy, a kütyü meg egyedül FusiMisi formátumot képes lejátszani.
Az ember akkor boldog, ha nem vásárol MP3/MP4 lejátszókat, mert akkor nem zavarja, hogy 10.000-eket ad ki átcseszésre.
Kétszer fürdöttem be idáig ezzel:
- MP3 diktafon (képes WAV-ba konvertálni FusiMisit, ha van MP3 kodeked, akkor ezt akár át is konvertálhatod...)
- MP4 lejátszó (AVI/DIVX/OGG/MP4 kompatibilis, hasonló módon)
Valahol nem értem, hogyan írhatják rá a dobozra, hogy OGG kompatibilis, ha pusztán az ő szofverük segítségével nem leszel képes OGG-t lejátszani, csak ha szerzel valami kodeket és konvertálgatsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem Samsung MP3 lejátszóm van, és simán lejátssza az OGG-ot. Rendesen USB Diskként látszik, simán rámásolom a fájlokat Nautilusból, és működik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos mp3, de igyekszem Vorbis-odni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Korábban nyomattam ogg-ot aztán széllel szemben ugye... Azóta ésszel, amit lehet flac, mert abból csinálok bármi mást + mp3
__________________________________
2e845cb4c3a5b5bd6508455b1739a8a2
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem olvastam végig mindent, de nálam a laptopra q3-as Ogg Vorbisra kódolom át a külső vinyón tartott eredeti FLAC fájlokat. Ez kb. 112kbps, de én nem tudom megkülönböztetni a losslesstől se fülesen, se hifin.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
MP3 a preferalt,Magas bitrataval se a fulem sem pedig a hangrendszereim nem tudna sokmindent kezdeni egy jobb minoseggel.
Az biztos hogy en max akkor hallom meg a jobb minoseget, ha arra kifejezetten probalok figyelni(vagy akkor sem). Amikor epp disturbed uvolt mert terminalban debian-t upgradelek, akkor nem tok mind1? :D
drk
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Villanyricsaj esetén tök mindegy...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát szerintem nem mindegy.
Van mp3-as Static-x -em 128-ban (még a p1-esemen halgattam így, mert ha több dolog volt megnyitva ez nem akadozott) de erőteljes különbség van a 320-as között. pedig sokaknak csak egy agyromboló zajhalmaz.
Tudom, hogy bervi menstruál, úgyhogy húzom én is kicsit ;)
Az egyik dobhártyám sajnos lyukas, elvileg nem hallhatnék vele, gyakorlatilag de. Ha egy olyan fülhallgatót használok ami csak 20-20000 khz-s akkor sokszor fáj a fülem. Ha ha pl 16-240000-est akkor nem. Apósom azt is meghallja, ha két szobányiara halkan beszélek valamit, viszont nem érzékeli mikor a t-onlány IP-tv -n keresztül borzasztó minőségben csörög a hang.
A múltkor direkt teszteltem magamon a 128-256-320 különbséget úgy, hogy mind a háromba konvertáltam egy komolyzenét, majd beraktam mindhármat a lejátszóba, véletlenszerűre állítva, és háttal, -hogy még ez se zavarjon be- meghallgattam.
Észrevettem, hogy négyből kétszer ugyanaz szólt, igaz a 320, és a 256 között alig volt valami.
Ogg-ot meg otthon sajnos csak a gép viszi.
--
AGA@
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A villanyricsaj esetén mihez tudsz viszonyítani? Ha nem ismered az eredetit (ami szintén csak bitfolyamként létezik), csak 2-3-n darab veszteségesen tömörítettet, akkor nem nagyon lehet tudni, hogy mi hiányzik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerinted nem az eredeti cd-ről konvertáltam, az először 128-ban megszerzett cuccot 320-ba?
De.
Onnan tudom viszonyítani.
--
AGA@
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az eredeti cédén is valami digitális adatfolyam van, elektronikus hangszer esetén az "eredeti" hang valóban az, amit először hall az ember, analóg hangszernél meg az élő előadás az etalon, minden villamosított verzió veszteséget okoz, az egyik kevesebbet, a másik meg többet, így értettem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én az aacPlus v2 SBR + PS esküszöm 56 kb/s bitrátával. Esküszöm szól úgy mint egy 256 KB/s mp3. A mérete egy albumnak hossztól függően 15-30 MB között van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az igen. És ints búcsút a térhatásnak és fogadd szeretettel a csatornák különbségi jeleként megjelenő blugyborgást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az 56 k/s brutálisan hangzik. Nem lehet egy hangfájlt akármekkorára összenyomni, hogy élvezhető maradjon.
Nincs az a technika, amivel 10 bájtra egy 10 perces számot összenyomj. Fizikai határok vannak, amin szerintem az 56 k/s már jóval túl van.
Sajnos a 128k/sec-es MP3 és az eredeti között is fényévnyi különbség van.
Egyik ismerősöm mániája volt, hogy 96-os használhatatlan MP3-akat csinált.
Vagy nagyothallott, vagy Tesco gazdaságos hangfalon hallgatta a zenéket,
vagy megvoltak neki a számok nagyobb bitrátával is, de így szerelte le a másolni vágyó haverokat.
A bugyborékolás a joint stereo miatt van (128k-nál is van, mert az még éppen a joint stereo határa).
Nincs 2 független hangcsatorna, hanem a számtani közepet+különbséget kódolják le. A különbséget persze jóval gyengébb minőségben nyomják le,
ezért volt értelme kitalálni és innen ered a bugyborékolás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elvileg szépen működhetne az (L+R)/2, L-R tárolása és visszaállítása, a gond szerintem akkor van, ha a különbség túl pici (viszont van!), vagy túl nagy, és nem ábrázolható a rá szánt -gondolom- kevesebb biten.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elvileg igen, gyakorlatilag meg szerintem nem lehet pusztán matematikai alapon megközelíteni a dolgot, kellene egy hangmérnök is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az FM sztereó adás pont így működik, úgyhogy az elv használható. AZ más kérdés, hogy a veszteséges móka miatt a dekódolásnál a két (L+R, L-R) veszteség összegződik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
FM sztereoadás megint más dolog, az eleve analóg...
Amúgy én is azt mondom, hgoy elviekben OK a dolog, gyakorlatilag meg nem lehet csak matematikai alapokon megközelíteni.
Meg az implementációk sem 100%-osak. Van, hogy egy-egy frame -t egyszerűen mono -ra alakít az encoder, mert szerinte túl kicsi a különbség, stb.stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a nem 100%-ra: winampban generealpref/playback/forcemono bekapcsolásával "gyönyörűen" gargalizál bizonyos sztereo mp3-akkal
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az fm sztereó adás is L+R és L-R jelekkel operál, persze az (L+R)+(L-R) illetve (L+R)-(L-R) végeredménye 2L illetve 2R lesz...
Épp azt mondom, hogy a kvantált értékekkel való számolgatás, az ebből, vagy az algoritmusban rögzített egyéb okból történő kerekítések/levágások a gyakorlatban teljesen fals eredményt adhatnak a D/A konverter analóg oldalán.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tehát ne találjunk ki olyan hangtömörítő eszközöket amikben algoritmusok vannak mert úgyis rosszul implementálják? ;D
legfeljebb egy dologról, pl mp3-ről lenne értelme beszélni, az hogy a sztereót hogy valósíták meg ott, gőzöm sincs, az hogy különbözeti kódolást vagy mást használnak, matematikai vagy D/A szempontból TELJESEN mindegy, mindegyiket lehet jól is meg rosszul is implementálni
az hogy különbözetet teszünk bele az első lépésben egy teljesen veszteségmentes előfeldolgozás amivel a modellbe beépítjük a kódolandó hang egy igenis jellemző tulajdonságát, nem kell ide se hang-, se matekmérök:)
az hogy ezzel mit kezdünk már más kérdés, az hogy a joint-stereo miért rossz-jó, ebből biztos nem következik, a teljes definíciója kellene ehhez, pl hogy a különbözetet úgy kódolja-e mint a szimpla hangot (ez esetben nem tudom hogy kerülhetett nyilvánosságra az mp3:D) )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ezt mondtam. Matek szempontból sem mindegy. A veszteséges tömörítés során hibát viszel a rendszerbe, nem mindegy, hogy ezzel a hibával terhelt adatsorral matekozol utána (dekódolás során ezeket adod össze/vonod ki), vagy sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát igen, józan paraszti ésszel átgondolva nem azért csinálták meg az átlagra + különbségre bontást az MP3-ban, hogy többlet munkát okozzanak maguknak és rontsák a minőséget, hanem hogy a különbséget rosszabb minőségben vigyék át.
A kettébontás önmagában duplájára növeli a hiba méretét:
H -> fehérzaj hiba, mindegyik csatornán ugyanakkora
Független csatornák:
L -> veszteséges átvitel -> L + H
R -> veszteséges átvitel -> R + H
Különválasztva:
(L+R)/2 -> veszteséges átvitel -> (L+R)/2 + H
(L-R)/2 -> veszteséges átvitel -> (L-R)/2 + H
L = (L+R)/2 + H + (L-R)/2 + H = L + H + H = L + 2H
R = (L+R)/2 + H - (L-R)/2 - H = R + H - H = R + 2H
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tudnál valami forrást (akár lame kódsorszám) mutatni hogy ezt így használják?
hibás implementálást könnyű kreálni, pl most kitaláltad hogy MIUTÁN az mp3-at használták hogyan lehet hibát beletenni az implementációba, de az hogy jn ide hogy lehet hibázni? igen, mindenhova lehet tenni, de ez most nem elvi hiba, hanem szándékosan beletett
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fognak két adatfolyamot. Ezt vagy külön-külön kezelve tömörítik, ekkor két egységnyi erőforrást eszik, két egységnyi outputot termel,a mit visszaalakítani szintén két egységnyi munka. Ha az L, R helyett az L+R, L-R adatfolyamokat nézzük, akkor rögtön szemet szúrhat, hogy két x bites számot adunk össze, tehát x+1 bitre lenne szükség, azaz L+R helyett (L+R)/2, vagy inkább L/2+R/2 lesz az egyik input (gyakorlatilag az LSB-t már el is veszítettük). Ezt az adatfolyamot egységnyi ráfordítással tömörítik, egységnyi outputba. Az L-R esetén a gyakorlatban kevesebb értékes bitünk lesz mint n, tehát kisebb erőforrás is elég a tömörítéshez, és a kimenet is kisebb adatmenyiséget jelent, mint egy teljes csatorna tömörítésénél.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én már elvesztettem a fonalat, akkor most mi a gond?
ahol én tartok:
- "szemet szúr hogy 1 bitet veszítünk": ??? így van a lame-ben? ez egy belső, implementációs kérdés, mit tudom én float-ban vagy akárhogy számol, de ennek semmi köze a "különbözeti" kódolásból adódó hibának, te szándékosan veszítesz 1 bitet hogy elmondhasd ez rossz kódolás, pedig nem kell elveszíteni, lame kódjába most nem nézek bele, de más konkrét különbözeti kódolásnál már látta ilyet JÓL, veszteségmentesen működni, tehát pusztán a _kihasználva_ az input ezon tulajdonságát hogy _az esetek döntő többségében_ hasonlít a két adat egymásra, nyerünk valamit
mint ahogy ha a devrandomot zippeled is nő a méret, de gyakorlati esetben csökken*
- számításigény: passz, úgy gondoltam fájlméret/minőség a téma
- amiért _tippelem_ (tehát nem tudom hogy működik az mp3) hogy ellenjavallott a joint-stereo jobbb minőségnél az az amiért "jó minőségű fájlt" már zippel felesleges tömöríteni, pl .jar fájlokra is felkészülnük, ezért inkább nem is tömörítünk, jelen esetben arra készülünk fel hogy az egyik hangszórón a hangszerek szólnak másikon az énekes, azaz teljesen különböző lesz a két csatorna, ugyanúgy ahogy a jar-t is lehet zippelni, ezt a hangot is _lehet_ elvileg joint sztereóval bármilyen minőségben tömöríteni, csak legfeljebb már nem érdemes, az csak egy implementációs hiba vagy nemtörődömség hogy ebben az esetben nem a méretre hanem a minőség romlását álltja inkább, ezért lehet gagyi a joint sztereó, de NEM a különbségi kódolás elve miatt
ps:* tehát teljesen véletlen adatfolyampárnál a különbözeti kódolás (l,r)=x bit helyett x+1 bitet használ, azaz a kódolás folyamán nem kell MINDEN lépésbe egyre kisebb és kisebb eredményt produkálni, nem vagyunk mi mohók:) először felfújjuk hogy megtaláljuk a redundanciát:) aztán kihasználjuk hogy ax x+1 bit egyik felének STATISZTIKJA, tehát nem maximuma hogy egyből kevesebb bitre kvantálom, kedvez a kódolásnak
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
WikiPedia: Joint Stereo
http://en.wikipedia.org/wiki/Joint_(audio_engineering)
Az MP3 kódolásnál van egy opció, hogy stereo-ba, vagy joint stereoba tömörítsen.
Lame USAGE:
http://www.xmixahlx.com/oldsites/xmixahlxaudio/files/lameusage.txt
JOINT STEREO is the default mode for stereo files with fixed bitrates of 128 kbps or less. At higher fixed bitrates, the default is stereo.
For VBR encoding, jstereo is the default for VBR_q >4, and stereo is the default for VBR_q <=4. You can override all of these defaults by specifing the mode on the command line.
jstereo means the encoder can use (on a frame by frame bases) either regular stereo (just encode left and right channels independently) or mid/side stereo. In mid/side stereo, the mid (L+R) and side (L-R) channels are encoded, and more bits are allocated to the mid channel than the side channel . This will effectively increase the bandwidth if the signal does not have too much stereo separation .
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ennek semmi értelme, te nem sztereót akarsz kódolni hanem két külön hangcsatornát
ha meg nem, fent a különválasztás után hogyhogy ugyanaz a két H?
nem az az általános hogy a hangcsatornák teljesen különbözőek, igenis lehetne úgy implementálni a joint sztereót hogy ezt felismeri (és fentebbi zip hasonlatnál átvált nem zipelésre), ebből a manualból persze úgy tippelem hogy ilyennel nem törődtek, tehát ha tudom hogy a külön hangcsatornán teljesen különböző hang (tehát biztosra akarok a minőséggel menni) megy akkor ne használjam
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"vagy megvoltak neki a számok nagyobb bitrátával is, de így szerelte le a másolni vágyó haverokat."
Mondjuk ha ez volt a hátterében, akkor zseniális a csóka! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csatornánként is bugyog.
Ami nem tartozik közvetlenül ide, de vicces: egy cbr 128kbps mp3 jobban szól mint az abr 128kbps változata, mert jóllehet a kevesebb információt tartalmazó blokkokat alacsonyabb bitrátával kódolja így több hely marad a több információt tartalmazó magasabb bitrátájú blokkokra, meg is öli az egészet a legalacsonyabb bitrátához tartozó aluláteresztő szűrővel... :S
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni